• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe MINI Cooper Cabrio is hier en heeft iets geks

Auteur: RubenPriest, gepost 9 oktober 2024 om 07:38 – 7 Reacties

Dit is de nieuwe generatie MINI Cooper Cabrio, inclusief de Nederlandse prijs!

De compleet nieuwe generatie MINI Cooper lijkt, als je heel kritisch kijkt, op een sterke facelift van de voorgaande generatie. Met name de achterlichten zijn duidelijk anders. En natuurlijk onderhuids, met een fatsoenlijke actieradius voor de volledig elektrische variant.

Het gekke..

Met de nieuwe generatie MINI Cooper Cabrio is iets geks aan de hand. Je ziet het meteen bij het zien van de achterkant van de auto. Dat lijkt toch verdraaid veel op de oude generatie. En inderdaad, de nieuwe style achterlichten passen blijkbaar niet op de cabrio in het ontwerp.

Daardoor heeft de Britse autofabrikant noodgedwongen de oude lampen gedeeltelijk moeten recyclen. Haalt toch een beetje de nieuwigheid er af. Er zit wel een nieuw design in de verlichting zelf, zodat je toch een beetje kunt laten zien dat je ‘de nieuwe’ hebt.

Het dak van de nieuwe MINI Cooper Cabrio is in 18 seconden te openen. Je kunt het dak op twee manieren openen. Helemaal open, of gedeeltelijk zoals met een schuifdak. Het dak is met een snelheid tot 30 km/u te bedienen.

De cabrio is 3,879 mm lang, 1,431 mm hoog en 1,744 mm breed. Het begint bij 16 inch velgen voor de el cheapo variant, tot 18 inch als je er wel deftig bij wil rijden. Achterin heb je 160 liter bagageruimte. Is het dak gesloten is er sprake van 215 liter bagageruimte. Er zijn twaalf kleuren om te kiezen. Voor het interieur zijn er diverse trims te krijgen, de dikste is de JCW-trim met diverse sportieve accenten.

C, S en JCW

Het merk lanceert de nieuwste generatie Cabrio als C en als S op de markt, een JCW moet er ook nog komen. De Cooper Cabrio C is goed voor 163 pk en 250 Nm koppel. Deze instapper sprint in 8,2 sec naar de honderd. De topsnelheid bedraagt 220 km/u.

Daarboven zit de nieuwe MINI Cooper Cabrio S. De tweeliter viercilinder turbomotor schopt het tot 204 pk en 300 Nm aan koppel. 0-100 km/u is in 6,9 seconden voltooid en de topsnelheid ligt op 237 km/u.

nieuwe MINI Cooper Cabrio
nieuwe MINI Cooper Cabrio
nieuwe MINI Cooper Cabrio
nieuwe MINI Cooper Cabrio
nieuwe MINI Cooper Cabrio
nieuwe MINI Cooper Cabrio
nieuwe MINI Cooper Cabrio
nieuwe MINI Cooper Cabrio
nieuwe MINI Cooper Cabrio

De Cooper Cabrio C begint bij 46.990 euro. De Cooper Cabrio S moet minimaal 50.990 euro kosten. De vorige generatie was er ook als volledig elektrische auto. MINI rept er met geen woord over of de nieuwe Cabrio er ook als EV gaat komen. De JCW staat nog niet in de Nederlandse prijslijst.

Ook interessant!

  • NL prijs goedkoopste nieuwe elektrische MINI bekend
    NL prijs goedkoopste nieuwe elektrische MINI bekend
  • Nieuwe MINI Cooper S JCW heeft een groot nadeel
  • Terugroepactie elektrische MINI, ook in Nederland
    Terugroepactie elektrische MINI, ook in Nederland
  • Nieuwe MINI Cooper 5-Deurs: motoren en prijzen
    Nieuwe MINI Cooper 5-Deurs: motoren en prijzen

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, cooper, MINI

Vorig bericht: « Van deze 8 Serie op Marktplaats zijn er maar 97
Volgend bericht: HF-11: hypercar van 2 miljoen met benzine óf elektrisch »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    9 oktober 2024 om 07:45

    Ik vind deze achterlichten er eigenlijk beter uitzien dan die op het reguliere model.

    Login om te reageren
  2. Andreivierfunf zegt

    9 oktober 2024 om 08:42

    Die nieuwe generatie ziet er niet uit. Geforceerde strakke, rechte lijnen en veel te veel frutsels in het design. De ronde vormen die horen bij MINI moeten terugkomen, er moet een bepaalde aaibaarheid inzitten die je verwacht van een Labrador, niet de aaibaarheid van een stekelvarken.
    Afijn, die nieuwe cabrio ziet er fijn uit. Clean, rustig, met de juiste moderne accenten zonder af te leiden. Zet maar voor de deur voor mevrouw Andreivierfunf.

    Login om te reageren
    • Mike zegt

      9 oktober 2024 om 10:38

      De nieuwe generatie te veel frutsels in het design?? Hij is juist veel cleaner geworden, veel frutsels zijn er af gehaald. Of het mooier is is smaak maar cleaner is hij zeker.

      Login om te reageren
    • banderas zegt

      9 oktober 2024 om 19:06

      Doen ze expres, zodat ze over 10 jaar weer een ‘retro’ model kunnen uitbrengen.

      Login om te reageren
  3. Gulli zegt

    9 oktober 2024 om 15:13

    Op Ibiza heb ik een weekje in de cabrio rondgereden. Dat was echt dikke lol. Als ze deze in het Elektrisch uitbrengen en ik mijn vrouw een leuke Dreier Touring kan aansmeren dan mogen ze hem zo voor de deur komen zetten!

    Login om te reageren
  4. mashell zegt

    9 oktober 2024 om 17:59

    Dit soort recepten heeft VW ook uitgehaald, een Golf III cabrio van een Golf IV front voorzien. Beter een grote facelift dan de leuke wagens uit het assortiment, moeten we maar denken.

    Login om te reageren
  5. bmw335d zegt

    10 oktober 2024 om 19:03

    De speakertjes van de Harman/Kardon installatie zijn bij deze “nieuwe” ook op dezelfde plaats als bij de oude, namelijk in de A-zuil.

    De nieuwe dichte Mini heeft ze namelijk in de deuren..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North