• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: alles over de nieuwe Peugeot 208

Auteur: RubenPriest, gepost 25 februari 2019 om 07:41 – 89 Reacties

Afbeelding Officieel: alles over de nieuwe Peugeot 208Afbeelding Officieel: alles over de nieuwe Peugeot 208Afbeelding Officieel: alles over de nieuwe Peugeot 208Afbeelding Officieel: alles over de nieuwe Peugeot 208Afbeelding Officieel: alles over de nieuwe Peugeot 208Afbeelding Officieel: alles over de nieuwe Peugeot 208Afbeelding Officieel: alles over de nieuwe Peugeot 208Afbeelding Officieel: alles over de nieuwe Peugeot 208

Officieel: alles over de nieuwe Peugeot 208
Auto’s in het B-segment, maak je borst maar nat.

Na een periode van lekken en teasers is het dan eindelijk zover. In de week voor de Autosalon van Genève heeft Peugeot het doek getrokken van de nieuwe 208. Voor de Franse autofabrikant breekt een spannende periode aan, want deze hatchback is misschien wel het belangrijkste model voor het merk in de afgelopen jaren. De 208 komt met een conventionele verbrandingsmotor én als elektrische auto op de markt.

De nieuwe Peugeot 208 staat op het EMP2-platform. Zoals beschreven geeft dit platform kansen voor alle bekende aandrijflijnen. Peugeot vat de nieuwe 208 samen in een paar zinnen. Zo weegt de hatchback 30 kg minder in vergelijking met zijn voorganger, is de aerodynamica verbeterd voor een gunstiger verbruik en is er kritisch gekeken naar de aandrijflijn.

De 208 komt, in het geval van benzinemotoren, voorlopig enkel met 1.2 liter driepitters. Het gaat hier om de PureTech 75 S&S BVM5, PureTech 100 S&S BVM6/EAT8 en de PureTech 130 S&S EAT8. Die laatste benaming staat niet voor een hongerige maag, maar voor de automatische versnellingsbak met 8 verzetten van Peugeot. Er is één diesel, een 1.5 BlueHDi 100 S&S BVM6.

Officieel: alles over de nieuwe Peugeot 208

De e-208 beschikt over een 50 kWh accu, gekoppeld aan een elektromotor met 136 pk en 260 Nm koppel. Peugeot zegt te garanderen dat de accu acht jaar of 160.000 kilometer ten minste 70 procent van zijn capaciteit kan leveren. De actieradius van de elektrische 208 komt uit op 340 kilometer. Ondanks het feit dat het hier om een elektrische aandrijflijn gaat, komt Peugeot niet met Tesla-achtige sprinttijden voor de e-208. De hatchback doet 0-100 in 8,1 seconden met de Sport-modus.

De Fransen laten weten dat de elektrische auto qua hoofd- en bagageruimte identiek is aan de varianten met een verbrandingsmotor, omdat de batterijen onder de vloer zijn geplaatst. Met 11 kW drie-fase laden is de e-208 in 5 uur en 15 minuten volledig opgeladen. Gebruik maken van laders tot 100 kW maakt mogelijk dat de accu van de e-208 in een halfuur voor 80 procent kan worden opgeladen.

Officieel: alles over de nieuwe Peugeot 208

Het interieur bestaat uit het inmiddels welbekende i-Cockpit. Het infotainmentscherm in het midden is 5-, 7- of 10-inch groot. Dit is afhankelijk welke opties je kiest bij het samenstellen van de nieuwe 208.

De nieuwe 208 staat in de herfst van 2019 bij de dealer. In Genève kunnen we de Franse hatchback voor het eerst van dichtbij bekijken.

Ook interessant!

