• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mega-crash op de Nürburgring pakt 14 auto’s

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 2 november 2017 om 08:57 – 53 Reacties

Mega-crash op de Nürburgring pakt 14 auto


Wederom een reden om de Groene Hel met respect te behandelen.

Afgelopen weekend is er tijdens de Touristenfahrten op de Nürburgring een enorm ongeluk gebeurd waarbij 14 auto’s betrokken waren. De crash schijnt veroorzaakt te zijn door een gesprongen koelvloeistof slang van een Porsche 911 GT3 RS. Omdat de crash plaatsvond bij Hatzenbach, een bochtig en onoverzichtelijk gedeelte aan het begin van het circuit, was de gladde plek lastig te vermijden.

Het overgrote deel wist er met wat kleerscheuren vanaf te komen, al zat een van de betrokkenen dusdanig in de penarie dat hij door de brandweer uit zijn Audi geknipt moest worden. De zwaargewonde bestuurder van de wagen moest vervolgens per traumahelikopter naar een lokaal ziekenhuis worden gevlogen om zo snel mogelijk behandeld te worden. Naast deze man waren er nog vier andere gewonden, waarvan er gelukkig maar één zwaargewond was.

Hoewel nog niet officieel is vermeld hoe het ongeluk zich nu precies heeft kunnen ontwikkelen tot deze grootte, melden ooggetuigen dat de official die op het desbetreffende stuk had moeten staan zwaaien afwezig was. Het ongeluk gebeurde namelijk in de slotminuten van de dag, waardoor het best mogelijk kan zijn dat de official alvast naar huis was en er niemand stond om een gele vlag te tonen. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te zien dat dit, zeker op een baan als de Nordschleife, levensgevaarlijk is.

Als de betrokken coureurs een beetje zijn bijgekomen, mogen ze zich opmaken voor een een duur grapje.

UPDATE 1: er is nu ook bewegend beeldmateriaal van de crash, check het op autojunk.nl.

UPDATE 2: er is nu ook een tweede video.

Ook interessant!

  • Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
    Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Video: Oma rijdt volgas in haar 911 GT3 RS
  • Dít is de goedkoopste Porsche 911 GT3 RS van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Video: Een goede reflex is goud waard!
  • Audi viert 50 jaar vijfcilinder met een overheerlijke hommage
  • Grote sedan krijgt terugroepactie vanwege bizar probleem met lak
  • De Renault CLIO V6 van Peter is de gekste hot hatch ooit gebouwd #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

911, Audi, crash, gt3-rs, nordschleife, nurburgring, Porsche

Vorig bericht: « Tesla noteert recordverlies van $600 miljoen, stelt Model 3 verder uit
Volgend bericht: “Vaste ondersteuning voor stewards in F1 noodzakelijk” »

Lees Interacties

Reacties

  1. sjamp zegt

    2 november 2017 om 09:11

    Officials? Touristenfahrten?

    Als er gele vlaggen worden gezwaaid tijdens de Touristenfahrten, dan toch door vrijwilligers die daar zelf voor zorgen. ( of is er de laatste jaren wat veranderd? )

    Login om te reageren
    • ricksmits zegt

      2 november 2017 om 09:34

      @sjamp: sinds dit jaar zijn er vele officials vanuit de organisatie zelf

      Login om te reageren
    • Schnor zegt

      2 november 2017 om 09:37

      @sjamp: Ja, op drukke dagen staan er nu op heel veel punten marchals. Het hele weekend waren er marchals en ook op maandag middag stond er iemand. Alleen om 16 uur niet meer….

      Login om te reageren
      • jobberns zegt

        2 november 2017 om 11:12

        @schnor: marchals? Bedoel je: marshall?

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          2 november 2017 om 11:15

          @jobberns: schnor, marchall…ik snap zijn keuze wel hoor!?

          Login om te reageren
        • Schnor zegt

          2 november 2017 om 12:00

          @jobberns: ook goed…

          Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    2 november 2017 om 09:13

    @ikschrijfookoverautos Check nog even die zin vanaf Het overgrote deel, chef. Hij loopt niet helemaal lekker ?

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      2 november 2017 om 09:15

      Goed opgemerkt, is gefixt!

      Login om te reageren
      • shogun zegt

        2 november 2017 om 10:02

        -edit- ik heb meer koffie nodig.

        Login om te reageren
      • Marijn90 zegt

        2 november 2017 om 11:11

        -edit- ook deze fout is aangepast.

        Login om te reageren
  3. Foramen zegt

    2 november 2017 om 09:20

    Kunnen ze de kosten van die nieuwe vangrail ook met 14 delen, scheelt toch weer.

