• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio wordt super sedan met 1.000 pk

Auteur: Onno, gepost 28 februari 2023 om 08:44 – 13 Reacties

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio wordt een elektrische super-sedan met 1.000 pk

Alfa Romeo levert geen half werk, de nieuwe Giulia Quadrifoglio krijgt 1.000 pk.

Het leukste aan elektrische auto’s is dat ze ongegeneerd veel vermogen kunnen hebben. Beetje ter compensatie van het verlies van het geluid laten we maar zeggen. De CEO van Alfa Romeo is Jean-Philippe Imparato en hij zegt dat er een topversie van de Giulia komt met een lekkere 1.000 pk aan boord. Waarom ook niet!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio elektrisch

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio wordt elektrisch

De baas van het merk zei dat Alfa zich blijft inzetten voor elektrificatie. Dit betekent dat de gehele line-up van de Giulia over iets minder dan twee jaar geëlektrificeerd zal zijn. De Italianen hebben nog wat andere EV’s in petto’s, maar de Giulia zal er ook aan moeten geloven. Dit om onder meer klanten te behouden en aan te trekken. Het ontwerp van de auto is nog niet helemaal af, daar zijn ze dus nog mee bezig. Beetje haast is wel geboden, want de auto zal in 2025 af moeten zijn.

Goed, we kunnen van Alfa dus wat nieuwe, kleine EV’s verwachten. Deze zullen staan op het Stellantis CMP-platform. Denk aan een Alfa-versie van de Jeep Avenger of de Opel Mokka. Leuk natuurlijk, maar de grote sedans zijn interessanter.

Met name omdat andere merken steeds meer en meer van de sedans afstappen. SUV’s verkopen veel beter namelijk. Toch lijkt Alfa Romeo daar niet helemaal van overtuigd te zijn. De CEO zegt namelijk tegenover TopGear dat de Giulia terug is en dat ze een sedan ontwerpen met ‘een verbinding met het verleden, zonder de toekomst in gevaar te brengen’.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio elektrisch

Sedan

Mooie woorden! En wij sporen hem alleen maar aan. Al die SUV’s op de weg, prima. Maar ons hart gaat vaak harder kloppen van een snelle sedan. En die snelle sedan zal echt snel worden. De elektrische Alfa Romeo Giulia zal een 800-volt architectuur krijgen, met snelle laadmogelijkheden. De actieradius zal richting de 800 kilometer gaan.

Als een echte Italiaan zit Imparato lekker op te scheppen. Hij zegt dat de topversie zomaar 1.000 pk kan hebben. Natuurlijk met vierwielaandrijving. Al dit moois brengt flink wat gewicht met zich mee. Daar is het merk zich van bewust en ze zijn dan bezig om de nadelen van de elektrificatie minimaal te krijgen.

Alfa Romeo’s koop je met passie. Met gevoel! Elektrisch rijden heeft dat minder. De CEO is er van overtuigd dat zij dit probleem gaan oplossen. Wij hopen het van harte.

Ook interessant!

  • Er komt een nieuwe Alfa Romeo supercar
  • Zo wil Alfa meer auto's gaan verkopen
  • Alfa Giulia SWB Zagato
    Alfa Giulia SWB Zagato gaat Alfa redden
  • verbeterde Alfa Giulia
    Eindelijk! Een verbeterde Alfa Giulia!

Nieuwste artikelen

  • Deze occasion met 1.8 heeft een enorme spoiler (met een goede reden)
  • Nieuwe Tesla Model Y is geen daverend succes
  • Vernieuwde Toyota bZ4X heeft eindelijk meegespoten wielkasten
  • Autoblog-lezer gebruikt Land Rover waar ‘ie voor bedoeld is
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Elektrisch, Giulia, Quadrifoglio

Vorig bericht: « Video: een onverwachte lift krijgen
Volgend bericht: Welk automerk trekt vrouwen het meest aan? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    28 februari 2023 om 08:53

    De wereld stond ooit op de kop toen Bugatti een Veyron met net iets meer dan 1000 pk op de markt bracht. Dan ben ik wel benieuwd of je onder deze Quadrifoglio Verde ook zo’n peperduur setje banden (ik dacht iets van 15 mille voor een setje) moet leggen om de boel een beetje veilig op het asfalt te kunnen houden.

