• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Nieuwe emissietesten alleen haalbaar met grotere motoren’

Auteur: Dizono, gepost 14 oktober 2016 om 22:02 – 81 Reacties

Golf W12 Concept


RIP downsize-driecilinder, hallo dikke tweeliter!

We hebben het hier al vaak gehad over de weinig representatieve NEDC-testmethoden, maar sinds het hele sjoemelschandaal is de vraag naar betere emissietests in een stroomversnelling gekomen. Daar waar de stokoude formules van de NEDC-norm gunstig was voor plug-in hybrides en éénliter driecilinders, lijkt de nieuwe testmethode, die de praktijk beter moet weerspiegelen, juist te vragen om grotere motoren.

Pardon?!

Je leest het goed, downsize-motoren kunnen -los van het feit dat ze minder betrouwbaar zijn– onmogelijk voldoen aan de strengere tests waaraan ze onderworpen gaan worden in de komende jaren. De grote boosdoener is de turbo, die de flink kleinere slagvolumes moet compenseren. Onder zware belasting loopt de temperatuur in het uitlaattraject dermate op, dat de stikstofoxide-uitstoot bij diesels tot wel vijftien keer hoger kan worden dan de auto volgens de huidige testcycli zou uitstoten. Ook bij benzines zijn de kleine geblazen blokjes lang niet zo effectief in de praktijk en verbruiken ze fors meer brandstof en spuwen ze flink meer fijnstof de atmosfeer in. Dan heeft Mazda het met haar Skyactiv-G motoren niet zo slecht bekeken…

Vanaf volgend jaar wordt gestart met NOx-testen en alle auto’s moeten in 2019 aan de nieuwe normen voldoen. CO2 en brandstofverbruik wordt twee jaar later middels de nieuwe methodes getest. Dat betekent dat fabrikanten haast moeten maken met het ontwikkelen van nieuwe dan wel verbeterde motoren, een traject waar normaliter vele jaren overheen gaan. Wat volgens Reuters ook al niet meezit, is dat fabrikanten nu al een flink deel van hun ontwikkelingsbudget spenderen aan het ontwikkelen van hybride en elektrische aandrijflijnen en nu dus hun budgetten tot het uiterste moeten rekken om op tijd klaar te zijn voor de nieuwe emissie- en verbruikstesten.

Foto: de blubberdikke Volkswagen Golf GTI W12-650 Concept

Ook interessant!

  • Nieuwe Lotus Emira met AMG motor, zwaar en duur!
  • Nieuwe Tundra
    Nieuwe Tundra is al bijna klaar, motor al 'onthuld'
  • Hamilton nieuwe motor
    Hamilton nieuwe motor voor 'kansloze' GP Italië?
  • verstappen nieuwe motor
    Waarom Verstappen niet ook steeds een nieuwe motor neemt

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

co2, motor, Techniek, turbo

Vorig bericht: « Deze 12 rappe Peugeots zijn jullie massaal vergeten
Volgend bericht: Verkoop nieuwe auto’s neemt af, occasionverkoop neemt toe »

Lees Interacties

Reacties

  1. sanderm3 zegt

    14 oktober 2016 om 22:05

    “Kijkt op marktplaats voor een atmosferische v12”..

    Login om te reageren
    • suzikubelona zegt

      14 oktober 2016 om 22:40

      @sanderm3: “En lepelt deze in een VW Up!” ?

      Login om te reageren
    • st33fie zegt

      14 oktober 2016 om 23:37

      @sanderm3: Haha baas
      Gewoon blijven lachen bij de pomp .
      Ook al tank je voor 12 euro
      Het zijn alleen de rondjes die korter worden .
      Verder alles cool

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      15 oktober 2016 om 10:35

      @sanderm3: Geen dank: http://ww3.autoscout24.nl/classified/294789394

      Login om te reageren
  2. dieselaer zegt

    14 oktober 2016 om 22:11

    En dan volgen hier in de commentaren weer anti-diesel betogen, maar feit is dat de oplossimg nog niet rendabel en gerijpt is. Nee, accu’s zijn niet de toekomst. Zolang half Kongo afgegraven moet worden om een extreem vervuilend bouwproces te ondergaan zijn stekkerauto’s slechts een manier om je groene ego te strelen.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      14 oktober 2016 om 22:31

      @dieselaer: precies dit.

