• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

No Mikey No! Masi ontbreekt voor 2022 op FIA organogram

Auteur: willeme, gepost 12 januari 2022 om 16:01 – 29 Reacties

Masi ontbreekt voor 2022

No Mikey No! That is so not right! Masi ontbreekt voor 2022 op het FIA organogram.

Het Formule 1-seizoen is een beetje vreemd afgelopen de laatste race. Natuurlijk, voor ons Nederlanders in het algemeen en Olav Mol in het bijzonder was het een zeer speciaal evenement. Op het moment dat de Nederlandse commentator duidelijk realist is en onderschrijft wat Mercedes zo bijzonder maakt, kan hij alsnog zijn TV-carrière afsluiten met een Nederlander als wereldkampioen. Heel erg bijzonder. Dat gebeurde allemaal in nog geen 20 minuten, bizar.

Maar in het Verenigd Koninkrijk en bij Mercedes zijn ze nog altijd heel erg zoutig over de laatste race. Bij de voorbeschouwingen voor het nieuwe seizoen kunnen de Britse publicaties het niet nalaten om te stellen dat ze eigenlijk geen zin hebben in een nieuw seizoen, als het zo slecht eindigt als vorig seizoen (dat nu amper vorige maand is, maar dat terzijde).

Masi ontbreekt voor 2022

Masi ontbreekt voor 2022

Lewis Hamilton, Toto Wolff en hun team lijken heel erg stil, maar niets is minder waar. Achter de schermen zijn ze hard aan het zagen van de stoelpoten van Michael Masi. Dat is de wedstrijdleider. Voorheen stond hij op het organogram van 2021 als de verantwoordelijke voor het sportieve reglement in de Single Seater-series. Dat was een rol die tot voorheen was weggelegd voor de wedstrijdleider.

Hai

Destijds werd Charlie Whiting opgevolgd door twee personen: Nikolas Tombazis en Michael Masi. Tombazis was de technische man Masi de sportieve man. Echter, zoals Grand Prix Radio scherp opmerkte: beide namen staan niet meer op het organogram van 2022.

Opmerkelijk

Dat is hoogst opmerkelijk, uiteraard. In principe is er vanuit de FIA niets mede gedeeld. Wat dat betreft kunnen we Michael Masi gewoon weer als wedstrijdleider verwachten. Er zijn echter bronnen die zeggen dat ze bij Mercedes meer bloed wilden zien vloeien. Dat zou kunnen betekenen dat Masi niet alleen minder verantwoordelijkheden heeft, maar wellicht geeneens wedstrijdleider zal zijn. Dat schijnt Mercedes namelijk absoluut niet te willen, aldus de Italiaanse tak van Motorsport.

Masi ontbreekt voor 2022

Nogmaals, het is koffiedik kijken, maar het is een mogelijkheid. Ondanks dat het ons Nederlanders erg goed uitkwam, was de beslissing van Masi begrijpelijk (beperkte racetijd) doch discutabel (protocol werd niet gevolgd). Mercedes wilde destijds in hoger beroep omde beslissing van Masi aan te vechten, maar achter de schermen is dat uiteindelijk opgelost en heeft Mercedes zich terug getrokken. Het is niet ondenkbaar dat het opstappen van Michael Masi onderdeel is geweest van die deal.

Via: Grand Prix Radio.

Ook interessant!

  • Topberaad FIA vanwege safetycar procedure Abu Dhabi [UPDATE]
  • In 2022 geen contact tussen F1 teambaas en FIA
    In 2022 geen radiocontact tussen F1 teambaas en FIA
  • F1 2022
    BREEK: De Formule 1 auto voor 2022 is officieel
  • Red Bull én Mercedes hebben problemen voor 2022

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

fia, Formule 1, Mercedes, michael-masi

Vorig bericht: « Alfa 164 restomod is de lekkerste van deze week
Volgend bericht: Ook Lambo’s verkopen als warme broodjes »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    12 januari 2022 om 16:19

    Mercedes is een machtige partij geworden binnen de Formule 1. Maar als de FIA hier aan toegeeft, zou dat wel eens een heel gevaarlijk precedent scheppen.