    Login om te reageren
    • sjeppie156 zegt

      3 november 2017 om 00:40

      @foramen: als bewezen wordt dat de porsche de oorzaak is krijgt die alles aan zijn broek

      Login om te reageren
  4. neleev zegt

    2 november 2017 om 09:34

    Pff lijkt me zo leuk om een keer te vlammen daar maar zulke berichten weerhouden mij er keer op keer van.

    Login om te reageren
    • porsche911991 zegt

      2 november 2017 om 10:57

      @neleev: Als je het circuit van ter voren alvast leert kennen (via YouTube kan je al veel leren over het circuit). Zorg dat je eigen auto technisch goed is en vooral dat je banden goed zijn. Een dagje Nürburgring is echt een aanrader voor de autoliefhebber. Zelf hou ik ook rekening met de vakanties, buiten de vakanties is het vaak rustiger. Ik zeg gewoon doen!

      Login om te reageren
      • donvincenzo zegt

        2 november 2017 om 11:06

        @porsche911991: Je kunt jezelf niet voorbereiden op de achterlijke acties van een ander. Dat is voor mij, in combinatie met de verzekeringsperikelen, voldoende reden om me er niet aan te wagen. Ik vertrouw mezelf wel, maar die anderen niet.

        Login om te reageren
        • bogey zegt

          2 november 2017 om 12:56

          @donvincenzo: U komt bijgevolg niet verder dan de brievenbus?

          Login om te reageren
  5. Schnor zegt

    2 november 2017 om 09:34

    Ja, deze was heftig. Ik zat eerste rang. :(

    Login om te reageren
    • kenner zegt

      2 november 2017 om 10:29

      @schnor: vertel

      Login om te reageren
      • Schnor zegt

        2 november 2017 om 12:02

        @kenner: ik reed achter de oranje e30. Zelf kon ik mijn auto met veel geluk net recht houden. Achter mij ging de shit helemaal los.

        Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    2 november 2017 om 09:39

    Leuk, zo’n dagje Nurburgring. Ik hou het wel bij een rondje via Gran Turismo Sport.

    Login om te reageren
  7. jtkdm zegt

    2 november 2017 om 09:39

    Ik weet natuurlijk niet in wat voor Audi die zwaargewonde reed, en hopelijk komt hij er weer goed bovenop, maar racen in een straatauto zonder passende veiligheidsvoorzieningen is gewoon niet verstandig…

    Login om te reageren
    • ejv27 zegt

      2 november 2017 om 10:07

      @jtkdm: lijkt die RS4 te zijnp

      Login om te reageren
      • biohazardracer zegt

        2 november 2017 om 11:07

        @ejv27: ik weet niet waar jij zo snel een RS4 ziet staan (behalve in die link naar een bericht van augustus) maar op een filmpje dat ik zag gaat het mijn inziens om een TT waarvan de deur eraf geknipt is. Check filmpje hier: https://youtu.be/-07HK7nCV50

        Login om te reageren
        • ejv27 zegt

          2 november 2017 om 13:09

          @biohazardracer: je hebt gelijk! “Afgelopen weekend is er tijdens de Touristenfahrten op de Nürburgring een enorm ongeluk gebeurd waarbij 14 auto’s betrokken waren.” Ging er vanuit dat die link van toepassing was op dit ongeluk. Wat logisch zou zijn :) Txs voor filmpje

          Login om te reageren
    • Schnor zegt

      2 november 2017 om 12:10

      @jtkdm: de zilveren TT zat aan de rechterkant goed in elkaar. Met de rechterkant in de rode e36 gegleden. Schade lijkt mee te vallen maar de Rolkooi heeft de klap opgevangen.
      Aan de bestuurderskant is de zijkant van de rolkooi en de deur weg geknipt om de bestuurder makkelijker uit de auto te tillen.

      Login om te reageren
    • bimmert zegt

      2 november 2017 om 13:05

      @jtkdm:
      Bij een harde zijdelingse impact (zoals bij de tt bestuurder) doen een helm en rolkooi (beide aanwezig) helaas niet zo veel meer….

      Login om te reageren
      • jtkdm zegt

        2 november 2017 om 13:46

        @bimmert: OK, dat had ik niet gezien. Dan gaat mijn commentaar nu niet op!

        Login om te reageren
  8. spykerboy zegt

    2 november 2017 om 09:41

    Als de official al weg was, lijkt mij dat de kosten op hem worden verhaald, hij heeft immers zijn functie verlaten waardoor het gevaar en risico op zulke schade zoals dit veel groter werd… Zoniet zou ik weten wat ik zou doen als rijder..

