• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

NL coureur raakt M6 GT3 aan de straatstenen niet kwijt

Auteur: jaapiyo, gepost 21 december 2019 om 21:52 – 60 Reacties

Afbeelding NL coureur raakt M6 GT3 aan de straatstenen niet kwijtAfbeelding NL coureur raakt M6 GT3 aan de straatstenen niet kwijtAfbeelding NL coureur raakt M6 GT3 aan de straatstenen niet kwijtAfbeelding NL coureur raakt M6 GT3 aan de straatstenen niet kwijtAfbeelding NL coureur raakt M6 GT3 aan de straatstenen niet kwijtAfbeelding NL coureur raakt M6 GT3 aan de straatstenen niet kwijtAfbeelding NL coureur raakt M6 GT3 aan de straatstenen niet kwijtAfbeelding NL coureur raakt M6 GT3 aan de straatstenen niet kwijt

Nederlander verkoopt zijn BMW M6 GT3
Koop dan!!1!

In de categorie buitenkansjes komt vandaag deze oude bekende voorbij. Het is de dikke BMW M6 ‘GT3’ van Junior Strous, die veel van onze lezers wel zullen herkennen. Ofwel omdat je de auto zelf een keer gezien hebt bij een auto-evenementje, ofwel omdat je ‘m herkent van een artikel van exact elf maanden geleden. Ook toen stond de Bimmer namelijk al te koop.

Maar, waarom wil niemand ‘m hebben dan? Wel, misschien is de auto wel iets té bekend. Als we de comments doornemen onder het bericht van januari, dan lezen we bijvoorbeeld terug dat de achtervleugel (die daadwerkelijk raceactie gezien heeft op het circuit van Daytona) zo enorm veel downforce genereert, dat de achterwielen op snelheid aanlopen. En in dragraces is de naar verluidt ruim 800 pk sterke BMW regelmatig verslagen door op papier minder indrukwekkende bolides. Daarbij: dat we spreken over dragraces geeft al aan dat de auto geen makkelijk leven heeft gehad. Dat is dan weer het nadeel van al je avonturen met een auto delen op social media.

Daarmee willen we niet zeggen dat de BMW een bak ellende op wielen is. De belangrijkste delen van de M6 zijn aangepakt door Carly Motors, een bekend raceteam dat de nodige successen heeft behaald met BMW’s. Waarschijnlijk was het dan ook de vraagprijs van 325.000 Ekkermannen die roet in het eten gooide. Als je in de markt bent voor een verswekkerde getunede M6, kan je bijvoorbeeld ook een Hamann M6 ophalen in Duitsland voor 53K. Of je rijdt nog even door naar Zwitserland en tikt daar voor 138K een ruim 1.000 pk sterke ‘One X’ op de kop die niks te maken heeft met een HTC telefoon.

De M6 GT3 was kortom, een beetje hoog in de markt gezet. Na een krap jaar extra afschrijving is er nu echter 100.000 Euro van de vraagprijs afgehaald, waarmee deze op 225.000 Euro terecht is gekomen. Nu maar wel gewoon kopen dan?

Ook interessant!

  • BMW M4 GT3 speelt buiten zonder camouflage
  • BMW M4 GT3 laat definitief zijn gezicht zien
  • BMW levert de eerste M4 GT3's af aan klanten
  • BMW M6 Cabrio handbak

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

6-serie, BMW, f13, GT3, livery, m6, Racing, tuning

Vorig bericht: « Krijgt de Tesla Model 3 belachelijk veel power en range?
Volgend bericht: Deze A2 motorfietsen voelen NIET als een tussenoplossing »

Lees Interacties

Reacties

  1. edward330d zegt

    21 december 2019 om 22:10

    Als ik 225.000€ stuk mocht slaan op een BMW dan zocht ik wel iets uit wat wel mooi is… Zal ongetwijfeld snel zijn en goed sturen maar bij elke putdeksel zie je de stukken plastic in het rond vliegen zo laag ligt het aan de grond.

    Login om te reageren
    • vetnek zegt

      21 december 2019 om 22:17

      @edward330d: inderdaad, een Z8 bijvoorbeeld.

      Login om te reageren
      • hplh zegt

        21 december 2019 om 23:07

        @vetnek: hij had het over mooi.

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          21 december 2019 om 23:40

          @hplh: ja een z8 dus

          Login om te reageren
          • dawwg zegt

            22 december 2019 om 12:23

            @rolov: Nee, mooi als in ‘een 2002’ oid…

            Login om te reageren
  2. tttijn zegt

    21 december 2019 om 22:16

    Never nooit dat ik dit geld aan die auto zal uitgeven.

    Login om te reageren
  3. a110 zegt

    21 december 2019 om 22:22

    Die Puma stickertjes… betekent dat de eigenaar daadwerkelijk geld krijgt van Puma of dat hij gewoon heel tevreden is over z’n sportkledingmerk?!

