Wij noemen het liever een facelift van de vierde generatie Micra, maar Nissan vindt dit toch echt een nieuw model.
Wat boffen de Europeanen weer. De Micra krijgt een bak verbeteringen over zich heen, speciaal voor deze markt. Een cadeautje omdat het hier de op twee na populairste Nissan is. We zien een nieuwe voorkant, voorzien van een andere bumper, grille, koplampen, motorkap en voorschermen. Het V-vormige motief rond het merklogo is het nieuwe familiegezicht van Nissan. Ook de achterkant kreeg een update met een nieuwe bumper en LED kikkerogen. Zet dit op de 15- of 16-inch wielen met de lekker bekkende kleuren Pacific Blue of Platinum Sage, en het is best nog een grappig karretje. Als je door de spleetjes van je ogen kijkt, tenminste.
Voor de binnenkant wordt ons een beter afleesbaar instrumentenpaneel beloofd, net als een compleet nieuwe glanzend zwarte middenconsole en, houd je vast, vernieuwde ventilatieopeningen. Ga je voor luxe (pfffrt!) dan kun je bij de Tekna-uitvoeringen “hoogwaardige stoelbekleding met dubbele stiknaden” krijgen. Oké, genoeg Micra’s gedisst.
Het touchscreen voor multimedia en (verbeterde) navigatie is gegroeid van 5 naar 5,7 inch en laat nu een eco-route-functie, een eco-score-tabel en en Google® Send-To-Car-technologie zien. Wil moeders weten of de auto op een parkeerplekje past, kan de Parking Slot Measurement dit nu gewoon aan haar vertellen.
Maar vertel eens, wat voor heerlijk motorblok ligt er onder die motorkap? Nou, wat dacht je van een 1,2-liter driecilinder DIG-S-benzinemotor met Nissan PURE DRIVE-label? Deze is goed voor 98 pk (72 kW) en verbruikt slechts 4,1 l/100 km. De CO2-uitstoot van de Visia is met start-stopsysteem vastgesteld op 95 g/km en valt hiermee in de 14% bijtellingcategorie. In de overige uitvoeringen komt de CO2-uitstoot op 99 gram. Ga je voor de basisversie aangedreven door de 1,2-liter benzinemotor (80 pk / 59 kW), dan is de uitstoot 115 g/km. Een handgeschakelde vijfversnellingsbak is standaard, een continu variabele transmissie is optioneel.
Bekijk het filmpje van de nieuwe Micra HIER.
38 reacties
Dit bijgeschaafd jaren 90 design slaat kant noch wal en doet het alleen goed in de verkeersdrukte van India waar er hopelijk snel wat design deuken in gereden worden.
In het A-segment waar de Up, Mii, Twingo en Picanto in zitten heeft Nissan de Pixo.
Ik vond ik de vorige generatie veel leuker en moderner ogen. Maar daar ben ik een uitzondering in heb ik begrepen.
en dat is precies wat de Europese consument wil, niet altijd van de overdreven gedoe.
En een 1.2 met 98pk hadden we 15 jaar geleden nog een hot hatch genoemd….
Maar de Punto en Fiesta zijn dan ook ooit mooi geweest, en de neus doet dit slechts deel teniet…
Geinig bakkie voor zijn doelgroep.
Het wordt wel goed kijken of het geen Aygo is, verder heb je natuurlijk gelijk.
Zeker 80% van de reaguurders hier zou er met deze Micra significant op vooruit gaan….
de rest zijn gaye handtasjes .. punt uit ..
model .. gevoel .. emotie .. weet je wel zeker dat je op het goede blog zit ??
The all new Nissan Micra! euh.. moving on,
Now! There is new Ferrari coming next year..
J. Clarckson
http://www.youtube.com/watch?v=gmz5tzQ_mXc
Ik ben niet gay ;)
En ik kan vind hem voor die doelgroep wel leuk! Met die 16 inch velgjes en een kek kleurtje is het een prima goedkoop/zuinig karretje voor jongeren die aan hun eerste nieuwe auto toe zijn. En de bejaarden nemen hem met wieldoppen en een saai kleurtje. Prima toch?