De nieuwe auto van Joel Beukers heeft 1.000 pk onder de kap. Niet verkeerd!
Ook YouTubers moeten overstappen op nieuwe vormen van mobiliteit. De tijden van dikke motoren met veel uitstoot en dergelijke liggen achter ons. Toch? Nou, kijk, als je echt veel geld hebt maakt het in principe niet zoveel uit.
Dan koop je gewoon wat er nog mogelijk is. Dus stel, je voedingssupplementen-toko en YouTube-kanaal doen het dermate goed dat je niet meer kunt lachen van de kwartjes, dan kun je gewoon kopen wat je wil. Mooi, toch?
Meer dan 1.000 pk
Maar in sommige gevallen is de nieuwe technologie ook gewoon héél erg leuk. Dat blijkt wel uit de nieuwe auto van Joel Beukers. De bekende social media-meneer heeft al een paar leuke wagens staan in de garage en daar is sinds kort eentje bij en zoals de titel verraadt heeft deze meer dan 1.000 pk! En nee, dat komt niet door een quad-turbo W16-motor. Nee, het is de nieuwe Tesla Model S Plaid!
Dat betekent dat Joel Beukers een paar extra supplementjes moet nemen als hij vanuit stilstand wegsprint. De krachten die je nek te verwerken krijgen om hoofd en romp bij elkaar te houden zijn enorm. In 2,8 seconden zit ‘ie namelijk op de 100 km/u (alhoewel ‘ie volgens Tesla nog sneller is) en de topsnelheid is 322 km/u. Absoluut geen verkeerde specificaties voor een relatief onopvallende sedan (eigenlijk een hatchback).
Configuratie nieuwe auto Joel Beukers
Dat onopvallende komt ook door de gekozen configuratie. De kleur van de auto is namelijk Solid Black, een optie van 1.800 euro. Gelukkig heeft Beukers gekozen voor de 21″ Arachnid-velgen (optie van 4.900 euro!). Goede keuze, de 19″ Tempest-velgen zijn niet zo heel erg fraai. Wel bijzonder: Joel Beukers heeft gekozen voor het Crème-interieur (optie van 2.500 euro).
We zijn benieuwd hoe dat gaat staan bij een gouden wrap, die er ongetwijfeld op gaat komen. Hij heeft namelijk meerdere auto’s, zoals een Maserati Quattroporte, Mercedes-AMG G63 6×6, Lamborghini Urus, Ferrari 812 Superfast, Rolls-Royce Phantom en Lamborghini Huracán. Geen verkeerde garage, denken wij zo. In elk geval veel veilige kilometers gewenst en heb lol met de stoplichtsprintjes!
Fotocredits: Joel Beukers via Instagram
CYBRTRK zegt
@Willeme hoe kom jij op die 2,8 seconden? En die 19″ Tempest-velgen zijn gratis, de gekozen 21″ Arachnid-velgen kosten €4900.
faalhaas zegt
Doe mij dan maar 20 setjes gratis velgen ajb.
willeme zegt
Meetapparatuur! Die 2,8 kun je dag in dag uit halen. Die 19″ zijn standaard, 21 inch is een optie.
TheMaster zegt
Die 2.8 haal je altijd al in plaid mode, zonder peak performance en zonder launch control met cheetah stance. Dus die 2.8 haal je ook direct zodra je de thuis de afrit uitrijdt. Nogal een verschil met veel auto’s, die echt launch control nodig hebben om een beetje fatsoenlijk weg te komen. Maar launch control gebruikt niemand bij een verkeerslicht.
willeme zegt
Bij de Plaid zitten er inderdaad meer haakjes en oogjes aan. Als je voldoende in de accu hebt zitten, alle systemen goed hebt staan, is iets sneller mogelijk. Maar dat zijn meer haakjes en oogjes dan de 2,5 seconden van een 911 Turbo (die je ook gewoon elk moment dag haalt). Die 1,99 van Tesla zelf is ook nog met een rollende start.
Maar het apparaat is dus bloedsnel en zoals @onehp al aangeeft, 100 naar 200 doet ie elk moment van de dag in 4,4 seconden.
