• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Cayenne GTS: de duurste Cayenne

Auteur: machielvdd, gepost 22 april 2024 om 00:01 – 5 Reacties

De Cayenne GTS is de leukste versie van de Cayenne, maar ook de duurste.

Een sportieve SUV blijft een beetje een tegenstrijdigheid, maar Porsche kan alles sportief maken. Voor de sportieve SUV-rijders is er daarom de GTS. Die versie maakt nu een comeback. Maak kennis met de vernieuwde Cayenne GTS!

Biturbo V8

Het recept is nog hetzelfde gebleven: de GTS wordt aangedreven door een biturbo 4.0 V8. Deze is wel weer sterker geworden: in plaats van 460 pk en 620 Nm levert de V8 nu 500 pk en 660 Nm. Daarmee haal je in 4,4 seconden de 100 km/u en kun je vervolgens doorblaffen tot 275 km/u.

vernieuwde Cayenne GTS
vernieuwde Cayenne GTS
vernieuwde Cayenne GTS
vernieuwde Cayenne GTS
vernieuwde Cayenne GTS
vernieuwde Cayenne GTS
vernieuwde Cayenne GTS

Onderstel

Porsche heeft ook het onderstel onder handen genomen. Om te beginnen ligt de auto 10 mm lager dan de reguliere Cayenne. De vernieuwde Cayenne GTS heeft standaard adaptieve luchtvering, inclusief Porsche Active Suspension Management en Torque Vectoring. De GTS daarnaast de voorste fuseelagers van de Turbo GT gekregen (op die variant komen we zo nog terug).

vernieuwde Cayenne GTS
vernieuwde Cayenne GTS

Looks

Net als de andere Cayennes heeft de GTS een gemoderniseerd uiterlijk. Voor alle duidelijkheid: het gaat om een grondige facelift, niet om een compleet nieuwe generatie. Kun je ook de GTS nog ergens aan herkennen? Jazeker, deze versie heeft sportieve (lees: zwarte) accenten. Verder heeft de GTS grotere luchtinlaten aan de voorkant, maar die heeft de Turbo ook. Het uiterlijke onderscheid is dus minimaal, maar dat is niks nieuws.

De duurste

We kunnen ook meteen de Nederlandse prijs vermelden van de vernieuwde Cayenne GTS. Hij is er natuurlijk niet goedkoper op geworden: je bent minstens €225.300 kwijt, en €229.700 als je voor de Coupé gaat. Daarmee is het de duurste Cayenne, want de Turbo E-Hybrid (met maar liefst 739 pk) kost slechts €186.600. En de Turbo GT dan? Die is helaas niet leverbaar in Europa. Alleen de fuseelagers op de vooras.

Ook interessant!

  • Dit is de duurste eerste generatie Cayenne van Marktplaats
  • nieuwe top-Cayenne
    Nieuwe top-Cayenne krijgt 700 pk (of meer)
  • Nieuwe Porsche Cayenne S E-Hybrid is lauwwarme macaroni
  • https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/porsche/m2021267081-porsche-cayenne-coupe-4-0-turbo-gt-carbon-pakket-titanium?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=article07102023
    De goedkoopste Cayenne Turbo GT van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, gts, Porsche

Vorig bericht: « Gespot – ‘Nieuwe’ NSX met een enorme taartschep
Volgend bericht: Stand na GP China 2024 en 6 dingen die ons opvielen »

Lees Interacties

Reacties

  1. William zegt

    22 april 2024 om 07:18

    Basismodel a 114.000 euro is de beste keuze. Het is tenslotte een praktische en brave familie / gezinsauto. Een goede alleskunner.

    Login om te reageren
  2. gekketurbo zegt

    22 april 2024 om 08:55

    Bwoah, zelfde platform maar dan de Touareg is eigenlijk veel slimmer. Het logo is het enige wat minder is, voor de rest zijn alle opties en functies van hetzelfde niveau. En het rijdt minder dynamisch, maar zo’n auto hoort ook een comfortabele cruiser te zijn…

    Login om te reageren
    • bitd zegt

      22 april 2024 om 21:02

      Touareg, net als de Q7, is fors groter en dat merk je qua ruimte achterin.

      Login om te reageren
  3. mashell zegt

    22 april 2024 om 15:41

    Een gave wagen maar deze is gewoon veel te duur.

    Login om te reageren
  4. audirs3 zegt

    22 april 2024 om 20:40

    dan moet je in NL wel gek zijn om een duurdere auto met minder vermogen te kopen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North