• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de prijs van de nieuwe Volkswagen Touareg

Auteur: JordyS, gepost 8 september 2014 om 10:01 – 44 Reacties

Afbeelding Dit is de prijs van de nieuwe Volkswagen TouaregAfbeelding Dit is de prijs van de nieuwe Volkswagen TouaregAfbeelding Dit is de prijs van de nieuwe Volkswagen TouaregAfbeelding Dit is de prijs van de nieuwe Volkswagen TouaregAfbeelding Dit is de prijs van de nieuwe Volkswagen TouaregAfbeelding Dit is de prijs van de nieuwe Volkswagen TouaregAfbeelding Dit is de prijs van de nieuwe Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg 2015
Mocht je van plan zijn de nieuwe Volkswagen Touareg aan te schaffen, dan hebben we goed nieuws. Je kunt ‘m vanaf vandaag namelijk bestellen bij de dealer. Maar wat mag dat allemaal kosten?

VW heeft het gamma van de Touareg een opfrisbeurt gegeven. De standaard benzineversies zijn verdwenen en worden vervangen door de hybride. Die is op zijn beurt alleen leverbaar in de luxe Highline-versie en mag dan ook wat kosten: 98.550 euro inclusief btw en bpm. Een leasetopper zal het ook vóór 2016 niet worden, want alle modellen krijgen 25 procent bijtelling.

De dieselversie is vergeleken met zijn voorganger wat goedkoper geworden, want voor het instapmodel met 3.0 V6 TDI betaal je bij de introductie 75.750 euro. Vier jaar geleden betaalde je 78.790 voor een nieuwe Touareg, al werd de dieselvariant twee jaar later wel flink in prijs verlaagd (naar 69.990 euro), om tegenvallende verkopen op te vangen. De Highline-editie kost 82.390 euro, de R-Line is voor 86.890 euro van jou.

Is de nieuwe Touareg zijn aanschafprijs waard? De zichtbare wijzigingen blijven beperkt, maar onderhuids is de afgelopen vier jaar meer veranderd. Zo is het nieuwe model tot zes procent zuiniger. De Touareg is bijvoorbeeld standaard uitgerust met Coasting, waardoor de motor zich loskoppelt van de transmissie als je het gas los laat. Dat resulteert in minder wrijving én een lager verbruik. Dat betekent in de praktijk dat de V6 TDI in theorie 6,6 liter diesel per 100 kilometer nodig heeft, terwijl dat eerst 7,0 liter was.

Volkswagen geeft de Touareg ook andere functies standaard mee. Zo krijgen alle modellen multi-collision brake, waarmee voorkomen wordt dat je auto na een ongeluk verder doorschiet en nog meer schade veroorzaakt. Daarnaast zijn ook de bi-xenon koplampen standaard.

Ook interessant!

  • Dít is de duurste Volkswagen op Marktplaats!
  • prijs Volkswagen Multivan
    Prijs nieuwe VW Multivan is verrassend laag!
  • Een eerste glimp van de nieuwe Volkswagen Amarok
  • Nederlandse prijs Volkswagen Taigo is niet verkeerd
    Nederlandse prijs Volkswagen Taigo is niet verkeerd

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, SUV, touareg, Volkswagen

Vorig bericht: « Peugeot 308 GT: eindelijk wat meer pk’s in je gezinswagen
Volgend bericht: GM gaat handsfree auto’s bouwen: wie durft in te stappen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. parker zegt

    8 september 2014 om 10:06

    Wat is bijtelling van die hybride?

    Login om te reageren
    • JordyS zegt

      8 september 2014 om 10:44

      @parker: Alle modellen zitten op 25 %, kunnen we vast wennen

      Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    8 september 2014 om 10:08

    Als ze 4j geleden een prijsverlaging moesten doen om dat kreng te verkopen, waarom ga je het dan nu weer proberen voor 75k? Slaat helemaal nergens op. Alsof mensen nu gaan zeggen, ja die extra 5k is het me wel waard…. De eerste generatie zag je toch best regelmatig rijden, de huidige kom ik echt nooit tegen.

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      8 september 2014 om 14:13

      @E34M5Touring: Tijden veranderen in NL. Mensen stappen over op kleine SUV’s zoals de Tiguan.

