
Net als de Panamera.
Een ‘dikke Porsche Panamera’ is er in twee smaakjes. Als Turbo, met 550 pk, en als Turbo S E Hybrid met 680 pk. Deze varianten komen straks ook naar een model als bijvoorbeeld de Cayenne en, in een toekomstig stadium, de 911. De hybrides worden de nieuwe topmodellen. Er zitten dan ook veel voordelen aan. Zuiniger, meer peekaa’s en meer koppel. Het nadeel is een toename van het gewicht.
Niet alleen Porsches krijgen deze hybride tovenarij. Ook andere automerken binnen de Volkswagen Groep gaan aan de slag met deze formule. Dat claimen diverse berichtgevingen op het web. Neem ze voor nu nog met een korreltje zout, maar er kan een kern van waarheid in zitten.
Zo komt de nieuwe RS7 er mogelijk in twee smaakjes. Onder de kap een 4.0 V8, net als de Panamera (en bijv de nieuwe Bentley Continental GT en Lamborghini Urus) die in de ‘basis’ goed is voor 550 pk en in een hetere hybride-vorm bijna 700 pk.
Uiteraard komt de RS7 met Quattro-aandrijving. Het blok zal worden gekoppeld aan een achttraps S-tronic automaat. Een sprintje naar de honderd gaat met met het 700 pk sterke topmodel in zo’n 3,5 seconden en de top ligt boven de 300 km/u. Het zal het eerste hybride topmodel van Audi worden.
Foto: Nieuwe RS7 Sportback render via X-Tomi Design





Doe mij dan maar de gewone RS7
@kennone: ik ben wel fan van zo’n extra elektroturbo. Komt de sprint ten goede en bij rustiger stadsverkeer sta je ook niet onnodig brandstof te verbranden, blijft er wat extra over voor die tussenacceleraties op de autosnelweg ;)
@petrolicious: ondanks het sneller is haak ik toch liever af (nu het nog kan). En wat maakt die extra brandstof nou uit als je zo’n bak kan betalen. Heb liever een motor die lekker op temperatuur blijft en ook mooi klinkt als ik stil sta of langzaam rijd.
@kennone: ik zou hybride halen puur voor de parkeerplekken. gheghe.
@unavailable: ik scoor wel ergens een invalide kaart.
De helft van het aantal pk’s is meer dan zat voor 90% van de boiis die gewoon vlot naar hun werk willen rijden.
@alcantara: There is never enough horsepower……just not enough traction.
Carroll Shelby
@henk_he: Ja stoere praat, maar in werkelijkheid zit je met 300 pk ook al binnen no time op 150km/u en kun je de pk’s al amper aanspreken. Niet vanwege tractieproblemen, maar omdat 150 op de gemiddelde dijk/landweg met bochten en kruisingen best al een rotgang is. Denk ook niet dat je sneller kunt met meer pk’s, afgezien van de snelweg maar daar moet je ook constant in de ankers vanwege ander verkeer.
@alcantara: Om naar het werk te komen misschien wel…
Maar als je om vier uur ’s nachts terug rijdt van je ‘werk’ bij de Deutsche Bank naar je flatje in Kanaleneiland is het wel zo prettig als je een beetje op kan schieten…
@alcantara: en voor die 10% zijn er auto’s met 2x het vermogen dat 90% van de ‘boiis’ nodig heeft.
Gewoon de non-hybrid dr S7 noemen en de hybrid de S7 Plus. Zo’ opzichtige RS-behandeling gaat de A7 visueel niet goed doen denk ik…
@dizono: helemaal mee eens. Gewoon een supersnelle auto zonder bumperdingen, uitgeklopte spatborden, matchroom en zwarte wielen. Wel de rs motor/onderstel, maar de rest ‘gewoon’ s7.
Doe mij de Porsche maar.
Kanniewachten.
Heerlijk hoe de hybrides altijd vervloekt werden, en nu kan het topsegment niet zonder de elektromotor om de wedstrijd te kunnen winnen.
@fanboy: precies. Wat een muesli auto’s zijn dit. Haha
Zal een sportief lichtgewichtje worden.
Mooi rond getal om te kunnen stoefen op café bij de vrienden. Ik kan me geen dagdagelijkse weg bedenken waar je de volle 700 PK zal kunnen benutten.
@misterdrogba: even invoegen of net door oranje. Het hoeft niet lang te zijn maar het lukt op best veel stukken als je het heel kort doet. Best handig dus
@kennone: invoegen lukt ook prima met de 48pk die mijn motor eruit stoempt…
@2wheeler: en dan heb jij nog slechts 2 wielen. Ik heb er vier en ongeveer net zoveel paardjes. Invoegen gaat prima: kijken, knipperen, gaan!
@postzegel: en de complete linker rijbaan vol op de rem :p
@kennone: Eh,.. Ik voeg meestal vanaf de invoegstrook naar de meest rechterbaan in,.. Maar je hebt ze er inderdaad bij. Óók of juist vooral Audi/BMW/priemium-ridders die met denkende voldoende vermogen gelijk naar de linkerbaan stuitend invoegen,… #Vooroordelen
Audi gaat hard BMW achterna als t gaat om t verlies aan smaskvol design, het is tamelijk hopeloos in autoland op t moment. Alleen enkele spaarzame modellen zijn nog te pruimen. Dank je China.
Wat zal dat accupakket wegen?
@dirkv: Zonder zo’n accupakket weegt het ding al een hoop kilo’s vrees ik. Laat staan met.
Bij Audi altijd de hybride bestellen, als de motor er mee ophoudt, wat niet geheel onwaarschijnlijk is bij een Audi kun je op elektrokracht een kilometer of 20 verder.
Alleen hopen dat ’s ochtends niet de oplaadstekker vastgevroren is , want dan kom je nog nergens….