• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Porsche Cayenne Turbo S: een ‘Ringbaas!

Auteur: ricardo, gepost 12 januari 2015 om 18:28 – 44 Reacties

Afbeelding Nieuwe Porsche Cayenne Turbo S: een ‘Ringbaas!Afbeelding Nieuwe Porsche Cayenne Turbo S: een ‘Ringbaas!Afbeelding Nieuwe Porsche Cayenne Turbo S: een ‘Ringbaas!Afbeelding Nieuwe Porsche Cayenne Turbo S: een ‘Ringbaas!Afbeelding Nieuwe Porsche Cayenne Turbo S: een ‘Ringbaas!

Porsche Cayenne Turbo S
BOEM, hier is de snelste SUV van de Nürburgring. Een circuit dat op miraculeuze wijze opeens een benchmark voor SUV’s is geworden.

In Detroit heeft Porsche het doek getrokken van dit Cayenne monster. Onder de kap ligt Porsche’s bekende 4,8-liter V8, in deze setting goed voor 570 pk en 800 Nm aan koppel. +20 pk en +50 Nm ten opzichte van zijn voorganger. Ook claimt Porsche dat de gasrespons is verbeterd, door de turbo’s te integreren in het uitlaatspruitstuk.

Deze pk-toename zorgt ervoor van de 0-100 in 4,1 seconden verloopt en de naald van de snelheidsmeter pas bij 284 km/u stopt. Porsche rust hem standaard uit met PDCC om overhellen tegen te gaan, en Porsche Torque Vectoring Plus. Met Porsche Traction Management (PTM) is de verdeling van de aandrijfkracht volledig variabel over de vier wielen. Ook wordt de logge Porsche voorzien van keramische schijven, met daaromheen remklauwen met tien zuigers. Een primeur.

Je herkent de Cayenne Turbo S aan zijn 21-inch wielen – in 911 Turbo design – en LED koplampen met Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus). Andere herkenningspunten zijn de luchtinlaten in glimmend zwart en de dakspoiler en wielkastverbreders.

Porsche Nederland verwacht hem in het tweede kwartaal, voor een vanafprijs van €221.101

Oh, en terugkomend op die Ringtijd: Porsche claimt een tijd van 7:59.74 minuten. Zolang deed de Chevrolet Corvette C6 er in 2005 ook over. Belangrijker: het is een overduidelijke sneer naar Range Rover, dat onlangs trots verkondigde dat de Range Rover Sport SVR de Ring in 8:14 minuten kon doen.

Ook interessant!

  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Porsche komt met übersportieve Cayenne
  • Porsche Cayenne Turbo GT: sneller dan een 992 GT3

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, detroit-2015, Porsche, SUV, turbo, turbo-s, wit

Vorig bericht: « Porsche 911 Targa 4 GTS is officieel
Volgend bericht: Hier is de Honda NSX waar we zolang op hebben gewacht »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrrallycross zegt

    12 januari 2015 om 18:31

    Ja want mijn SUV gaat harder over het circuit dan de jouwe nanananana

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      12 januari 2015 om 18:52

      @mrrallycross: Ik snap wat je bedoelt en het zou zeker niet mijn keuze zijn, maar ik neem mijn pet af voor de engineers die er niet alleen in slagen om een bushokje in 4 sec van 0 naar 100 te sturen, maar die er ook nog voor zorgen dat je er bochten mee kan nemen.

      Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        12 januari 2015 om 19:12

        @dondeboer: zeker alle lof voor de engineers. Ja wat aan die bushokjes hard tegenwoordig he

        Login om te reageren
    • dawwg zegt

      12 januari 2015 om 18:57

      @mrrallycross: En sneller (naar de 100) dan een 911 Targa 4 GTS; lang leve Turbo’s …

      maar goed, dergelijke snelle tanks zijn levensgevaarlijk op de openbare weg; juist omdat ze zo goed rijden en de gemiddelde koop doelgroep vaak hoogmoed-waanzin heeft … het blijft echter wel een tank van ruim 2100kg leeg !

      Login om te reageren
  2. tupperware zegt

    12 januari 2015 om 18:31

    Poe poe nou nou, met een Seat Leon ga je nog harder door de groene Hel….
    Zo’n overbodig hok die Cayenne….