    Login om te reageren
    • ghini zegt

      12 januari 2022 om 19:31

      @RRRobert: het moment dat de FIA mee gaat in dergelijke zaken is dat het begin van het einde van F1. Wie gaat er dan nog in een sport investeren waarbij de grootste altijd zn zin krijgt? Dat Ferrari achter gesloten deuren een deal sloot kon al niet.. als we daar nu mee verder gaan is het snel klaar..

      Login om te reageren
  2. GH zegt

    12 januari 2022 om 16:26

    Als dit zo is, maakt de sport zich echt enorm belachelijk en maakt ’t zich voor mij makkelijk over welk tv pakket ik moet gaan kiezen: één die niet gebaseerd is op een pakket met voetbal én F1.

    Wat is die politiek naar en vies. Wellicht scheve vergelijking, maar waar het voetbal door de UEFA ‘beschermd’ wordt (mede door de achterban in de zin van fans van vooral Engelse clubs) en keiharde rem tegen een Super League zet, zou de FIA hierin zich laten beïnvloeden door de grote kampioen van de afgelopen 8 jaar.
    Hoe zwak ben je dan als FIA? Welke regie en onafhankelijkheid toon je richting de andere teams. Onbegrijpelijk.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      12 januari 2022 om 19:37

      Dat is inderdaad een nogal scheve vergelijking, omdat die Super League wilde gaan concurreren met de Champions League. De UEFA had dus enorme commerciële belangen om daar voor te gaan liggen, maar ook de nationale bonden en lokale clubs zouden financieel last hebben van de Super League.
      En check even de FIFA – over politiek en commerciële belangen gesproken. Hoe komt dat WK in Dubai? Niet doordat Dubai nou zo’n gigantisch bijdrage levert aan de sport, of de potentie heeft dat in de toekomst te kunnen leveren.

      Als je toch de link met voetbal wilt leggen: Michael Masi is de wedstrijdleider, zeg maar de scheidsrechter. En een voetbalscheidsrechter die in de poule-fase van een EK of WK een cruciale fout maakt kan het doorgaans wel schudden om geselecteerd te worden om de kwart-, halve of eindfinale te mogen leiden. Kortom: als de FIA vindt dat Masi in die laatste 5 ronden van het jaar een paar ernstige fouten heeft gemaakt, dan is het niet raar dat zijn positie ter discussie komt te staan.

      Login om te reageren
      • GH zegt

        12 januari 2022 om 20:06

        Grotendeels met je eens. Na grove fouten mag je als FIA zijnde zeker actie ondernemen en Masi’s rol tegen het licht houden. Echter, druk van Mercedes mag onder geen enkel beding een reden voor de FIA zijn om hiertoe over te gaan. Scheidsrechters worden beoordeeld door de FIFA en UEFA, niet door de clubs.

        Gelukkig ben ik meer de beeldbuis kijker en zijn er genoeg comments die schrijven dat er een vergelijkbare situatie was vorig jaar. :)

        Login om te reageren
  3. Edge zegt

    12 januari 2022 om 16:26

    Zo scherp zijn ze bij Grand Prix Radio niet echt, want vorig jaar ontbraken Michael Masi en Nikolas Tombazis óók op de eerste uitgave van het FIA organogram. Pas op pagina 17 van het volledige document (wat de FIA voor 2022 nog moet publiceren) werden beide heren en hun functies benoemd.

    Login om te reageren
  4. naturalpower zegt

    12 januari 2022 om 16:31

    Dat zegt nog niks. Naar het schijnt stonden Masi en Tombazis eerst ook niet in het organogram voor vorig seizoen. Wacht eerst maar op officiële berichten.

    Login om te reageren
  5. awesome zegt

    12 januari 2022 om 16:37

    En ik maar denken dat Toto en Mikey (zoals hij hem liefkozend noemt) de beste vrienden van elkaar waren.
    Ja, het was een discutabel besluit. Maar daar zijn er in het seizoen wel meer van genomen en die werkten niet in het nadeel van Mercedes.
    Als daar flink was gestraft dan was er het kampioenschap al voor Abu Dhabi beslist en was Lulu ook geen kampioen geworden.

    En zoals hierboven aangegeven: Laten we eerst maar wachten op officiele berichten.

    Ik benijd Masi overigens niet. Voor het oog van miljoenen teambazen een besluit moeten nemen.

