• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Opel Grandland: tot 700 km elektrisch rijbereik

Auteur: RubenPriest, gepost 23 april 2024 om 08:52 – 10 Reacties

Nieuwe Opel Grandland: tot 700 km elektrisch rijbereik

Opel heeft de tweede generatie Grandland voorgesteld.

Om meteen even een opfrisser te geven. De Grandland staat bovenaan de apenrots van Opel en is daarmee het vlaggenschip van het merk onder de SUV’s. Dit is de tweede generatie Opel Grandland, een compleet nieuwe autop op het STLA Medium-platform van Stellantis. Dit platform kun je kennen van auto’s zoals de Peugeot e-3008 en e-5008.

De tweede generatie Grandland is een volledig elektrische auto. De SUV is uitgerust met een grote 98 kWh accu, daarmee ligt het WLTP-rijbereik op 700 kilometer. In het Nederlandse persbericht rept Opel niet over de maximale snellaadsnelheid, maar met DC-snelladen is de batterij in 26 minuten tot 80 procent te laden, aldus het merk.

Het platform van Stellantis is ook geschikt voor verbrandingsmotoren. De Opel Grandland komt er bijvoorbeeld ook als Plug-in Hybrid. De PHEV kan 85 km elektrisch rijden. Er is dus keuze uit verschillende aandrijfvarianten voor wie niet op een volledig elektrische auto zit te wachten.

tweede generatie Opel Grandland
tweede generatie Opel Grandland

Maten en looks

De SUV is 4,65 meter lang, 1,90 meter breed en 1,66 meter hoog. Daarmee is het echt wel een fors apparaat. De tweede generatie is 173 mm langer, 19 mm hoger en 64 mm breder in vergelijking met zijn voorganger. Daarnaast staat de Opel op grote 20 inch lichtmetalen wielen. De wielbasis bedraagt 2,78 meter.

Zowel aan de voor- als de achterzijde heeft Opel gekozen voor doorlopende lichtunits. Wat we tegenwoordig wel meer zien op auto’s. Sterker nog, je bent af als je niet mee doet aan deze trend blijkbaar. De designers hebben gekozen voor dunne lichtstroken, wat de Grandland een lekker strak voorkomen geeft. Net als bij de vernieuwde Porsche Taycan zijn de uitgeschreven letters op de achterzijde verlicht in het rood. Dat hebben ze goed afgekeken.

tweede generatie Opel Grandland

Interieur

Het is mogelijk om de achterbank in delen plat te gooien (40/20/40). Het maximale laadvolume bedraagt 1.641 liter. In het interieur staat een groot 16 inch beeldscherm centraal gepositioneerd en het is gericht op de bestuurder. Daarnaast is er ook nog een Intelli-HUD head-up display.

Tegenwoordig is het hip om als autofabrikant op te scheppen over fysieke knoppen. Zeg maar iets dat vroeger doodnormaal was. Kijk ons eens analoog zijn! Opel doet vrolijk mee en zegt dat de klimaatregeling door middel van fysieke knoppen te bedienen is. Oké.

Und weiter

Opel heeft nog niets bekendgemaakt over de marktlancering van de tweede generatie Grandland. Het enige dat het merk deelt is dat de SUV nu nog niet leverbaar is. Nog even wachten dus. Vanzelfsprekend zijn prijzen dan ook niet bekend.

Ook interessant!

  • Opel Frontera
    Opel Frontera maakt LL Cool J-esque comeback!
  • Nieuwe Opel Corsa is hier: toekomstige bestseller?
    Vernieuwde Opel Corsa-e tot 402 km actieradius
  • Eindelijk: een écht dikke nieuwe Astra
  • Dit is de dikste nieuwe Opel Astra van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

grandland, Opel, SUV

Vorig bericht: « Hyundai en Kia krijgen toegang tot Nederlandse verkeersdata
Volgend bericht: Met de Range Rover Electric kom je nergens vast te staan »

Lees Interacties

Reacties

  1. William zegt

    23 april 2024 om 09:19

    Die hoogte van 166 cm is dat inclusief die plastic haaievin achterop? Die zijn vaak 4 of 5 cm dacht ik. De netto hoogte kan soms enorm verschillen, zie de Subaru Outback met de extreme dakrails. Die zijn ongeveer 7 cm hoog.

    Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    23 april 2024 om 09:30

    Ik zou het persoonlijk niet durven kopen, omdat ik nogal vraagtekens heb bij de bouwkwaliteit van PSA, maar qua uiterlijk vind ik de designtaal van Opel en Peugeot nu erg fraai.

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    23 april 2024 om 09:58

    Van buiten ziet het er goed uit. Van binnen echte ouderwetse Opel treurnis, hier moet echt meer kleur in. Opvallend is de enorme klep voor de laadpoort. De moet bij een EV juist heel compact zijn, deze staat vaak heel de nacht open en er loopt of rijdt wel eens iemand langs om de andere aansluiting van dezelfde laadpaal te gebruiken. En natuurlijk: een EV lanceren in de kleur van een Duracell batterij is altijd fout!

    Login om te reageren
  4. mark997gt3 zegt

    23 april 2024 om 10:31

    Benieuwd naar de prijs. Accupakket met 98kWh is niet mis…. Fraai design.

    Login om te reageren
  5. mark997gt3 zegt

    23 april 2024 om 10:42

    Vraag me af wat het merk Opel nou nog toevoegt.
    Franse clonen met Opel sausje. Vroeger stond Opel voor Duitse eenvoud. Niet voor niets jaren lang de meest verkochte auto’s in NL.
    Geen idee waar het merk nu voor staat. En de belangrijkste vraag : welke groep klanten spreken ze aan.
    De oude klandizie is lang overgestapt op degelijk Koreaans lijkt mij.
    Heb het gevoel dat Opel met name concurreert met concern broers. Dat kijk mij zinloos.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      23 april 2024 om 10:53

      Dat van de ‘oude klandizie’ klinkt inderdaad aannemelijk. Maar kennelijk is er desondanks een markt voor het merk. In het kader van de diversiteit misschien.

      Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      23 april 2024 om 12:35

      minder fratsen en lekker strak getekende auto, zijn zat mensen die van een rustiger design houden ipv bijv. de 3008, dit kan voor hen een alternatief zijn

      Login om te reageren
    • potjak zegt

      23 april 2024 om 14:48

      De oude klandizie is volgens onderzoeksbureau GfK overgestapt op:
      1. Volkswagen
      2. Ford
      3. Kia
      4. Toyota
      5. Huyndai

      Geen enkele frans merk in ieder geval.

      Login om te reageren
  6. denniyo zegt

    23 april 2024 om 10:53

    Zo zeg ziet dit er even een flink stuk beter uit dan die overdreven drukke en ietwat gedrongen 3008, deze verhoudingen zien er fysiek een stuk beter uit dan bij zijn Franse broer en hier zitten tenminste nog normale stijlvolle velgen onder, als ik moest kiezen dan was de keuze snel gemaakt helemaal als blijk dat er van die 700km’s op papier minimaal 600 tot 650 in de praktijk overblijft bij normaal gebruik!

    Login om te reageren
  7. degrotemuis zegt

    23 april 2024 om 17:50

    In 26 minuten naar 80% kan best netjes zijn, maar vanaf hoeveel procent? Het is voor Opel te hopen dat ze deze als EV wat concurrerender kunnen prijzen dan de Astra en Corsa EV, of dat de uitvoeringen met verbrandingsmotor nog wel verkopen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North