TheMaster zegt
Bij Plaid haken en ogen? Echt totaal niet, wat een onzin. Ook met 20% SOC heb je nog 2,5sec naar de 100km/h. Zomerbanden en winterbanden, maakt allemaal niet uit. Nat en glad wegdek natuurlijk wel, maar dat heeft met grip te maken, niet met de auto, dan zit je in de lage 3’s (ik dacht 3.1 een keer), maar dit is afhankelijk van wegdek.
Juist een 911 turbo heb je allerlei haken en ogen, zonder launch control is er minder vermogen, want dan geen overboost volgens mij. Of je moet weer een “Porsche Sport Response Button” indrukken en dan heb je slechts 20 seconden het volle vermogen.
michaelras zegt
onzin, alles maakt uit!
TheMaster zegt
Onzin, mijn punt is dat bij een Plaid veel dingen verwaarloosbaar zijn. Bij deze buitentempraturen (op droog wegdek) 2.3 op zomerbanden en 2.5 op winterbanden geklokt. 100-200 maakt ook niet uit, dit is eerder rol en luchtweerstand wat het verschil maakt.
Bij een ICE heeft b.v. alleen al de buitentempratuur veel meer invloed op de prestaties dan elke andere EV.
michaelras zegt
ik kreeg bij het ophalen van de plaid anders gewoon de tip om de accu zo vol mogelijk te houden, omdat het wel verschil maakt.
Natuurkunde heeft echt ook vat op de Plaid, like it or not.
uiteindelijk is hij snel ‘zat’ hoe je het ook bekijkt.
willeme zegt
@themaster: al in gereden? En zelf gemeten? Het klopt namelijk niet wat je zegt ;-)
TheMaster zegt
Al in gereden? Ja, al 1,5 maand, daarom al kunnen rijden met de zomerbanden (bij aflevering) en nu de winterset. Natuurlijk heb ik dit nog niet gereden bij 25 graden, maar gister met 12 graden dit prima kunnen testen. Als je een Tesla op een invoegstrook van een snelweg stil ziet staan is er niks aan de hand, dat is gewoon een 0-100km/h run wat gedaan wordt.
@ Michaelras, als je zelf ook een Plaid heb, stuur even een prive bericht, kan ik je toevoegen aan Plaid Whatsapp groep (of zit je daar al in, zou vreemd zijn, want anderen melden daar ook dat je met lage SOC nog snelle tijden haalt). Dat heeft alles met natuurkunde te maken, namelijk de chemie van de cellen. Hierdoor kunnen die bij lage SOC ook enorm snel ontladen. Omgekeerd ook, het Superchargen gaat fantastisch!
burgy73 zegt
Kijk maar even naar autotop.nl voor de echte cijfers. Een 911 turbo s met kinderlijk eenvoudige launch control is 0-100 minstens even snwl in real life. Boven de 100 loopt de plaid snel weg.
burgy73 zegt
Helaas klopt dit niet. Check maar Autotop.nl. 2,65 bij allersnelste modus dragstrip + launch control modus. Plaid modus is al 3,1 en sport mode is 3,6. Vaak wordt bij acceleratie mph bedoeld en ook nog met one foot roll out (scheelt ook ong 0,2 sec).
TheMaster zegt
Eeeh, nee dit klopt gewoon niet. https://youtu.be/JDacuo9Ow7c?t=141
Daar zie je al 0-100km/h in 2.44 sec.
Ook zie je daar dat het nu geen geweldige dag is. Koud/vochtig asfalt. Doe dit eens als het 5-10 graden warmer is met droog/warm asfalt, daar heb je je eerste 0,1sec winst al!
jeroenm83 zegt
Zo zie je maar, het is gewoon drugs al die poedertjes. En van langdurig gebruik ga je toch ooit eens rare dingen doen. Waarvan akte?
rollingstoned zegt
Autoboulevard Blog….
karhengst zegt
Nooit van de kerel gehoord, maar uiteraard leuk dat hij een vlotte Tesla heeft. Zal vast wel wat goed doen.
Hebben EVs de motoren trouwens niet ergens anders dan onder de kap?
Hubert zegt
Ook totaal onbekend bij mij.
