• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe G63 AMG is nu ook onverwoestbaar

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 22 maart 2019 om 08:04 – 15 Reacties

Afbeelding Nieuwe G63 AMG is nu ook onverwoestbaarAfbeelding Nieuwe G63 AMG is nu ook onverwoestbaarAfbeelding Nieuwe G63 AMG is nu ook onverwoestbaarAfbeelding Nieuwe G63 AMG is nu ook onverwoestbaarAfbeelding Nieuwe G63 AMG is nu ook onverwoestbaarAfbeelding Nieuwe G63 AMG is nu ook onverwoestbaarAfbeelding Nieuwe G63 AMG is nu ook onverwoestbaarAfbeelding Nieuwe G63 AMG is nu ook onverwoestbaar

Nieuwe G63 AMG is nu ook onverwoestbaar
Wel zo handig, in bepaalde klimaten.

Inmiddels is de nieuwe Mercedes G-Klasse alweer ever onder ons. Sinds zijn onthulling hebben we de nodige tuningsbedrijven gezien die de auto bij de lurven grijpen en een metamorfose geven. Vandaag kunnen we het Canadese INKAS in dit rijtje plaatsen. Alhoewel, zo op het eerste gezicht lijkt er weinig aan de hand te zijn. In werkelijkheid is er toch een hoop veranderd.

INKAS is namelijk een bedrijf dat gepantserde auto’s maakt. De Noord-Amerikanen hebben in het verleden vooral machines gepresenteerd die robuust genoeg zijn om de apocalypse te overleven, maar zo nu en dan leggen ze de hand ook aan personenauto’s. INKAS heeft voor dit project een hele rits G63 AMG’s gekocht bij Mercedes, om deze als een van de eerste bedrijven te preparen voor de strijd.

De Canadezen hebben de auto dusdanig gepantserd dat hij het zogenaamde CEN 1063 BR6 niveau van bescherming draagt. Dit houdt in dat de G63 AMG de kogels van krachtige vuurwapens als de AK47 eet als ontbijt. Nog imponerender: volgens het bedrijf kan de onderzijde van de Mercedes twee gelijktijdig afgaande handgranaten weerstaan. Op de optielijst heeft het bedrijf o.a. nog versterkte wielen, een alarm- en sirenesysteem en een aangepast remsysteem staan.

Niet onbelangrijk is het feit dat de G63 AMG volgens INKAS grotendeels hetzelfde rijdt als het origineel. De vierliter twin-turbo V8 is met 585 pk en 850 Nm even krachtig als altijd, maar in een sprint naar de 100 km/u zal hij met zijn extra kilogrammen toch wat tijd moeten toegeven. Langzaam is het apparaat, dat minimaal 300.000 dollar kost, uiteraard niet.

Ook interessant!

  • Nieuwe G-klasse 4x4² gaat los in de sneeuw [video]
  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • Deze Mercedes-AMG G63 heeft een ruig verleden [update]
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, g-klasse, g63, gepantserd, INKAS, Mercedes, mercedes-amg

Vorig bericht: « Koop de mooiste Maserati Quattroporte ter wereld
Volgend bericht: Bijpassende trailer is ideaal voor de Mercedes Sprinter »

Lees Interacties

Reacties

  1. sanderp zegt

    22 maart 2019 om 08:12

    Hetzelfde rijden als het orgineel, dat is nou niet persé positief.

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      22 maart 2019 om 08:26

      @sanderp: het feit dat zo’n lelijk hok ook nog eens onverwoestbaar is vind ik nog veel minder positief!

      Login om te reageren
    • b00m3rang zegt

      22 maart 2019 om 10:17

      @sanderp: de nieuwe is geen supersport inderdaad, maar in vergelijking tot de aude is het wel degelijk een enorme stap vooruit. Ik denk dat dit nog redelijk stuurt voor een 2 tonner.

      Login om te reageren
      • b00m3rang zegt

        22 maart 2019 om 10:18

        @b00m3rang: aude…….. Oude dus. Goede morgen. Koffie erbij?

        Login om te reageren
  2. ghost zegt

    22 maart 2019 om 08:29

    Blijf de facelift mislukt vinden. Het is niet de G van de dagen van weleer, oogt veels te aaibaar, en niet dat ruige wat die voorganger wel jarenlang had. Jammer.

    Login om te reageren
  3. steventure zegt

    22 maart 2019 om 08:31

    Mooi aankoop advies voor Baudet, met al die linkse boze mensen

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      22 maart 2019 om 08:41

      @steventure: ach, nu kunnen al die rechts extremisten ook een keer blij zijn.

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    22 maart 2019 om 08:32

    Andere wielen dan afgebeeld mogelijk? Deze wieltjes vinden granaten niet echt heel fijn gok ik zo.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      22 maart 2019 om 08:39

      @dutchdriftking:

      Hoe platter de band, hoe kleiner de kans dat er een granaatscherf in kan komen.
      En als de band kapot gaat, heb je nog een grote velg over om verder te rijden.

      Login om te reageren
      • Sir_Vmax zegt

        22 maart 2019 om 10:39

        @hubert: Ik heb zo’n idee dat wanneer je met je ak47 op die wielen, remmen en ophanging gaat richten, dat die t niet lang uithoudt.

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          22 maart 2019 om 14:04

          @srthellcat:

          Mijn reactie betrof opmerking hierboven over granaten onder een auto.

          Login om te reageren
  5. humpyourdog zegt

    22 maart 2019 om 08:53

    Handige auto voor in Antwerpen Noord

    Login om te reageren
    • momo zegt

      22 maart 2019 om 09:34

      @humpyourdog: Wat gebeurt daar zoal?

      Login om te reageren
      • humpyourdog zegt

        22 maart 2019 om 14:29

        @momo: daar verstoppen ze granaten in plaats van paaseieren

        Login om te reageren
  6. autodrome zegt

    22 maart 2019 om 13:46

    Onverwoestbaar dus, op de top on een boom krullen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North