  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Goedkoopste Peugeot 208 GTI
    De goedkoopste Peugeot 208 GTI heeft een kleurtje
  • Video: stoer doen achterin je zelfrijdende Peugeot 508..
    Video: stoer doen achterin je zelfrijdende Peugeot 208..
  • Peugeot en Opel fleuren het straatbeeld flink op

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

208, e-208, Elektrisch, geneve-2019, hatchback, Peugeot

Vorig bericht: « Het is over en uit voor GM’s goede voornemen
Volgend bericht: Audi heeft iets voor de A8, A7 Sportback, A6 en Q5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. rollingstoned zegt

    25 februari 2019 om 07:49

    Best een leuk ding om te zien.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      25 februari 2019 om 09:25

      @rollingstoned: Leuk, als in speelgoedauto leuk?

      Want daar doet hij me een beetje aan denken. Stripfiguurachtig. Ben benieuwd naar bewegend beeld, want misschien ligt het aan de manier van fotograferen…

      Een EV met 340km range in deze klasse is wel mooi. Ben heel benieuwd wat die moet gaan kosten.

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        25 februari 2019 om 09:46

        @reactief: vanuit bepaalde hoeken oogt ‘ie echt wel goed, maar vanaf andere hoeken inderdaad een beetje speelgoedachtig. Apart. Ben benieuwd hoe die in ’t echt is.

        Login om te reageren
      • jpoers zegt

        25 februari 2019 om 20:16

        @reactief: is dit 340km net als bij renault delen door 2? Dus 170. Op zich ook een redelijke wagen voor een stadsgebakje. Zelf haal ik met de Zoë ook max 120km en gaat prima, als boodschappen auto:) nu nog die lelijke slagtand eraf poetsen en het is wel een fris wagentje

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          26 februari 2019 om 07:40

          @jpoers: Dit is wel wlpt range.
          Bij de meeste EV’s is de echte range toch wel zeker 75% daarvan op z’n minst.
          Dus 250km lijkt me meer dan voldoende. Zeker met snellaadtijden. Maar ook de 170km zou voor zo’n auto nog goed zijn.
          Mag hopen dat je niet meer dat dat rijdt op een gemiddelde dag…

          Login om te reageren
          • jpoers zegt

            26 februari 2019 om 14:37

            @reactief: de Zoë trekt met een 40kw er 300km uit. Dus 50kw mag je wel iets meer verwachten. Heb zelf een 22kw versie als boodschappen wagen en is de 100km voldoende range om ergens te komen. (Middelburg-Breda) ff shoppen en terug te zoomen.

            Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      25 februari 2019 om 10:32

      @rollingstoned: op de LED’s in de voorbumper na helemaal met je eens.

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        25 februari 2019 om 13:33

        @punicaoase: ja, die slagtanden zijn mij ook iets te veel een gimmick.

        Login om te reageren
  2. anakin zegt

    25 februari 2019 om 07:51

    Ziet er sportief uit

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      25 februari 2019 om 13:32

      @anakin: ik vroeg me al af of Adidas hier iets tegen of mee te maken heeft…?

      Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    25 februari 2019 om 07:51

    Misschien moet Audi of BMW eens gaan babbelen met deze ontwerper. Wat een tof ding.

    Login om te reageren
    • dees zegt

      25 februari 2019 om 16:40

      @janjansen: De ontwerper speelt geen giga rol bij BMW. Die gaan nooit een groot risico nemen qua design, die kiezen alleen voor evolutie.

      Login om te reageren
      • mrB zegt

        25 februari 2019 om 18:08

        @dees: de ontwerper bij bmw hoeft alleen maar groter nieren op het nieuwe model te tekenen.

        Login om te reageren
  4. autodidact zegt

    25 februari 2019 om 07:53

    Doet mij denken aan de Audi A1

    Login om te reageren
    • wahltiroler zegt

      25 februari 2019 om 08:00

      @autodidact: smaken verschillen maar dan vind ik deze mooier en onderscheidender

      Login om te reageren
    • royaledeluxe zegt

      25 februari 2019 om 09:19

      @autodidact: Inderdaad, daar dacht ik ook aan, heb ze dan wat zitten vergelijken (foto vergelijk) en deze 208 is ondanks de algemene gelijke lijnen vooraan, want achteraan is het een heel ander design, toch veel spannender en frisser. De A1 is doodsaai als je ze zo bekijkt. Alleen die “sabeltijger slagtanden” daar ben ik toch nog niet uit of het iets toevoegt of niet, maar het geeft wel een algemeen gezicht aan de wagen(s) van het merk.