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      12 januari 2015 om 20:25

      @tupperware: yep, een olifant op Nike’s, wel een snelle olifant maar geen atleet.

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      13 januari 2015 om 01:17

      @tupperware: inderdaad! De Seat Leon Cupra is de goedkope uitvoering van VAG voor een snelle hatchback, en die is sneller met minder dan de helft aan vermogen, koppel en aangedreven wielen…

      Onder de 8 minuten is knap, maar wat koop je ervoor?

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      13 januari 2015 om 15:35

      @tupperware: Hoezo overbodig? Hij heeft gewoon een aantal voordelen die veel auto’s niet hebben. Hij is zeer ruim, krachtig, veilig en je zit hoog. Veel voordelen t.o.v. 90% van de Nederlandse auto’s.

      Login om te reageren
  3. motiondrive zegt

    12 januari 2015 om 18:31

    Ringbaas of niet, doe mij maar een lekkere 911 :) Daar “ring” ik veel liever mee!

    Login om te reageren
  4. sportstand zegt

    12 januari 2015 om 18:34

    220K +, das toch bizar! Zal wel weer bruut hard gaan

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      12 januari 2015 om 18:43

      @sportstand:
      Wat ik bizar vind is dat er nog steeds mensen zijn die menen dat ze 2,5ton aan blik en plastic nodig hebben om hun kadaver te verplaatsen….

      Login om te reageren
  5. qashqow zegt

    12 januari 2015 om 18:35

    Ik vond hem al lelijk, nu verdwijnt ie gelukkig nog sneller uit m’n beeld.

    Login om te reageren
    • philipf zegt

      12 januari 2015 om 18:40

      @qashqow: ik had het niet beter kunnen zeggen:)

      Login om te reageren
  6. blondebolide zegt

    12 januari 2015 om 18:39

    Leuk! Hoe snel sprint hij van 0 tot Cartier in de P.C.?

    Login om te reageren
  7. lemster zegt

    12 januari 2015 om 18:39

    Dat die dynamische cruise control nou niet netter weggewerkt kan worden… Naja toch een optie die in Nederland-leaseland niet aangevinkt wordt.

    Login om te reageren
  8. meepinz zegt

    12 januari 2015 om 18:40

    Doe mij maar een “f-pace”.

    Login om te reageren
  9. sydney zegt

    12 januari 2015 om 18:41

    Na zo’n heerlijke 911 Targa GTS zorgt Porsche ism met Autoblog ervoor dat ik niet de hele tijd met m’n kop in de Porschewolk blijf lopen.Dank.

    Login om te reageren
  10. VeniVidiVici zegt

    12 januari 2015 om 18:44

    Ff off topic… misschien kunnen jullie er wat mee redactie nog niet gezien hier vandaag:
    http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/criminelen-produceren-kentekenplaten#node_1267386

    Login om te reageren
  11. gerjan zegt

    12 januari 2015 om 18:45

    Doe mij maar een porsche cayman. Mooiste porsche die ze nu maken!! De rest van modellen mogen ze wel verwijderen van de lijst.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      12 januari 2015 om 18:59

      @gerjan: Dat zullen ze bij deze vast gaan doen.Vooral de 911 is bij velen een doorn in het oog.

      Login om te reageren
  12. uselessblogger zegt

    12 januari 2015 om 18:46

    sneller of niet, doe mij maar zo’n badass bmw x5m

    Login om te reageren
  13. rufctr01 zegt

    12 januari 2015 om 19:05

    Wat een machine! Porsche flikt het toch maar weer.

    Login om te reageren
  14. Mielie zegt

    12 januari 2015 om 19:08

    Heerlijk pointless, die wedloop van terreinwagens op de ‘Ring. Ik had al een plannetje, om de boel een beetje verder op te spicen. Ze vinden rondetijden belangrijk? Wat nou, als Porsche, Land Rover (SVR) BMW en evt. Mercedes meedoen met de Nurburgring 24 uur?
    Gestripte wagens, totaal onrepresentatief voor de straatversies. Maar spektakel gegarandeerd!

    Dan laten ze pas echt zien wat ze waard zijn…rijd je er bijkans nog een 208 GTI-R uit

    Login om te reageren
  15. osmo zegt

    12 januari 2015 om 19:21

    Leuke takelwagen, ben alleen benieuwd of hij uit een grindbak geraakt.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      12 januari 2015 om 19:49

      @osmo:
      Als er een Dacia Duster achter rijdt wel.., ander vrees ik met grote vrezen..

