• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rimac wil de nieuwe Tesla Roadster slopen

Auteur: RubenPriest, gepost 27 november 2017 om 22:07 – 26 Reacties

Rimac gaat de nieuwe Tesla Roadster slopen


Dat is het plan.

Het Kroatische Rimac verbaasde vriend en vijand met de Concept_One. Zelfs Richard Hammond werd op nadelige wijze overdonderd door de enorme power van de elektrische supercar. De Concept_One levert 1.089 pk en 1.600 Nm koppel. 0-100 km/u kan in 2,6 seconden en de top ligt op 355 km/u. De actieradius bedraagt 321 km.

Dat is de Concept_One. Het productiemodel werd in 2016 aangekondigd. In de tussentijd hebben ze bij Rimac niet stilgezeten. Het bedrijf is onder andere leverancier geworden van diverse EV-onderdelen, maar Auto Guide weet te melden dat het merk ook druk bezig is met de Concept_Two. Een nieuwe supercar die de tweede generatie Tesla Roadster te kakken moet gaan zetten.

Nu zijn de specificaties van de Roadster verbluffend te noemen en moeten de Kroaten van goede huize komen om de elektrische Amerikaan te verslaan. De Concept_Two komt op een doorontwikkelde variant van het Rimac-platform te staan. Keiharde cijfers zijn uiteraard nog niet bekend, maar de supercar moet zijn voorganger hard gaan overtreffen om in de buurt te komen van de nieuwe Roadster. Daarnaast gaat de Concept_Two luxer en comfortabeler worden in vergelijking met de Concept_One.

Rimac is geen gebakken lucht. In de Verenigde Staten gaan ze volgend jaar flink uitbrengen. Manhattan Motorcars in New York is momenteel de enige retailer in het land. In 2018 komen daar nog eens vijf retailers bij. In maart 2018 krijgen we meer te horen over de nieuwe projecten van Rimac. Wellicht een concept in Genève?

UPDATE 1 december 2017: Rimac heeft een eerste teaser van de nieuwe hypercar vrijgegeven. Tevens kan men bevestigen dat de auto tijdens Autosalon van Genève (in maart 2018) zal worden gepresenteerd.

Rimac teaser

Ook interessant!

  • Tesla verwijdert bestelmogelijkheid Roadster Founders Series
    Tesla verwijdert bestelmogelijkheid Roadster Founders Series
  • Tesla Roadster wordt alleen maar meer waard
  • Tesla Roadster weer vertraagd
    Tesla Roadster wéér vertraagd. Alweer.
  • Rimac bijna failliet door Hammond
    Rimac bijna failliet door Richard Hammond

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, geneve-2018, rimac, teaser

Vorig bericht: « ‘Nieuwe Audi RS7 komt er ook als 700 pk hybride’
Volgend bericht: Range Rover SVAutobiography LWB onthuld »

Lees Interacties

Reacties

  1. kennone zegt

    27 november 2017 om 22:21

    Best rap

    Login om te reageren
  2. janmetdelangeachternaam zegt

    27 november 2017 om 22:21

    Ooh nog zo’n wedstrijdje ver pissen naast die van Bugatti, Koenigsegg en consorten. Mij hoor je niet klagen!

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    27 november 2017 om 22:35

    Aan het design ligt het niet. De Rimac vind ik er erg tof uit zien! Kan ik persoonlijk niet van een Tesla zeggen, ook niet van dat nieuwe ding.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      29 november 2017 om 10:23

      @viezefreddyw: ach, ondanks dat het een gedrocht is, heeft de X ook wel z’n leukigheidjes…
      https://youtu.be/Dqvue6yhxKA

      Login om te reageren
  4. fanboy zegt

    27 november 2017 om 22:44

    Ok nog sneller, 1 seconde? Ik wacht op de rechtszaken die gaan komen naar aanleiding van “surprise acceleration” videos waarbij iemand gestikt is in z’n eigen tong.

    Login om te reageren
    • renegade zegt

      27 november 2017 om 22:52

      @fanboy: hahaha

      Login om te reageren
  5. adyton zegt

    27 november 2017 om 22:46

    Hoeveel zijn exemplaren van de Concept One zijn er reeds gebouwd/verkocht? Ik heb het gevoel er gewoon nog niet zoveel van gehoord te hebben, maar vind het nog steeds een mooie wagen en ben heel benieuwd naar de opvolger.

    Login om te reageren
    • woudloper zegt

      27 november 2017 om 22:58

      @adyton: minder dan tien denk ik

      Login om te reageren
    • kilum zegt

      28 november 2017 om 08:32

      @adyton: Ik weet niet hoeveel er precies gebouwd zijn. Maar ze zijn al een tijdje uitverkocht. Ik geloof dat er maar 100 werden gebouwd ofzo. In ieder geval niet heel erg veel en die zijn allemaal verkocht.