      Login om te reageren
  3. xyrrath zegt

    8 september 2014 om 10:10

    Dit is alweer net zoiets als de “Nieuwe” Polo, niks nieuws aan.

    Login om te reageren
    • 2cool4school zegt

      8 september 2014 om 10:25

      @xyrrath: nobody cares, als het maar verkoopt.. En dat zal wel lukken..

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        8 september 2014 om 11:17

        @2cool4school: Die van 4j geleden ziet er hetzelfde uit en verkocht zo goed dat ze hem 5k goedkoper moesten maken… Ik zie de succesgarantie even niet…..

        Login om te reageren
        • 2cool4school zegt

          8 september 2014 om 12:19

          @E34M5Touring: ik vind deze nieuwe frisser ogen en ik denk dat die 100 touaregs die ze de laatste tijd hebben verkocht allemaal bij mij in de buurt verkocht zijn, want ik zie hem vaak rijden.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            8 september 2014 om 13:27

            @2cool4school: U woont in Leusden?

            Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    8 september 2014 om 10:11

    Nieuw? Je moet wel gek zijn om dit ding te kopen in plaats van een XC90.

    Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    8 september 2014 om 10:21

    Dit is dezelfde truc als ze bij Volvo probeerden te doen? Voor de mensen die m snel willen hebben, leveren we eerst alleen de dure versies waar we een lekkere winst op pakken.
    Half jaartje laten komen we met de meer uitgeklede versies (er zal toch wel weer een normale V6 turbo inkomen zonder hybride? Zodra ze bij VAG de Euro-6 3.0-turbo overal in zullen leggen? Of zullen ze zelfs de 3.6 zelfs nog een keer gebruiken?
    Verder vind ik het nog steeds een mooie bak, maar heb liever de nieuwe XC90.

    Login om te reageren
  6. tupperware zegt

    8 september 2014 om 10:28

    Kan iemand mij vertellen wat er nieuw is, behalve de prijs.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      8 september 2014 om 15:11

      @tupperware:
      Kennelijk niet, na bijna 5 uur wachten heeft niemand mij verder kunnen helpen..

      Login om te reageren
  7. bartteeuwen zegt

    8 september 2014 om 10:34

    De Touareg is bijvoorbeeld standaard uitgerust met Coasting, waardoor de motor zich loskoppelt van de transmissie als je het gas los laat. Dat resulteert in minder wrijving én een lager verbruik.

    Je kunt dus niet op de motor afremmen of begrijp ik dat verkeerd? Lijkt me niet echt prettig rijden.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      8 september 2014 om 10:52

      @bartteeuwen:
      Zoiets had ik vroeger op mijn eerste wagentje : en we noemde het een koppelingspedaal.

      Login om te reageren
      • bartteeuwen zegt

        8 september 2014 om 10:56

        @Hubert: met de koppeling in gaat hij niet echt remmen natuurlijk. Bovendien koppelt hij los zodra het gas losgelaten wordt en ik geef geen gas bij als ik rem..

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      8 september 2014 om 10:55

      @bartteeuwen: Vraag me af hoe dat rijdt inderdaad. Het zal vast wennen: net zoals een Ampera die gewoon flink remt als je t gas loslaat.
      Vraag me af wat de overwegingen waren bij VAG om t op deze manier te doen. Ze hadden ook dat idee door kunnen voeren om een regeneratie van de batterij te doen bij het gas loslaten; met dezelfde vertraging als een normale auto waarbij gas wordt losgelaten. Ook vraag ik me af hoeveel dat Coasting (zoals hier beschreven) in t echt en in de test bijdraagt aan het verbuik (of dat t door andere verbeteringen komt).
      Weet iemand van een new-age (plugin) hybrid die dit heeft? (dus niet de Ampera die gewoon hard in de ankers gaat  ).

      Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      8 september 2014 om 11:04

      @bartteeuwen: Ja want normaal kan je altijd zo lekker remmen op de motor, wanneer de auto een automaat heeft. :)

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        8 september 2014 om 13:16

        @mikkeloentje: Ja, dat kan.
        Bij loslaten van gaspedaal blijft ene normale automaat in zn versnelling en vertraagd ie tzelfde als een schakelbak.

