Officieel: de nieuwe Toyota Corolla als station

Auteur: , 59 Reacties

De Corolla met plek voor je hond, kinderen en IKEA-kasten.

De daadwerkelijke onthulling is binnenkort in Parijs. Voordat het zover is presenteert Toyota de nieuwe Corolla Touring Sports alvast op je beeldscherm. We kenden de nieuwe Corolla al als hatchback en nu is het de beurt aan de station.

Net als de hatchback, lanceert Toyota de nieuwe Corolla Touring Sports met twee hybride aandrijflijnen. Er is ook een conventionele motor te kiezen. De keuze bestaat uit een 1.2-liter turbomotor met 116 pk, een 1.8 hybride met 122 pk en een 2.0 hybride met 180 pk. Naast een hatchback en station komt er ook nog een sedan van het model, deze variant zal enkel met de 1.8 hybride verkrijgbaar zijn in ons land.

De Corolla Touring Sports heeft een wielbasis van 2.700 mm, wat vooral de beenruimte achterin ten goede moet komen. Volgens Toyota is de station de ruimste in zijn klasse. Qua lengte kun je de Corolla Touring Sport vergelijken met de huidige Toyota Avensis. De bagageruimte bedraagt 598 liter. Waar de Corolla hatchback de Auris hatchback vervangt, zal deze station de Auris Touring Sports gaan vervangen.

Toyota verwacht de Corolla Touring Sports in het eerste kwartaal van 2019 te leveren. De onthulling is zoals gezegd op de Autosalon van Parijs.



59 reacties

Heftig nieuws!
Hoewel dit geen designklapper is, ziet deze Corolla er eigenlijk heel goed uit. Ben benieuwd hoe deze in het echt eruit ziet, maar voor een zuinige, ruime station is zeker ruimte in de huidige markt.
@krisp: voorkant lijkt op een walvishaai. Blijven Japanners natuurlijk.
@drdre1: foek joe whale! And foek joeeee dolphin!
@jaso013: foek joe cow! Foek joeeeee chicken!
@krisp: inderdaad! En ook het interieur lijkt behoorlijk onderscheidend te zijn, lekker licht en minimalistisch. Doet me meer aan Tesla denken dan aan de concurrentie.
Niet verkeerd.

Voor t eerst sinds hoelang dat de Corolla Wagon naam weer in Nederland is?
Lijkt mij een prima auto die mooi beantwoord aan de vraag van de vraag van de beoogde doelgroep en waarschijnlijk perfect betrouwbaar. Maar één ding fout: de tablet die uit het dashbord steekt.
Keurige auto om te zien, zeker en profil ligt-ie prettig op het netvlies.
Niet slecht moet ik zeggen.
Ik vind dit serieus een mooie auto… minder 13 in een dozijn als bijvoorbeeld een Golf. Geslaagd wat mij betreft!
Ziet er gewoon goed uit
Ziet er zeer goed uit. Sterker nog, kan geen stationwagon bedenken in dit segment die ik mooier vind.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Die 180 pk-versie lijkt me eigenlijk een heerlijke auto. Snel, zuinig en betrouwbaar. Leuk rijden zal ie waarschijnlijk niet doen, maar dan koop je een leuk autootje voor erbij.
@berlinetta: mijn ervaring is dat pk’s bij Toyota niet zoveel zeggen helaas. 0-100 tijd is bij de concurrentie imo korter dan bij Toyota met meer PK.
@b088y: Dat zie je wel bij meerdere merken. Bij Volvo is dat ook vaak het geval. Een T6 is bijv. langzamer dan een 330i. Maar deze Toyota zal ook zeker geen kanon zijn, maar je hebt genoeg power om comfortabel te kunnen rijden. Dat is ook precies wat je moet doen met deze auto.
@berlinetta: dat komt omdat er merken zijn die wél eerlijke cijfers weergeven…
@b088y: we zullen het tzt weten.. Ik heb namelijk gelezen op internet dat de 180pk motor een nieuwe versnellingsbak krijgt met “Launch mode” en een vernieuwde CVT wat een stuk sneller “schakelt” (20%) en minder koppelverlies oplevert… (als je het leest https://newsroom.toyota.co.jp/en/powertrain2018/ths2/ en https://www.motor1.com/news/234121/2019-toyota-auris-teased/ )
@tvr1974: de lexus ux 250h krijgt deze motor ook. 8.7 naar 100 en vanaf 96 gram co2 in de lexus.
@berlinetta: Ben btw wel een Toyota fan, heb er meerdere gehad. In vind het een geslaagde auto waar zeker markt voor is.
@berlinetta: accus wegen veel…
@sjonniedeluxe: jij ook.. accu’s wegen veel… je weet niet eens hoe groot deze zijn dus deze opmerking slaat kant nog wal
@mastemaker: ik weet meer over accu’s dan jij over mijn gewicht. Mijn opmerking was bedoeld om aan te geven waarom hybride toyotas minder snel zijn/waren dan andere conventionele autos met evenveel pk.
idd wie weet is de accu van deze toyota te verwaarlozen kwa gewicht… dom zijn en doen of je het snapt is een talent.
Toyota heeft wel serieuse stappen gemaakt. Die vorige designlijn was echt extreem lelijk, en nu is het best wel oke en heeft ie mooie lijnen. Met 180pk lijkt het me een prima gebakkie om van a naar b te komen
Precies een auto die nou net wel of net niet goed gaat verkopen. In principe heeft ie alles om een prima auto te zijn voor mensen die een vervoersmiddel nodig hebben.
Als ze dit ding competitief in de leasemarkt kunnen zetten, kan je m nog wel eens vaak gaan zien.
Die snap ik niet helemaal;
1.2: 116pk
1.8 hybride: 122pk

