• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Novitec pakt McLaren 720S bij de lurven

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 21 augustus 2018 om 14:57 – 18 Reacties

Afbeelding Novitec pakt McLaren 720S bij de lurvenAfbeelding Novitec pakt McLaren 720S bij de lurvenAfbeelding Novitec pakt McLaren 720S bij de lurvenAfbeelding Novitec pakt McLaren 720S bij de lurvenAfbeelding Novitec pakt McLaren 720S bij de lurvenAfbeelding Novitec pakt McLaren 720S bij de lurvenAfbeelding Novitec pakt McLaren 720S bij de lurvenAfbeelding Novitec pakt McLaren 720S bij de lurven

Novitec pakt McLaren 720S bij de lurven
Gelukt, of mislukt?

Het is alweer ruim een jaar geleden sinds McLaren de 720S onthulde. De auto wordt door menig enthousiast gezien als de langverwachte vernietiger van de Ferrari 488 GTB. Een gemakkelijk opgave, daar de Britten blijken te liegen over het vermogen dat de geblazen 4-liter V8 daadwerkelijk produceert. Novitec trekt zich hier niets van aan en voorziet de auto van nóg meer trappelende paarden.

Zoals bij andere McLarens eveneens het geval is, produceert ook de 720S (in theorie) evenveel vermogen als de naam van het beestje aangeeft. 720 pk, dus. Na een goede kietelsessie van Novitec is de 720S echter in staat er tot 86 pk aan extra vermogen uit te blazen. Dit alles door aan de knoppen van de ECU te draaien. Houden we de cijfers van McLaren aan, dan produceert de auto nu ongeveer 800 pk. Echter, houden we de cijfers van de hierboven genoemde ‘onderzoekers‘ aan, dan kan de 720S zomaar 900 pk aan boord hebben. Novitec houdt de prestatiecijfers voorlopig nog even voor zichzelf, maar zeker is dat de bolide een angstaanjagend snelle bolide is.

Over angst gesproken, Novitec heeft de McLaren een ander uitlaatsysteem gegeven. Deze is niet alleen enorm luidruchtig, hij spuwt ook nog eens vuur! Daarnaast voorziet de tuner de 720S van een aerodynamisch pakket. Hiertoe behoren o.a. de koolstofvezel accenten, Inconel of roestvrij stalen onderdelen, uitvergrote bumpers, een dikke diffuser en nieuwe onderdelen voor de ophanging.

Novitec heeft nog geen prijskaartje gehangen aan hun kijk op de rappe bolide uit Groot-Brittannië.

Ook interessant!

  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini
  • Deze McLaren 720S spreekt een beetje Frans én Duijts
  • McLaren onthult speciale 'Honey Badger' 720S
  • Gespot - Knalgele McLaren 720S fleurt Eindhoven op

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

720s, McLaren, novitec, tuning

Vorig bericht: « Toro Rosso kost Red Bull bijna evenveel als eigen team
Volgend bericht: Red Bull: “Volgend jaar geen Shoey’s voor Ricciardo” »

Lees Interacties

Reacties

  1. kannito zegt

    21 augustus 2018 om 15:15

    Doe mij maar alleen de uitlaat, ecu tune en ophanging

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      21 augustus 2018 om 15:17

      @kannito: want de auto heb je al?

      Login om te reageren
      • kannito zegt

        21 augustus 2018 om 15:18

        @gulli: ja 3 stuks kon niet kiezen welke kleur

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          21 augustus 2018 om 15:19

          @kannito: nice!

          Login om te reageren
  2. Edge zegt

    21 augustus 2018 om 15:22

    Normaal gesproken ben ik niet zo van de aftermarket pakketjes, maar de 720S kan deze Novitec-kit prima hebben. Je zou haast zeggen dat dit het werk van McLaren of hun MSO-afdeling is.

