• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel! De Polestar 1 met 600 pk

Auteur: Author, gepost 17 oktober 2017 om 13:16 – 68 Reacties

Afbeelding Officieel! De Polestar 1 met 600 pkAfbeelding Officieel! De Polestar 1 met 600 pkAfbeelding Officieel! De Polestar 1 met 600 pkAfbeelding Officieel! De Polestar 1 met 600 pkAfbeelding Officieel! De Polestar 1 met 600 pkAfbeelding Officieel! De Polestar 1 met 600 pkAfbeelding Officieel! De Polestar 1 met 600 pkAfbeelding Officieel! De Polestar 1 met 600 pk

Officieel! De Polestar 1 met 600 pk
Het was al bekend dat de huistuner van Volvo met een eigen model zou komen. Dit is ‘m dan!

De Polestar 1 is de eerste auto die als standalone van de tuner in de markt wordt gezet. Het apparaat is goed voor 600 pk en 1.000 Nm en moet medio 2019 van de band rollen in China. De gelijkenissen met de Volvo Concept Coupé uit 2013 zijn evident en da’s bepaald geen straf voor de oogjes!

Polestar 1 wordt geen zuivere EV. Het accupakket wordt namelijk geholpen door een bescheiden verbrandingsmotor. De volledig elektrische range bedraagt 150 kilometer en da’s voor een hybride behoorlijk ver. De meeste modellen komen niet verder dan een kilometer of 50. Op papier, wel te verstaan.

Polestar 1

Het apparaat staat op Volvo’s Scalable Platform Architecture (SPA). Toch benadrukt Polestar dat zo’n 50% van de auto in eigen huis werd ontwikkeld. De 2+2 GT krijgt geavanceerde dempers van het Zweedse Öhlins en de koets werd opgetrokken uit koolstofvezel, om zo de stijfheid te verhogen en het gewicht en het zwaartepunt te verlagen. Dankzij de dubbele elektromotor op de achteras kan torque vectoring worden toegepast voor nog meer stabiliteit in bochten.

Net als bijvoorbeeld Tesla zal Polestar alleen auto’s verkopen via internet. Het woord verkopen kun je overigens tussen aanhalingstekens plaatsen, aangezien het merk met een soort abonnementsdienst op de proppen komt. Naast de onthulling van de Polestar 1 verklapt het merk dat er een volledig elektrische “2” komt, die de degens kruist met de Tesla Model 3.

Daarnaast bevestigt Volvo dat het samen met moederbedrijf Geely een bedrag van 640 miljoen euro investeert in het elektrische automerk Polestar. Van dat geld wordt een fabriek in China gebouwd waar de onder andere de Polestar 1 gebouwd gaat worden. Wie zit te watertanden achter z’n scherm heeft trouwens mazzel. De orderboeken voor de Polestar 1 gaan vandaag open!

Ook interessant!

  • nieuwe Polestar modellen
    Nieuwe Polestar modellen zijn onderweg
  • Polestar is evenveel waard als Volvo (?)
  • Eerste beeld Polestar 3
    Eerste beeld Polestar 3 bevestigt het ergste
  • Deze racy Polestar 2 heeft 476 pk

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, Hybride, Polestar, polestar-1, Volvo

Vorig bericht: « Dit werd niet de Lamborghini Miura
Volgend bericht: Man die tankstation ramde draait de bak in »

Lees Interacties

Reacties

  1. ab1963 zegt

    17 oktober 2017 om 13:19

    Kan je dan ook maandelijks opzeggen?

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      17 oktober 2017 om 16:00

      @ab1963: gratis proefperiode van 1 maand? En binnen de maand weer opzeggen want dat trekt de beurs waarschijnlijk niet…

      Login om te reageren
  2. willeme zegt

    17 oktober 2017 om 13:21

    Potjandrie. De Duitsers mogen wel gaan uitkijken. Laatst in de Lexus LC gezeten: wat een gave bak is dat! En deze roept een beetje hetzelfde gevoel op. Een bijzonder fraaie en gave coupé die op zijn eigen manier cool is. Nice.

