• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Audi Q7 wordt bijzonder mooi en NIET elektrisch

Auteur: willeme, gepost 25 maart 2024 om 14:58 – 9 Reacties

Dus de nieuwe Audi Q7 zal beeldschoon worden. En voor de liefhebbers van benzine zal die niet elektrische zijn.

Wie naar het Audi-gamma kijkt van dit moment, zal een paar dingen opvallen. Er zijn nog niet heel erg veel elektrische modellen. Daarnaast zijn er best een aantal modellen behoorlijk op leeftijd. Maak je geen zorgen, Audi doet het kennelijk bewust. Want de gehele overgang van verbrandingsmotoren naar elektrisch moet natuurlijk wel soepel verlopen.

Uiteindelijk heeft Audi het dus goed gezien, want er is een stagnatie in de groei van EV’s. Dus om nu al miljarden te investeren in modellen die nauwelijks verkopen, is niet in alle opzichten een goed plan. Dat wil niet zeggen dat er geen nieuwe elektrische Audi’s bijkomen, maar Audi lanceert ze met beleid. Voor dit jaar staan er twee knallers op het menu: de Q6 e-tron en de A6 e-tron.

Nieuwe Audi Q7

Maar naast een Q6 e-tron die moet komen en een Q8 e-tron (die er al is), komt er ook een Audi Q7. Daarover is dankzij Carscoops nu wat meer bekend en dat delen wij met liefde met jullie! Het belangrijkste om te weten is dat de Audi Q7 – naar het schijnt – de laatste Audi zal zijn die met verbrandingsmotoren wordt geïntroduceerd. Daarna is het allemaal elektrisch.

Dat is een tactische keuze, want juist dit soort auto’s is enorm populair in landen als de Verenigde Staten, het Midden-Oosten en andere markten waar men de EV nog niet helemaal omarmt. Aanvankelijk was de bedoeling dat de auto Audi Q9 ging heten en een concurrent moest zijn voor de BMW X7, Mercedes-Benz GLS en Range Rover. Dat zal niet het geval zijn. De Q7 wordt absoluut een zevenzitter, maar richt zijn pijlen op de BMW X5, Mercedes-Benz GLE en Range Rover Sport. Net even een segmentje lager, dus.

Styling

Qua styling moet de auto een enorme verbetering zijn. Het huidige model is gewoon een enorme lap auto. Een bak Audi. Je weet dat de ontwerpers hebben zitten aanklooien als de VW-variant van de Q7 (de Volkswagen Touareg) er vele malen aantrekkelijker uitziet. De basis van het ontwerp is al gelegd onder leiding van Marc Lichte. De nieuwe Q7 moet een stuk strakker worden qua design, met fraaiere proporties. Dat klinkt als muziek in de oren. Het klinkt ook een beetje als de Audi Urbansphere concept. Dat was een elektrische concept uit 2022, dus de proporties zullen afwijken, maar qua lijnvoering zal ‘ie er op kunnen lijken.

Dan de techniek. Wat kunnen we daarover zeggen? Nou: het worden dus enkel en alleen verbrandingsmotoren. Nu is het wel zo dat deze verregaand geëlektrificeerd zullen zijn. Minimaal mild-hybrid (met 48V-ondersteuning) en diverse keuze uit plug-in hybrides. Het is de bedoeling dat de Audi Q7 in 2026 op de markt komt. Het huidige model is dan 11 jaar oud. Deze generatie (de ‘4M’) kreeg in 2019 een facelift en onlangs nog eentje, dus het huidige model moet het nog twee jaar uitzingen.

Meer lezen? Check hier de special over de Audi Q7 V12 TDI!

Ook interessant!

  • nieuwe Overfinch Range Rover
    Nieuwe Overfinch Range Rover is lekker stijlvol
  • Stevige facelift voor Audi Q7
    Stevige facelift voor Audi Q7
  • Deze Audi is stiekem een Range Rover
  • Audi's nieuwe namen worden logisch in de toekomst

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Q7

Vorig bericht: « Verrek, Mansory kan een Ferrari verfraaien
Volgend bericht: Volkswagen Polo GTI 2024 – test en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. tjorque zegt

    25 maart 2024 om 15:01

    Zie ik nu de liefdesbaby van een SuV en een monovolume?

    Of moet ik toch maar even naar de oogarts?

    Login om te reageren
    • Estate_of_mind zegt

      25 maart 2024 om 16:48

      Ik zie in ieder geval iets graflelijks dus dat ‘mooi’ in de titel vat ik even op als ironie.

      Login om te reageren
      • por100 zegt

        25 maart 2024 om 21:22

        Hmmm, vind het wel mooi.

        Vooral efficiënt met de ruimte omgaan en een werkpaard een beetje fatsoenlijke cw-waarde geven. En wat er dan uitkomt zo vormen dat het niet te veel provoceert zonder muurbloempje te worden.
        Wat dat aangaat snappen Fransen het best goed, dus cynische verwijzingen daarnaar vat ik juist goed op.

        Login om te reageren
  2. THSD zegt

    25 maart 2024 om 15:40

    Krijg er een renault avantime gevoel bij…met andere woorden het nieuwe potvis model dus.

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      25 maart 2024 om 21:22

      Een groter compliment kun je een Audi Q7 niet geven.

      Login om te reageren
  3. Exit Luminar zegt

    25 maart 2024 om 15:44

    Ik dacht even een citroen of renault hebben gezien.

    Login om te reageren
  4. carguy24 zegt

    25 maart 2024 om 17:38

    Terug naar de mpv zo te zien. Vond dat eigenlijk al het geval bij de introductie van deze generatie Q7. De eerste was echt een SUV maar deze 2e toch veel meer al een MPV met een langere neus.

    Login om te reageren
  5. potver7 zegt

    25 maart 2024 om 17:45

    Die plaatjes zijn van de Urbansphere concept (2022), de Q7 zal er wat trekjes van hebben maar verhoudingen worden anders (zoals ook in het artikel wordt aangegeven)

    Login om te reageren
  6. randy zegt

    25 maart 2024 om 17:46

    Als citroen dit had gepresenteerd als de opvolger van de Ds5 had ik het ook geloofd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North