Maar blijkbaar een echte kerel in autoland..
Denk dat het tijd wordt dat ik weer onder mijn steen kruip, daar was het veel interessanter.
Batterijlikker zegt
Vermoed dat hij taxichauffeur is op Schiphol, gelet op zijn zwarte Model S.
etiennep zegt
Die garage is overdreven , hij heeft volgend mij geen lamborghini’s meer, geen rr en een x5m juist wel
kniesoor zegt
‘Voedingssupplementen’. Is dat soort legale vorm van Colombiaans marcheerpoeder ? 🤔
DennisTK zegt
Gisteren kwam er ergens nog een filmpje voorbij over de bouwkwaliteit, of eigenlijk het gebrek daaraan, van de Tesla Model S Plaid. Deurpanelen die bijvoorbeeld half los hangen. Gaat eigenlijk nergens over dat je zoveel geld betaald als je kijkt wat je ervoor krijgt. Maar gezien de foto’s met de Tesla petjes op heb ik zo’n vermoeden dat schreeuwlelijk Beukers echt niet de volle mep betaald heeft.
TheMaster zegt
Meneer Beukers zal geen cent korting gekregen hebben, zo werkt dat niet bij Tesla. Een Youtube filmpje is niet echt een betrouwbare bron, als je de kwaliteit wilt zien, moet je naar Tesla aflevercentra gaan. Van de +/- 25 Plaids die ik nu gezien hebt, zijn echt allemaal goed. Natuurlijk kan je met een kritisch ook altijd iets vinden, maar dat vond ik bij een EQS ook.
DennisTK zegt
Werk je bij Tesla? Of heel erg fan en aandelen Tesla?
Ik ken zelf toch echt meerdere mensen met grote problemen met Tesla. Het feit dat je de auto ophaalt in Rotterdam en dan zelf moet controleren voor je weg rijd zegt al genoeg over de kwaliteitscontrole.
Zo ken ik uit de praktijk verhalen van stoelen zonder vulling, USB poorten die niet werken, Lichten die het niet doen, kleurverschil in verschillende panelen van de auto.
Controleer je dit zelf niet goed en rij je weg uit Rotterdam, dan kan je niet even terug als er een probleem is. Afspraak maken bij een garage is de enige optie, waarbij daar dan flinke wachttijden zijn heb ik mij laten vertellen.
Maar zoals gezegd, dit hoor ik qua ervaringen van anderen. Zelf heb ik voor de Mercedes EQB gekozen omdat ik positief verrast was over het interieur en dan vooral het materiaalgebruik (AMG Line). Was de model Y destijds al wat voordeliger geweest dan had ik daar misschien wel wat serieuzer naar gekeken. Verhouding prijs/kwaliteit vond ik nu niet goed. Dat is mijn bescheiden mening. Range, oplaadsnelheid en PK’s zit bij Tesla wel goed, maar daarvoor heb ik de auto niet. Daarvoor heb ik zelf dan liever een leuke benzine auto voor het weekend in de garage die ook wat geluid maakt :)
TheMaster zegt
Nee, ik werk er zeker niet. Fan, aandelen en heb ook meerdere Tesla’s, dat wel. Ik zal niet ontkennen dat er niet (vaak) dingen mis zijn, dat gebeurd absoluut. Alleen de andere kant is ook waar. Verhalen over lang wachten op service bijvoorbeeld. Ik kijk nu op de app, en kan op 2 locaties een serviceafspraak maken voor volgende week, en anders wordt het week erna op elke gewenste locatie. Ook gekeken voor m’n AMG GT, dat duurt 5 weken voor 1e mogelijkheid. Er zijn maar weinig die de andere kant vertellen van het verhaal, daarom doe ik hier m’n zegje af en toe. Een EQB is niet een veel verkochte auto, maar als die voor jou de beste optie is, wens ik je er vooral veel plezier mee! Zal heerlijk comfortabel rijden verwacht ik!
DennisTK zegt
Bedankt voor je genuanceerde reactie TheMaster. Goed om te horen voor alle Tesla rijders dat de service sterk verbeterd is ten opzichte van wat ik eerder hoorde.
