• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe optie Audi A8 maakt alle SUV’s overbodig

Auteur: willeme, gepost 18 juli 2019 om 15:00 – 41 Reacties

Afbeelding Nieuwe optie Audi A8 maakt alle SUV’s overbodigAfbeelding Nieuwe optie Audi A8 maakt alle SUV’s overbodigAfbeelding Nieuwe optie Audi A8 maakt alle SUV’s overbodigAfbeelding Nieuwe optie Audi A8 maakt alle SUV’s overbodig

Audi A8 55 TFSI quattro (D5) '19
Mits je er voor wenst te betalen, uiteraard.

De nieuwe Audi A8 is nu al meer dan een jaar op de markt, dus wordt het tijd om wat uitvoeringen te lanceren om het model interessant te maken en te houden. Onlangs mochten we de Audi S8 verwelkomen. Voor vandaag heeft Audi een heel handige feature die alle SUV’s overbodig maakt.

De feauture heet ‘AI Active Suspension’ is helemaal nieuw, helemaal innovatief en helemaal hightech. Het is volgens Audi een volledig actieve ophanging, dat wordt gestuurd door elektromechanische aansturingsunits. Deze units kunnen de wielen naar boven of beneden bewegen, al naar gelang wat nodig is. En er is een een heleboel mogelijk. De gaafste feauture is misschien wel om de auto 85 millimeter te verlagen of verhogen. Nu zijn er meer auto’s met luchtvering waarbij dat mogelijk is. Maar met het AI Active Suspension duurt het vijf tiende van een seconde!

Audi A8

Daarmee is een SUV nu helemaal overbodig geworden. Deze Audi A8 heeft dus net als een crossover een hoge instap. Vierwielaandrijving was al standaard, dus dat is óók geen reden om over te stappen. Het nieuwe systeem moet ervoor zorgen dat de nieuwe Audi A8 comfortabeler én sportiever is dan voorheen. Er is keuze uit de standen ‘Dynamic’ tot ‘Comfort Plus’. In de stand Dynamic moet de A8 agieler dan ooit zijn. Bij het insturen van een bocht wordt de carrosserie aan de buitenkant iets verhoogd en aan de binnenkant iets verlaagd. De auto ‘zet’ zich als het ware voor een bocht.

Audi A8

Kortom, de A8 is nu leverbaar met een soortgelijk systeem dat Citroen (Xantia Activa) en Mercedes (Active Body Control) sinds eind jaren ’90 leveren. Althans, een moderne interpretatie van die systemen. In Nederland wordt het systeem optioneel leverbaar voor de Audi A8 55 TFSI quattro.

Ook interessant!

  • Nieuwe Audi A8 van 141k crasht na één dag [video]
    Nieuwe Audi A8 van 141k crasht na één dag [video]
  • Video: Audi onderstuurt tegen vrachtwagen aan
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8
    Officieel: daar is de vernieuwde Audi A8

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

A8, Audi

Vorig bericht: « Deze Volkswagen komt niet meer terug
Volgend bericht: Maakt Verstappens favoriet een comeback in Duitsland? »

Lees Interacties

Reacties

  1. 007 zegt

    18 juli 2019 om 15:03

    Om lekker zeeziek van te worden.

    Login om te reageren
    • dracae zegt

      18 juli 2019 om 19:26

      @007: ….juist niet….

      Login om te reageren
  2. Breinstein zegt

    18 juli 2019 om 15:06

    Dus voorsprong door techniek komt met techniek wat al 25 jaar op een Mercedes (kan) zitten? Innovatief zeg!

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      18 juli 2019 om 15:23

      @breinstein: Zolang de powerpoint maar gelikt oogt slikt de gevestigde media het voor zoete koek.

      Login om te reageren
    • dracae zegt

      18 juli 2019 om 19:40

      @breinstein: Je hebt helemaal gelijk.. het is net zo iets als met fietsen, ik kan een berg op fietsen..en Niki Terpstra ook.. dat hij het veel sneller, slimmer en soepeler doet, is niet belangrijk.. het is uiteindelijk allemaal het zelfde..