    Login om te reageren
  3. Mukmans zegt

    21 augustus 2018 om 15:26

    Ik vind deze toch wel heel gaaf hoor. Wat een bizar feit als hij echt dik over de 800 pk gaat zeg!

    Login om te reageren
  4. maferick74 zegt

    21 augustus 2018 om 15:58

    Ik vind de foto’s mooi, maar euh ze lijken allemaal op elkaar (Oh shit dat doen platgeslagen kevers ook al jaren)

    Login om te reageren
  5. racerx zegt

    21 augustus 2018 om 15:59

    Hij kan ‘t prima hebben, nette kit!

    Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    21 augustus 2018 om 16:22

    Dikke prima! Zoals meestal wel bij Novitec.

    Login om te reageren
  7. Onehp zegt

    21 augustus 2018 om 16:46

    Als ik die verlaging zie en die elastieken rond de enorme velgen, dank denk ik spontaan ‘hier hebben ze de meest geavanceerde ophanging ter wereld om zeep geholpen’…

    Login om te reageren
    • iphonistvongates zegt

      21 augustus 2018 om 18:50

      @Onehp: De meest geavanceerde ophanging zit/zat op de Subaru Impreza 22B STI…..de Porsche 911 GT2 RS komt daar heel dicht in de buurt.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        21 augustus 2018 om 21:20

        @iphonistvongates: uniballs maakt de GT2RS niet geavanceerd, enkel wat extremer, McPherson vanvoor is maar ‘basic’. Dat alles instelbaar is, is ‘racewagen’, maar weerom niet geavanveerd an sich.
        De 720S heeft meer vermogen maar is veel makkelijker te rijden, veel beter controleerbaar op de gripgrens, heeft veel comfort en toch een sublieme wielcontrole onder heel hoge belasting. De kinematische modellen erachter en de semi-hydraulische ophaning is, je raadt het al, erg geavanceerd. Wat meer lectuur: https://www.sae.org/news/2018/07/mclaren-720s-semi-active-suspension

        De 720s is in de meeste testen reeds sneller dan zijn rivalen, en dat terwijl ie meestal (af fabriek) op gewone sportbanden staat ipv Cup2 of Trofeo corsa etc. Maak je er dezelfde set-up mee als de GT2RS, pakweg de toekomstige 750LT?, dan maakt ie gehakt van alles in zijn prijsklasse, en waarschijnlijk alles tot 4 maal duurder, tot ie de Senna tegenkomt.

        Dit vooral ter illustratie dat Novitech het onderstel waarschijnlijk heeft verpest in de naam van ‘racy schoonheid’. Welke auto de meest geavanceerde ophanging heeft ter wereld is redelijk subjectief, ik wijzig mijn stelling dan ook graag naar ‘één van de meest geavanceerde ophangingen ter wereld’, dat staat redelijk buiten kijf.

        Slaap lekker.

        Login om te reageren
    • Onehp zegt

      21 augustus 2018 om 21:24

      @onehp: PS: overigens kan ik gelijkaardige dingen zeggen over de aerodynamica. Die is zo ver doorontwikkeld door Mclaren, ik twijfel eraan dat Novitech dezelfde ontwikkelingskosten nogmaals besteed hebben om de aerodynamica effectief te verbeteren…

      Login om te reageren
  8. wjeurs zegt

    21 augustus 2018 om 17:10

    Roestvrij staal bestaat niet! :P

    Login om te reageren
  9. rhellema zegt

    21 augustus 2018 om 17:41

    Ik blijf het een lelijk hok vinden ondanks dat Novitec zich ermee heeft bemoeid.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      22 augustus 2018 om 17:02

      @rhellema: inderdaad, het was niks (lelijk) en het is nog steeds niks.

      Login om te reageren
  10. carsbyharmen zegt

    21 augustus 2018 om 18:26

    Ze hebben hem tenminste niet vern##kt zoals Mansory

    Login om te reageren
  11. toyotafortuner zegt

    21 augustus 2018 om 22:35

    Lekker heur! Een beste vooruitgang

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North