    Login om te reageren
    • poes zegt

      2 november 2017 om 09:55

      @spykerboy: als rijder rijd je op dat moment – volgens de wet – op een tolweg. Er kan dan nooit sprake zijn van een verplichting tot het gebruik maken van marschalls.

      Het enige dat je zou kunnen aanvoeren, is dat je er vanuit ging dat er op dat moment marschalls zouden zijn -aangezien die eerder op de dag wel aanwezig waren – en dat je op basis van hun vermeende aanwezigheid de afweging hebt gemaakt om de weg op te gaan. Maar echt sterk sta je dan niet.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        2 november 2017 om 09:57

        @poes: nee. Als je crasht op de Nordschleife gaat het je altijd geld kosten. Misschien dat je de kosten op andere coureur kan verhalen. Maar dit zijn de risisco’s van het rijden op een circuit.

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        2 november 2017 om 10:00

        @poes: En dan nog vraag ik me af of de official zelf kan worden aangesproken. In NL is een werkgever in beginsel immers aansprakelijk voor zijn werknemers.

        Login om te reageren
  9. pomoek zegt

    2 november 2017 om 09:54

    Is het toeval dat ik bij verhalen over ongelukken op deze baan altijd foto’s van BMW’s zie staan?

    Login om te reageren
    • poes zegt

      2 november 2017 om 09:56

      @pomoek: geen toeval, gewoon een grote kans. BMW’s komen daar nou eenmaal veel voor.

      Login om te reageren
    • gijsso zegt

      2 november 2017 om 09:56

      @pomoek: Freude am fahren

      Login om te reageren
    • dijan zegt

      2 november 2017 om 09:59

      @pomoek: Alleen als het een Audi was geweest op de foto ,dan hadden we allang flauwe opmerkingen gehad.

      Login om te reageren
  10. willeme zegt

    2 november 2017 om 09:55

    @stephane8200 zal het wel kunnen beamen: vroeger was alles beter.

    Toen was het veel rustiger op de baan. Je stak nog eens wat op van medegebruikers. Met name de locals kon je goed volgen en waren bereid het een en ander bij te schaven.

    Er was ook een soort ongeschreven code/regel. Je ging niet als een idoot eroverheen (tenzij je vaardig genoeg was).

    Ook toen was het druk in de weekenden. Ik kan mij nog goed herinneren dat een bestuurder van een gekietelde zwarte VW transporter zei: wees maar niet te enthousiast over de Nordschleife. Straks is er veel te veel volk.

    Hij kreeg nog gelijk ook. Je moet nu echt uitkijken dat je auto niet kort gereden wordt door een Kvyat/Pastor in wording. Dat verklaart natuurlijk ook de hogere prijzen. Begint nu wel een beetje absurd te worden. Vroeger was een rondje Ring iets van 8 DM. Tegenwoordig een eurootje of 30?

    Login om te reageren
    • poes zegt

      2 november 2017 om 09:57

      @willeme: het is misgegaan door a) Gran Turismo b) Top Gear c) YouTube

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        2 november 2017 om 10:01

        @poes: d) Autoblog?

        Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      2 november 2017 om 15:57

      @willeme: ik denk dat vroeger minder mensen van het bestaan af wisten. Met vroeger bedoel ik eind jaren ‘90. Wij zijn er zelf ook schuldig aan met het opzetten van een website en het maken van foto’s en video’s toen we 8200rpm.com opzetten.

      Nordschleife zat alleen in Grand Prix Legends. Dat was zo moeilijk dat niemand het speelde.

      Populariteit heeft zijn prijs. Met alles. Ik ben er vanaf 2000 ieder jaar minimaal 1x geweest om te rijden en meestal vaker. Dit jaar (nog) niet. Vind het niet heel erg. De Ring ligt er volgend jaar ook nog wel.

      Balen voor de betrokkenen. Koelvloeistof of olie is helemaal erg want het is een gevolg van. Ook gelijk het grootste risico zoals je ziet omdat mensen toch op 95% rijden en dan helemaal lastig kunnen anticiperen. Maar goed, zelfs op 30% glijd je alle kanten op met vloeistof.

      Login om te reageren
  11. henkp1 zegt

    2 november 2017 om 10:09

    Een Porsche crasht, een Audi ligt helemaal in de kreukels zo erg dat de deuren blijkbaar niet meer open kunnen en we krijgen een foto van een BMW?

