• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze McLaren 720S moet eigenlijk 806S heten

Auteur: willeme, gepost 9 januari 2020 om 14:08 – 18 Reacties

Wel zo logisch.

het is een hele makkelijke manier om je productlijn overzichtelijker te maken: het bedenken van eenvoudige namen. Aanvankelijk herstartte McLaren zijn automotive carrière met de MP4-12C.

Die naam zegt niemand wat en doet denken aan bruingoed van Japanse makelij. Mede daarom werken zij in Woking met drie cijfers die corresponderen met het maximaal beschikbare vermogen in pk’s. In dit geval hebben we dus de 720 pk sterke 720S.

Net zo veel power als een Koenigsegg

In dit geval heeft de Duitse tuner Novitec zijn plasje over de 720S gedaan, waaronder de motor. De V8 levert nu maar liefst 806 pk, precies evenveel als de Koenigsegg CCX 15 jaar geleden. Het koppel bedraagt 878 Nm. Deze stijging komt op het conto van wijzigingen in het motormanagement en een extreem lichte inconel uitlaat. Qua prestaties stelt de Novitec N-Largo ook zeker niet teleur. Van 0-100 k/u sprinten is in 2,7 seconden achter de rug. Van 0 naar 200 km/u duurt 7,5 seconden. Mocht je op een lege autobahn rijden, weet dan dat een maximumsnelheid van 346 km/u tot de mogelijkheden behoort.

Vittorio Strosek

Uiteraard heeft Novitec meer aangepast. Zo is de auto voorzien van een zeer opvallende bodykit. Je zou bijna denken dat Koenig Specials ermee aan de gang is gegaan en dat klopt ook deels. Alle koolstofvezel koetswerkdelen zijn ontwikkeld door Vittorio Strosek. jazeker, dezelfde Vittorio Strosek die bij Koenig Specials aanwezig was en een tijdje zijn eigen bedrijf heeft gerund. Je gaat je schoonvader absoluut niet imponeren met deze informatie, maar nu weet je het.

Enorme wielen

Terug naar de N-Largo. De bodykit is niet alleen langer, maar ook wijder. Ook de wielkasten zijn een stukje groter gemaakt. Op deze manier is er plaats voor enorme velgen. Aan de voorkant meten de velgen 20 inch in diameter, met 245/30 ZR 20 banden eromheen. Aan de achterkant zijn de wielen wat extremer: 21″ met 325/25 ZR 21 banden. De velgen zijn afkomstig van de firma Vossen Wheels en zijn speciaal voor deze 720S N-Largo gemaakt.

Droog carbon

De remmen bleven standaard, maar het chassis wel wel iets aangepast. De Duitsers vonden het nodig deze Britse supercar met 35 mm te verlagen. Op die manier wordt zo’n koolstofvezel splitter een herhalingsaankoop. In het interieur zien we lekker veel alcantara en ‘droog’ carbon. Wat het allemaal gaat kosten is niet bekend, maar als je er ook maar over na denkt om je McLaren te tunen, zal dat je niet zo veel uitmaken.

Ook interessant!

  • Deze McLaren 720S spreekt een beetje Frans én Duijts
  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini
  • McLaren onthult speciale 'Honey Badger' 720S
  • Gespot - Knalgele McLaren 720S fleurt Eindhoven op

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

720s, blauw, Cabrio, carbon, McLaren, spider, spoiler, tuning, V8, velgen, verlaagd, vittorio-strosek, vossen-wheels

Vorig bericht: « Nieuwe Opel Insignia GSi levert in op vermogen
Volgend bericht: Autoblog @ Autosalon Brussel 2020 – Deel 1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. dieselkameel zegt

    9 januari 2020 om 14:44

    Spelfoutje bij deze stijging. Prachtige auto trouwens

    Login om te reageren
  2. kennone zegt

    9 januari 2020 om 14:46

    Ondanks zijn top echt bizar hoog ligt vind ik het toch een beetje tegenvallen?

    Login om te reageren
    • arierobbemont zegt

      9 januari 2020 om 15:06

      @kennone: voor 806 pk en bijna 900 nm koppel eigenlijk wel ja. Zal vast wel aan de verhouding van de bak liggen.

      Login om te reageren
    • bitd zegt

      9 januari 2020 om 16:49

      @kennone: spoiler

      Login om te reageren
  3. reactief zegt

    9 januari 2020 om 15:04

    Alles in mij wilt deze bodykit lelijk vinden. Maar ik vind hem eigenlijk best goed geslaagd. Op het juiste randje fout, maar ja, zeker fout :)

    De vermogenswinst is niet zo bijzonder toch. Die 720S’en hebben standaard al met vermogen dan opgegeven!

    Login om te reageren
  4. plopkoekje zegt

    9 januari 2020 om 15:26

    Even off-topic, ik vond in de iOS app de gallery’s fijner werken dan dat de foto’s tussen de tekst staan. De foto’s zijn nu behoorlijk klein en lastig te zien.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      9 januari 2020 om 15:45

      @plopkoekje: Vond ik ook. Maar in de Chrome browser op m’n mobiel kan ik op de foto’s klikken en dan krijg je een pop-up gallery. Kwam ik net achter :)

      Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      9 januari 2020 om 19:19

      @plopkoekje: ik moet drie keren op terug drukken voordat ie daadwerkelijk terug gaat. N beetje irritant

      Login om te reageren
  5. onlyporscheman zegt

    9 januari 2020 om 15:42

    Mclaren heeft niet zo’n geweldig reputatie met kwaliteit en durability en daarbij komt nog dat sommige dealers moeilijk doen over de garantie. Voor die pk winst nog hopen dat die betrouwbaarheid te garanderen is.

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    9 januari 2020 om 16:18

    Ergens is hij gewoon wel erg goed gelukt zo! Novitec is sowieso goed bezig de laatste tijd. De 812 van Novitec bijvoorbeeld is zo’n snoepje!

    Login om te reageren
  7. lluq zegt

    9 januari 2020 om 16:57

    Wat een geweldig lelijke voorkant is dat geworden zeg. Vind het normale model erg geslaagd, maar dit…

    Login om te reageren
  8. jeppie zegt

    9 januari 2020 om 16:59

    Zet maar op mn oprit!

    Login om te reageren
  9. niex zegt

    9 januari 2020 om 17:05

    Doe mij dan maar een niet logische naam. Na die mp4-12c is het mi niet beter geworden kwa styling. Toen snapte ik het nog. Nu wil ik het niet eens snappen.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      9 januari 2020 om 17:38

      @niex: Amen. Ze doen maar wat

      Login om te reageren
  10. phaeton zegt

    9 januari 2020 om 17:38

    Geopend drie uren na online zetten van blog en er staat nog steeds dxre ipv deze

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 januari 2020 om 18:28

      @phaeton: je kunt in elk geval niet meer beweren dat je door de spelfout niet weet wat er bedoeld wordt…

      Login om te reageren
  11. mustang750supersnake zegt

    9 januari 2020 om 22:28

    strosek die naam ken ik nog toen het nog n bedrijf was!!
    stond vlgs mij ook in dat dikke tuningboek dat overall lag….weet alleen niet meer precies of die ook motortuning deed?

    Login om te reageren
  12. antoonniels zegt

    10 januari 2020 om 00:55

    Is het nieuws niet dat ze het nu ook voor de spider hebben? De coupe was er namelijk al een tijdje ( zie bijv de video van Schmee ).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North