        De modernere automaten hebben de flipper functie waarmee je zelf de versnelling kan kiezen waarin hij blijft: er handig bij een aflopende weg. Oudere automaten hadden behalve P, R, N en D ook wel eens een “1” en “2” functie.

        Daaraan denkende zal de Touareg wel een functie hebben voor het naar beneden rijden van een berg, of is de loskoppeling alleen eenmalig totdat je zelf een schakelinstructie geeft aan de automaat (voordat je weer gas geeft).

        Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    8 september 2014 om 10:52

    In dit artikel zie ik echt geen enkele reden staan om hem nu opeens wel te kopen. En zoals E34M5Touring al zegt: deze generatie kom je haast nooit tegen. Vind het ook niet gek, voor bijna hetzelfde geld rij je een X5 of Cayenne en die zitten toch wel beter in elkaar. En als je niet zo’n patsermobiel wil, ga je voor een XC90.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      8 september 2014 om 11:49

      @berlinetta: Cayenne zit zo’n beetje hetzelfde in elkaar *cough*

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      8 september 2014 om 12:09

      @berlinetta: de cayenne en de audi zullen idd nagenoeg hetzelfde zijn. Maar het gaat om de buitenkant hè ;)

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        8 september 2014 om 13:00

        @rolov: Maar een Cayenne stuurt wel een heel stuk beter. Als ik de rijtestjes mag geloven een heeeeel stuk beter. En de Q7 heb ik bewust niet genoemd. Lelijke vrachtwagen.

        Login om te reageren
  9. Jochempie zegt

    8 september 2014 om 11:05

    De nieuwe Touareg? Zo wordt ie toch al sinds 1993 gemaakt?

    Login om te reageren
  10. plokster zegt

    8 september 2014 om 11:14

    Haha. Vanaf 75000 voor een vw?

    Login om te reageren
  11. mrrallycross zegt

    8 september 2014 om 11:26

    Zoveel geld ga ik echt niet betalen voor een volkswagen

    Login om te reageren
  12. jimyb zegt

    8 september 2014 om 11:39

    Waarom hebben ze de v10 TDI eruit gegooid, toen was t nog n leuk ding. Geef mij de X5 of XC90 maar.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      8 september 2014 om 12:15

      @jimyb: Tsja.. Ik denk omdat ze met hun powerdiesel naar Audi zijn gegaan.. Maar wees eerlijk, de 500 pk die een Q7 V12 TDI levert is nog een stuk indrukwekkender dan de 313 pk die de Touareg V10 TDI had..

      Login om te reageren
      • schellekens006 zegt

        8 september 2014 om 12:56

        @Jochempie: q7 is toch veel later.. Toen was die die v10tdi echt wel een indrukwekkend apparaat. En nog wel een 10 cilinder is gewoon vet.

        Login om te reageren
      • torsen zegt

        8 september 2014 om 15:51

        @Jochempie: Vergeet de Touareg V10 R50 niet met 350pk + verschrikkelijke bodykit.
        Daarbij is de Q7 V12 bijna twee keer zo duur met een €212k vanaf.

        Login om te reageren
  13. 1001pk zegt

    8 september 2014 om 11:58

    Q7 iemand?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      8 september 2014 om 15:14

      @1001pk:
      Kennelijk niet, anders had er allang iemand JA geroepen..

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 september 2014 om 22:10

      @1001pk: inderdaad. De Q7 is gebaseerd op de voorganger van dit model. De Q7 is hopeloos verouderd en deze Touareg net opgefrist.

      Login om te reageren
  14. jaapiyo zegt

    8 september 2014 om 12:00

    Heb de Touareg altijd wel een mooie ingetogen optie gevonden in dit segment maar het is wel de derde keus voor mij in dit segment op gepaste afstand van de X5 en RR (sport).

    Verder is deze SUV klasse door alle belastingen wel flink benadeelt tov bijvoorbeeld een 5 serie o.i.d., denk dat dat er ook wel mee te maken heeft dat je ze wat minder ziet dan een aantal jaar geleden.

    Login om te reageren
  15. Joost zegt

    8 september 2014 om 12:33

    Mag ook wel een keer na > 10 jaar, een nieuwe Touareg.