      Login om te reageren
      • scooper zegt

        28 november 2017 om 10:24

        @kilum: @adyton er zijn zo’n 6 auto’s gebouwd. De business case van Rimac is (nog) niet gericht op het verkopen van auto’s. Zij functioneren voor 95% als R&D verlengstuk van de grote bedrijven (Siemens, BMW, etc.). De Concept_One is enkel een showcase wat zij kunnen ontwikkelen in een limited time window with a limited cash source. Er staan voor de aankomende jaren nog zeker 3 a 5 grote projecten klaar om gelanceerd te worden, maar zij kiezen hun momenten zorgvuldig uit.

        Login om te reageren
  6. ikweethet zegt

    27 november 2017 om 22:54

    Ze hebben een jaartje of 4, dat moet dus wel lukken.

    Login om te reageren
  7. zwepp zegt

    27 november 2017 om 23:00

    Ik ben benieuwd naar de nieuwe wedloop in de supercar industrie. Straks zijn de acceleratiecijfers gewoon niet meer te toppen. In 5 sec naar de 300? Nee, ze zullen met iets nieuws moeten komen om de cijfergeile consument mee te kunnen imponeren, maar wat?

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      28 november 2017 om 00:37

      @zwepp: Dat alles in een betaalbare auto?

      Login om te reageren
      • shadowbroker zegt

        28 november 2017 om 11:51

        @notsobig: Dan krijg je je wel heel veel ongelukken

        Login om te reageren
  8. vonklausenburg zegt

    28 november 2017 om 01:00

    Meer concurrentie is meer beter! Laat maar komen met meer belachelijk indrukwekkende cijfers. Ga ik nog even trots zijn op 6/7 seconden naar de 100, om over twee/drie jaar me te schamen.

    Login om te reageren
  9. SimonMc zegt

    28 november 2017 om 01:39

    Wat een debiel grote velgen eigenlijk…

    Login om te reageren
  10. sjeemsbond zegt

    28 november 2017 om 05:00

    Na alle berichtgeving over het gesjoemel over de range van die electrische autos moet de actieradius dus 321 x 0.6 = 192.6 km zijn. Of zouden de kroaten uitzondering op de regel zijn?

    Login om te reageren
    • stanny zegt

      28 november 2017 om 07:41

      @sjeemsbond: betreft trouwens EU merken. De Amerikaanse wagens tonen EPA resultaten welke betrouwbaar zijn.

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        28 november 2017 om 09:10

        @stanny: als tesla zegt dat je 500 km kan, mag je al blij zijn als je 250 haalt met normaal rijden in de stad.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          28 november 2017 om 11:10

          @gwnbmw: Dan rij je echt als een malloot.
          Dat ding trekt efficient op, en wint weer energie terug met remmen.

          Login om te reageren
        • stanny zegt

          28 november 2017 om 12:16

          @gwnbmw: niet akkoord. Tesla heeft op de website voor bvb een 75D 490km NEDC staan. Zelf zullen ze nooit dit getal vermelden, maar altijd over EPA rating spreken. Bij mij was het 450 NEDC, maar Tesla sprak steeds over 410 km. Ik haal op volle batterij 375km, wat 91% is. Overige EU wagens halen blijkbaar maar 60%.

          Login om te reageren
  11. MaartenD zegt

    28 november 2017 om 07:33

    Ik verwacht binnen niet al te lange tijd een auto op warpspeed…

    Login om te reageren
    • dunhozzie zegt

      28 november 2017 om 08:15

      @maarten020: lol ik zie de volgende Manta Manta al voor me, ipv “gib mal Gummi!” wordt het dan meer een Picard-achtige “engage”

      Login om te reageren
  12. barry355gtb zegt

    28 november 2017 om 13:10

    deze Rimac ziet er in ieder geval beter uit als de nieuwe Tesla. Overigens mooi dat Rimac fungeert als soort van R&D voor Europese cq Duitse bedrijven. TESLA is een zeepbel op klappen binnenkort imho.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      28 november 2017 om 13:49

      @barry355gtb: Wat een gelul. Tesla is verder dan Rimac.
      Tesla is enorm aan het tweaken en krijgt ook daardoor meer range uit een elektrische auto dan anderen, en dat is niet alleen maar door meer accu’s toe te voegen. Ook de laadinfrastructuur van.
      Rimac is ongetwijfeld een zeer kundig bedrijf, heb daar alle vertrouwen in. Maar als het puur op elektrisch rijden aan komt is Tesla volgens mij verder. Alleen de verschillen zie je niet snel, omdat het altijd lijkt op een simpele elektromotor met accu.

      Login om te reageren
    • fanboy zegt

      28 november 2017 om 13:57

      @barry355gtb: Dus niets ten nadele van Rimac, maar de techniek van de Rimac One koop je volgend jaar voor $35000, waarbij je gebruik kunt maken van een goede laad infrastructuur die al is uitgerold.
      Tesla is echt niet perfect en heeft productie issues, maar dat komt ook omdat ze zo met die schaalvergroting bezig zijn. Ze bieden een totaal oplossing met dezelfde techniek van een peperdure Rimac One.
      Bij Rimac One is het alleen een show case voor de techniek, zij verkopen amper auto’s en hebben geen laadinfrastructuur of productie capaciteiten.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North