    Login om te reageren
  12. onnes zegt

    2 november 2017 om 10:25

    Filmpje?

    Login om te reageren
    • biohazardracer zegt

      2 november 2017 om 11:05

      @onnes: https://youtu.be/-07HK7nCV50

      Login om te reageren
      • onnes zegt

        2 november 2017 om 11:38

        @biohazardracer: Thanks! Die rode BMW zit ook wel serieus in elkaar.

        Login om te reageren
  13. biohazardracer zegt

    2 november 2017 om 11:08

    Hier een filmpje van youtube https://youtu.be/-07HK7nCV50

    Login om te reageren
  14. TDI-goeroe zegt

    2 november 2017 om 11:36

    ik was er maandag vroeg in de middag, het was een relatief rustige dag, maar als er iemand vloeistoffen gaat lekken is er vaak geen houden meer aan. Als er al ESP op zit, schakelen de meesten dat graag uit, want oei oei, 3 seconden sneller! gisteren trouwens ook een heerlijke dag gehad daar, heerlijke Schnitzel een op het terras, zonnetje op de rug en genieten :)

    Login om te reageren
    • soup zegt

      2 november 2017 om 13:55

      @tdi-goeroe: Want ESP gaat je redden als je over 5 liter kvs aan het dweilen ben…

      Login om te reageren
      • TDI-goeroe zegt

        2 november 2017 om 13:57

        @soup: het kan net het verschil maken. het reageert bij het in een slip raken nml. net iets vlotter dan de gemiddelde held op de Nordschleife.

        Login om te reageren
        • soup zegt

          2 november 2017 om 14:35

          @tdi-goeroe: Goed punt, maar dit gaat 2 kanten op. Met name oudere ESP systemen zorgen bij “sportief” gebruik (laten we zetten 11 minuten rond?) voor oververhitte remmen en andere twijfelachtige ingrepen. Rij eens met een E70 X5 de caroussel in…men zet echt niet die ESP uit voor alleen die paar seconden die je wint.

          Login om te reageren
          • TDI-goeroe zegt

            2 november 2017 om 17:36

            @soup: daar heb je een punt, ik rij (meestal) met esp aan en Carroussel binnendoor is dan geen optie, daar schakel ik het dan nog wel eens uit om toch binnendoor te kunnen, daarna veiligheidshalve weer aan, je zou maar in een plasje olie terecht komen (al meegemaakt en gered door esp)

            Login om te reageren
  15. deboes zegt

    2 november 2017 om 11:36

    Een Duitse bolide waar iets aan kapot gaat, dat kan toch niet?

    Login om te reageren
  16. Ringwuppie zegt

    2 november 2017 om 12:44

    Is helaas part of the game.
    In mei nog een rondje achter bovenstaande E46 M3 aan getokkeld:
    https://www.youtube.com/watch?v=EPNKcD0kZ00

    Login om te reageren
  17. tarquesh zegt

    2 november 2017 om 20:23

    @neeleev.
    Ik dacht/denk ook zo.
    Wat ik heb gedaan is om een ritje te boeken bij een ringtaxi.
    De voordelen zijn dat bij een crash je niet hoeft te dokken. Een ringtaxi chauffeur kent de ring goed, en rijd met je op de grens, dus gegarandeerd sensatie. Gaat het te hard, wat ik mij niet kan voorstellen als petrolhead dan rijd een ringtaxi chauffeur iets rustiger.
    Je merkt dat de overige rijders als makke schaapjes rijden, en ze zijn vaak een opstakel waarvoor je weleens in de ankers moet
    Met dikke M3’s en glimmende Audi R8-ten is het een gek gezicht om ze voorbij te rijden alsof ze stilstaan. Zij moeten dan ook rechts houden om de snelle rijders niet te hinderen.

    Volgend jaar denk ik erover een ritje te boeken in een Mercedes GTC. Die kan 300, maar dat kan eigenlijk alleen op het rechte stuk gehaald worden bij het restaurant, en daar eindigd juist een ronde. Een Audi RS8 boeken zie ik ook wel zitten, want ik wil eens een sportauto ervaren met een middenmotor.

    Login om te reageren
  18. tarquesh zegt

    2 november 2017 om 20:38

    Off-topic.
    De Mercedes GT-C waarover ik schreef is niet de auto die ik kan boeken.
    Dat is namelijk een roadster.

    Ik moet zeggen dat het een AMG GT is, of de AMG GT S, of de AMG GT R.

    Wel moet er een helm op en een HANS om je nek. Een rodje kost €295,— (onder voorbehoud)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North