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      21 december 2019 om 22:29

      @a110: dat weet ik niet. Ik vermoed wel dat de Shell sticker meer te maken heeft met het feit dat de vader van de eigenaar de eigenaar is van het Shell tankstation langs de A44 in Wassenaar dan met daadwerkelijke sponsoring van het grote Shell. Maar goed, wie weet…

      Login om te reageren
      • kenner zegt

        22 december 2019 om 00:11

        @jaapiyo: dus daarom ben ik hem daar wel eens tegengekomen. OT. Veel geld voor een dikke BMW

        Login om te reageren
    • sportevo zegt

      21 december 2019 om 23:47

      @a110: het kan zijn als dit echt een vleugel van een race M6 is geweest, dat de stickers nog origineel zijn.

      Login om te reageren
  4. louise zegt

    21 december 2019 om 22:22

    M6 GT3? Het is een M6 met GT3 bodykit toch? Je noemt een C180 diesel met AMG pakket toch ook geen C63?

    Login om te reageren
    • olivier420 zegt

      21 december 2019 om 22:29

      @louise: een M6 die te hoog gebatcht is gelijkstellen met een C180 diesel die zich te groot voordoet.

      Lol.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      21 december 2019 om 23:37

      @louise: Ja, precies dit. De echte M6 GT3 is overigens ook nog een flink stuk breder, waardoor die GT3 achtervleugel er wat karikaturesque uitziet op de auto van Strous

      Login om te reageren
      • louise zegt

        22 december 2019 om 00:02

        @Edge: Juist dat ben ik ook met je eens!

        Login om te reageren
    • dawwg zegt

      22 december 2019 om 12:44

      @louise: Nee, het is een getunede 650i met GT3 bodykit en veel stickers ….

      Login om te reageren
  5. amgmerc zegt

    21 december 2019 om 22:22

    Maximaal 50.000

    Login om te reageren
    • cortinaracing zegt

      22 december 2019 om 02:17

      @amgmerc: IQ Van 2

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        22 december 2019 om 02:42

        @cortinaracing: haha

        Login om te reageren
    • jbkleyn zegt

      22 december 2019 om 06:36

      @amgmerc: dat lijkt me dichter bij de waarheid iigv. Mi minder waard dan een originele.

      Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      22 december 2019 om 10:21

      @amgmerc: verkocht!

      Login om te reageren
  6. 87sandyd zegt

    21 december 2019 om 22:23

    Ik snap dat het veel geld heeft gekost om de auto zo te krijgen, maar je snapt toch zelf ook wel dat je het er niet meer uit krijgt.

    Ik bedoel, leuk dat die achterspoiler daadwerkelijk gebruikt is met een race, en die zal vast wat hebben gekost, maar ik zie gewoon een achterspoiler die je ook bij AC Schnizter kan halen. Ik denk dat weinig mensen die waarde zien van het ombouwen van de auto.

    Login om te reageren
  7. vaakbenjetebang zegt

    21 december 2019 om 22:31

    Wat een geld voor andermans trackday-project… Jeetje. Moest ik in de markt zijn voor een BMW met dit budget op zak, dan kocht ik een 1M Coupé, een M2 en een onmeunige berg banden en benzine.

    Login om te reageren
  8. mwti zegt

    21 december 2019 om 22:31

    Voor dat geld koop je een Porsche GT3 RS van 2 jaar oud. Dat is pas echte porno en veel waardevaster.

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      22 december 2019 om 16:44

      @mwti: deze is sneller, porsche is overpriced

      Login om te reageren
      • mwti zegt

        23 december 2019 om 21:29

        @theblazerunner: sneller? Heb je het artikel niet gelezen? Hij verliest te vaak. En overpriced. Dat zal best maar deze BMW kost wel wat meer en met al die afschrijving is het helemaal pijnlijk.

        Login om te reageren
  9. mpgc zegt

    21 december 2019 om 22:35

    Vind het nog steeds veel te veel geld. Er zal ongetwijfeld fors in zij geïnvesteerd maar het eindresultaat vind ik een stuk minder dan een standaard M6.

    Login om te reageren
  10. stationcar zegt

    21 december 2019 om 22:57

    Ik zeg het vaker, en ook dit keer zal ik het zeggen: een getunede auto staat gelijk aan een total loss schadeauto. Het is te uniek en specifiek waardoor er geen vraag naar is en er dus geen waarde in zit. De kans dat nét iemand met geld jouw projectje wil kopen is nog kleiner dan de kans dat je getroffen wordt door de bliksem.
    Dus ook in dit geval geld: de waarde van deze auto is de waarde van de los te verkopen onderdelen. Gezien de oorspronkelijke auto zal die motor nog wel wat opleveren, en wat onderstel of interieurdelen misschien en zo hap snap nog wat andere dingen. Maar het ziet er uit alsof er weinig origineel is gebleven. De waarde van dit ding zal de 40000 zeker niet aantikken denk ik derhalve. Helaas pindakaas.

