• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: de elektrische auto die we allemaal willen

Auteur: RubenPriest, gepost 27 februari 2019 om 09:56 – 87 Reacties

Officieel: de elektrische auto die we allemaal willen
Het enthousiasme was enorm op het vorige concept.

Peugeot heeft het begrepen door met de e-208 een knappe elektrische auto neer te zetten. Honda had de memo al eerder doorgekregen, want in 2017 stonden de Japanners met de Urban EV Concept op de IAA in Frankfurt. Een elektrische auto die met zijn compacte design op veel lof kon rekenen. Niet alleen onder jullie reaguurders, maar ook onder een jury die Honda een Car Design Award gaf voor de auto.

In Genève neemt Honda een nieuwe variant op dit concept mee. Deze auto leunt dichter tegen de uiteindelijke productieversie aan. De autofabrikant noemt het de Honda e Prototype. Het automerk laat weten zich vooral op Europa te willen focussen met deze elektrische auto.

Het concept staat op een compleet nieuw platform exclusief ontwikkeld voor elektrische auto’s. In het geval van de e Prototype gaat om een aandrijflijn die het vermogen enkel naar de achterwielen stuurt. Honda gaat nog niet in detail in als het gaat om het accupakket en de elektromotor, maar spreekt over een actieradius van 200 kilometer en de mogelijkheid voor snelladen. In 30 minuten moet de batterij voor 80 procent kunnen opladen.

Het elektrische stadswonder gaat dit najaar in productie. Het is afwachten in hoeverre het productiemodel gaat lijken op dit concept.

Ook interessant!

  • leuke elektrische auto
    Een leuke elektrische auto, hij is er eindelijk!
  • Honda maakt eigen auto's tot hondenhok
    Honda maakt eigen auto's tot hondenhok
  • Mijn Auto: Honda Civic Type R (FK8) van Mark
    Mijn Auto: Honda Civic Type R (FK8) van Mark
  • Ja hoor, daar is ie: de vliegende auto
    Ja hoor, daar is ie: de vliegende auto

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, geneve-2019, Honda

Vorig bericht: « Kunnen we straks nooit meer te hard rijden?
Volgend bericht: F1 in Zandvoort niet toegankelijk met de auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. lithiumion zegt

    27 februari 2019 om 10:00

    Een aanwinst voor het straatbeeld!

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      27 februari 2019 om 11:53

      @lithiumion: eindelijk weer een Honda die we willen! Nu nog een goed marketingteam aannemen in NL en ze komen weer ergens

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        28 februari 2019 om 18:05

        @awesome: Niks te marketing, gewoon een goed product en ze staan file te doen bij de dealer.
        (zoals bij de eerste 4 Golf modellen)

        Login om te reageren
    • gebruikersnaam3 zegt

      27 februari 2019 om 13:11

      @lithiumion: “Het is afwachten in hoeverre het productiemodel gaat lijken op dit concept.” Ik denk dat het een slap aftreksel wordt.

      Login om te reageren
      • lithiumion zegt

        27 februari 2019 om 15:53

        @gebruikersnaam3: Ja, dat vermoeden heb ik ook, als ik deze vergelijk met het eerste ‘studiemodel’, zijn de ‘gave randjes’ er wel vanaf.

        Login om te reageren
  2. focusrs zegt

    27 februari 2019 om 10:03

    Hopelijk maken ze hem als 3-deurs, vele malen mooier als de 5-deurs imo

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      27 februari 2019 om 10:11

      @focusrs: yep, dit ziet er opeens lafjes uit. Geldt trouwens voor bijna alle hatches, maar ja, verkoopcijfers laten helaas zien dat de markt toch extra deuren wil.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        27 februari 2019 om 10:22

        @jaapiyo: Ja, zonde dit. Vooral het dak wat boller is geworden, maar ook de ‘rake'(zo noem je dat toch?) Hij lijkt achter wat doorgezakt.

        En dan is dit weer een concept. Zal het uiteindelijke productiemodel dan nog verder afzwakken….

        Login om te reageren
        • Tonnie zegt

          27 februari 2019 om 10:34

          @reactief: ik mis vooral die multispaaks wielen van t vorige concept, die waren echt gaaf!

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            27 februari 2019 om 11:27

            @thijsj: Zeker gaaf, maar probeer die maar eens schoon te houden.