      Login om te reageren
  5. enricoleerdam zegt

    25 februari 2019 om 07:55

    Dit wordt een verkooptopper !

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      25 februari 2019 om 09:37

      @enricoleerdam: ja en brandweerwagens zijn rood…

      Login om te reageren
      • marinepower zegt

        25 februari 2019 om 23:37

        @str8six: of geel…

        Login om te reageren
  6. toyotafortuner zegt

    25 februari 2019 om 07:57

    Guitig gebakje!

    Login om te reageren
  7. wahltiroler zegt

    25 februari 2019 om 07:59

    Net vanochtend op Autobild gezien en een Tip gestuurd…

    Maar Ruben was sneller.

    Smaken verschillen maar voor mij toch een vd mooiste in zijn segment.
    De nieuwe Clio is ook niet verkeerd en de C3 is guitig maar (meer you hate it or you love it)

    Fraaie lijnen (niet altijd makkelijk bij een compacte Hatch) faaie details

    Die kop en achterlichtunits springen er echt uit .

    Alleen die actieradius van de EV… 340 Km…

    Hoe is dat in de praktijk en hoe in vergelijking met de concurrentie?

    Dat interieur, kwijl?) mooiste 7n zijn klasse! (aan dat kleine stuurwiel wen je snel)

    Peugeot is goed bezig de laatste tijd.
    Maar als Peugeot steeds fraaier, luxer en beter wordt…

    Wst is dan nog de plaats van DS?

    Login om te reageren
    • maarteno zegt

      25 februari 2019 om 08:34

      @wahltiroler: citrofielen bevredigen?

      Login om te reageren
      • wahltiroler zegt

        25 februari 2019 om 08:44

        @maartenoosterbaan: iieuw dat wil ik niet life zien?

        maar heb je voor citrofielen niet al Citroën zelf?

        Login om te reageren
        • maarteno zegt

          25 februari 2019 om 18:04

          @wahltiroler: wat is DS anders dan een Citroen met een speciale badge….

          Login om te reageren
          • wahltiroler zegt

            25 februari 2019 om 19:24

            @maartenoosterbaan: daar heb je enerzijds gelijk.

            anderzijds is een Audi ook slechts een opgeleukt Volkswagen met een ander logo

            Login om te reageren
    • karhengst zegt

      25 februari 2019 om 08:48

      @wahltiroler: China

      Zag van het weekend dan toevallig een DS7 rijden, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het merk als Citroën meer succes had gehad in Europa.

      Login om te reageren
      • wahltiroler zegt

        25 februari 2019 om 10:18

        @karhengst: dat klopt… alhoewel de verkoopcijfers volgens PSA nog wat tegenvallen geloof ik

        Login om te reageren
    • laptom zegt

      25 februari 2019 om 09:32

      @wahltiroler: De actieradius van de EV is wel erg goed voor zo’n klein ding. Als hij nog betaalbaar wordt…

      Login om te reageren
      • dees zegt

        25 februari 2019 om 16:41

        @laptom: Dit ding zie ik als EV geschikter dan een Tesla.
        Want dit is het soort auto’s waar je veel van ziet op straat.

        Login om te reageren
  8. emping zegt

    25 februari 2019 om 08:02

    Ziet er gelikt uit, zeker zo in het geel. Maar het blijft een Peugeot.

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      25 februari 2019 om 09:22

      @emping: Inderdaad. Net zoals een VW een VW blijft en pindakaas pindakaas. Wat is je punt?

      Login om te reageren
      • eklasse zegt

        25 februari 2019 om 09:56

        @vaakbenjetebang: pindakaas blijft niet altijd pindakaas hoor. Soms wordt het saté. Maar dat terzijde. Dit Peugeotje, in deze uitvoering, is een dik bommetje!