      Login om te reageren
      • martinus zegt

        15 oktober 2016 om 02:40

        @rikus: Liever milieuproblemen in Kongo.. dan giftige lucht in mijn stad. #NIMBY

        Login om te reageren
        • audicoupe84 zegt

          15 oktober 2016 om 10:41

          @martinus: Dat vindt ik nu discriminerend, het is niet fijn gediscrimineerd te worden, en vraag je het discriminerende stukje te verwijderen…. zo niet….ga ik het meldpunt discriminatie inschakelen, en krijg je het anti-discriminatie team aan je deur. Was getekend Mo / 020 nieuw west

          Login om te reageren
          • mvdbosch zegt

            15 oktober 2016 om 11:44

            Lol…. Sylvana simons komt hier ook al dichterbij.

            Login om te reageren
          • martinus zegt

            15 oktober 2016 om 12:00

            @audicoupe84: Zolang wij.. maar ook ‘gekwetsten’ discriminatie zo bagitaliseren, en te pas en te onpas blijven gebruiken.. blijft het een maatschappelijk probleem.

            Login om te reageren
        • rikus zegt

          15 oktober 2016 om 17:26

          @martinus: Alsof die giftige lucht alleen door de verbrandingsmotor komt..
          Grootste deel van de luchtvervuiling komt niet door het “normale” verkeer.

          Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          15 oktober 2016 om 18:38

          @martinus: “Ver van m’n bed show” heet dat toch”…?

          Login om te reageren
    • ThomasBol zegt

      14 oktober 2016 om 22:40

      @dieselaer: amen

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      14 oktober 2016 om 23:29

      @dieselaer: Nope, olie, daar is niets mis mee! Wordt alleen verkocht door lieve mensen die het beste voor hebben met de wereld en geen cent van wat er aan olie wordt gespendeerd wordt gebruikt om foute regimes in het zadel te houden. Daarnaast is verbranden van olie goed voor het milieu, want bomen houden van Co2 oid?

      Login om te reageren
      • dieselaer zegt

        15 oktober 2016 om 00:59

        @pomoek: olie is iel/jakkie/bah, heb je gelijk in. Wat ik zeg is dat accu’s geen oplossing zijn. Het zal waterstof moeten worden, maar om dat efficiënt te krijgen moet er ook nog veel worden gedaan.

        Login om te reageren
      • itiswhatitis zegt

        15 oktober 2016 om 01:27

        @pomoek: @pomoek reken eens uit wat het rendement in van een elektrische auto het is gewoon niet de toekomst alleen verschuiven van het probleem

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          15 oktober 2016 om 11:07

          @itiswhatitis: Ok interessant punt, geen olie geen accu, kun je uitleggen hoe we het probleem dan oplossen?

          Login om te reageren
          • itiswhatitis zegt

            15 oktober 2016 om 15:44

            @pomoek: @pomoek: niet ben ik bang. De enige tijdelijke oplossing in mijn optiek is moderne kernenergie centrales. Alle gas en steenkool energie centrales sluiten en puur aardolie gebruiken voor transport etc.

            Login om te reageren
    • kingjoop zegt

      15 oktober 2016 om 07:18

      @dieselaer: en de milieuschade door olielekkages stellen natuurlijk geen donder voor (olieramp 2010 als groot voorbeeld, maar het gaat ook niet goed in Nigeria en Rusland)

      Als we kosten in ogenschouw gaan nemen ben ik benieuwd wat de kosten zouden zijn als je de troep van turbodiesels uit de lucht zou willen halen.

      Login om te reageren
  3. bmwtouring zegt

    14 oktober 2016 om 22:19

    Goed nieuws!

    Login om te reageren
  4. B00G1E zegt

    14 oktober 2016 om 22:22

    tja dat wisten we natuurlijk allemaal al, zelfs mijn 2.0T haalt ook maar net 20mpg als het een beetje meezit (1 op 8.5) meestal zit ik daar onder.

    Login om te reageren
  5. nopetrolnofun zegt

    14 oktober 2016 om 22:29

    Kijk, dit klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn!