    Login om te reageren
  6. harrie zegt

    12 januari 2022 om 16:39

    Ola Kallenius schijnt hem op te volgen.

    Login om te reageren
    • mc96 zegt

      12 januari 2022 om 16:45

      Hahaha, nice :-)

      Login om te reageren
  7. rwdftw zegt

    12 januari 2022 om 17:02

    Jammer dat de berichtgeving niet compleet is. De FIA heeft maar een deel van de documenten vrijgegeven. De details over de single seater competitie zijn nog niet vrijgegeven. Dat was voor 2021 ook zo en toen ontbrak Masi’s naam in het begin ook. Pas op de later vrijgegeven documenten werd hij wel genoemd.

    Het is de Britse pers die zo ontzettend aan het zoeken is naar iets wat er niet is dat het bijna een klucht aan het worden is. Bijkomend probleem is uiteraard de winterstop. Teams trekken zich terug in de fabrieken om aan de nieuwe wagens te werken en coureurs genieten van hun vrije tijd. Voor de serieuze F1 journalist is er tot aan de eerste testdagen eind februari dus eigenlijk geen “kopij” zoals ze dat noemen.

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      12 januari 2022 om 17:26

      Helaas niet alleen de Britse pers hoe. Autoblog is namelijk zeker niet brits. Eerst maar eens de volledige documenten afwachten dus. En tot die tijd hopen dat er voldoende ander auto nieuws is.

      Ik kijk overigens wel uit naar de nieuwe bolide. Wordt interessant om te zien hoe die er uit gaan zien! En hopelijk komen er dan meer teams die direct competitief zijn, zodat het niet alleen grote Max tegen het kleine Mercedes is.

      Login om te reageren
  8. petroldrinker zegt

    12 januari 2022 om 17:16

    Tw bizar voor woorden dit, alles om crymilton in de sport te houden door de FIA, de lafbekken, heb er niks positiefs over te zeggen

    Login om te reageren
    • chrisvis zegt

      12 januari 2022 om 19:25

      @petroldrinker: …net zoals die lafbekken er alles aan deden om Max kampioen te laten worden??? Zal altijd een smet op Max zijn WK zijn…

      Login om te reageren
      • RiKe zegt

        12 januari 2022 om 21:09

        @chrisvis: het dubbeltje valt eens aan de kant van Max en het is gelijk een totale blamage. Het WK is een marathon, geen sprint, had Hamilton maar meer races moeten winnen, en alle mazzeltjes die hij gedurende het seizoen heeft gehad hadden daar aardig voor kunnen zorgen

        Login om te reageren
        • chrisvis zegt

          12 januari 2022 om 21:15

          @rike: mazzeltjes, geluk, tactiek,…heeft er allemaal niets mee te maken. De regels die het een kampioenschap maken worden gewoon gebroken, daarmee staat of valt een competitie. Als in het voetbal Ajax tegen Anderlecht 2 0 speelt maar de arbiter zegt Anderlecht wint want die waren beter dan krijg je toch ook een degout?

          Login om te reageren
          • Paul58 zegt

            13 januari 2022 om 10:41

            @chrisvis: regels zijn inderdaad verbroken maar niet alleen bij de laatste race he sherlock. Het seizoen bevat meerdere races echter heb jij die klaarblijkelijk gemist.

            Login om te reageren
            • chrisvis zegt

              13 januari 2022 om 14:13

              @kevin1989: leg het mij is uit met concrete voorbeelden wanneer de regels zo gebroken werden…Sherlock??? Verbroken of anders interpreteren is ne wereld van verschil he snuggere. Ik wacht op voorbeelden…

              Login om te reageren
  9. wjeurs zegt

    12 januari 2022 om 17:17

    Come on, take your loss, laat je niet zo kennen. Meerdere wereldkampioenschappen op zijn naam, geweldig seizoen gereden, discutabele situaties aan beide kanten (in mijn ogen vaker bij Mercedes dan bij RedBull). Volgend jaar weer een kans.

    Login om te reageren
  10. sanderz28 zegt

    12 januari 2022 om 17:30

    Volgens GP fans word Bayer de opvolger.

    Login om te reageren
  11. mustang750supersnake zegt

    12 januari 2022 om 18:31

    de wil om NIET meer f1 te kijken wordt helaas steeds groter….en ik kijk al sinds senna…. maar al dat kinderachtige gezeik, vriendjespolitiek en de smerigheid eromheen…ben dr zo onderhand wel klaar mee….triest…..zwaar triest…..