      Toch?

      Login om te reageren
      • 2scan zegt

        18 juli 2019 om 19:52

        @dracae: ik trekt die loze vergelijkingen ook nooit zo goed. Er staat toch dat dit systeem het in 0,5 seconden kan. Succes met je 25 jaar oude Mercedes. Vind het sowieso vermoeiend dat iedereen altijd moet zeiken op dat Voorsprong door techniek. Alsof die engineers niet elke dag bezig zijn om verbeteringen en slimmigheden te ontwikkelen. En ja dat doen ze bij BMW en Mercedes vast ook maar niet op de interieur afdeling blijkbaar…

        Login om te reageren
        • BMW330Ci zegt

          19 juli 2019 om 16:04

          @2scan: het is een zeer arrogante en suggestieve slogan. Daarom mag je ze er altijd belachelijk mee maken. Ze solliciteren

          Login om te reageren
  3. creative zegt

    18 juli 2019 om 15:06

    mooi spul

    Login om te reageren
  4. massarati zegt

    18 juli 2019 om 15:06

    85 meter? 85 lichtjaren?

    Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      18 juli 2019 om 15:38

      @massarati: ik hoop centimeters!

      Login om te reageren
      • denniss00 zegt

        18 juli 2019 om 16:01

        @bierbuik: Jaa laten we dat ding ff 85 cm verlagen en lekker met ‘scraping’ zijspiegels bij de Mc aankomen! Ofzo.

        Login om te reageren
        • bierbuik zegt

          18 juli 2019 om 16:31

          @denniss00: 85 centimeter verhogen lijkt me leuker, laat ze maar klimmen bij de McDrive

          Login om te reageren
    • retetikker zegt

      18 juli 2019 om 15:41

      @massarati: misschien motor type? Met een druk op de knop van 45 TDI naar 130 TDI!

      Login om te reageren
  5. bierbuik zegt

    18 juli 2019 om 15:12

    En we noemen hem, de A8 Up! Hoezo hebben Duitsers geen humor?

    Login om te reageren
    • bischero zegt

      18 juli 2019 om 19:57

      @bierbuik: ben jij een Duitser dan?

      Login om te reageren
      • bierbuik zegt

        19 juli 2019 om 22:06

        @bischero: NEIN! ich bien ein Berliener

        Login om te reageren
  6. randy zegt

    18 juli 2019 om 15:12

    Mooi afgekeken van de Citroën Xantia activa.

    Login om te reageren
  7. sirprize zegt

    18 juli 2019 om 15:37

    85mm verhogen, kunnen wij lekker klagen over de wheel gap

    Login om te reageren
    • langejohn zegt

      18 juli 2019 om 16:00

      @sirprize: Gewoon 30 inch jetsers er onder.

      Login om te reageren
      • sirprize zegt

        18 juli 2019 om 16:01

        @langejohn: met off-roadbanden

        Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    18 juli 2019 om 15:52

    Ik vind het wel een mooie optie. Kan me namelijk goed voorstellen dat oudere mensen een SUV of crossover kiezen vanwege de hoge instap. Als dat nu op alle auto’s zou komen, worden SUV’s/crossovers echt overbodig.

    Login om te reageren
    • wildewesten zegt

      18 juli 2019 om 16:33

      @berlinetta: crossoverbodig

      Login om te reageren
    • reistje zegt

      18 juli 2019 om 19:05

      @berlinetta: Ik kan mij dat nog steeds niet voorstellen nee. Als dat echt de reden is voor al die crossover/SUV’s ga ik mij toch zorgen maken dat de gemiddelde 40 jarige blijkbaar niet meer in en uit een auto kan stappen.

      Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      19 juli 2019 om 10:28

      @berlinetta: Ik mis de 3e zitrij voor de kids (in vele “grote”suv’s aanwezig), de extra ruimte voor bagage want geen sedan koffer.. en.. het extra overzicht dat je hebt door de hoge zit. Dat ie nu terrein kan rijden is leuk.. maar dat kan een RS-cosworth of EVO of STI ook perfect.. Dus tja.. SUV is toch echt wat anders dan een grote zaken sedan die ook nog is een prijskaartje heeft van ketjingggg

      Login om te reageren
  9. unavailable zegt

    18 juli 2019 om 16:06

    Wil wel zien in video of foto hoe dat er “niet” uitziet. Maar daar draait het niet om natuurlijk. Het gaan om de practicaliteit. :-)

    Login om te reageren
  10. roberto zegt

    18 juli 2019 om 16:13

    Nou ik wil de wedstrijd tussen de Audi A8 en de Toyota Land Cruiser wel eens zien..

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      18 juli 2019 om 16:21

      @roberto:
      Een land cruiser is een terreinwagen geen suv groot verschil.

      Login om te reageren
  11. gregorius zegt

    18 juli 2019 om 16:16

    En een SUV heeft (vaak) een lekker grote en hoge bak erachter. Qua liters zal t wel aardig zijn bij de A8; maar nog altijd geen Q5/Q7.

    Login om te reageren
  12. nasty zegt

    18 juli 2019 om 16:32

    Ben ik de enige die vind dat 8,5cm zakken/stijgen echt achterlijk snel vind voor zo’n zware koets? Wil dat in de praktijk wel ns zien

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      18 juli 2019 om 17:18

      @nasty: ga wel naar de kermis, is goedkoper om snel te zakken en te stijgen.

      Login om te reageren
  13. El-Loco zegt

    18 juli 2019 om 16:41

    Vergelijkend warenonderzoek met een Benz met het nieuwe e-Active Body Control is gewenst!

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      18 juli 2019 om 16:49

      @el-loco: En vergeet de nieuwe LS met ‘Adaptive Air Suspension met Entry Mode’ niet!

      Login om te reageren
  14. lecomte zegt

    18 juli 2019 om 16:43

    Snel maar in ‘t Gooi testen met zware regenval. In vijf tiende van een seconde is de auto verzopen.

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    18 juli 2019 om 16:55

    8,5 cm is wel een serieus iets! Geen idee of het in de praktijk ook fijn is, maar wellicht kan hierdoor de nieuwe S8 net wat fijner sturen. Wat een schitterende wagen is dat overigens geworden!

    Login om te reageren
  16. hehe zegt

    18 juli 2019 om 17:46

    Vijf tiende van een seconde zou ik gewoon een halve seconde noemen.

    Login om te reageren
  17. Thomas20vt zegt

    18 juli 2019 om 18:44

    Dan moet de 55 TFSI wel leverbaar zijn in Nederland. Op dit moment is alleen de 50 TDI te bestellen….

    Login om te reageren
  18. koffiekopje zegt

    18 juli 2019 om 19:55

    Even quoten, want dit is leuk :-)
    “Kortom, de A8 is nu leverbaar met een soortgelijk systeem dat Citroen (Xantia Activa) en Mercedes (Active Body Control) sinds eind jaren ’90 leveren.”

    Vorsprung durch technik. HAHAHHAHAHAHA

    Login om te reageren
  19. mats106rallye zegt

    18 juli 2019 om 22:15

    Filmpje!?

    Login om te reageren
  20. faithnomore zegt

    19 juli 2019 om 00:41

    Correctie: SUVs zijn altijd al nutteloos geweest

    Login om te reageren
  21. Onehp zegt

    19 juli 2019 om 08:00

    Jammer al dat bashen, dit systeem is van een gans ander niveau dat de Xantia en Mercedes ABC, deze kan rijhoogte veranderen (heel makkelijk), als een strijkplank door de bocht (makkelijk) en dit terzelfderttijd als de weg vol zit met putten (zeer moeilijk en de echte primeur hier)…

    Login om te reageren
  22. Gulli zegt

    19 juli 2019 om 19:00

    Deze auto ook toch al razendsnel van hoogte veranderen igv een aanrijding van opzij? Zodat de dorpel (en dus het sterkste deel) de klap opvangt ipv de deur? Wat is hier het verschil mee?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North