• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus lanceert twee nóg exclusievere G63 AMG’s

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 3 juni 2019 om 22:04 – 27 Reacties

Afbeelding Brabus lanceert twee nóg exclusievere G63 AMG’sAfbeelding Brabus lanceert twee nóg exclusievere G63 AMG’sAfbeelding Brabus lanceert twee nóg exclusievere G63 AMG’sAfbeelding Brabus lanceert twee nóg exclusievere G63 AMG’sAfbeelding Brabus lanceert twee nóg exclusievere G63 AMG’sAfbeelding Brabus lanceert twee nóg exclusievere G63 AMG’sAfbeelding Brabus lanceert twee nóg exclusievere G63 AMG’sAfbeelding Brabus lanceert twee nóg exclusievere G63 AMG’s

Brabus lanceert twee nóg exclusievere G63 AMG's
Het is immers nooit genoeg.

Alsof de creaties van Brabus nog niet voldoende de aandacht trekken, komt het bedrijf met een tweetal gelimiteerde uitvoeringen die bijzonder exclusief zijn: van beide versies, de Black Ops en Shadow, komen slechts 10 exemplaren op de markt, tegen de onsmakelijke prijs van tenminste 275.055 euro – zonder belastingen.

Qua prestaties doen de Brabus G63 AMG’s niet onder voor elkaar. Zowel de Black Ops als de Shadow zijn voorzien van het zogenaamde 800-pakket, wat uiteraard betekent dat de vierliter twin-turbo V8 precies 800 pk produceert. Het koppel is eveneens niet onaardig; de opgewaardeerde G-Klasse heeft 1.000 Nm tot zijn beschikking en kan zodoende in 4,1 seconden naar de 100 km/u scheuren. Zijn topsnelheid bedraagt een elektronisch begrensde 240 km/u.

Waar de Black Ops en de Shadow van elkaar afwijken, is de optische afwerking. De Black Ops is logischerwijs gehuld in een glanszwarte lak en krijgt hier en daar rode accenten om de boel levendig te houden. De Shadow is op zijn beurt juist grijs, Gunmetal Grey om precies te zijn.

Daarnaast is de Black Ops voorzien van de welbekende Widestar-bodykit, die de auto verbreedt met liefst 10 centimeter. Het pakket voegt daarnaast grotere luchtinlaten, uitgeklopte wielkasten en bumpers, evenals een flinke hood scoop toe aan de auto. Met zijn 23″ sloffen weet hij goed de aandacht te trekken. De Shadow is in zekere zin de meer ingetogen auto van het stel, maar juist deze versie zal binnenkort worden tentoongesteld bij Top Marques in Monaco. Dit heeft te maken met het feit dat de auto debuteert samen met een boot die Brabus heeft gemaakt.

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • Deze Mercedes-AMG G63 heeft een ruig verleden [update]
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Manhart loopt flink achter met deze 800 pk sterke E 63

Nieuwste artikelen

  • Video: Altijd weer die Peugeot-rijders
  • Gaan de benzineprijzen door het dak?
  • Ook deze bekende eigenaar is zijn Valkyrie zat
  • AMG komt binnenkort met een verrassing!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, brabus, g-klasse, g63, Mercedes, mercedes-amg, tuning, widestar

Vorig bericht: « Deze 7 C-segmenters gingen de BMW 1 Serie voor
Volgend bericht: Mercedes-Benz opent de aanval op Tesla Model S »

Lees Interacties

Reacties

  1. kennone zegt

    3 juni 2019 om 22:30

    Toch kom je een slordige 50pk en 450nm te kort als je hem vergelijkt met de vorige generatie..

    Login om te reageren
  2. bitd zegt

    3 juni 2019 om 22:39

    Kan iemand uitleggen waarom het blijkbaar onmogelijk is om dit een hogere topsnelheid te geven?
    Andere SUVs hebben daar minder moeite mee en worden wel vrijgegeven.

    Login om te reageren
    • tievdz zegt

      3 juni 2019 om 23:02

      @bitd: die zijn minder vierkant

      Login om te reageren
    • mausk zegt

      3 juni 2019 om 23:02

      @bitd: deze zeecontainer heeft teveel luchtweerstand

      Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      3 juni 2019 om 23:08

      @bitd: Voetgangersveiligheid.

      Je zou maar met 280 km/u geschept worden door zo’n G-klasse. Wordt je niet vrolijk van.

      Maar goed dat hij niet zo hard kan.

      Login om te reageren
      • momo zegt

        4 juni 2019 om 01:07

        @moveyourmind: Ja, klopt. 240 doet minder pijn.