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      15 oktober 2016 om 13:59

      @nopetrolnofun: welnee. De vermogens gaan niet omhoog. Alleen de inhoud van de motoren moeten omhoog. Je hebt er dus eigenlijk weinig aan als je een turbo geen probleem vind.

      Login om te reageren
      • nopetrolnofun zegt

        15 oktober 2016 om 14:19

        @lekbak: Dat vind dus wel een probleem, zo’n turbo. Vandaar mijn reactie :)

        Login om te reageren
  6. maksym357 zegt

    14 oktober 2016 om 22:33

    Yes! There’s no replacement for displacement!

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      15 oktober 2016 om 11:29

      @maksym357: Toch wel. Lichtere auto’s ;)

      Login om te reageren
  7. HZW zegt

    14 oktober 2016 om 22:34

    De TwinAir Turbo van Fiat is ook zo’n blokje, een 2 cilinder die samen komen tot een inhoud van 875cc en door de turbo 85 pk levert. (normaal gesproken dan, Nederland heeft een afwijkende versie)
    Fiat is daarom gestart met de nieuwe GSE (Global Small Engine) motor familie.
    Deze nieuwe motor familie komt er als 3 en 4 cilinder met 1.0ltr en 1.3ltr inhoud en in eerste instantie zonder turbo.
    In een later stadium zijn er ook plannen voor turbo versies.

    Login om te reageren
    • eelco74 zegt

      15 oktober 2016 om 09:46

      @HZW: desondanks stond er laatst hier op autoblog een onderzoek naar de praktijk cijfers. Daaruit bleek dat na de hybride modellen maar liefst 3 modellen met twin air in de top 10 stonden. Ik meen de Punto, 500 en lancia ypsilon.

      Login om te reageren
  8. tjorque zegt

    14 oktober 2016 om 22:36

    Dat een groter blok het beter zal presteren is niet verwonderlijk … alleen qua interne wrijving is downsizing een meerwaarde, maar wanneer echt energie bespaard moet worden en uitstoot beperkt kan dat volgens mij alleen maar door lichtere auto’s, trager rijden (bah, dat ik zoiets hier durf luidop durf verkondigen), of motoren in een optimaal regime laten draaien (dus niet te zwaar belasten = voldoende groot blok of contant toerental = range extender). Of andere technologie. Elektrisch rijden bvb. (Vooral uitstoot van nox en fijnstof kan veel beter onder controle gehouden worden of vermeden worden door een grootschalig industrieel gecontroleerd proces zoals in een energiecentrale, of door hernieuwbare energie ).

    In tussentijd graag even terug motoren introduceren die niet bij normaal gebruik al op hun tippen lopen aub… en geschikt maken voor brandstoffen die zuiverder zijn (ja ik ben voorstander van gas) .

    Login om te reageren
  9. bertorelli zegt

    14 oktober 2016 om 22:39

    Dus eigenlijk ben ik met mijn 5 liter V8 en 2,8 liter 6-in-lijn heel ECO bezig?

    Login om te reageren
    • mrducky zegt

      15 oktober 2016 om 09:05

      @bertorelli: E39 M5 en een 328i?

      Login om te reageren
      • bertorelli zegt

        15 oktober 2016 om 10:22

        @mrducky: Juiste land, verkeerde merk ;-)
        W126 500SEL en W202 C280

        Login om te reageren
      • bertorelli zegt

        15 oktober 2016 om 10:23

        @mrducky: De W202 als dagelijkse auto de W126 voor de hobby

        Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      15 oktober 2016 om 10:38

      @bertorelli: Dat ben je in meerdere opzichten. Duurzaamheid enzo heb je er ook nog bij…

      Login om te reageren
  10. yvo249 zegt

    14 oktober 2016 om 22:45

    Downsizing done right

    Login om te reageren
  11. koekwaus zegt

    14 oktober 2016 om 22:45

    Die tijdsdruk gaat natuurlijk helemaal geen nieuw gesjoemel in de hand werken natuurlijk

    Login om te reageren
    • rw1994 zegt

      15 oktober 2016 om 10:59

      @koekwaus: Een ezel…. nee dus, gaan ze niet doen, ze weten dat daar nu controles op komen.