    Oh wacht, als dit al de 3e generatie wordt ben ik benieuwd hoe de 2e eruit ziet. Nog nooit gezien namelijk…

    Login om te reageren
  16. schellekens006 zegt

    8 september 2014 om 12:50

    Wat waren ze toen gaaf die dikke v10 en w12 en nu dan… Het is net een tiguan. Jammer van de Touareg.

    Login om te reageren
  17. E550 zegt

    8 september 2014 om 14:16

    De V8 en is niet meer vekrijgbaar in NL?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      8 september 2014 om 14:38

      @e550: Die is volgens mij nooit geleverd hier.

      Login om te reageren
  18. reistje zegt

    8 september 2014 om 14:34

    HOLY SHIT.
    Zijn die dingen zo absurd duur?

    Ik dacht dat die richting de 50.000 kosten…

    Login om te reageren
  19. Orichy zegt

    8 september 2014 om 16:06

    Deze Touareg is geen echte verbetering en heeft daardoor al helemaal geen recht op enige prijsverhoging en met alleen 25% bijtelling modellen voor de leasemarkt, dan prijs je jezelf al helemaal uit de markt.
    Volkswagen maakt hele grote fouten in haar strategieën, het doel is de grootste autoproducent van de wereld te worden, in aantal gebouwd en verkocht! Prima doelstelling, als je dat belangrijk vindt!
    Maar Volkswagen ziet iets heel belangrijks over het hoofd en denkt dat de Europese consument de auto’s nog lang pikt, zoals men ze nu voor geschoteld krijgt, maar dat is niet lang meer zo. Steeds meer Europeanen gaan hun zicht verbreden en zien dat er meer is, dan Volkswagen. En de manier waarop Volkswagen zijn auto’s aan in de markt zet. Die oude manier werkt nu nog Prima voor de rest van de wereld, maar niet hier, mede door veranderende regelgeving, zal dat ook nog eens extra snel gaan.
    Alleen maar bogen op het oude vertrouwde, wordt Volkswagen uitendelijk fataal en dan sta je op het hoogste schavot, omdat je de meeste producerende autofabrikant bent, maar je lazert zo hard naar beneden, dat er wel enorm veel schade moet zijn, of je dat ooit te boven komt, dat is te betwijfelen, kijk naar General Motors/Opel, het duurt nu al jaren om te herstellen en weer een leidende positie in de markt te krijgen. De harde concurrentie uit Azië is daar mede debet aan.
    Hieraan zie ik, dat het streven naar de beste te zijn, beter is, dan te streven naar de meest producerende autofabrikant te worden. Wat die twee zijn ook nog eens lastig te combineren.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 september 2014 om 22:14

      @Orichy: wat een berg negativisme zeg. Was het je niet opgevallen dat de parade paardjes van VW, de Polo, Golf en Passat mijlen ver voorlopen op hun concurrenten. Ze willen elke test, zijn lichter degelijker en moderner dan hun concurrenten. En vind je een Golf te goedkoop, saai of te spannend kun je A3, Leon of Octavia krijgen met dezelfde techniek. De wijze waarop de Europese markt de Golf 7 heeft geaccepteerd ondanks de sterke Koreaanse aanbiedingen toont aan dat VW nu juist aan het pieken is. Eerder dan waarop ze rekenden. Ik zou ze nog even niet uitvlakken. Hoe graag je dat ook wilt.

      Login om te reageren
  20. toyotafortuner zegt

    8 september 2014 om 22:12

    De enige legit reden die ik kon verzinnen om een Touareg te hebben waren de behoorlijk dikke V10 TDI, de W12, en de R50. Nu die allang met pensioen zijn, zie ik geen reden om er alsnog eentje te willen. Zelfs deze feestlift verandert niks. Sowieso: sinds de 2e gen oogt ie voor geen meter. Bah.

    Login om te reageren
  21. mashell zegt

    8 september 2014 om 22:18

    Blijft een vriendelijke net ogende auto. Waar andere SUVs vooral plompverloren groot of pitbull agressief willen overkomen is dit gewoon een nette auto, daarmee eigenlijk uniek in zijn klasse.

    Login om te reageren
  22. TimoBac zegt

    8 september 2014 om 22:31

    Ik vind 86k voor een VW SUV echt idioot.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North