            Login om te reageren
            • rolov zegt

              27 februari 2019 om 12:36

              @berlinetta: niet Honda zijn probleem tovh

              Login om te reageren
              • berlinetta zegt

                27 februari 2019 om 13:23

                @rolov: Nee, maar wel van de consument die het moet kopen. En als die het niet koopt, is het wel Honda’s probleem.

              • rolov zegt

                27 februari 2019 om 17:57

                @berlinetta: is gewoon een optie he. Geen drama

            • reactief zegt

              27 februari 2019 om 13:58

              @berlinetta: Inderdaad. Ooit hele mooie spaakvelgen gehad op een auto. Nooit meer, want ik ben niet zo’n poetser, dan zien die velgen er na een jaar niet meer uit…

              Login om te reageren
              • berlinetta zegt

                27 februari 2019 om 15:33

                @reactief: En dan zijn deze ook nog wit. Een paar keer goed remmen en je hebt zwarte velgen.

            • Tonnie zegt

              28 februari 2019 om 07:35

              @berlinetta: ik zou daar m’n best wel voor willen doen. Die onder dit concept niet.. dan maar iets meer werk, ook meer genieten.

              Login om te reageren
      • kennone zegt

        27 februari 2019 om 10:41

        @jaapiyo: markt word verziekt door de huisvrouw die ook vind dat ze inbreng heeft bij het kiezen van een auto, als daar een straf op staat besteld men gewoon weer mooie hatches.

        Login om te reageren
        • lithiumion zegt

          27 februari 2019 om 10:49

          @kennone: dat is een bizarr…bijzondere theorie, heb je daar cijfers of onderzoeksresultaten van?

          Login om te reageren
        • vaakbenjetebang zegt

          27 februari 2019 om 11:31

          @kennone: Als de markt luistert, denkt die huisvrouw dat niet alleen, maar heeft ze dat ook. Just sayin’.

          Login om te reageren
        • chriscross zegt

          27 februari 2019 om 14:39

          @kennone: aantal huisvrouwen is de laatste jaren sterk afgenomen en zijn nu vaker hoger opgeleid dan de man en hebben dus een groter aandeel gekregen in de besluitvorming

          Login om te reageren
      • lekbak zegt

        27 februari 2019 om 20:03

        @jaapiyo: een auto met minder dan 4 deuren is ook gewoon ronduit onhandig. Dat, en geen trekhaak hebben zou verboden moeten worden!!!11!!2!

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          28 februari 2019 om 18:07

          @lekbak: Waarom zou ik in God’s naam een trekhaak aan mijn wagen moeten hebben.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            28 februari 2019 om 18:55

            @wimof: omdat je dan een kar kunt trekken natuurlijk!

            Login om te reageren
            • wimof zegt

              28 februari 2019 om 19:20

              @lekbak: Ik dacht al aan een caravan.

              Login om te reageren
              • lekbak zegt

                28 februari 2019 om 19:38

                @wimof: dat zou ook kunnen helaas. Elk voordeel heb z’n nadeel ofzo.

              • wimof zegt

                28 februari 2019 om 20:25

                @lekbak: Moet toegeven, ik heb een transporter (met trekhaak) maar die heb ik nog nooit gebruikt.

              • lekbak zegt

                28 februari 2019 om 20:52

                @wimof: goh, er gaat bij geen week voorbij zonder dat ik de trekhaak gebruik. Het is dan ook een absolute vereiste als ik een auto koop.

                En daar komt die opmerking in eerste instantie ook vandaan, veel tweedehandsjes hebben dus geen trekhaak en dat beperkt de keuze nogal. Vooral voor het boodschappenwagentje van mijn vrouw was het ff zoeken, vijfdeurs ivm kinderen en een trekhaak.

    • beefcake zegt

      27 februari 2019 om 10:16

      @focusrs: het 3-deurs concept is sowieso wat extremer door de dikkere wielen en andere stance, maar nog steeds is hij leuker dan de gemiddelde hatch en al helemaal dan de gemiddelde EV.

      Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      27 februari 2019 om 10:21

      @focusrs: nee mooier he

      Login om te reageren
    • snorrie zegt

      27 februari 2019 om 10:25

      @focusrs: vind de 3-deurs toch mooier..

      Login om te reageren
    • focusrs zegt

      27 februari 2019 om 10:30

      @focusrs: als = dan

      Login om te reageren
  3. stfu zegt

    27 februari 2019 om 10:08

    Helaas alweer gelijk een stuk braver :/

    Login om te reageren
  4. rob636 zegt

    27 februari 2019 om 10:09

    De verhoudingen kloppen niet meer ofzo, no like

    Login om te reageren
  5. dreetje zegt

    27 februari 2019 om 10:11

    Het lijkt op een Golf van de eerste generatie. Wie kan dit nou mooi vinden?