        Login om te reageren
      • wahltiroler zegt

        25 februari 2019 om 10:20

        @vaakbenjetebang: Hij heeft helemaal geen punt maar wilde ook maar eens “lollig” doen, denk ik

        Login om te reageren
      • emping zegt

        25 februari 2019 om 11:31

        @vaakbenjetebang: Pindakaas is er in veel uitvoeringen maar geef mij maar gewoon de pindakaas van Calve. Peugeot blijft natuurlijk gewoon Franse rommel dat er soms goed uitziet en soms wat langer heel blijft.

        Login om te reageren
        • vroaaar zegt

          25 februari 2019 om 13:36

          @emping: en jij bent gewoon een plaat – voorganger van CD en MP3 – die in z’n groef blijft hangen….

          Login om te reageren
        • vaakbenjetebang zegt

          25 februari 2019 om 14:52

          @emping: Volgens mij is het bouwen van ‘rommel’ zeker geen uniek Franse specialiteit. Laat ik het zo zeggen: ik zie nog altijd onmeunig veel Clio’s en 206-jes rijden die er al een jaar of 15 tot 20 op hebben zitten.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            26 februari 2019 om 07:09

            @vaakbenjetebang: pluspunten voor het spreken van de waarheid en het promoten van het Twents.

            Login om te reageren
            • vaakbenjetebang zegt

              26 februari 2019 om 19:52

              @mashell: En dat voor een Eindhovenaar!

              Login om te reageren
  9. viezefreddyw zegt

    25 februari 2019 om 08:04

    Wat is het interieur strak zeg, heel erg mooi. Zeker voor zo’n autootje in dit segment.

    Login om te reageren
  10. krisp zegt

    25 februari 2019 om 08:12

    Ik vind het heel gedurfd dat Peugeot hun eerste EV in het B-segment uitbrengt. Ik ben heel benieuwd naar de prijs, want normaliter wil je dit soort nieuwe technologie eerst terugverdienen in het hogere segment.

    Het design doet -zoals wel vaker bij Peugeot- denken aan Audi, maar heeft zeker een eigen twist.

    Login om te reageren
    • wahltiroler zegt

      25 februari 2019 om 08:16

      @krisp: Ik vind het heel gedurfd dat Peugeot hun eerste EV in het B-segment uitbrengt

      Ik ben het met je eens masr anderzijds is Renault ook met de Zoe begonnen en daarmee succesvol

      Login om te reageren
    • quotama zegt

      25 februari 2019 om 08:17

      @krisp: In t hoge segment hebben ze gewoon de tech niet om te concurreren met Tesla, de nieuwe Jaguar E-pace of de Audi modellen. Een electrische auto is op zich niet extreem ingewikkeld. En trouwens niemand gaat een peugeot met een extreem prijskaartje bestellen. De nieuwe Hyundai modellen doen t erg goed. Dus ik denk dat peugeot nu wel moet inspringen.

      Login om te reageren
      • krisp zegt

        25 februari 2019 om 08:21

        @quotama: Hoger is relatief begrip. Ik had het logisch gevonden als ze de 3008/5008 eerst hadden gebruikt, of de nieuwe 508. Toch ben ik blij met dit model, want het is in feite de eerste (niet-SUV) B-segmenter met een batterij. Als deze voor (tegen de) 30k weggaat, mag de batterijfabriek overuren gaan maken.

        Login om te reageren
    • bassx zegt

      25 februari 2019 om 08:25

      @krisp: Dat heeft Opel al voor ze gedaan ;)

      Login om te reageren
      • wahltiroler zegt

        25 februari 2019 om 09:21

        @bassx: De EV ervaring van GM-Opel was zeker een belangrijke factor bij de overname door PSA

        Login om te reageren
  11. quotama zegt

    25 februari 2019 om 08:14

    Goed design hoeft geen miljoenen te kosten. Mooi hoor. Die achterkant is sexy!