    Login om te reageren
    • autodidact zegt

      21 december 2019 om 23:43

      @stationcar: ‘ik blijf het toch zeggen hè’ ?

      Login om te reageren
  11. MaartenD zegt

    21 december 2019 om 23:02

    Met alle respect maar dat ding ziet er natuurlijk niet uit…daar wil ie toch niet in of naast zitten? Ik zou mij echt heel ongemakkelijk voelen in dat ding op de openbare weg

    Login om te reageren
  12. MaartenD zegt

    21 december 2019 om 23:07

    Ik gok over een jaar een nieuwe autoblog over deze auto maar dan te koop voor 125k

    Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      22 december 2019 om 13:43

      @maarten020: en dan nog niemand die m wil hebben

      Login om te reageren
  13. MaartenD zegt

    21 december 2019 om 23:08

    En als ik nog even goed in mijn glazen bol kijk over 2jaar een autoblog bericht over deze auto maar dan te koop voor 25k

    Login om te reageren
  14. slickrick zegt

    21 december 2019 om 23:08

    Gewoon weer rustig een jaartje wachten dan staat deze auto voor 125k te koop……..wat nog steeds veels te veel is……, misschien dat 25k meer interesse genereert

    Login om te reageren
  15. ghost zegt

    21 december 2019 om 23:25

    Laten we vooral allemaal weer lekker kritiek hebben en afzeiken over wat je allemaal zou kopen voor dat zelfde geld.

    Persoonlijk kijk ik vooral naar de effort die Junior Strous hierin heeft gestopt. Laten we eerlijk zijn, je moet de ballen hebben om zoiets te gaan doen, dus wanneer een raceteam je belt met; “we hebben M6 GT3 onderdelen te koop, iets voor jou?!” zal een doorsnee persoon afhaken. Junior niet, hij maakt er wat van, en hij is daarbij zeker niet voor half werk gegaan.

    Dat de auto overigens goed wordt gebruikt, bewijst ook meer eens te meer hoe hooliganproof deze is. Junior rijdt de wagen waarvoor hij gemaakt is. Ik heb geen gekke dingen gezien. Dat een ander met een dragrace sneller is, zou mij persoonlijk niet kunnen boeien. In tijden dat EV’s letterijk weg lanceren, is het totaal niet meer boeiend voor me.

    Dat je iets zeer unieks kan kopen, iets waar je in geen tijden een tweede van op de openbare weg gaat zien en de kans hebt dat te kopen, vind ik persoonlijk het gaafst. Kijk dan ook al uit naar het nieuwe Ferrari project van Junior!

    Login om te reageren
    • jipino zegt

      21 december 2019 om 23:32

      @ghost: Oké Junior! ;)

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        21 december 2019 om 23:50

        @jipino: ik ben junior niet hoor, beetje research en je had dat geweten.

        Login om te reageren
        • maferick74 zegt

          22 december 2019 om 00:21

          @ghost: dat zou ik nu ook zeggen, Junior ?

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            22 december 2019 om 00:22

            @maferick74: vraag maar even aan @willeme of @casperh

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              22 december 2019 om 14:22

              @ghost: Wat is er, Junior?

              Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      22 december 2019 om 01:04

      @ghost: isgoed senior

      Login om te reageren
  16. Stijnson zegt

    21 december 2019 om 23:36

    Wat zou deze auto kosten ex btw en bpm? In het buitenland misschien makkelijker te verkopen.

    Login om te reageren
  17. markos78 zegt

    21 december 2019 om 23:45

    Als je graag voor loel wil rijden zijn er ook goedkopere opties…

    Login om te reageren
  18. Edge zegt

    21 december 2019 om 23:58

    Ja no shit. Uitbundig getunede auto’s zijn altijd lastiger te verkopen dan gewone auto’s. Doorgaans omdat ze veel te duur zijn. De eigenaar denkt vaak dat X euro aan upgrades ook X euro aan waardevermeerdering is). De duurste M6 coupé op Autoscout nu kost net geen 90.000 euro. Die heeft dan wel iets meer kilometers gelopen, maar is ook nieuwer dan deze. Strous vraagt doodleuk twee en een half keer zoveel voor zijn getunede wagen. Wie koopt dat in hemelsnaam?

    Anderzijds is zo’n getunede auto een enorme afknapper voor 99% van de geïnteresseerden. Je moet maar net de gek tegenkomen die jouw specifieke getunede exemplaar mooi vindt, en dan ook nog genoeg vertrouwen heeft dat de aanpassingen professioneel zijn uitgevoerd. Daar heeft niet alleen Strous last van met zijn M6, maar ook Jan met de pet die zijn Golf II voor enkele duizenden euro’s “verfraaid” heeft.

