• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Caterham (Alpine) gaat op Kaaimanjacht

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 januari 2013 om 14:45 – 10 Reacties

Afbeelding Nieuwe Caterham (Alpine) gaat op KaaimanjachtAfbeelding Nieuwe Caterham (Alpine) gaat op KaaimanjachtAfbeelding Nieuwe Caterham (Alpine) gaat op KaaimanjachtAfbeelding Nieuwe Caterham (Alpine) gaat op KaaimanjachtAfbeelding Nieuwe Caterham (Alpine) gaat op KaaimanjachtAfbeelding Nieuwe Caterham (Alpine) gaat op KaaimanjachtAfbeelding Nieuwe Caterham (Alpine) gaat op KaaimanjachtAfbeelding Nieuwe Caterham (Alpine) gaat op Kaaimanjacht

Caterham
Het duurt nog twee tot drie jaar voordat de eerste Caterham die met het Franse Alpine wordt ontwikkeld er is, maar de makers beginnen alvast met het hypen van de sportwagen met middenmotor. Het vizier is heel ambitieus gericht op de Porsche Cayman.

In een interview met Autocar licht Caterhams commercieel directeur David Ridley een tipje van de sluier op: de geblazen viercilinder zal maximaal zo’n 270 pk (bhp) leveren, en hiermee moet de kleine coupé in staat zijn de 0-100 in minder dan 5 seconden af te leggen.

Het ligt voor de hand dat de motorisering een doorontwikkeling is van het huidige 2 literblok dat in de Mégane RS ligt, tenzij het bedrijf ons gaat verrassen met een nieuwe, extra gedownsizede motor. Als richtprijs wordt 40.000 GBP genoemd, wat ongeveer even veel is als een instap-Cayman nu doet in het Verenigd Koninkrijk.

Of ze hun woorden in daden kunnen omzetten weten we pas rond 2015, maar de eerste spierballentaal is er in ieder geval. Verwacht een ietwat bruikbaarder model dan de hardcore-Caterhams van dit moment, beschikbaar met zowel een handmatige zesbak, als een automaat met flippertjes.

Ook interessant!

  • Renault Sport is omgedoopt
    Renault Sport is omgedoopt tot, jawel, Alpine
  • Kopen er nog mensen een Alpine?
    Kopen er nog mensen een nieuwe Alpine?
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!
  • Dit is de allerdikste Renault van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

alpine, caterham, Renault

Vorig bericht: « Performance-toetje: Mercedes CLS 63 AMG en AMG S
Volgend bericht: Dakar 2013 eist zijn eerste doden »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwe46csl zegt

    10 januari 2013 om 14:59

    Pff dat duurt nog wel lang, maar ben benieuwd, caterham en alpine zijn stuk voor stuk geweldig

    Login om te reageren
  2. nibor zegt

    10 januari 2013 om 15:00

    Ik heb zo’n vermoeden dat er dit keer geen gebruik gemaakt gaat worden van het huidige RS Mégane RS blok. De Alpine/Caterham moet het van zijn lage gewicht hebben om zo snel te zijn, daar past een gietijzeren blok niet echt bij als je het mij vraagt. Misschien is het wel een vrij heftig getunde 1.6 turbo op basis van het nieuwe Clio RS blok?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      10 januari 2013 om 15:22

      @RRenault: Dat zou ook best nog wel eens kunnen inderdaad. 270 pk moet er wel uit zo’n turbootje te poeren zijn, en het duurt nog een paar jaartjes..

      Login om te reageren
  3. babybenzer zegt

    10 januari 2013 om 15:20

    Wauw , hele mooie foto’s!

    Login om te reageren
  4. subaruian zegt

    10 januari 2013 om 15:23

    40.000 pond? Als ie in Nederland leverbaar is zal ie wel iets van 8 miljoen kosten ofzo. Door de vele belastingen en CO2 heffingen in ons land zijn zon beetje alle auto’s onbetaalbaar!

    Login om te reageren
  5. Hupke zegt

    10 januari 2013 om 15:30

    Wat moeten we hier nu van gaan verwachten?

    En daarmee bedoel ik.
    Word het een kitcar die als turnkey te koop is of een gewone wagen.

    Word het een elise? (met een bijbehorend allu frame)
    Word het iets zoals de Hommell Berlinette’s een licht middenmotor wagen met een buizenframe?

    Gaan ze ariel en deronda achterna?

    Een composiet wagen zoals de oude alpine’s?

    Of gaan ze een stalen uni-body doen zoals bij de cayman?

    Ik ben echt benieuwd. Ik hoop op het buizenframe. Dan gaan we ze veel terugzien in rally’s en op het circuit.

    Login om te reageren
  6. sir_smokalot zegt

    10 januari 2013 om 15:34

    Voor de kleintjes is er ook een kart trouwens: http://www.autojunk.nl/2013/01/caterham-ck-01-kart

    Login om te reageren
  7. ronin1130 zegt

    10 januari 2013 om 19:57

    Hopelijk wordt het niet gecancelled omwille van de ‘crisis’ of zo…

    Login om te reageren
  8. lacker zegt

    10 januari 2013 om 21:37

    Ik verwacht, dat de Caterham de body van de Alpine gaat krijgen. Vergelijkbaar dus wat Abarth met de Fiat 500 en de Punto heeft gedaan. Let maar op!

    Login om te reageren
  9. Esprit_de_Flandre zegt

    11 januari 2013 om 12:40

    Met Alpine? Met Renault dus. Twee versies? Een Caterham met uitstekende wielen, en een Renault/Alpine met wielen in de body?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North