• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Opel Insignia GSi levert in op vermogen

Auteur: RubenPriest, gepost 9 januari 2020 om 12:55 – 28 Reacties

De benzinevariant is minder krachtig geworden.

Opel heeft de Insignia GSi in het nieuw gestoken. Het topmodel beleeft zijn debuut op het Autosalon in Brussel. In vergelijking met het benzinemodel uit 2017 zijn er de nodige veranderingen.

In 2017 was de GSi er met een 260 pk sterke 2.0-liter turbo benzinemotor en een 210 pk sterke 2.0-liter biturbo diesel. Minder dan een jaar later verdween de benzinevariant. Vanwege de WLTP-overgang had de oude benzinemotor geen bestaansrecht meer.

Nu is de Insignia GSi terug. Met nieuwe techniek en een nieuw uiterlijk. Het goede nieuws is dat de GSi er weer met een benzinemotor is te krijgen. Het slechte nieuws is dat het blok minder vermogen levert in vergelijking met de oude motor. De nieuwe 2.0-liter turbobenzinemotor levert 230 pk en 350 Nm koppel. Daarmee levert het blok 30 pk in. De auto komt standaard met een 9-traps automaat en vierwielaandrijving. Dieselen in GSi-vorm lijkt straks verleden tijd. De nieuwe Insignia heeft wel een dieselvariant (1.5, 122 pk/300 Nm), maar deze staat los van het GSi-label.

Ondanks het feit dat we het hier over een performance versie hebben, heeft Opel in het persbericht niet duidelijk gemaakt wat de sprinttijd of topsnelheid is van de nieuwe Insignia GSi. Prijzen en beschikbaarheid zijn op dit moment nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Nieuwe Insignia
    Nieuwe Insignia maakt comeback als... crossover!
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Dít is de duurste Opel van Marktplaats!
  • Duurste Astra GSI
    Duurste Astra GSI van Marktplaats is gave tijdmachine

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

brussel-2020, gsi, insignia, Opel, sports-tourer, station

Vorig bericht: « BMW X1 en X2 als 220 pk sterke plug-in hybride
Volgend bericht: Deze McLaren 720S moet eigenlijk 806S heten »

Lees Interacties

Reacties

  1. nietcreatief zegt

    9 januari 2020 om 13:23

    Test 1,2,3

    Login om te reageren
    • nietcreatief zegt

      9 januari 2020 om 13:24

      @nietcreatief: sorry daarvoor, vanochtend kon ik niet reageren, de site gaf aan dat ik een verzoek moest indienen om weer toegestaan te worden te reageren. Plz ignore

      Login om te reageren
      • sntial zegt

        9 januari 2020 om 14:20

        @nietcreatief: YOU GOT BANNED BRO

        Login om te reageren
        • nietcreatief zegt

          9 januari 2020 om 15:39

          @sntial: blijkbaar, maar zonder een verzoek in te dienen is de reactiemogelijkheid weer vrijgegeven.
          Het zal.
          Leuk opeltje btw!

          Login om te reageren
      • El-Loco zegt

        9 januari 2020 om 14:48

        @nietcreatief: doe dan op zijn minst je best. Bijvoorbeeld; “wauw, een Opel die ik eens niet keihard voorbij zal lopen!” Of: “vet stom, 30pk minder, vet langzaam, vet kansloos” of: “volkswagen is beterder!!11” of “nou gelukkig eens geen artikel over Tesla”. Ikzelf kan een dergelijke uitvoering zeker waarderen al is 230pk in een formaat Insignia nu niet echt het sportlabel waardig. Wel knappe auto om te zien, jammer dat niet meer mensen Opels kopen.

        Login om te reageren
        • SpeedGeek zegt

          9 januari 2020 om 15:21

          @el-loco: Doen we dat allemaal niet El Loco? ;-)

          Login om te reageren
        • serialchiller zegt

          9 januari 2020 om 22:45

          @el-loco: zijn reactie was inderdaad niet creatief

          Login om te reageren
  2. barchettadriver zegt

    9 januari 2020 om 13:33

    Blijft een erg fraaie auto, zeker in deze trim. En laten we eerlijk zijn, met 230 PK ben je nou ook bepaald geen stakker. En die 30 PK laten zich er vast wel weer bij chippen.

    Login om te reageren
    • bbfix zegt

      9 januari 2020 om 15:29

      @barchettadriver: mijn roffel uit 97, ontwikkeld rond 1990 heeft standaard 239 pk. Ik verwacht alleen dat de Opel wat verder op een liter Euro komt dan de mijne..