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      17 oktober 2017 om 16:23

      @willeme: Of de Duitsers nu moeten gaan uitkijken valt moeilijk te bepalen. Zoals hier al zo vaak is gebleken, kunnen velen maar moeilijk verkroppen dat er ’n wezenlijke verandering plaatsvindt in de aandrijftechniek van “onze” auto. En zolang er renderende vraag blijft naar grote en zware motoren op fossiele brandstof, zullen fabrikanten die blijven aanbieden. Ik denk echter, dat ook zij beslist wel intensief bezig zijn om zich voor te bereiden op de veranderende toekomst.
      OT: Prachtige coupé! En vanwege ’t feit dat hij zich weet te onderscheiden van het bekende aanbod, vind ik hem juist bijzonder aantrekkelijk.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        17 oktober 2017 om 16:32

        @9000cse: Ja, dat is zo. Alhoewel die ‘grote motoren’ hard aan het aftrainen zijn. (downseizing, turbo etc).

        Ik bedoelde het voornamelijk qua stijl. Ik heb het gevoel dat BMW en Audi en in mindere mate Mercedes een beetje de draad kwijt zijn om een schitterende auto te bouwen. Deze Polestar en de LC zijn typisch auto’s die de Duitsers zouden moeten kunnen maken.

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          17 oktober 2017 om 17:10

          @willeme: Vind het interieur anders lelijker dan een gemiddelde Volvo. Maar goed; de Duitse grote merken zullen inderdaad niet zo snel one-offs bouwen; maar het blijft dan ook een beetje appels met peren vergelijken, de best verkochte auto’s zijn nog altijd de oersaaie Polo’s en Golfen (slechts voorbeelden mensen, niet meteen boos worden !) van deze wereld …

          Login om te reageren
      • snel70 zegt

        17 oktober 2017 om 18:27

        @9000cse: grote en zware motoren? Een voorbeeldje, mijn eigen auto (750d x-drive) weegt 195 kilo minder dan een tesla. Dus wat is er nou groot en zwaar aan die motoren?

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          18 oktober 2017 om 04:14

          @snel70: Mogelijk heb ik m’n mening niet juist genoeg weergegeven. Wat ik bedoelde te zeggen is, dat er nog steeds een renderende vraag is naar auto’s met een motor met grote cilinderinhoud. Dat bedoelde ik met “zwaar”. Als ik zie, dat deze Polestar 600 pk produceert en 1.000 Nm met ’n 2.0ltr 4-cilinder, vergelijk dat dan eens met de conventionele motoren die vergelijkbare prestaties leveren.

          Login om te reageren
          • snel70 zegt

            18 oktober 2017 om 09:41

            @9000cse: Ik begrijp hem. Echter de polestar trekt geen 600 pk en 1000nm uit een 2 liter blok zoals je schrijft. Verders een interessante wagen voor de coupe rijder.

            Login om te reageren
            • 9000cse zegt

              18 oktober 2017 om 14:17

              @snel70: Kleine nuance: Ik schreef MET ’n 2 ltr., niet UIT ’n 2 ltr.

              Login om te reageren
              • snel70 zegt

                18 oktober 2017 om 14:31

                @9000cse: daar heb je helemaal gelijk in ; )

  3. berlinetta zegt

    17 oktober 2017 om 13:21

    Shut up and take my Zweedse Kronen. Man wat een heerlijke auto.

    Login om te reageren
  4. Edge zegt

    17 oktober 2017 om 13:22

    Ik vind hem echt geweldig, maar mis de Volvo logo’s toch wel. Beter hadden ze van Polestar geen “zelfstandig” merk gemaakt.

    Login om te reageren
    • jobberns zegt

      17 oktober 2017 om 13:33

      @Edge: had ik ook, met Volvo-logo’s was hij denk ik nog veel mooier geweest dan hij nu al is.

      Login om te reageren
      • suheyl zegt

        17 oktober 2017 om 13:45

        @jobberns: ja, voor het design zal het echt een heel groot verschil maken….

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          17 oktober 2017 om 14:26

          @suheyl: Ja, toch wel. Het probleem zit hem erin dat we deze wagen en deze designrichting al sinds 2013 als Volvo kennen, met het kenmerkende logo vrij aanwezig in de grille. Daardoor ‘klopt’ het design niet meer als je het logo weghaalt, en lijkt dit eerder het werk van een tuner dan van een merk dat als op zichzelf staand door het leven wil. Het voelt een beetje als zo’n Brabus of Carlsson waarbij men de Mercedes-ster in de grille vervangen heeft door hun logo’s.