    Ik denk dat Strous beter kan vragen of Auto Leitner hem niet even uit de brand kan helpen. Of ja, uit de brand…

    Login om te reageren
    • louise zegt

      22 december 2019 om 00:01

      @Edge: hahah dat laatste stukje, geweldig ?

      Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      22 december 2019 om 08:15

      @Edge: ik heb in het verleden auto’s (serieus) laten tunen – mechanisch dus niet bij een chipboer – en het is (a) een bodemloze put omdat jezelf al het testwerk moet doen voor je mapping en (b) als je pech hebt gaat het alsnog stuk. Het zijn gewoon rijdende probeersels. Kortom: geen spul om over te nemen van iemand anders.

      Degene die zegt dat dat niet zo is heeft nog nooit in een getunede auto gereden ;)

      Login om te reageren
      • theblazerunner zegt

        22 december 2019 om 23:01

        @stephane8200: en toch is een M6 van G-Power meer waard dan een reguliere

        Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          22 december 2019 om 23:11

          @theblazerunner: je hebt gelijk. Fijne week verder.

          Login om te reageren
  19. maferick74 zegt

    22 december 2019 om 00:18

    Heb ik toch 100.000 bespaard in 11 maanden, ik wacht nog even 3,5 jaren.

    Login om te reageren
  20. SpeedGeek zegt

    22 december 2019 om 01:03

    Die junior strous schijnt een rare kwiebus te zijn. Een bekende van mij heeft met hem tijdelijk in de GT4 kampioenschap gereden, twee of drie races geloof ik. Hij is toen uit de GT4 gestapt omdat de band met Strous binnen enkele raceweekenden zo slecht en onbetrouwbaar was geworden.
    Al was die M6 €13.000, had hem nog laten staan.

    Login om te reageren
    • robertjrb zegt

      22 december 2019 om 02:29

      @speedgeek: wanneer je een vriend met een kapot glas in de nek steekt, of met 310 over de a2 gaat “racen” lijk je inderdaad een rare kwibus te zijn

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        22 december 2019 om 02:52

        @robertjrb: Prima gozer op wat dingen na, dat wel. 310 over de A2 droom ik van trouwens. Best snelle coureur die junior, maar vooral kleurrijk en knettergek!

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          22 december 2019 om 12:30

          @fmgarcia: zijn alle coureurs,
          Anders rijd je niet alsof je leven ervan afhangt. Nu is het wellicht allemaal wat veiliger geworden in de racerij maar in vroegere tijden was het oprecht een gevaarlijke sport waarvoor je een beetje een rare kwibus moest zijn.

          Verhaal van dat bierglas is overigens een kul verhaal van quote. Slaat kant noch wal.

          En ja 310 op de A2, ik zou het ook wel willen, maar de audi S3 stopt bij 278km/u momenteel.

          Login om te reageren
  21. porker zegt

    22 december 2019 om 01:55

    !!1!

    Zucht

    Login om te reageren
  22. baklava zegt

    22 december 2019 om 08:58

    Poah, gaaf ding. Maar lijkt me sterk dat die vleugel legaal is. Steekt aan beide kanten uit.

    Login om te reageren
  23. dawwg zegt

    22 december 2019 om 12:47

    Beste Autoblog, het is niet eens een echte M6, het is een getunede 650i met GT3 bodykit en stickers … zoek het kenteken maar eens op onder spotters op jullie eigen site :)

    Login om te reageren
    • 888natan zegt

      23 december 2019 om 05:09

      @dawwg: staat toch echt als M6 op Finnik?

      Login om te reageren
  24. bcbraems zegt

    22 december 2019 om 13:54

    Is toch een 650i en geen M6?

    Login om te reageren
  25. ruud1954 zegt

    23 december 2019 om 20:14

    Wat moet je in vredesnaam met zo’n ding ??

    Login om te reageren
    • stationcar zegt

      26 december 2019 om 22:39

      @ruud1954:
      Wat denk je zelf Ruud?

      Login om te reageren
      • ruud1954 zegt

        26 december 2019 om 23:05

        @stationcar: Voor 80/90/99% kun je met tig andere auto’s nagenoeg hetzelfde doen en net zoveel lol hebben voor veeeel minder geld dan dit ding. Alleen als ik circuit afhuur haal ik er misschien net een paar tienden meer af dan met vele andere auto’s. En dan moet je nog over een meer dan bovengemiddelde rij(race)ervaring beschikken wil je dat eruit kunnen halen. Als ik dit op de openbare weg zie rijden dan denk ik: zielepoot …..

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North