      Login om te reageren
  3. silverscope zegt

    9 januari 2020 om 13:40

    Die chromen strip die op de bibs doorloopt vind ik alleen niet geslaagd. Verder een mooie bak

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    9 januari 2020 om 13:51

    Ik vind het best een gave wagen zo, maar de vorige moest 65k kosten. Dat zal bij deze niet veel anders zijn. En dan vind ik het ineens toch veel geld, zeker voor een Opel. Ik vind het altijd van die auto’s die helemaal nergens in uitblinken.

    Login om te reageren
    • lecomte zegt

      9 januari 2020 om 16:26

      @berlinetta: Schrik niet, tegenwoordig vanaf € 78.299

      Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        9 januari 2020 om 19:15

        @lecomte: Veel geld, voor een Opel…

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        9 januari 2020 om 20:31

        @lecomte: 78K? Dat koopt echt helemaal niemand hier. Ik vind het best wel een geslaagde auto, maar voor dat geld is er toch echt heel wat beters te krijgen.

        Login om te reageren
    • koekwaus zegt

      9 januari 2020 om 16:52

      @berlinetta: Ali B wil we vast wel eentje afnemen

      Login om te reageren
      • koekwaus zegt

        9 januari 2020 om 16:52

        @koekwaus: oh wacht: die is meer van de OPC

        Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    9 januari 2020 om 13:55

    Tja, met 230pk is het nu ook weer niet een exclusief topmodel… Ik had zo gehoopt dat GSI een soort tussen label zou worden, en dat er nog een OPC boven de GSI gepositioneerd zou worden met dik 300pk. Dan hadden beide labels een aanvulling geweest en ook logisch. Nu heb je een topmodel in het D-segment met vermogen wat ver onder de 340i, S4 en C43 valt. Sterker nog, Een instap A4 of 3-serie is zo goed als net zo snel. Gemiste kans.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      9 januari 2020 om 14:25

      @dutchdriftking: ik geef je grotendeels gelijk, maar het blijft even afwachten wat deze wagen gaat kosten en wat je voor dat geld aan standaarduitrusting krijgt.

      Login om te reageren
  6. Edge zegt

    9 januari 2020 om 14:07

    Jammer dat dit nog een GM product is, anders was het ook tof geweest om de 300pk hybride aandrijflijn uit de Grandland X in de Insignia te lepelen. Motormanagement wat sportiever afstellen en klaar is Karl.

    Login om te reageren
    • sntial zegt

      9 januari 2020 om 14:22

      @Edge: haha

      Login om te reageren
  7. racerx zegt

    9 januari 2020 om 14:24

    Erg mooi in deze kleur en trim! Die 30pk heb je zo weer terug na een kuurtje bij de chipboer.

    Login om te reageren
  8. rs6avant zegt

    9 januari 2020 om 14:27

    De Insignia blijft de fraaiste Opel, maar dergelijke kuipstoelen in een auto van dit formaat met 230 pk is nogal… sneu. Wel willen maar niet kunnen.

    Login om te reageren
  9. RiKe zegt

    9 januari 2020 om 15:02

    Gave auto, lekker sportief gelijnd en die verloren pk’s heb je er bij de chiptuner snel weer bij. Enige wat me echt stoort aan de auto is die lange chromen strip

    Login om te reageren
  10. cossiekiller zegt

    9 januari 2020 om 15:11

    Sinds de Fransen zich moeien gaat het steil bergaf met Opel. I.p.v. met 280pk te komen (of een stukje boven de 300 zoals de meeste merken), gaat niemand dit nog willen. En dan geven ze zelfs nog geen specificaties door….

    Zoals @Berlinetta al zei. Gemiste kans. Want goedkoop zal ie ook niet worden…

    Nee, ik rijd graag met mijn OPC, maar dit gaat de laatste auto met bliksemlogo geweest zijn.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 januari 2020 om 19:12

      @cossiekiller: de nieuwe Corsa is juist een enorme stap voorwaarts voor Opel.

      Login om te reageren
  11. mashell zegt

    9 januari 2020 om 15:27

    Prachtige kleur. Maar nog nooit op een Insignia gezien. Maar deze Insignia zie je ook in Duitsland erg weinig. Niet zo vreemd, de Skoda Superb is in eigenlijk alle opzichten de superieure auto.

    Login om te reageren
  12. lecomte zegt

    9 januari 2020 om 16:27

    Leuk om te zien maar voor dit geld ga ik eerder voor een Volvo V60 T-8

    Login om te reageren
  13. oxidizers zegt

    10 januari 2020 om 21:32

    122pk… man man. Een Tesla model 3 instappertje heeft het dubbele

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North