          Ik denk dat het persoonlijk beter was geweest als Polestar een volledig nieuw ontwerp had gemaakt, of wanneer men Polestar gewoon als sublabel van Volvo had gepresenteerd zoals Mercedes dat met AMG doet. En dan gewoon een Volvo-logo in de grille en op de kont. AMG heeft immers ook hun snellere varianten van de Mercedes-modellen (A45, C43, E63 etc.) maar heeft ook modellen die alleen als AMG te krijgen zijn zoals de AMG GT of Project One.

          Login om te reageren
          • jobberns zegt

            17 oktober 2017 om 22:21

            @Edge: precies wat je zegt, het design ‘klopt’ niet meer zoals bij een V90 bijvoorbeeld! Ik sluit me volledig bij je aan ?

            Login om te reageren
          • jobberns zegt

            17 oktober 2017 om 22:23

            @Edge: @suheyl: dat is precies wat ik bedoel, het design ‘klopt’ niet meer zonder dat kenmerkende logo in de grille! Het is net dat kleine detail dat hem af zou maken.

            Login om te reageren
    • bassx zegt

      17 oktober 2017 om 15:33

      @edge: Ja en nee, soms pakt het beter uit om als zelfstandig merk neer te zetten. Volvo is en blijft toch een saai merk voor mij. Omdat Volvo er nu “niet” mee geassocieerd wordt vind ik de auto al een stuk aantrekkelijker.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        17 oktober 2017 om 16:52

        @bassx: Klopt, maar nu krijg je toch een beetje het Alpina-idee. Het gros van de mensen ziet een BMW met andere logo’s, terwijl wij kenners weten dat Alpina niet zomaar een tuningboer is. Voor het presenteren als eigen merk was wat mij betreft een eigen design beter geweest.

        Login om te reageren
  5. Jochempie zegt

    17 oktober 2017 om 13:22

    Wat een gladde pornobak, zeg! Wat gaat zo’n abbo kosten, 1000 per maand? Dat is wel interessant!

    Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    17 oktober 2017 om 13:23

    Mooi apparaat! Jammer dat het geen 100% hybride is, ik kan niet wachten op de Polestar 1 ES. Rijden er al veel in China gemaakte auto’s in Europa? Ik kan me er even geen voor de geest halen.

    Login om te reageren
    • joostvis zegt

      17 oktober 2017 om 13:32

      @pomoek: Geloof dat dat er inmiddels al een hoop zijn. Volgens mij wordt bij Volvo nu zowel de S60/V60 en S90/V90 (deels) in China geproduceerd.

      Login om te reageren
    • isn1981 zegt

      17 oktober 2017 om 14:20

      @pomoek: Serieuze vraag wat bedoel je met 100% hybride? 100% elektrisch en 100% verbrandingsmotor ken ik. Hybride is toch altijd een samenvoeging van deze twee?

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        17 oktober 2017 om 14:22

        @isn1981: brainfart van ouwe pomoek. Ik bedoelde 100% EV. ;-).

        Login om te reageren
    • basr32 zegt

      7 maart 2018 om 21:13

      @pomoek: Hoezo zou je hem helemaal elektrisch willen? Nu zit er nog enigzins emotie of beleving in.

      Login om te reageren
  7. shogun zegt

    17 oktober 2017 om 13:23

    eindelijk een echt mooie vol… ehm, polestar

    Maar simplistisch strak en toch stoer!
    ik vind het een mooi ding.

    Login om te reageren
  8. viezefreddyw zegt

    17 oktober 2017 om 13:23

    Een mix tussen een Ford Mustang en Volvo S90. Bepaald geen lelijke kar, maar een iets meer eigen gezicht had ik leuker gevonden.

    Login om te reageren
    • dieselkameel zegt

      17 oktober 2017 om 13:49

      @viezefreddyw: had liever er een P1800S achtige achterkant er op gezien! Nummertjes van ABBA op en karren met je Zweedse kar

      Login om te reageren
  9. damrakker zegt

    17 oktober 2017 om 13:29

    Ik zal Mijn pa eens tippen. Die wil elektrisch gaan rijden. Reden dat we al jaren geen contact meer hebben.

    Hey pap, hoe is ie.. lang niet gesproken..

    OT: ik vind hem heel vet! Prachtig ontwerp nooit gedacht dat ik dat zou zeggen van een Volvo die geen Volvo is.

    Al mag de huidige V90 er zeker wezen.