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      25 februari 2019 om 08:26

      @quotama: Dit design kost meerdere miljoenen. Het wordt alleen terugverdiend door massaproductie.

      Login om te reageren
      • mvdd zegt

        25 februari 2019 om 08:44

        @bassx: Ik vermoed dat @quotama doelt op de aanschafprijs

        Login om te reageren
      • quotama zegt

        25 februari 2019 om 08:45

        @bassx: Zo bedoel ik t natuurlijk niet. Voor de consument natuurlijk.

        Login om te reageren
  12. bottles zegt

    25 februari 2019 om 08:17

    Wat een geinig ding zeg. Vind ‘m niet perse heel mooi, maar alles “klopt” er wel aan.

    Login om te reageren
  13. kees66 zegt

    25 februari 2019 om 08:18

    Leukste nieuwe auto sinds tijden… Maar geen coupe in het aanbod? Denk dat hij er zonder die achterdeuren nog leuker uitziet..

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      25 februari 2019 om 11:37

      @kees66: de driedeurs variant van zo’n beetje elke auto is verdwenen of gaat de volgende generatie verdwijnen.

      Login om te reageren
  14. cisn zegt

    25 februari 2019 om 08:20

    Achterkant is idd niet verkeerd. Is het foefje om de rand van de wielkasten zwart te maken, en het zo wat dikker maken van de koets standaard??

    Login om te reageren
    • gertjano zegt

      25 februari 2019 om 09:09

      @cisn: Dat is ook het enige ‘lelijke’ wat ik aan de auto op te merken heb. Volgens mij was het qua design net wat mooier geweest als ze in de carrosseriekleur meegespoten waren :)

      Login om te reageren
    • emping zegt

      25 februari 2019 om 11:28

      @cisn: Niemand koopt driedeurs meer, wat ik wel jammer vind.

      Login om te reageren
  15. fastforward zegt

    25 februari 2019 om 08:27

    Wat een mooie mix. De 508 aan de voorkant, de 308 aan de zijkant en een toefje Porsche (?) aan de achterkant. De specs liegen er ook niet om. Wordt een topper.

    Login om te reageren
    • henkpatat zegt

      25 februari 2019 om 10:42

      @fastforward: achterkant is ook met invloed van de peugeot 205/309 met t zwart tussen de lampen. Plus de vorm van de C-stijl van de 205 met tekst over de uitvoering. Mooi gedaan zeker!

      Login om te reageren
  16. escort77 zegt

    25 februari 2019 om 08:36

    Is dit nu ook de eerste keer dat Peugeot een type-aanduiding hergebruikt?

    Login om te reageren
    • wahltiroler zegt

      25 februari 2019 om 08:47

      @escort77: niet echt de 308, 3008, 508, 5008 gimg m voor wel blijft de 8 in de typeaanduiding

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      25 februari 2019 om 11:41

      @escort77: Peugeot parkeerde zichzelf in een lastig parket toen ze bij de 308 kwamen. De 309 (de welbekende omgekatte Simca/Talbot) bestond immers al. Bovendien liep het niet helemaal gelijk op qua eindcijfer, de 207 en de 308 liepen parallel aan elkaar, bijvoorbeeld.

      Voor meer eenheid is Peugeot begonnen met alle modellen laten eindigen op 8, en dan in het midden de 0 voor standaard modellen en 00 voor SUV’s. Zo wordt het één, over het hele gamma.

      Uitzondering op de regel is de 301, Peugeot had gezegd dat de ‘goedkope’ modellen (voornamelijk elders ter wereld) eindigen op een 1. Dat is naar mijn wetens enkel bij de 301 gebleven.

      Login om te reageren
  17. Jochempie zegt

    25 februari 2019 om 08:40

    Achterkant leuk, doet weer denken aan de 205. Voorkant oké, die muil kennen we nu wel. Zijkanten eigenlijk veel te soft. Het doet denken aan een Citroen C3.

