• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe BMW M4 GT3 maakt eerste meters

Auteur: RubenPriest, gepost 21 juli 2020 om 07:53 – 15 Reacties

Nieuwe BMW M4 GT3 maakt eerste meters

Het achterwerk van de BMW M4 GT3 maakt in elk geval indruk.

Terwijl we met smart wachten op de straatversie van de nieuwe BMW M3 en M4 komt er uiteraard ook weer een kersverse racewagen. Die nieuwe racewagen betreft de BMW M4 GT3 en afgelopen zaterdag mocht een testauto zijn eerste meters maken in de frisse buitenlucht.

BMW M4 GT3 achterlicht

De raceauto kon zijn ding doen op en rondom het terrein van de BMW Group fabriek in Dingolfing, Duitsland. Achter het stuur zat testrijder Augusto Farfus. De Duitse autobouwer stelt dat belangrijke functies onder de loep zijn genomen met deze eerste meters in de echte wereld. Wat dit precies betekent laat het merk niet los. De M4 GT3 neemt het stokje over van de huidige M6 GT3 in het seizoen van 2022.

De volgende test staat gepland voor volgende week. De BMW M4 GT3 zal te vinden zijn in het zuiden van Frankrijk. In Miramas heeft BMW een testcentrum inclusief circuit waar de auto rondjes kan rijden.

Vervanger

Markus Flasch, CEO van BMW M GmbH, laat weten dat de nieuwe BMW M4 GT3 een groot gedeelte van zijn DNA deelt met de straatauto. Zo is onder meer dezelfde TwinPower turbo zes-in-lijn onder de kap te vinden. Met de huidige M6 GT3 gebruikt het merk een geblazen 4.4-liter V8. De specs van de M4 GT3 zes-in-lijn zijn, behalve dat we minimaal 500 pk mogen verwachten, nog niet bekendgemaakt

Hoewel de nieuwe BMW M4 GT3 pas vanaf het raceseizoen van 2022 echt mee gaat doen, komt de racer al volgend jaar in actie. Er zal deel worden genomen aan diverse races die onderdeel uitmaken van de testperiode met de GT3.

BMW M4 GT3 coureur

Uiterlijk

Zijn snoetje is nog geheim. Wel krijgen we een goede indruk van de achterkant van de auto. En die oogt dankzij de brede wielkasten lekker dik. Zo op het eerste gezicht lijkt een widebody op de nieuwe M4 niet te misstaan. Er zijn ongetwijfeld tuners die deze handschoen gaan oppakken.

Ook interessant!

  • BMW M4 GT3 speelt buiten zonder camouflage
  • BMW M4 GT3 laat definitief zijn gezicht zien
  • BMW levert de eerste M4 GT3's af aan klanten
  • handgeschakelde M4 veel sterker
    Handgeschakelde M4 veel sterker dan BMW opgeeft

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, GT3, m4, Racing

Vorig bericht: « Zo slecht doet Renault het in de coronacrisis
Volgend bericht: Deze Audi Q7 is met de hand gemaakt »

Lees Interacties

Reacties

  1. HZW zegt

    21 juli 2020 om 08:09

    Ja, met het einde van huidige DTM vorm in zicht (BMW M4 blijft als enige over. omdat Audi uitstapt eind 2020) zal er iets anders op auto sport gebied bedacht moeten worden.

    Login om te reageren
    • johnhert zegt

      21 juli 2020 om 11:34

      @HZW: Gewoon terug naar midden jaren 90, geen idiote buizenframes die niets te maken hebben met het model. Gewoon de echte auto’s nemen en deze aanpassen. Veel goedkoper en vermakelijker !

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    21 juli 2020 om 08:54

    Erg benieuwd. De nieuwe 4-serie is sowieso erg goed gelukt.

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      21 juli 2020 om 08:59

      @dutchdriftking: jij hebt duidelijk de foto’s van de voorkant gemist

      Login om te reageren
      • tttijn zegt

        21 juli 2020 om 09:48

        @okdoei: Haha dat dacht ik ook meteen. Denk daarom ook alleen foto vd achterkant.

        Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        21 juli 2020 om 10:13

        @okdoei: Ik vind het neusje juist het mooiste onderdeel…..

        Login om te reageren
        • Paul58 zegt

          21 juli 2020 om 10:22

          @dutchdriftking: zeg maar gerust ‘neus’ ;)

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            21 juli 2020 om 10:23

            @kevin1989: Het is een flinke unit, maar het past de auto wonderbaarlijk goed.

            Login om te reageren
          • okdoei zegt

            21 juli 2020 om 10:43

            @kevin1989: ‘snuit’ is in deze context een nog beter woord.

            #oink

            Login om te reageren
    • outlook zegt

      21 juli 2020 om 09:52

      @dutchdriftking: totally agree

      Login om te reageren
      • e38ossie zegt

        21 juli 2020 om 13:12

        @outlook: even wennen maar denk dat het in het echt wel stoer overkomt. Blijf het jammer vinden van de verplichte kentekenplaat.

        Login om te reageren
  3. ttr6 zegt

    21 juli 2020 om 08:59

    Ik meende even het achterwerk van de Giulia te zien. Komt door die achterlichten. Is overigens een compliment.

    Login om te reageren
  4. sel777 zegt

    21 juli 2020 om 09:09

    Iets grotere grill zou mooi zijn…

    Login om te reageren
    • tttijn zegt

      21 juli 2020 om 09:49

      @sel777: ja ietsje maar hoor roflol.

      Login om te reageren
  5. sportevo zegt

    21 juli 2020 om 10:02

    ‘De Duitse autobouwer stelt dat belangrijke functies onder de loep zijn genomen met deze eerste meters in de echte wereld. Wat dit precies betekent laat het merk niet los.’

    Aangezien die baan in Dingolfing niet heel veel voorstelt zal het wel gewoon een shakedown zijn geweest. Kijken of alles naar behoren werkt en er geen lekkages zijn.

    Het zou toch vervelend zijn als je naar Zuid-Frankrijk afwijst en er daarachter komt dat er een storing in de software van het remsysteem blijkt te zitten en je na 50 meter rijden weer naar huis kan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North