      Login om te reageren
  12. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    14 oktober 2016 om 23:10

    Als je puur naar de praktijk kijkt zitten de Japanse merken allemaal aardig goed dus. Mazda met Sky-Activ, Toyota en Lexus met ‘echte’ hybrides… En geen (of amper) diesels natuurlijk. Mooie vooruitziende blik

    Login om te reageren
    • st220 zegt

      15 oktober 2016 om 01:27

      @svenska_aeroplan_ab: die jappen zijn zo gek nog niet!

      Login om te reageren
    • vondudenstein zegt

      15 oktober 2016 om 10:21

      @svenska_aeroplan_ab: Zat er net aan te denken. Eigenwijze Mazda filosofie anyone? Misschien toch zo gek nog niet. Leuke blokjes wel die sky active dingen. Vorig weekend proefrit gedaan in zon 6 station (kind op komst = family car nodig dus ja), beviel donders goed.

      Login om te reageren
  13. desjonnies zegt

    14 oktober 2016 om 23:15

    Renault
    Maakte ooit de uiterst succesvolle 5GTL die over een zware 1300 motor beschikte met een heel klein piel-carburateurtje. Het resultaat was een super zuinig karretje dat navolging vond bij de concurrenten.
    Sinds die 5GTL heb ik dat idiote downsizen naar staafmixer motoren nooit begrepen.
    Ik bedoel de 2cv motor was in één woord waardeloos een twee cilinder boxer en die moderne tweecilinders zijn stuk voor stuk getunede blokken à la Abarth waar onmogelijke prestaties uit geperst worden.
    En eigenlijk kunnen alleen Japanners zoiets goed doen.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      15 oktober 2016 om 21:14

      @desjonnies: en toch werkte de 2cv, omdat er geen obesitas mobiel aan hing… maar iets waarbij luxe het feit is dat je geen stallen moet uitmesten en vele hectaren land nodig hebt om het te voederen. Bovendien kom je droog aan als het regent.

      Login om te reageren
  14. bmwm3gtr zegt

    14 oktober 2016 om 23:18

    Kom maar door met die 6 cilinder diesel!

    Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      15 oktober 2016 om 00:59

      @bmwm3gtr: mag een v8 van 4.2L ook?

      Login om te reageren
  15. pomoek zegt

    14 oktober 2016 om 23:30

    Wat natuurlijk echt belangrijk is: Gaat de F1 nu ook weer gebruik maken van grote blokken?

    Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    14 oktober 2016 om 23:30

    En daarom haalt m’n VR6 wel de fabrieksopgave als ik m’n best doe.

    Login om te reageren
    • redbeams zegt

      15 oktober 2016 om 11:03

      @dutchdriftking: Omdat ze toen nog geen olie zopen

      Login om te reageren
  17. retetikker zegt

    14 oktober 2016 om 23:33

    Van BP en Shell wordt nog steeds niets verwacht?

    Login om te reageren
  18. st33fie zegt

    14 oktober 2016 om 23:36

    Echt
    Dit word Amerikaans ala jaren 80
    5 liter V8 met 120 pk ???

    Login om te reageren
  19. pomoek zegt

    14 oktober 2016 om 23:40

    3,5 liter v12 dan maar? https://www.youtube.com/watch?v=_2LYrcYMmFs

    Login om te reageren
  20. noudjuh zegt

    14 oktober 2016 om 23:44

    Ik denk dat de laatste generatie jtd (misschien nog nét de eerste jtdm) dan de juiste stap zijn…
    Ik haal “gewoon” de fabrieksopgave of beter met de jtdm.

    Voorheen ook met mn oude 306/307/mondeo/saxo van m’n vriendin, die haalden ook altijd wel ongeveer de fabrieksopgave. Helaas blijkt dit met moderne downsizing-meuk niet haalbaar.
    Enkele jaren geleden reed ik zakelijk een Twingo 1.5DCi, ding reed altijd gemiddeld 4,7l/100km, terwijl mijn alfa (6 jaar ouder, 35 pk meer, 300kg zwaarder, veel bredere en grotere bandenmaat, hogere cw-waarde én groter frontaal oppervlak) normaal bij mij 5l/100km doet.
    Apart toch?!

    Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      15 oktober 2016 om 01:01

      @noudjuh: met mijn 4.2L v8 diesel haal ik simpeltjes 1 op 11 en als ik mij echt aan de wettelijke snelheden houdt is 1 op 14 zelfs haalbaar.

      Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      15 oktober 2016 om 04:30

      @noudjuh: mijn X-trail rijdt even zuinig als de Picanto van mijn vrouw, wel bijna 2x zo zwaar

      Login om te reageren
      • harrie zegt

        15 oktober 2016 om 09:25

        @lekkerlinksrijden:
        2 x zo zwaar? Je vrouw?

        Login om te reageren
    • eelco74 zegt

      15 oktober 2016 om 09:50

      @noudjuh: ik heb een zeer milieu onvriendelijke 159 2.4 jtdm met automaat uit 2006. Volgens de fabriek 8,3l gemiddeld. Maar ik doe er momenteel 7,4 mee, dankzij veel snelweg.

      Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    14 oktober 2016 om 23:46

    *slaat spaarvarken stuk en koopt aandelen Mazda Motorcorporation*

    Natuurlijk heeft. Mazda het bij het rechte eind. Wie twijfelde daar aan?

    Vriend van me heeft een Mazda 3 op benzine.. met een beetje zuinige rijstijl rijdt hij net zo zuinig als ik met mijn 1,5L diesel Megane. Serieus… Een 2.0 liter benzine motor en betere prestaties dan mijn diesel en toch een verbruik dat vrijwel gelijk is….

    Login om te reageren
    • kingjoop zegt

      15 oktober 2016 om 07:23

      @w0o0dy: Mazda snapt het. Ook de focus op gewicht hebben ze goed door. Ze zien er tegenwoordig ook nog goed uit en rijden ook goed.

      Login om te reageren
  22. moatie zegt

    14 oktober 2016 om 23:58

    Geweldig, hebben we al die jaren dus juist meer rotzooi lopen happen

    Login om te reageren
  23. boomhauwer zegt

    15 oktober 2016 om 00:07

    Wat moet ik nu kopen? alles is slecht qua keuze als je een auto wilt voor de komende 10 jaar.

    Login om te reageren
    • kingjoop zegt

      15 oktober 2016 om 07:26

      @boomhauwer: tijd voor een autoblogadviesje van @willeme?

      Login om te reageren
  24. axietaxie zegt

    15 oktober 2016 om 00:14

    Is dit de verklaring voor de 2.0L motoren van Volvo?

    Login om te reageren
    • vincentmiata zegt

      15 oktober 2016 om 00:31

      @axietaxie: Staat al in het verhaal, Mazda natuurlijk

      Login om te reageren
  25. DennisS65B40 zegt

    15 oktober 2016 om 00:20

    “Dikke 2 liter”? Hoeveel bier hebben die gasten gezopen van Autoblog…

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      15 oktober 2016 om 00:34

      @audir8v10: In een wereld waarin blokjes van 1 liter gemeengoed zijn in A-, B- en zelfs C-segmenters, is 2 liter gewoon dik.

      Login om te reageren
    • reistje zegt

      15 oktober 2016 om 00:41

      @audir8v10: Haha precies wat ik dacht, het downsizing is al zover doorgeslagen dat ze een 2 liter groot vinden. Hoor het meer overigens…

      Login om te reageren
  26. alfablog zegt

    15 oktober 2016 om 00:55

    Europese industrie krijgt ongetwijfeld meer tijd, een overgangsregeling of andere statistische trucs als het “Flottenverbrach”. Want hoe stel je die ” Flotte” samen? Kun je alle kanten mee op.
    En alle journalisten praten de marketingafdelingen steeds na. Nu ook weer een BMW 5 serie met een verbruik van 1op50.

    Moedeloos word je van zoveel copy-paste.

    Login om te reageren
  27. jeroenwz zegt

    15 oktober 2016 om 07:20

    Leuk hoor. EN bevestigt wat ik al langer vermoedde.
    Kudos aan Mazda. Zij zijn “eigenwijs” doorgegaan met hun grote motoren. Niks 3 cilinder turbo torretjes om een minstens 1.200 kg zware auto te sleuren!
    en het design van Mazda ik ook super!

