• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is compleet nieuw op de BMW M8

Auteur: RubenPriest, gepost 9 mei 2019 om 07:38 – 20 Reacties

Afbeelding Dit is compleet nieuw op de BMW M8Afbeelding Dit is compleet nieuw op de BMW M8Afbeelding Dit is compleet nieuw op de BMW M8Afbeelding Dit is compleet nieuw op de BMW M8Afbeelding Dit is compleet nieuw op de BMW M8Afbeelding Dit is compleet nieuw op de BMW M8Afbeelding Dit is compleet nieuw op de BMW M8Afbeelding Dit is compleet nieuw op de BMW M8

Dit is compleet nieuw op de BMW M8
BMW debuteert nieuwe technologie die vooral doe-het-zelvers leuk gaan vinden.

Bij sportievere auto’s en supercars is het mogelijk om de rijmodi zelf in te stellen. Vaak heeft dit betrekking op de gasrespons, het stuurgevoel en comfort van de auto. Dat is het dan wel zo’n beetje. BMW gaat hier een stapje in verder. Met de M5 F90 debuteerde M xDrive, waar het mogelijk is om de aandrijving over de voorwielen volledig uit te schakelen. Met de M8 hebben ze weer wat nieuws in petto.

Met de M8 zal het mogelijk zijn om het besturingssysteem van de auto volledig naar eigen hand te configureren. Via een speciale Setup-knop kunnen eigenaren zaken met betrekking tot de aandrijflijn-, chassis- en rijhulpsystemen volledig aanpassen. Net als met de M5, kan bij de M8 tevens de aandrijving over de voorwielen volledig uitgeschakeld worden. BMW gaat verder door ook de remkracht naar eigen smaak af te stellen. Er komen twee standen, te kennen Comfort en Sport.

Het drukgevoel op het pedaal is met Sport een stuk gevoeliger in vergelijking met Comfort. In de praktijk hoef je daardoor minder hard op het pedaal te stampen wanneer een flinke remactie nodig is, bijvoorbeeld op het circuit. Het is afwachten hoe bestuurders dit gaan ervaren. De feature komt zowel op de M8 met stalen remmen, als op de M8 met de optionele M Carbon keramische remmen.

De kans is groot dat BMW deze technologie gaat meenemen naar de nieuwe M3 en M4. De onthulling van de M8 is over een maand.

Ook interessant!

  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend
  • Compleet nieuwe BMW 7
    Compleet nieuwe BMW 7 Serie is onderweg (+video)
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Hagelnieuwe BMW 7 Serie nu al compleet naar de gloria
    Hagelnieuwe BMW 7 Serie nu al compleet naar de gloria

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

8-serie, BMW, m8, Techniek, xDrive

Vorig bericht: « Zie hier, alle Audi S4’s op een rij
Volgend bericht: Marechaussee mag niet op stap met 18 geleverde auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. jerry zegt

    9 mei 2019 om 08:13

    Ik ben benieuwd naar de rij impressie Autoblog, want jullie hebben er allang in gereden. Wanneer kan ik die verwachten?

    Login om te reageren
  2. skinny058 zegt

    9 mei 2019 om 08:16

    Dit gaat me toch een beest worden!

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      9 mei 2019 om 08:49

      @skinny058: doet de ring in 7:30 volgens sommige bronnen. En daar zal wel nog wat vanaf gaan vooraleer ze een officiële tijd communiceren.

      Login om te reageren
  3. ghost zegt

    9 mei 2019 om 08:31

    Doet mij vrij weinig deze M8. Naar mijn idee iets te veel een zware seniorencoupé die niks toevoegt in de M-series. Een M3 / M4 zijn mijn inziens nog altijd het leukst om te hebben..

    Login om te reageren
    • shogun zegt

      9 mei 2019 om 08:45

      @ghost: Denk idd dat om deze reden de M850i cabrio de tofste auto uit de line up is. gewoon een hele fijne GT met de mogelijkheid om dat te doen met het zonnetje op je bolletje.
      Maar ik ben wel benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden.

      Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      9 mei 2019 om 08:47

      @ghost: ach ja, als SUVs meer dan 500pk krijgen mag dit ook wel.

      Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      9 mei 2019 om 09:47

      @ghost: voor mij de M2 coupe comp. Wendbaarheid en gewicht doen een hoop voor en met de lol

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        9 mei 2019 om 18:08

        @lekkerlinksrijden: scheelt volgens mij echt heel weinig met een M3 qua gewicht..

        Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      9 mei 2019 om 11:00

      @ghost: Voor mij het liefst de oude M2. Mooiste geluid van de huidige generatie M-modellen.

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        9 mei 2019 om 11:36

        @bmw2coupeeigenaar: dat verwacht je niet met zo’n blognaam

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      9 mei 2019 om 11:13

      @ghost: De M2 is mijn favoriet. Een kleine coupe met RWD en een zescilinder onder de kap. Zo zie je het niet meer vaak (en spoedig nooit meer).

      Login om te reageren
    • tjorque zegt

      9 mei 2019 om 12:28

      @ghost: dit is gewoon een om ter kleinste piemel mobiel om aan te tonen dat je ver kon plassen (maar nu niet meer owv prostaatproblemen ofzo)

      Login om te reageren
  4. smart2000 zegt

    9 mei 2019 om 08:37

    vette bak

    Login om te reageren
  5. henkp1 zegt

    9 mei 2019 om 08:59

    Bruut ding. Had pas echt apart geweest als je de remdruk voor/achter zelf zou kunnen instellen.

    Login om te reageren
    • loserboi932 zegt

      9 mei 2019 om 09:38

      @henkp1: “was pas echt apart geweest”

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        9 mei 2019 om 11:14

        @loserboi932: Valt me op dat meerdere mensen ‘had’ ipv ‘was’ gebruiken. Zijn volgens mij mensen uit het westen van het land die dat doen. Zal wel gebruikelijk zijn daar, maar volgens mij is het fout.

        Login om te reageren
      • jipino zegt

        9 mei 2019 om 11:37

        @loserboi932: Je hebt gelijk, maar je zegt zelf in het artikel hierna “rond reedt”. Dat is nooit goed.

        Login om te reageren
    • 911targa zegt

      9 mei 2019 om 12:00

      @henkp1: Dat zou idd heel apart zijn geweest. Een noodstop van 100-0 en dan een enorme kettingbotsing veroorzaken, omdat jouw remweg 60 meter is, omdat de de voorkant lekker niet laat mee remmen.

      Login om te reageren
  6. amgmerc zegt

    9 mei 2019 om 09:39

    Mooie velgen!

    Login om te reageren
  7. tjorque zegt

    9 mei 2019 om 12:25

    Ik dacht gelijk aan een M8-break… jammer ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North