6pk verschil?
@gulli: de 1.8 hybride wordt krijgt wat meer vermogen. In de auris was dat 122 pk maar dat wordt Vgm 130 pk.
@gulli: Misschien dat het verschil juist in het koppel zit?
@gulli: 1.2 goedkoper in aanschaf en hybride goedkoper qua verbruik (plus er is nog een grote groep mensen die zich willen profileren met een hybrid)
@b088y: daarbij mag je met de 1.2 een aanhanger er achter hangen… en de hybride een miniaanhanger (max 500kg oid) .. althans dit verwacht ik.. is namelijk ook bij de auris/prius het geval.
@tvr1974: is inmiddels 725kg, zal me niets verbazen als de 2.0 hybrid 1.500kg mag hebben
@mastemaker: dat is dus precies wat ik bedoelde.. De hybride mag/mocht maar 725kg hebben terwijl de 1.2 turbo 1300kg mag trekken. Ben idd straks ook benieuwd wat de 2.0 mag… maar ik weet dat t niks met de cilinderinhoud/vermogen te maken heeft/had. het gaat om die electromotor die anders te warm wordt.. of de accus ervan oid..had ik begrepen.. Alleen als je 4wd hebt zou je wel veel meer mogen trekken met die hybride
@gulli: Toyota/Lexus doet dat wel vaker, meerdere motoriseringen met een vergelijkbare output. Gunstig voor verschillende markten, maar ook zodat de veelrijder kan profiteren van een laag praktijkverbruik en de weinigrijder een goedkopere auto heeft door een lager theoretisch verbruik.
@gulli: Atkinson-motor. Veel slagkracht, weinig vermogen.
Mooie auto zeg! De zijkant is lekker gedrongen. Alleen het interieur blijft achter, vind ik. Door de harde kleuren van de graphics ziet het eruit alsof je terug bent in de jaren ‘90.
Helemaal eens met de sentiment van de meeste reacties:
Het is geen revolutie in het segment, maar absoluut een leuk uitziende auto. Mooie lijnen.
Voeg hierbij de hoge kwaliteitsstandaard van Toyota en het zal een verkooptopper worden, zoals eigenlijk alle Corolla’s wel zijn geweest geloof ik.
Mooi van buiten, maar vind de binnenkant wel heel steriel ogen.
@jack_abarth: Ik vind dat juist wel mooi. Leuk dat er straks iets te kiezen valt :)
Ik vind ‘m wel fris ogen eigenlijk, zeker de buitenkant. Ik denk wel dat deze velgen heel erg helpen dus het is nog even afwachten hoe die oogt op de 16 inch instappertjes.
Leuke auto. Tijd voor neer Aziatische auto’s op de weg.
Ziet er goed uit.

Voor de neus hebben ze zich laten inspireren door de Turbo Polyp op
de kermis.
Potverdorie, dit ziet er toch wel goed uit! Geen design klapper, maar ook geen suffe bak meer. Verwacht ook dat ie scherp rijdt, aangezien deze op het TNGA platform staat en dat platform onder de C-HR bewijst dat Toyota ook leuk rijdende auto’s kan maken. Dit kan wel eens ‘de beste keus’ gaan worden in het C-segment.
Da’s een mooie Megane!
Tof dat de naam Corolla terug is. Auris trok op geen hol.
Naast betrouwbaar nu eindelijk ook een beter design
Hopen dat die niet zo onbetrouwbaar is als de Auris Hybrid was. Wat een walgelijke auto was dat zeg..
@1audi1: Onbetrouwbaar want??? Voor zover ik weet is ie juist heel betrouwbaar.
@redbeams: Eigen ervaring
@1audi1: En daarnaast slechte infotainment. Irritante zoom van de motor boven de 140. Interieurdelen braken af. Reed verder wel lekker. De Avensis diesel waar ik jaren terug als lesauto in reed was ook altijd kapot..
@1audi1: Gek…zowel de auris en de avensis (2.0 diesel) waar ik in reed nooit problemen mee gehad.Broodje aap of je kan niet rijden ;)
Komt ie ook met een Diesel?
Nette bak voor een station.
Ziet er niet onaardig uit.
Toyota blijft er wel saai uitzien , waarom gaan ze is niet te leer bij de Duitste vrienden
@sannydanny: Liever niet want die zijn pas slaapverwekkend
Ziet er absoluut niet verkeerd uit! Hopelijk zal t hier in Nederland aanslaan

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).