Wij noemen het liever een facelift van de vierde generatie Micra, maar Nissan vindt dit toch echt een nieuw model.
Wat boffen de Europeanen weer. De Micra krijgt een bak verbeteringen over zich heen, speciaal voor deze markt. Een cadeautje omdat het hier de op twee na populairste Nissan is. We zien een nieuwe voorkant, voorzien van een andere bumper, grille, koplampen, motorkap en voorschermen. Het V-vormige motief rond het merklogo is het nieuwe familiegezicht van Nissan. Ook de achterkant kreeg een update met een nieuwe bumper en LED kikkerogen. Zet dit op de 15- of 16-inch wielen met de lekker bekkende kleuren Pacific Blue of Platinum Sage, en het is best nog een grappig karretje. Als je door de spleetjes van je ogen kijkt, tenminste.
Voor de binnenkant wordt ons een beter afleesbaar instrumentenpaneel beloofd, net als een compleet nieuwe glanzend zwarte middenconsole en, houd je vast, vernieuwde ventilatieopeningen. Ga je voor luxe (pfffrt!) dan kun je bij de Tekna-uitvoeringen “hoogwaardige stoelbekleding met dubbele stiknaden” krijgen. Oké, genoeg Micra’s gedisst.
Het touchscreen voor multimedia en (verbeterde) navigatie is gegroeid van 5 naar 5,7 inch en laat nu een eco-route-functie, een eco-score-tabel en en Google® Send-To-Car-technologie zien. Wil moeders weten of de auto op een parkeerplekje past, kan de Parking Slot Measurement dit nu gewoon aan haar vertellen.
Maar vertel eens, wat voor heerlijk motorblok ligt er onder die motorkap? Nou, wat dacht je van een 1,2-liter driecilinder DIG-S-benzinemotor met Nissan PURE DRIVE-label? Deze is goed voor 98 pk (72 kW) en verbruikt slechts 4,1 l/100 km. De CO2-uitstoot van de Visia is met start-stopsysteem vastgesteld op 95 g/km en valt hiermee in de 14% bijtellingcategorie. In de overige uitvoeringen komt de CO2-uitstoot op 99 gram. Ga je voor de basisversie aangedreven door de 1,2-liter benzinemotor (80 pk / 59 kW), dan is de uitstoot 115 g/km. Een handgeschakelde vijfversnellingsbak is standaard, een continu variabele transmissie is optioneel.
Bekijk het filmpje van de nieuwe Micra HIER.
En het Nissan bashen begint in ..3…2..1…
@qashqow: Wat een droevig model. Te “vrouwelijk” vormgegeven (die daklijn) voor mannelijke kopers en vrouwen zullen hem ook vast lelijk vinden omdat er leukere modellen te koop zijn: Up, Mii, Twingo, Picanto etc etc.
Dit bijgeschaafd jaren 90 design slaat kant noch wal en doet het alleen goed in de verkeersdrukte van India waar er hopelijk snel wat design deuken in gereden worden.
@eklasse: De Nissan Micra zit in het B-segment, met o.a. de Clio, Corsa en Fiësta.
In het A-segment waar de Up, Mii, Twingo en Picanto in zitten heeft Nissan de Pixo.
@pinkie: In dat geval is de Micra helemaal kansloos. Zet dit ding naast een nieuwe Clio en je denkt dat je in het Nissan museum staat.
@eklasse: wat dacht je van de corsa, zag laatst eentje met een opc pakket. Gruwelijk mooi voor zijn klasse
@mikehks: een Corsa is pas oud.
Een stuk beter! Is het genoeg om de concurrentie aan te gaan? Nee verre van, daar is veel meer voor nodig.
Ik vond ik de vorige generatie veel leuker en moderner ogen. Maar daar ben ik een uitzondering in heb ik begrepen.
Ziet er niet verkeerd uit
Dit design hadden ze 8 jaar geleden ook op de markt kunnen brengen.
Hallo Peugeot vissenbek
Ziet er gewoon prima uit, leuk wagentje.
@undifined1: het woordje “gewoon” zegt genoeg in je reactie
@melkkoe:
en dat is precies wat de Europese consument wil, niet altijd van de overdreven gedoe.
Wauw, een familieneusje die wel leuk lijkt op het kleine model. En niet zoals bij de laatste fiesta en de punto van een paar jaar geleden het uiterlijk verpest.
En een 1.2 met 98pk hadden we 15 jaar geleden nog een hot hatch genoemd….
@Simpson:
Maar de Punto en Fiesta zijn dan ook ooit mooi geweest, en de neus doet dit slechts deel teniet…
@StijnB: Vind de nieuwe fiesta anders een erg leuk karretje om te zien en ook om mee te rijden (in de snelste versie)
@darkpluisje: ik vind dat die “aston” neus niet staat op die auto.
Hallo Hyundai i10!
Wat is er nou in godsnaam fout aan deze wagen? OK , het is een auto die niet voor de gemiddelde AB blogger (die allemaal dure sportwagens rijden) bedoelt.
Geinig bakkie voor zijn doelgroep.
@norge: Meer opportunisme in een reactie kan bijna niet.
@norge:
Het wordt wel goed kijken of het geen Aygo is, verder heb je natuurlijk gelijk.
Zeker 80% van de reaguurders hier zou er met deze Micra significant op vooruit gaan….
@jrk68: Waaronder ik. Heb in het verleden een micra gehad, heerlijk schakelen. Alleen wat iel en blikkerig. Mijn huidige polo is meer auto, maar geen kwaad woord over de Micra.
de Micra is (samen met de Alto en de Panda) een beetje de enige echte super/hyper car op de hedendaagse markt ..
de rest zijn gaye handtasjes .. punt uit ..
Je kunt beter voor de concurrentie gaan, althans dat vind ik. Dit model geeft me echt niet het gevoel een auto met emotie te rijden.
@Lucb: Leg eens uit, dat emotie rijden ? Bedoel je soms kwaad worden als tie weer eens kapot is?
@norge: Doel meer erop dat je met plezier je auto in stapt
@Lucb:
model .. gevoel .. emotie .. weet je wel zeker dat je op het goede blog zit ??
Well mister Needham, here is a reasonable priced car..
The all new Nissan Micra! euh.. moving on,
Now! There is new Ferrari coming next year..
J. Clarckson
http://www.youtube.com/watch?v=gmz5tzQ_mXc
Zo te zien de koplampen van een aygo gestolen.
Leuk karretje
Het is net een kattenbak!?
@flippert: mijn kat wil daar niet in schijten zo’n lelleke bak…
Ik kom er maar gewoon voor uit: Ik vind het hem best wel mooi!
@toyotafortuner: Gefeliciteerd met je coming out!
@dadutchdude: maar
Ik ben niet gay ;)
Zoals ze op TopGear.com al mooi wisten te verwoorden: dit is een auto voor iedereen die net zijn rijbewijs heeft, of het bijna weer mag gaan inleveren.
En ik kan vind hem voor die doelgroep wel leuk! Met die 16 inch velgjes en een kek kleurtje is het een prima goedkoop/zuinig karretje voor jongeren die aan hun eerste nieuwe auto toe zijn. En de bejaarden nemen hem met wieldoppen en een saai kleurtje. Prima toch?
Net zo lelijk als alle andere micra’s
Wow, mijn droomwagen. De referentie in rijdynamiek