      Login om te reageren
  16. EJS zegt

    12 januari 2015 om 19:27

    Zo snel dat je er niks aan hebt. Het enige punt van zoveel vermogen is dat het lekker comfortabel is als je maar 5% nodig hebt om in te voegen op de snelweg.

    Login om te reageren
  17. TimoBac zegt

    12 januari 2015 om 19:37

    Kan die sensor in de bumper nou echt niet subtieler worden weggewerkt? Kijk naar de S-klasse!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      12 januari 2015 om 19:39

      @TimoBac: Daar hebben ze een heel plakkaat op de grille geplakt, dus ik weet niet waar jij op doelt.

      Login om te reageren
      • TimoBac zegt

        12 januari 2015 om 19:44

        @berlinetta: Jij meent toch niet dat je dit er beter uit vindt zien dan wat Mercedes heeft gedaan? Dit is zo onsubtiel als 100 paarden in een fiat 500..

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          12 januari 2015 om 20:09

          @TimoBac: Nee, ik vind dat ook niet beter uit zien. Ik vind het er allebei niet uit zien.

          Login om te reageren
  18. pilot1988 zegt

    12 januari 2015 om 19:43

    Hmmm het wordt nu wel heel lastig. Range Rover SVR of Cayenne Turbo S. De RR geeft naar mijn idee meer beleving (geluid), de Cayenne zit daarentegen kwalitatief veel beter in elkaar.

    Login om te reageren
  19. jaapiyo zegt

    12 januari 2015 om 19:50

    Wat de Range Rover dan weer voor heeft op de Porsche is dat het in tegenstelling tot de Porsche geen graflelijk ding is. Een X5M is inderdaad ook wel een fijn alternatief.

    Of je houdt een tonnetje in je zak en gaat voor een Macan Turbo. In de buurt staat er nu een en ik moet zeggen dat ik ‘m steeds beter ben gaan waarderen sinds de lancering. Best wel een fijn scheurijzertje volgens mij.

    Login om te reageren
  20. berlinetta zegt

    12 januari 2015 om 20:10

    Mocht ik voor een Cayenne gaan, dan zou ik deze Turbo S lekker laten staan en de V8 diesel nemen. Dan hou je nog centjes over voor een leuke auto ernaast.

    Login om te reageren
  21. scottishcarspotter2000 zegt

    12 januari 2015 om 20:15

    Small dick-alert!

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    12 januari 2015 om 20:28

    Met 24 km/u extra topsnelheid is het een stuk makkelijker om een goede tijd te rijden… En dan nog… Zit de wereld hier op te wachten.

    Login om te reageren
  23. mclarenf1lm zegt

    12 januari 2015 om 21:08

    Zijn die Nissan Juke/Qashqai met GTR blok al over de ring gegaan, ben benieuwd wat die voor een tijd hebben gereden. Zal vast beter zijn dan deze walvis met peper in de reet.

    Login om te reageren
  24. jesse026carman zegt

    12 januari 2015 om 21:25

    In het zwart graag met verdonkerde achterlichten! :p

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      12 januari 2015 om 22:01

      @jesse026carman: En een rijbewijs erbij.

      Login om te reageren
      • jesse026carman zegt

        12 januari 2015 om 22:18

        @berlinetta: Die heb ik al dus dat zit wel goed.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          13 januari 2015 om 09:18

          @jesse026carman:
          Die van jeugdland is niet geldig op de openbareweg, ik hoop dat je daar van op de hoogte bent..

          Login om te reageren
          • jesse026carman zegt

            13 januari 2015 om 10:43

            @tupperware: Ga jij nu maar met je Tupperware spelen brutale aap..

            Login om te reageren
  25. Tonnie zegt

    13 januari 2015 om 00:42

    Ik herken m wel aan die lelluke camera in de grille, wie the fuck bedacht dat?

    Login om te reageren
  26. schellekens006 zegt

    13 januari 2015 om 02:02

    Prachtige dikke wagen.. Door die nieuwe achterlichten weer mijn nr1

    Login om te reageren
  27. badboys zegt

    25 januari 2015 om 11:47

    Misschien wel de mooiste SUV van het moment zal denk ik ook wel het beste rijden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North