    Login om te reageren
  18. alfapeter zegt

    25 februari 2019 om 08:41

    Geslaagd ontwerp al blijf ik de Peugeot-interieurs met de hoog geplaatste klokken raar vinden.
    Brandstofmotor, elektrisch maar geen hybride hoewel PSA die technologie wel ik huis heeft.

    Login om te reageren
  19. Alfarobert zegt

    25 februari 2019 om 08:44

    Hoop dat ze ook nog 1.4 litertjes gaan maken met gewoon 4 cilinders. Ik ben niet zo happig op 3 cilindertjes. Moeten teveel toeren maken,meer slijtage,etc.

    Login om te reageren
  20. caprio zegt

    25 februari 2019 om 08:49

    Mja, een weinig verrassend ontwerp, de gril hebben ze van Audi afgekeken, de zijkant eerder van de 308 dan van de 205. En de achterkant van de mooie sedan 408. Het ziet eruit alsof het ontwerpproces zwaar zwoegen is geweest met veel compromissen. De oude en nieuwe Clio vind ik echt een plaatje waar alles klopt en waar niets geleend is van andere modellen of voorgangers. Dat mist de 208.

    De binnenruimte schijnt matig te zijn, kofferbak zelfs vrij klein. Dash is wel bijzonder uniek en vast heel mooi in het echt.

    Wel heel goed dat een normaal model er als volledige elektrische variant komt, van dezelfde productielijn en dus hopelijk betaalbaar.

    Login om te reageren
  21. sr20det zegt

    25 februari 2019 om 09:03

    Maar waarom heet ie niet 209?

    Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      25 februari 2019 om 10:18

      @sr20det: omdat ze besloten hebben te stoppen bij 8, in 2012 al trouwens.

      Login om te reageren
    • henkpatat zegt

      25 februari 2019 om 10:42

      @sr20det: iets met een peugeot 309 uit het verleden. Voor het gemak laten ze t bij de 8

      Login om te reageren
  22. Pordon zegt

    25 februari 2019 om 09:06

    Ik ben één van de weinige blijkbaar maar ik vind dit echt helemaal niks. Zijkant is te ‘lief’ en de voor en achterkant komen geforceerd over. Waar de 508 het goed kan hebben lijkt dit op het lelijke kleine zusje. Het interieur is ook veel te druk, zoveel lijnen en blijf dat kleine stuur met hooggeplaatste tellers vervelend vinden. Ooit een 308 als tijdelijke vervanging gereden en ik kon er maar niet aan wennen.

    Login om te reageren
  23. porsche928 zegt

    25 februari 2019 om 09:07

    Waarom nog zo’n enorme console in het midden, die is niet meer nodig.

    Login om te reageren
  24. tenaci zegt

    25 februari 2019 om 09:16

    Kekke verschijning, dit zou wel weer eens een ‘sterk nummer’ kunnen worden!

    Vanaf de eerste 206 vond ik het niet veel meer aan qua design, maar dit doet het beter. Weer wat meer het ‘two box design’ zoals hatchbacks vroeger waren in de tijd van de 205.

    Login om te reageren
  25. Gulli zegt

    25 februari 2019 om 09:16

    Zie je wel, een EV hoeft helemaal niet zo achterlijk te zijn. Gewoon normale acceleratie en de stroomvoorraad bewaren voor actieradius. Misschien is het geen hele grote actieradius maar zou de koper van een 208 daar wakker van liggen? Die zal hem waarschijnlijk voor stadsverkeer of voor het forenzen gebruiken. Ze zijn er altijd maar de lange vakantieritten worden vaak toch met grotere auto’s gemaakt.
    Ik vind het een geinig autootje!

    Login om te reageren
    • henkpatat zegt

      25 februari 2019 om 10:44

      @gulli: lijkt me ook heerlijk goedkoop zakelijk te rijden, staat in mn lijstje

      Login om te reageren
  26. porsche928 zegt

    25 februari 2019 om 09:22

    Waarom heeft die gele nog uitlaatpijpen?

