• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Nieuwe Audi RS7 komt er ook als 700 pk hybride’

Auteur: RubenPriest, gepost 27 november 2017 om 20:08 – 27 Reacties

RS7


Net als de Panamera.

Een ‘dikke Porsche Panamera’ is er in twee smaakjes. Als Turbo, met 550 pk, en als Turbo S E Hybrid met 680 pk. Deze varianten komen straks ook naar een model als bijvoorbeeld de Cayenne en, in een toekomstig stadium, de 911. De hybrides worden de nieuwe topmodellen. Er zitten dan ook veel voordelen aan. Zuiniger, meer peekaa’s en meer koppel. Het nadeel is een toename van het gewicht.

Niet alleen Porsches krijgen deze hybride tovenarij. Ook andere automerken binnen de Volkswagen Groep gaan aan de slag met deze formule. Dat claimen diverse berichtgevingen op het web. Neem ze voor nu nog met een korreltje zout, maar er kan een kern van waarheid in zitten.

Zo komt de nieuwe RS7 er mogelijk in twee smaakjes. Onder de kap een 4.0 V8, net als de Panamera (en bijv de nieuwe Bentley Continental GT en Lamborghini Urus) die in de ‘basis’ goed is voor 550 pk en in een hetere hybride-vorm bijna 700 pk.

Uiteraard komt de RS7 met Quattro-aandrijving. Het blok zal worden gekoppeld aan een achttraps S-tronic automaat. Een sprintje naar de honderd gaat met met het 700 pk sterke topmodel in zo’n 3,5 seconden en de top ligt boven de 300 km/u. Het zal het eerste hybride topmodel van Audi worden.

Foto: Nieuwe RS7 Sportback render via X-Tomi Design

Ook interessant!

  • Mansory RS7
    Mansory RS7 zoekt de grenzen op
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi PHEV
    Audi breidt PHEV-range lekker uit
  • goedkoopste Audi RS7
    De goedkoopste Audi RS7 op Marktplaats: dit is 'm!

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

A7, Audi, Hybride, rs7

Vorig bericht: « Deze pet moet voorkomen dat je achter het stuur in slaap valt
Volgend bericht: Rimac wil de nieuwe Tesla Roadster slopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. kennone zegt

    27 november 2017 om 20:25

    Doe mij dan maar de gewone RS7

    Login om te reageren
    • petrolicious zegt

      27 november 2017 om 22:22

      @kennone: ik ben wel fan van zo’n extra elektroturbo. Komt de sprint ten goede en bij rustiger stadsverkeer sta je ook niet onnodig brandstof te verbranden, blijft er wat extra over voor die tussenacceleraties op de autosnelweg ;)

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        27 november 2017 om 22:47

        @petrolicious: ondanks het sneller is haak ik toch liever af (nu het nog kan). En wat maakt die extra brandstof nou uit als je zo’n bak kan betalen. Heb liever een motor die lekker op temperatuur blijft en ook mooi klinkt als ik stil sta of langzaam rijd.

        Login om te reageren
        • unavailable zegt

          28 november 2017 om 00:03

          @kennone: ik zou hybride halen puur voor de parkeerplekken. gheghe.

          Login om te reageren
          • kennone zegt

            28 november 2017 om 14:29

            @unavailable: ik scoor wel ergens een invalide kaart.

            Login om te reageren
  2. alcantara zegt

    27 november 2017 om 20:26

    De helft van het aantal pk’s is meer dan zat voor 90% van de boiis die gewoon vlot naar hun werk willen rijden.

    Login om te reageren
    • henk_he zegt

      27 november 2017 om 20:57

      @alcantara: There is never enough horsepower……just not enough traction.

      Carroll Shelby

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        27 november 2017 om 21:16

        @henk_he: Ja stoere praat, maar in werkelijkheid zit je met 300 pk ook al binnen no time op 150km/u en kun je de pk’s al amper aanspreken. Niet vanwege tractieproblemen, maar omdat 150 op de gemiddelde dijk/landweg met bochten en kruisingen best al een rotgang is. Denk ook niet dat je sneller kunt met meer pk’s, afgezien van de snelweg maar daar moet je ook constant in de ankers vanwege ander verkeer.

        Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      27 november 2017 om 21:23

      @alcantara: Om naar het werk te komen misschien wel…

      Maar als je om vier uur ’s nachts terug rijdt van je ‘werk’ bij de Deutsche Bank naar je flatje in Kanaleneiland is het wel zo prettig als je een beetje op kan schieten…

      Login om te reageren
    • ettie zegt

      27 november 2017 om 21:31

      @alcantara: en voor die 10% zijn er auto’s met 2x het vermogen dat 90% van de ‘boiis’ nodig heeft.

      Login om te reageren
  3. Dizono zegt

    27 november 2017 om 20:26

    Gewoon de non-hybrid dr S7 noemen en de hybrid de S7 Plus. Zo’ opzichtige RS-behandeling gaat de A7 visueel niet goed doen denk ik…

    Login om te reageren
    • eaudi zegt

      27 november 2017 om 21:07

      @dizono: helemaal mee eens. Gewoon een supersnelle auto zonder bumperdingen, uitgeklopte spatborden, matchroom en zwarte wielen. Wel de rs motor/onderstel, maar de rest ‘gewoon’ s7.

      Login om te reageren
  4. rufctr01 zegt

    27 november 2017 om 20:30

    Doe mij de Porsche maar.

    Login om te reageren
  5. smart2000 zegt

    27 november 2017 om 20:30

    Kanniewachten.

    Login om te reageren
  6. fanboy zegt

    27 november 2017 om 20:36

    Heerlijk hoe de hybrides altijd vervloekt werden, en nu kan het topsegment niet zonder de elektromotor om de wedstrijd te kunnen winnen.

    Login om te reageren
    • hehe zegt

      27 november 2017 om 22:12

      @fanboy: precies. Wat een muesli auto’s zijn dit. Haha

      Login om te reageren
  7. michaelb zegt

    27 november 2017 om 21:49

    Zal een sportief lichtgewichtje worden.

    Login om te reageren
  8. misterdrogba zegt

    27 november 2017 om 22:10

    Mooi rond getal om te kunnen stoefen op café bij de vrienden. Ik kan me geen dagdagelijkse weg bedenken waar je de volle 700 PK zal kunnen benutten.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      27 november 2017 om 23:46

      @misterdrogba: even invoegen of net door oranje. Het hoeft niet lang te zijn maar het lukt op best veel stukken als je het heel kort doet. Best handig dus

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        28 november 2017 om 00:14

        @kennone: invoegen lukt ook prima met de 48pk die mijn motor eruit stoempt…

        Login om te reageren
        • postzegel zegt

          28 november 2017 om 09:56

          @2wheeler: en dan heb jij nog slechts 2 wielen. Ik heb er vier en ongeveer net zoveel paardjes. Invoegen gaat prima: kijken, knipperen, gaan!

          Login om te reageren
          • kennone zegt

            28 november 2017 om 14:30

            @postzegel: en de complete linker rijbaan vol op de rem :p

            Login om te reageren
            • postzegel zegt

              28 november 2017 om 15:01

              @kennone: Eh,.. Ik voeg meestal vanaf de invoegstrook naar de meest rechterbaan in,.. Maar je hebt ze er inderdaad bij. Óók of juist vooral Audi/BMW/priemium-ridders die met denkende voldoende vermogen gelijk naar de linkerbaan stuitend invoegen,… #Vooroordelen

              Login om te reageren
  9. intimrasiert zegt

    27 november 2017 om 22:49

    Audi gaat hard BMW achterna als t gaat om t verlies aan smaskvol design, het is tamelijk hopeloos in autoland op t moment. Alleen enkele spaarzame modellen zijn nog te pruimen. Dank je China.

    Login om te reageren
  10. dirkv zegt

    27 november 2017 om 22:56

    Wat zal dat accupakket wegen?

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      28 november 2017 om 07:40

      @dirkv: Zonder zo’n accupakket weegt het ding al een hoop kilo’s vrees ik. Laat staan met.

      Login om te reageren
  11. monsieurleloure zegt

    28 november 2017 om 21:05

    Bij Audi altijd de hybride bestellen, als de motor er mee ophoudt, wat niet geheel onwaarschijnlijk is bij een Audi kun je op elektrokracht een kilometer of 20 verder.

    Alleen hopen dat ’s ochtends niet de oplaadstekker vastgevroren is , want dan kom je nog nergens….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North