    Login om te reageren
    • beefcake zegt

      27 februari 2019 om 10:17

      @dreetje: hij is leuk omdat hij lijkt op een Golf van de eerste generatie.

      Login om te reageren
      • ukbob zegt

        27 februari 2019 om 10:40

        @beefcake: precies!
        Was altijd fan van de Golf I en Scirocco en zelfs Polotje van die tijd..dit is een hele leuke reïncarnatie. Mocht het ooit binnen bereik komen, dan is dit een prima opvolger voor de Mini bij ons thuis.

        Login om te reageren
    • Gulli zegt

      27 februari 2019 om 10:48

      @dreetje: sterker nog, hij lijkt op een Civic van de eerste generatie

      Login om te reageren
  6. redbee5 zegt

    27 februari 2019 om 10:11

    Wat begon als een gemeen kijkende bulldog is getransformeerd in een panda.

    Login om te reageren
    • topcom zegt

      27 februari 2019 om 10:23

      @redbee5: concept was idd veel beter! Jammer weer :(

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        27 februari 2019 om 17:59

        @topcom: ik vind hem meevallen. Had erger verwacht Japanners kennende. Voor een mooie prijs ga ik er zeker aan denken

        Login om te reageren
  7. stationcar zegt

    27 februari 2019 om 10:15

    Oei, die actieradius is wel heel schamel, dat moet toch beter kunnen…
    Verder jammer dat de koplampen nu helemaal rond gemaakt zijn in plaats van afgeplat aan de bovenkant, daardoor was de auto juist lekker agressief.

    Login om te reageren
    • braapert zegt

      27 februari 2019 om 10:25

      @stationcar: Wellicht een realistische en voorzichtige schatting, misschien ook niet en dan is het maar schamel ja

      Login om te reageren
      • emping zegt

        27 februari 2019 om 11:06

        @braapert: booskijkers erop plakken dan maar.

        Login om te reageren
    • fanboy zegt

      27 februari 2019 om 10:39

      @stationcar: 200km is niks mis mee als dit ding straks voor 20K in de showroom staat. Zal wel iets meer zijn.
      Maar dat maakt het elektrisch rijden bereikbaar, en 200km (+ nog een beetje snelladen) kunnen echt heel veel mensen mee uit de voeten. Zo ongeveer iedereen die niet iedere dag het hele land door moet, en de (betreffende) auto niet gebruikt voor vakanties.

      Login om te reageren
      • donjunior zegt

        27 februari 2019 om 10:46

        @fanboy: Als ze 200km opgeven kun je er vanuit gaan dat je dat nooit gaat halen in het echt.
        Ik rijdt elke dag 180 km, inclusief files en stukken binnen de bebouwde kom ga je dus nooit aankomen op de bestemming.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          27 februari 2019 om 11:09

          @donjunior: Dan is deze auto gewoon niet voor jou bedoeld. Zo simpel is het toch?

          Login om te reageren
          • donjunior zegt

            27 februari 2019 om 11:58

            @berlinetta: Klopt.. electrische auto’s zijn sowieso nog niet mijn ding.. ik zit nog in de gewenning fase. :'(

            Login om te reageren
        • stfu zegt

          27 februari 2019 om 11:14

          @donjunior: ik zou verhuizen

          Login om te reageren
          • donjunior zegt

            27 februari 2019 om 11:59

            @stfu: En dat dan bij elke keer dat ik ergens anders gedetacheerd wordt.. goed idee!!

            Login om te reageren
        • fanboy zegt

          27 februari 2019 om 12:00

          @donjunior: Als je kan laden op je werk zou het prima kunnen.
          Files en binnen bebouwde kom is juist efficiënter met elektrische auto.

          Login om te reageren
        • BaRa zegt

          27 februari 2019 om 20:12

          @donjunior: als je 18O km per dag rijdt, is een stadsauto, ongeacht de motorisering of het rijbereik, de facto niets voor jou.

          Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      27 februari 2019 om 10:43

      @stationcar: 200km is voor de doelgroep waar deze auto op richt meer dan voldoende.