    Login om te reageren
    • Steven zegt

      28 februari 2023 om 09:31

      Dat heeft toch te maken met de 400km+ topsnelheid? Ondertussen zijn er meerdere wagens met 1000+pk, maar die heisa rond de dure banden kan ik me hierbij niet herinneren

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        28 februari 2023 om 12:07

        Topsnelheid is hier niet direct de beslissende factor, denk ik. De belachelijke hoeveelheid koppel die zo’n EV vanuit stilstand op de aandrijflijn (en uiteindelijk op het bandenrubber) loslaat is veel doorslaggevender.

        Login om te reageren
    • Wolflow zegt

      28 februari 2023 om 09:33

      Er is nog geen bandenfabrikant in staat om überhaupt geschikte banden voor elektrische hokken te maken. Dat komt zowel door acceleratie als tractie doordat niet alle 4 de motoren exact hetzelfde toerental hebben

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        28 februari 2023 om 10:21

        @Wolflow: Wellicht een domme vraag, maar waar merk je dat dan aan? Er rijden steeds meer elektrische auto’s rond, van eenvoudige voorwielaangedreven Dacia’s tot Taycans en Model S’en met enorm veel pk’s en vierwielaandrijving. Die rijden toch allemaal prima op hun banden? Die laatste twee zijn zelfs in staat om op een goede band, Michelin Cup 2 R of zo, competitieve tijden te noteren op circuits.

        En daarop aansluitend: In hoeverre verschilt jouw verhaal ten opzichte van een sterke benzine of dieselauto waarbij de banden ook op verschillende manieren op hun lazer krijgen dankzij torque vectoring?

        Login om te reageren
  2. E.T. Jopie zegt

    28 februari 2023 om 08:57

    Het moet niet gekker worden.

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    28 februari 2023 om 09:08

    En komt er ook een 300pk versie als station voor de normale sterveling?

    Login om te reageren
  4. petroldrinker zegt

    28 februari 2023 om 09:24

    Al heeft ie 300,000pk, boeid me niet zolang het via een duracell komt. Doe mij dan maar een 15jaar oudr aygo nog liever ofzo

    Login om te reageren
    • steephh zegt

      1 maart 2023 om 01:14

      @petroldrinker

      Besef wel: die 15 jaar oude Toyota Aygo met de wegligging van een koe, zonder enige luxe, amper vermogen en je wil er eigenlijk niet in gezien worden: en een 1 liter pruttelmotor waarvan je de motorkap het liefst dichtlast zodat je ‘m nooit meer hoeft te zien. Leuk klinken doet ie namelijk ook al niet.

      Versus. een luxe EV die veel comfortabeler is, betere wegligging, leuk om te zien, flink wat vermogen. Ieder zijn ding natuurlijk, maar voor mij persoonlijk is een auto zóveel meer dan alléén het type aandrijving.

      En begrijp me niet verkeerd, van iedere iets betere auto kan ik het me voorstellen dat je liever in een brandstofauto rijdt, een leuke betaalbare hot hatch van 15 jaar oud ofzo.

      Maar een Aygo, really? 😂😂

      Login om te reageren
  5. porker zegt

    28 februari 2023 om 09:36

    De versnelling is gaaf. Ik snap dat. Zelf heb ik ook een raket die ik meestal op chill modus zet om boel beetje normaal te houden. In paar seconde 100, ander wegverkeer is er niet klaar voor. Daar rust het gevaar. Huidige generatie bejaarden heeft al moeite met hun e-bike laat staan een 1000pk e-car die de of zelf besturen of op hun afkomt stormen.

    Login om te reageren
  6. ttr6 zegt

    28 februari 2023 om 09:47

    Al komt er 2.000 pk in. Zielloos rijden. En dat zeg ik na 4 maanden electrisch te rijden na een verleden met Alfa’s en ander mooi spul.

    Login om te reageren
  7. w0ut zegt

    28 februari 2023 om 10:53

    Alfa? Vandaag reeds te bestellen, op alle shows te zien de komende 5 jaren (nu komt ei echt wel bijna) eerste leveringen nov 2037. 😀

    Login om te reageren
  8. alfagtv6 zegt

    28 februari 2023 om 21:27

    Leuk allemaal, maar waarschijnlijk wordt de Giulia op die manier zo duur en toch net niet premium genoeg dat niemand hem zal kopen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North