    Login om te reageren
  28. Roeler zegt

    15 oktober 2016 om 07:43

    Mierenzuur dan maar?
    Kent @autoblog laatste stand van zaken?

    Login om te reageren
  29. ruudbmw zegt

    15 oktober 2016 om 07:58

    Dit wisten we natuurlijk al lang? Hoe kleiner het blokkie hoe meer moeite en kracht het kost om de koets te bewegen. Ik noem maar wat, een Ford B Max met een 1 liter blokkie.. Of die Fiat’s van nu met hun 2 cilinders.. Lijken net brommers. Er blijft me nog een mooie test van TG bij.. Een Prius vs. een M3.. Zelfde parcour en zelfde snelheid. Was 100 volgens mij. De M3 was gewoon zuiniger. Dat hele downsizen slaat gewoon nergens op. It’s all about the moneyyyyy… Fuck de overheid!:)

    Login om te reageren
  30. Volvo_440_turbo zegt

    15 oktober 2016 om 08:58

    Dat heeft mij ooit een autospecialist 16 jaar geleden al verteld, dat Europese auto’s veel vervuilender zijn dan dikke Amerikaanse bakken…

    Login om te reageren
  31. pinut187 zegt

    15 oktober 2016 om 09:09

    Wat is die Golf toch gaaf!

    Login om te reageren
  32. trustmeiamanengineer zegt

    15 oktober 2016 om 09:15

    Mooi, gelukkig heeft Alfa in de Giulia al louter 2liter inhoud of meer, en Mazda is uiteraard al jaren op het juiste pad qua verbrandingsmotor.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      15 oktober 2016 om 14:09

      @trustmeiamanengineer: als engineer zou je moeten snappen dat het niet om de inhoud gaan maar de manier om vermogen te creëren (geen turbo dus). Met andere woorden: wil je 150pk dan een 2.0 en wil je 250pk dan een 3.5 ofzo.

      Login om te reageren
  33. lekbak zegt

    15 oktober 2016 om 09:21

    Dit is het beste nieuws wat ik in jaren op autoblog heb gelezen. En niet alleen omdat ik tegen een hele hoop mensen “zei ik toch!” kan roepen!

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      15 oktober 2016 om 10:39

      @lekbak: Streelt ook gelijk ons groene ego natuurlijk.

      Login om te reageren
  34. cobra zegt

    15 oktober 2016 om 09:41

    Is inderdaad waar denk ik, heb van de week mijn 31 jaar oude Jeep, voorzien van een lijn 6 en een 4,2 Liter, op CO2 laten meten. Hij mocht 3% hebben, maar had minder dan 0,3%.
    Volgens de APK keurmeester was dat schoner dan een moderne auto.

    Login om te reageren
    • PolarWolf zegt

      15 oktober 2016 om 10:18

      @cobra: Ik heb ook zo’n ding. Zuinig istie niet, maar lopen vrij schoon mits goed afgesteld. En dat kun je zelf helemaal doen, daar komt geen computer aan te pas. Ik zeg terug naar de carburateur en mensen die weten wat ze doen zonder op een schermpje te moeten kijken!

      Login om te reageren
    • arjontje zegt

      15 oktober 2016 om 10:54

      @cobra: je bedoeld Co niet Co2.
      En nee. Die keur meester heeft het fout.
      Want bij de moderne auto meer je 0,00 Co. Bij een r gas test.

      En Co is een sterke vervuiler.

      Login om te reageren
      • cobra zegt

        15 oktober 2016 om 11:11

        @arjontje.
        Ik neem het meteen aan van je, maar als ik 3% mag hebben en hij heeft <0,3% dan vind ik dat toch een knappe prestatie voor zo'n oude auto en nog een Amerikaan ook.
        Mijn Cobra heeft een oude V8 (5,7 liter), weliswaar met injectie, maar die had ook maar 0,5% Co. Zijn toch waardes waardoor je ziet dat ze goed afgesteld en goed onderhouden zijn.

        Login om te reageren
  35. kennone zegt

    15 oktober 2016 om 11:28

    Welkom terug 6.2AMG!!

    Login om te reageren
  36. draadloos zegt

    15 oktober 2016 om 11:30

    Ben ik goed bezig dan met de 6.0 W12….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North