      Login om te reageren
      • stationcar zegt

        27 februari 2019 om 10:47

        @boomhauwer:
        Juist een stadsauto kan niet altijd door iedereen overal opgeladen worden.
        Stel jij woont in een appartement en hebt geen eigen laadpaal ter beschikking, dan ben je op een openbare laadpaal aangewezen en die kan af en toe bezet zijn. Je moet dus minimaal een dag of 3 met de batterij kunnen doen, als de theoretische actieradius 200km is, is de werkelijke actieradius in de wisselende weersomstandigheden 100-150km, dan kan je per dag dus maximaal 50km rijden.
        Ik hoef jouw niet uit te leggen dat je daar heel vlot overheen bent…

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          27 februari 2019 om 11:10

          @stationcar: Wie zegt dat deze auto alleen voor stadsmensen is? Hij is juist bedoeld voor mensen die kleine afstanden rijden. Kunnen net zo goed mensen in een dorp zijn.

          Login om te reageren
          • stationcar zegt

            27 februari 2019 om 11:16

            @berlinetta:
            Van mij mag de doelgroep in een dorp wonen, mij maakt het niet uit.
            Maar Honda zegt dat de auto voor stadsgebruik is, hij heet namelijk ‘Urban EV’

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              27 februari 2019 om 11:28

              @stationcar: In dat opzicht heb je wel gelijk. Ik denk dat het wel goed komt met die oplaadpunten. Die zullen er steeds meer komen.

              Login om te reageren
        • boomhauwer zegt

          27 februari 2019 om 12:10

          @stationcar: de hoeveelheid mensen die in een stad meer dan 50 km rijden is beperkt. Zelfs als je in Parijs zou wonen zou dat een uitzondering zijn. Zoals ik zei, 200km is voor deze doelgroep voldoende. Er is geen grote groep die grote afstanden doet met dit formaat wagens.

          Login om te reageren
  8. raoufff zegt

    27 februari 2019 om 10:17

    Die hindoetjes zullen er vast voor in de rij gaan staan bij de Honda dealer.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    27 februari 2019 om 10:22

    Lekker het hele jaar gebruiken als woon-werkslet, en op zomervakantie en wintersport met het vliegtuig als Co2 compensatie.

    Login om te reageren
  10. toniominestrone zegt

    27 februari 2019 om 10:28

    Ik wil hem niet, het lijkt wel of elektrisch rijden samengaat met afzichtelijke modellen.

    Login om te reageren
  11. wjeurs zegt

    27 februari 2019 om 10:29

    Nog steeds een concept en toch al veel minder dik dan de vorige terwijl de vorige al niet eens heel onhaalbaar als straat auto leek

    Login om te reageren
  12. pomoek zegt

    27 februari 2019 om 10:31

    Uitgeklopte wielkasten naar binnen gedrukt, wielen met 800 spaken vervangen voor een RR look-alike wiel, scherpe hoek dak/vooruit is nu bol en de boze koplampjes kijken opeens verbaast de wereld in. Jammer, dit had fantastisch kunnen zijn. Het interieur is er ondanks de retro uitstraling, naar mijn mening, wel op vooruit gegaan.

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      27 februari 2019 om 20:15

      @pomoek: bovendien is het dak nu zwart in plaats van wit, waardoor de greenhouse hoger en boller lijkt.

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        27 februari 2019 om 22:25

        @BaRa: niet alleen lijkt. Hij is smaller en hoger. Misschien zelfs ook langer. De verhoudingen bij de vorige versie vond ik veel beter. Interieur vind ik mooi.

        Login om te reageren
  13. caprio zegt

    27 februari 2019 om 10:35

    Leuk! Zelfs met de ronde lampen voor en achter, beide iets minder mooi, een heel strak bakkie, maar deuren zonder raamlijsten en hele dunne naden overal. Top. Tja actieradius lijkt klein maar hoe erg is dat voor zo’n kleine stadsrakker?

    Login om te reageren
  14. berlinetta zegt

    27 februari 2019 om 10:43

    Mooi dat ze dit in productie willen brengen. Ik hoop en denk dat het een groot succes gaat brengen. Wel jammer dat het niet zo’n lekker guitig karretje gaat worden als het concept. Dat vond ik echt een stoer ding. Dit vind ik een schattig vrouwenautootje. Was ergens ook wel te verwachten.

    Login om te reageren
  15. boomhauwer zegt

    27 februari 2019 om 10:44

    Kijk Tesla, een proper, rustig en toch gezellig interieur! Het kan!

