De Land Rover Defender Hard Top is een nieuwe bestelwagen uitvoering.
Geef toe. De nieuwe Land Rover Defender is toch wel één van de dikste bedrijfswagens die je straks kunt kopen. Onder de naam Hard Top zijn twee bestelversies van de nieuwe Defender gepresenteerd.
Zowel de Defender 90 als de 110 kun je als Hard Top krijgen. De benaming gaat terug naar de jaren vijftig. De Land Rover Series I waren er ook als Hard Top. In vergelijking met de gewone versie had je met zo’n Hard Top betere veiligheid en bescherming dankzij de aanwezigheid van een (verwijderbaar) dak. Het metalen dak van de nieuwe Defender Hard Top is overigens niet verwijderbaar, mocht je die hoop hebben.
De Land Rover Defender 90 en 110 Hard Top heeft een onafhankelijke ophanging. Met de 110 kun je tevens elektronische luchtvering krijgen. In beide gevallen betekent dit een bodemvrijheid van maximaal 291 mm. De bedrijfswagens hebben een trekkracht van 3.500 kg. De ontwikkeling is in handen van Land Rover Special Vehicle Operations (SVO). De bedrijfswagen inrichting is lekker ruim om van alles in kwijt te kunnen.
Hoewel de eerste leveringen van particuliere versie zijn begonnen, komt de Land Rover Defender Hard Top pas later op de markt. Het merk zegt ook pas in een later stadium meer details over de bestelwagen bekend te maken.
kennone zegt
Ik vond hem op de pers foto echt verschrikkelijk, totaal geen opvolger van de “good old”! Maar nu ik er al een paar heb zien rijden kom daar toch steeds meer op terug.
caprio zegt
Vet! Mooie kleurstelling ook dat blauwgrijs met wit dak. Ideale basis voor trektochten met daktent erop
mashell zegt
De wielen vind ik wel ook stoer ogen.
mashell zegt
Die foto met de heftruck hadden ze beter weg kunnen laten, die maakt vooral duidelijk dat er bijna niks in kan.
sonnybonds zegt
yep en de heftruck rijd je achterdeur kapot omdat ie niet ver genoeg open kan lol
BlauweVolvoS40 zegt
Wauw, nieuwe preview gifjes in de video’s die nu ook gewoon werken?! Super!
deSjonnies zegt
En dat terwijl de doelgroep, de Boer cq agrarier allang geleden voor de charmes van de Toyota pick up is gevallen.
Een veel beter utillitair alternatief en veul veul goejekoper. Nog met een hamer tot de orde te brengen !
Voor mij is Land Rover ingehaald door de tijd, zowel de Land als de Range zijn verworden tot accessoires. Daar doen stoere helmdragende mannen en kekke retro kleurtjes niets aan af.
raoufff zegt
@deSjonnies: maar zeg nou eerlijk, jij zou toch ook wel zo’n kekke fancy LaRo handtasje willen hebben om indruk te maken op al je volgers op insta en op je niffo’s uit de buurt?
deSjonnies zegt
Alleen als ik roze lippenstift op mag !
MoeWat zegt
Als concept auto was echt ook een concept auto. Maar ze hebben de auto letterlijk zo op de markt gezet. Vind het echt lelijk zo. Het kon veel mooier dan wat er nu staat.
Ze kunnen het wel, zie de mooie modellen van de sport versie
Dutchdriftking zegt
Het blijft een geniaal ding.
michaelcorleone zegt
De nieuwe Defender is absoluut weer een echte Land Rover Defender. Nu ook geschikt om lange afstanden op het asfalt te rijden richting je vakantiebestemming.
Voor alle zuurpruimen, je moet meegaan met je tijd. Je gaat toch ook geen oude piepers meer gebruiken in plaats van een gloednieuwe Iphone.
De nieuwe Defender heeft veel designelementen weg van de oude Defender, met een 2020 sausje. Wat goed gelukt is.