    Login om te reageren
  27. thomasthomas zegt

    25 februari 2019 om 09:28

    Ze zouden de GTi van die bredere wielkasten moeten geven dan heb je echt een bommetje zou leuk zijn.

    Login om te reageren
  28. pier zegt

    25 februari 2019 om 09:32

    De 208 was te rond en lief, dit is een mooie sportieve opvolger. Gaat weer een succesnummer worden zoals de 206 dat was. Het interieur ziet er strak uit, alleen moet ik wel even wennen aan dat grote scherm. Misschien dat de 8 inch variant de beste optie is.

    Login om te reageren
  29. cloverleaf zegt

    25 februari 2019 om 09:45

    Wel een gaaf ding doet me denken aan de saxo van vroegah

    Login om te reageren
    • gandini zegt

      25 februari 2019 om 11:14

      @cloverleaf: Ja vooral die VTS-jes met die dikke wielkasten!

      Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        26 februari 2019 om 13:42

        @gandini: die waren heel cool. Blauw stond m ook mooi

        Login om te reageren
  30. berlinetta zegt

    25 februari 2019 om 09:51

    Ik vind hem gaaf! En dat interieur ziet eruit alsof het uit een auto van een paar klasses hoger komt. Erg mooi.

    Login om te reageren
  31. focusrs zegt

    25 februari 2019 om 09:52

    Lichtbak achter lijkt wel een beetje op die van de nieuwe Porsche Macan

    Login om te reageren
  32. ghost zegt

    25 februari 2019 om 10:04

    Zooo!! Deze is echt goed gelukt! Leuk om te zien, en een top interieur!! Weer een Peugeot waar ik in zou willen rijden (liefst wel met een lekker 2.0 turbo blok).

    Login om te reageren
  33. karaya zegt

    25 februari 2019 om 10:18

    Mooie auto. Peugeot is goed bezig.

    Login om te reageren
  34. Calimero zegt

    25 februari 2019 om 10:44

    (Bijna) iedereen is lovend. Ik niet. Ik vind met name het dashboard erg lelijk.
    De buitenkant doet mij denken aan een Facelift C3 ( niet zo gek aangezien die van hetzelfde concern is)
    En dan de achterlichten ( spuitbus zwart) en de slachttanden als DRL. Nee ik sla deze over.

    Login om te reageren
  35. jcjc zegt

    25 februari 2019 om 11:15

    Donders, lekkere auto geworden hoor. Vond de Polo eigenlijk altijd wel ‘t mooist/meest volwassen in het segment, ondanks dat ‘ie wat saai is. Maar krijg spontaan zin om te sturen als ik deze zie! Prima leasebakkie ook wel voor 4% bijtelling lijkt me!

    Login om te reageren
  36. upstream zegt

    25 februari 2019 om 12:14

    Mocht de electrische met concrete range 280 km uitgerust met wat leuke opties rond de 30k uitkomen in Belgie (ongeveer de prijs van een ok van opties voorziene diesel 308)… Best te overwegen waard…

    Login om te reageren
  37. BaRa zegt

    25 februari 2019 om 12:29

    Mooi design, absoluut. Maar: hij ziet er behoorlijk hoog uit. Denk die zwartgelakte “spatborden” even weg, en je merkt meteen hoeveel koetswerk er nog boven de wielkappen uitsteekt. Dat lijkt me maatje Golf-plus. En daar word ik niet noodzakelijk gelukkig van…

    Login om te reageren
  38. Dutchdriftking zegt

    25 februari 2019 om 12:55

    Zou dit dan dé elektrische auto voor de particulier worden?

    Login om te reageren
  39. johnwaters zegt

    25 februari 2019 om 15:03

    Mooie auto, dit wordt een succes.

    Login om te reageren
  40. remarkable zegt

    25 februari 2019 om 20:51

    Achterkant lijkt een beetje op de nieuwe Macan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North