Nog 2 weekjes en dan staat de EQB er hopelijk. Het ontwerp vind je mooi, of je vind het verschrikkelijk inderdaad, dus ik verwacht ook niet dat er heel veel EQB’s zullen komen. Mercedes en comfort gaat zeker goed komen. M’n huidige Mercedes is ook erg prettig om te rijden, vooral voor lange afstanden en veel snelweg kilometers. Nogmaals bedankt voor je bericht.
hotze zegt
Last van lange fanboy-tenen? Die indruk laat je wel achter. Het is lekker snel en een lange range maar verder is het “zum kotzen” met dat hele Tesla.
keecee zegt
AB, wordt aub geen Story die al die BN’ers gaat volgen. Als ze nu iets heel bijzonders hebben gekocht, maar een Tesla of Range Rover…. Moe van al die mensen, die er alles aan doen om in de belangstelling te staan.
ericc zegt
In de Green Hell is de Plaid even snel als een Alfa QV met de helft van het vermogen. Verkeerde keuze om deze plastieken walvis te kopen! Model is ook al stok oud.
bmw1cabrio zegt
Lekker relevant. Ben ik als eerste bij de 100 als ik uit de file kom? Dat is de vraag van kopers
welkom101 zegt
Volgens mij is ie ook sneller
Onehp zegt
Hoeft niet roodlicht, tussensprint op de snelweg doet ie ook sneller dan menig sportieve auto vanuit stilstand, 100-200 in 4,4s….
redneckdarian zegt
Geef deze man alsjeblieft niet nog meer aandacht…
mashell zegt
Je ziet dat vaker bij stelletjes van hetzelfde geslacht, dat ze heel erg op elkaar lijken, zelfde kapsels, zelfde brillen, zelfde kleding etc (ik denk dan altijd dat er één vreselijk dominant is). Blijkbaar treed het ook op bij stellen van drie.
hotze zegt
En bij de doorsnee Instagrammerts van het vrouwelijk geslacht maar dan niet met strak baardje en gladgeschoren zijkantjes, maar met dikke lippies, ingesnoerde wangen en een overboost aan make-up.
Waarschijnlijk vallen dit soort types ook op elkaar.
bmw318i zegt
Waarom krijgt zo’n iemand hier een podium?
mashell zegt
Omdat irritant zijn nog net niet reden genoeg is om iemand te cancellen?
CDF zegt
Gezien de petjes zijn de genoemde opties wel gesponsord waarschijnlijk. Dat je op zo’n idiote manier zoveel geld kan verdienen is behoorlijk ziek.
CYBRTRK zegt
Zoals TheMaster al aangaf geven ze bij Tesla geen korting aan dit soort ‘influencers’ (ik zou als merk ook niet samen willen werken met dit figuur)
iannuzi zegt
Hij heeft hem niet gekocht maar de zaak zie ik.
burgy73 zegt
Voor alle tesla fan boys die denken dat een Plaid altijd in minder dan 3 sec naar 100 gaat. Check autotop.nl voor resultaten in alle modi met Dragy gemeten. Alleen in dragstrip +launch control haalt hij 2,65. In sport mode zitje al op 3,6 sec en word je dus “weggereden” door een M3 /M5 comp. Een Porsche 911 turbo S zal dus doorgaans ook sneller weg zijn. Boven de 100 loopt de Tesla echter heel snel weg.
mashell zegt
Maar dat geldt voor die andere wagens toch ook, dat je die in lauch control, verniel de koppeling maar, modus moet zetten?
TheMaster zegt
Nee dit klopt niet. https://youtu.be/JDacuo9Ow7c?t=141
Daar zie je al 0-100km/h in 2.44 sec (zelfs bij topautoNL)
Ook zie je daar dat het nu geen geweldige dag is. Koud/vochtig asfalt. Doe dit eens als het 5-10 graden warmer is met droog/warm asfalt, daar heb je je eerste 0,1sec winst al!
dawwg zegt
Mooi uitgevoerde Plaid; maar waarom moeten influencers altijd van die idiote foto’s maken alsof ze net 15 jaar oud zijn en voor het eerst een spaanse peper in hun kont gestopt hebben ?!?!?!