    Login om te reageren
  10. Koos zegt

    17 oktober 2017 om 13:35

    Mooie auto, maar van het marketingprogramma van Volvo / Polestar snap ik niets. Ja we gaan het anders doen. Nieuwe brand voor elektrische auto’s en dan starten met een C90 T8 met extra grote accu. Had eigenlijk wel verwacht dat Polestar full electric was en Volvo voorlopig PHEV.

    Login om te reageren
  11. e36thuglife zegt

    17 oktober 2017 om 13:38

    Ja lekkere Vulva hoor!!!
    Maar hoe is die aandrijving dan geregeld? Boost die burner motor dan alleen de accu’s of heeft ie ook een directe link met de as en met welke as dan? FWD? RWD? AWD? En quanta costa?

    Login om te reageren
  12. flutterby zegt

    17 oktober 2017 om 13:40

    Wat kost da?

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    17 oktober 2017 om 13:56

    Echt wel gaaf! 2.0 4 pitter turbo + een hele dikke elektro tor?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 oktober 2017 om 14:04

      @dutchdriftking: In de tekst staat dat het een bescheiden verbrandingsmotor is. Geen idee of dat de 2.0 zal zijn. Wellicht een driepitter? Ik weet niet of Volvo die heeft.

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        17 oktober 2017 om 14:15

        @berlinetta: Driepitter komt in de XC60 als het goed is, dus dat zou goed kunnen + Hybride.

        Login om te reageren
        • basr32 zegt

          7 maart 2018 om 21:16

          @trustmeiamanengineer: drie cilinder in een xc60? Is volvo gek geworden? Als ik een 3 cilinder wil dan koop ik eem scooter!

          Login om te reageren
    • Wim zegt

      17 oktober 2017 om 15:44

      @dutchdriftking: Volgens de polestar site:

      Engine Type
      2 litre In-line 4-cyl. supercharged and turbocharged

      Electric Motors
      2 rear axle electric machines + Crank ISG

      Login om te reageren
      • woot zegt

        18 oktober 2017 om 00:25

        @youtoofan: Is dat niet gewoon de T8 aandrijving?

        Login om te reageren
        • woot zegt

          18 oktober 2017 om 00:27

          @woot: Met een zwaardere elektromotor waarschijnlijk dan. Was even het 600 pk gedeelte vergeten..

          Login om te reageren
  14. pietertjep85d zegt

    17 oktober 2017 om 14:08

    Handig zo zonder logo in de gril. Nu in ik er mijn eigen “Ferrari-schildje-met-eland” erop plakken.

    Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      17 oktober 2017 om 20:30

      @pietertjep85d: Mét logo ziet het er thans niet slecht uit.. https://imgur.com/a/n6gWn

      Login om te reageren
  15. mgmgb zegt

    17 oktober 2017 om 14:35

    Bepaald geen lelijke auto en de techniek klinkt veelbelovend, maar geen echte verkopen? Zijn ze nu helemaal gek geworden. Leaseconstructies zijn prima voor de zakelijke markt, maar private lease grenst wat mij betreft aan Het Grote Kwaad. Hebben we dan écht helemaal niets geleerd van de schuldencrisis? Maandelijks flink betalen en zodra er iets verkeerd gaat kan je het contract niet betalen, heb je een schuld, ben je je auto kwijt en heb je alsnog niets. Het is net communisme, maar dan met knalharde kapitalistische motivatie vanuit het politbureau.

    Login om te reageren
    • dirkiii zegt

      17 oktober 2017 om 17:55

      @mgmgb: precies geld wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven.

      Login om te reageren
    • hijman85 zegt

      24 oktober 2017 om 13:52

      @mgmgb: heb jij een hypotheek?

      Login om te reageren
      • mgmgb zegt

        10 november 2017 om 01:38

        @hijman85:
        Nee, helaas moet ik huren. Maar een hypotheek is iets anders (als je aflost en de hypotheek niet hoger is dan de waarde van het huis). Mits je een huis niet verwaarloost blijft het constant in waarde of stijgt de waarde zelfs. Je hebt dus een solide onderpand. Dat beschermt je in geval van financiële problemen, of kan je zelfs geld opleveren op de lange termijn.

        Login om te reageren
  16. harrie zegt

    17 oktober 2017 om 14:41

    Graag in cremegeel

    Login om te reageren
  17. probono zegt

    17 oktober 2017 om 14:44

    Wauw! Fantastisch!