    Login om te reageren
    • chrisvis zegt

      12 januari 2022 om 19:28

      @mustang750supersnake: hier net hetzelfde, kijk vanaf 1998 maar wat de laatste race gebeurde tart elke verbeelding… Je kan gewoon niet anders dan het competitievervalsing noemen als ze zelfs hun eigen regels niet naleven.

      Login om te reageren
      • jje003 zegt

        13 januari 2022 om 04:19

        Maar wat is volgens jou dan niet volgens de regels gegaan? ALLE teams hebben ingestemd voor een last lap release indien mogelijk om niet achter de SC te eindigen, dus ook Mercedes. Die 5 achterblijvers zouden gelijk blauwe vlaggen krijgen en moeten schuiven wat dus ook geen argument is. Het probleem is dat een aantal mensen de uitslag niet leuk vinden en vooral in Engeland slecht met verlies kan worden omgegaan, dus wordt het gauw op de ‘regels’ gegooid. De regel is ook dat de wedstrijdleider het recht heeft om een besluit te nemen naar zijn oordeel. Dus dan is het argument van MB al twee keer ontkracht want dit valt dus ook binnen de regels. Ik denk dat 8 jaar geen competitie slecht is voor je zelfbeeld en er een bepaald arrogantie ontstaat waarbij men gelooft onverslaanbaar te zijn. Hou op met regels als argument, ben gewoon een sportieve verliezer als je het al verliezers mag noemen; MB is alsnog kampioen bij de constructeurs .

        Login om te reageren
        • chrisvis zegt

          13 januari 2022 om 14:16

          @jje003: u zegt het zelf die 5 auto’s…u bent op de hoogte dat de race hervat dient te worden pas wanneer ELKE gedubbelde wagen zich ontdubbeld heeft??? Niet alleen de auto’s tussen Lewis en Max??? Dit was ook de reden dat het in het verleden zo lang duurde (een sc procedure)…

          Login om te reageren
    • harrie zegt

      12 januari 2022 om 21:41

      Och die goeie ouwe tijd, toen er van smerigheid, vriendjespolitiek en financiele belangen geen enkele sprake was….
      Er is niks veranderd, je bent zelf hooguit wat minder naief en wat cynischer geworden.

      Login om te reageren
  12. burninrubber zegt

    12 januari 2022 om 20:19

    Hoe blij ik ook ben met Max z’n winst, dit is wel terecht. Je kan niet de regels te pas en te onpas a la minuut aanpassen om de sport spannender te maken. Dan weet niemand waar die aan toe is. Als het andersom was geweest hadden alle Nederlandse fans om Masi z’n hoofd gevraagd.

    Login om te reageren
  13. flyerbunch zegt

    12 januari 2022 om 21:11

    Mercedes ruikt nog steeds bloed en wilt een grotere verdeling van verantwoordelijkheden.. vermoedelijk zal dit ook gebeuren, maar zijn de juiste mensen nog niet bekend. Ondertussen viert Toto z’n verjaardag vandaag in een Mercedes uiteraard!

    https://www.instagram.com/mercedesamgf1/reel/CYoh6RELMzK/?utm_medium=copy_link

    Login om te reageren
  14. pomoek zegt

    13 januari 2022 om 10:18

    Ik denk dat het uiteindelijke doel van MB en Hamilton is dat de FIA de conclusie gaat trekken dat er fouten zijn gemaakt in de laatste race door de wedstrijdleiding waardoor de uitslag niet de verhoudingen op de baan representeerden of zoiets. Daaruit lan dan de conclusie worden getrokken dat eigenlijk Hamilton wereldkampioen had moeten zijn en kunnen ze zich het komend jaar als een soort morele wereldkampioen presenteren.

    De FIA zou er goed aan doen om het hele WK te evalueren. Dan zou je namelijk de conclusie kunnen trekken dat het kampioenschap van Verstappen wel degelijk de verhoudingen van 2021 representeerden.

    Login om te reageren
  15. ecknine zegt

    13 januari 2022 om 13:14

    Zijn er nog steeds mensen die denken dat hij “Mikey” zei en niet “Michael”?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North