    Login om te reageren
  16. ghost zegt

    27 februari 2019 om 10:49

    Het enige elektrische wat ik wil is een Biro. Niet omdat ie elektrisch is, maar omdat je die overal kan neer zetten in Amsterdam zonder parkeergeld te hoeven betalen..

    Als ik kijk naar de toekomstvisie van EV’s en autonoom rijden, krijg ik zo’n iRobot idee. Ik ben dan liever degene die nog wat heeft staan dat niet elektrisch is.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      27 februari 2019 om 12:39

      @ghost: dat waren alleen maar audis

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        27 februari 2019 om 13:27

        @rolov: droogkloot?

        Login om te reageren
  17. gregorius zegt

    27 februari 2019 om 10:50

    Hij was mooi.
    Hij is nu wat laf.
    En als productie model (in de goedkoopste vormen) zal er weinig bijzonders overblijven.

    Login om te reageren
  18. Design_Driven zegt

    27 februari 2019 om 10:50

    Leuke wagen, mijn moeder had heel vroeger een eerste generatie Honda Civic, deze heeft daar wel wat van weg (niet geheel toevallig)

    Login om te reageren
  19. Gulli zegt

    27 februari 2019 om 10:53

    Woei insta-elektrokoppel op de achterwielen met zo’n korte wielbasis! Kan een listig karretje worden als je de vangnetten uitschakelt

    Login om te reageren
  20. mashell zegt

    27 februari 2019 om 10:53

    Max Verstappen, hier is je nieuwe auto van de zaak.

    Login om te reageren
  21. utregcity zegt

    27 februari 2019 om 11:04

    Oh wow, wat een geil ding! ?

    Login om te reageren
  22. posthumus zegt

    27 februari 2019 om 11:31

    Heel erg kek karretje

    Login om te reageren
  23. Esprit_de_Flandre zegt

    27 februari 2019 om 12:32

    Gewone spiegels opplakken, normaal handvat vooraan, en maken…

    Login om te reageren
  24. RiKe zegt

    27 februari 2019 om 12:34

    Ik vind ‘m nog steeds leuk! Hopelijk wijkt de productie versie niet veel hier van af

    Login om te reageren
  25. MetalLaires zegt

    27 februari 2019 om 12:54

    Als ze die booskijkertjes (van het concept) er op hadden gelaten dan had ie een wat stoerdere uitstraling. Maar misschien te stoer voor de gemiddelde dame.
    Kleinere wielkasten zitten er nu ook al op, nu is het autootje niet meer zo bijzonder..

    Login om te reageren
  26. O plaat zegt

    27 februari 2019 om 13:29

    3 redenen om hem niet te willen.
    -hij is elektrisch
    -het is een hatchback
    -hij heeft 2 deuren te veel.

    Login om te reageren
  27. joos straetmans zegt

    27 februari 2019 om 14:25

    Ziet er veel beter uit dan de concept, vind ik. Geen would-be designfrutsels of rare inkepingen of wat dan ook. Lekker clean. Probleem met concepts is altijd : kijk eens wat wij voor een rare auto kunnen ontwerpen. Realiteitsgehalte is daarbij ver te zoeken.

    Login om te reageren
  28. vroaaar zegt

    27 februari 2019 om 14:26

    Heeft wel iets weg van de Ford 021C conceptcar…

    Login om te reageren
  29. steelfighter zegt

    27 februari 2019 om 15:58

    Guitig autootje

    Login om te reageren
  30. supercarboy zegt

    27 februari 2019 om 17:11

    Ziet er leuk uit hoor

    Login om te reageren
  31. sudbina zegt

    27 februari 2019 om 18:33

    Ja ja ja ja ja! Kijk, als dit betaal baar wordt (lees onder de twintig K), en de tweehonderd kn range werkelijkheid, dan zou ik het serieus in overweging nemen als gebakje voor mijn lieftallige.

    Login om te reageren
  32. sander77 zegt

    27 februari 2019 om 19:36

    Jammer dat die wielkasten nu kleiner zijn. Staat ielig… Eerste prototype was net ff vetter

    Login om te reageren
  33. lekbak zegt

    27 februari 2019 om 20:56

    Alles hangt van de prijs af. Als ze dit voor 15 tot 18k weten te verkopen is het een succes. Zodra het echt veel meer gaat worden dan een a-segmenten met brandstofmotor gaan mensen het te duur vinden, het is met 200km range immers alleen geschikt als auto voor erbij.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North