    Login om te reageren
  18. martijndh zegt

    17 oktober 2017 om 14:47

    Heel erg dik!

    Login om te reageren
  19. allesmetturbo zegt

    17 oktober 2017 om 14:52

    Blubberdik! De achterkant lijkt hier op een of andere manier een stuk beter gelukt dan bij de s90. Zeer fraaie coupe geworden dit!

    Login om te reageren
  20. helpp zegt

    17 oktober 2017 om 15:06

    -edit: merci! Gefixt-

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      17 oktober 2017 om 16:01

      @helpp: helpp met dubbel P … wauw

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        17 oktober 2017 om 17:55

        @str8six: straight six met een 8 … wauw

        Login om te reageren
  21. dberkwood zegt

    17 oktober 2017 om 15:10

    Wat een beauty! Dat het een hybride is kan mij geen reet schelen, al vind ik het jammer dat hier geen 5 of 6 cilinder in zal komen. Noem mij ouderwets maar ik vind dat bij een performance merk geen naaimachinetje hoort zoals je die in reguliere Volvo modellen kan vinden.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      17 oktober 2017 om 17:55

      @dberkwood: het kan je dus eigenlijk wel wat schelen?

      Login om te reageren
  22. henkhupelschoten zegt

    17 oktober 2017 om 15:59

    Jezus wat een mooie auto! Had eigenlijk wel wat meer originaliteit verwacht van Polestar maar dit mag er zijn!

    Login om te reageren
  23. onnes zegt

    17 oktober 2017 om 16:48

    Mooie auto! Hoewel ik me afvraag hoeveel kopers hiervoor een RS, M of AMG model zullen laten staan…

    Login om te reageren
  24. remon0797 zegt

    17 oktober 2017 om 17:29

    Wat een geweldige wagen! Inderdaad jammer dat er nergens een Volvo logo opstaat. Dit had een mooie imagobooster kunnen zijn.
    Anderzijds is het ook wel slim van ze, Volvo is niet bepaald een merk waarbij je zo’n auto verwacht.

    Login om te reageren
  25. 2wheeler zegt

    17 oktober 2017 om 17:56

    Heel erg gave bak zeg! Benieuwd hoe ze hem gaan positioneren prijstechnisch.

    Login om te reageren
  26. piebepost zegt

    17 oktober 2017 om 20:44

    Wow!

    Login om te reageren
  27. elemento zegt

    17 oktober 2017 om 21:03

    Ik vraag mij af hoe 2.0 600pk vol gaat houden in duurtest….gaan ze ook over 4 ton zoals 2.3t5

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      17 oktober 2017 om 21:14

      @elemento: ik ben er ook benieuwd naar! Als je kijkt naar de 2.0 van MB met 381 PK moet er toch wel een serieuze Duracel bij om op de 600PK uit te komen. Daarnaast lijkt het me sterk dat het blok van Polestar überhaupt net zo potent is als die van Das Haus.

      Login om te reageren
  28. Jaymz zegt

    17 oktober 2017 om 21:09

    Ik moet eerlijk zeggen: I like

    Login om te reageren
  29. autodrop zegt

    17 oktober 2017 om 21:30

    Wat een heerlijke bak!!

    Ben ik gek of kun je hier een beetje een Mustang in zien?

    Login om te reageren
  30. mat1980 zegt

    17 oktober 2017 om 21:49

    Gaaf ding, maar wat staat die vent op foto 1 er zuur bij zeg!

    Login om te reageren
  31. sntial zegt

    17 oktober 2017 om 22:52

    Eindelijk een Volvo zonder die afgrijselijk diagonale streep vanvoor en giga-Volvo-letters vanachter. Ik wacht hier al jaren op. 1! Maar zonder ronde uitlaten moet ik er ook niks van hebben. – 1

    Login om te reageren
  32. lacker zegt

    19 oktober 2017 om 13:23

    Waanzinnig, tenminste in het wit. Op één of andere manier is de zwarte minder aantrekkelijk.
    Komt hij ook nog in het Polestar-smurfen blauw? Of zal dat de Polestar-versie van de Polestar worden? Dus de Polestar 1-R

    Login om te reageren
  33. basr32 zegt

    7 maart 2018 om 21:14

    Ziet er leuk uit alleen vind een 4 cilindertje te weinig voor zo’n bak.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North