        Login om te reageren
    • kennone zegt

      3 juni 2019 om 23:11

      @bitd: luchtweerstand, had het tegenovergestelde met de 850R, die liep 265 op de gps! Nu met de Abarth waarvan de pk/gewichtsverhouding nog beter is krijg ik hem amper over de 230

      Login om te reageren
      • bitd zegt

        3 juni 2019 om 23:15

        @kennone: hij is elektronisch begrensd, kan wel harder vermoed ik, maar blijkbaar niet veilig?

        Login om te reageren
      • bitd zegt

        3 juni 2019 om 23:17

        @kennone: oh en nog wat: gewicht is niet van invloed op je topsnelheid, vandaar dus dat je Volvo sneller kan.

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          4 juni 2019 om 09:57

          @bitd: hahahahahahaa echt wel, vroegah had ik een Polo R WRC, die, met 335pk en een gewicht van ongeveer 1150kg de 289km/u haalde. Ik had vrienden destijds met Golfjes 6 R en 450pk en de gekste dingen, die haalde allemaal
          Die snelheid niet..bedoel maar..

          Login om te reageren
          • bitd zegt

            4 juni 2019 om 10:33

            @ghost: ja dat is de luchtweerstand waar die golfjes last van hadden. Welke weerstand wekt gewicht op? Er bestaat wat mij betreft alleen maar de traagheid van massa die je tegenhoudt om sneller te accelereren.

            Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      3 juni 2019 om 23:43

      @bitd: Ik vermoed dat ’t overstel (ladderchassis, gericht op off road) een hogere snelheid te gevaarlijk maakt.

      Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        3 juni 2019 om 23:44

        @dondeboer: overstel? Bestaat dat? Onderstel natuurlijk.

        Login om te reageren
        • theblazerunner zegt

          4 juni 2019 om 00:37

          @dondeboer: een ovenstel bestaat wel?

          Login om te reageren
      • bitd zegt

        4 juni 2019 om 00:50

        @dondeboer: ja, zou dat zoveel invloed hebben? Ik dacht er ook aan, heeft de nieuwe G een starre achteras eigenlijk? Dan kan het daarmee te maken hebben

        Login om te reageren
    • bassx zegt

      4 juni 2019 om 10:55

      @bitd: Veiligheid… G55 was begrenst op 190 en op deze snelheid is de auto veel minder stabiel. Daarnaast was de topsnelheid afgestemd op het remsysteem want 2.700 kilo stoppen dat 190km/u gaat kost behoorlijk veel energie.

      Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      4 juni 2019 om 11:13

      @bitd: stabiliteit icm ladderchassis.

      Login om te reageren
  3. autodrome zegt

    3 juni 2019 om 22:58

    Aërodynamica van een zeecontainer …

    Login om te reageren
  4. tievdz zegt

    3 juni 2019 om 23:02

    Allebei monsterlijk. Een ‘normale’ is al abnormaal genoeg.

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    3 juni 2019 om 23:06

    Best wel imposant met die powerbulge en sidepipes.

    Totdat je de remschijven ziet. Ze zullen best groot genoeg zijn om hun werk te doen, maar het ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  6. tortuga zegt

    3 juni 2019 om 23:45

    Die shadow lijkt anders ook wel de widestar body te hebben of kijk ik scheel? Reuze benieuwd naar de boot ook

    Login om te reageren
  7. iphonistvongates zegt

    4 juni 2019 om 00:13

    Ik vind dit model G altijd een beetje zielig uit z’n ogen c.q. koplampen kijken. De inspiratiebron moet wel de hightech animatiefilm Cars zijn. Fun fact over deze speciale serie; alle even bouwnummers krijgen 803PK, alle oneven bouwnummers krijgen 797PK. Bouwnummer #0 krijgt als enige 888PK. De auto krijgt een speciale rol in de aanstaande Call Of Duty BlackOps game. Call Of Duty Shadow Warriors is tot nader order uitgesteld omdat men niet verwacht dat de G-wagon COD BlackOps overleefd.

    Login om te reageren
  8. boss1 zegt

    4 juni 2019 om 06:22

    geweldig ?

    Login om te reageren
  9. Gulli zegt

    4 juni 2019 om 08:20

    “Dit heeft te maken met het feit dat de auto debuteert samen met een boot die Brabus heeft gemaakt.”

    Huh? Dit stukje ging toch al over boten!?

    Login om te reageren
  10. tysson zegt

    4 juni 2019 om 08:31

    Ik vind die grijze ook erg ingetogen inderdaad. ?

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    4 juni 2019 om 09:07

    En vele special editions zullen volgen ….

    Login om te reageren
  12. marc_rutten2 zegt

    4 juni 2019 om 09:23

    Het is dan wel weer grappig dat de Top Marques Monaco show gisteren zijn laatste dag had… ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North