• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: dit is de McLaren Speedtail met 1.050 pk

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 26 oktober 2018 om 14:37 – 61 Reacties

Afbeelding Officieel: dit is de McLaren Speedtail met 1.050 pkAfbeelding Officieel: dit is de McLaren Speedtail met 1.050 pkAfbeelding Officieel: dit is de McLaren Speedtail met 1.050 pkAfbeelding Officieel: dit is de McLaren Speedtail met 1.050 pkAfbeelding Officieel: dit is de McLaren Speedtail met 1.050 pkAfbeelding Officieel: dit is de McLaren Speedtail met 1.050 pkAfbeelding Officieel: dit is de McLaren Speedtail met 1.050 pkAfbeelding Officieel: dit is de McLaren Speedtail met 1.050 pk

Officieel: dit is de McLaren Speedtail
Kijk eens aan!

Vanochtend begonnen we de dag op vrolijke wijze, want op een of andere manier waren de eerste foto’s van de nieuwe McLaren Speedtail uitgelekt. In het desbetreffende artikel prezen we de vreselijk snelle bolide de hemel in alsof het een lieflijk schilderij van Monet is. De officiële prestatiecijfers die McLaren zojuist bij de onthulling bekend heeft gemaakt, staan echter in zwaar contrast met dit knappe design.

Natuurlijk staan ze tegelijkertijd ook direct met elkaar in verbinding. McLaren was er met de Speedtail namelijk op uit om de snelste auto te maken sinds de legendarische F1, die aan het begin van de jaren ’90 furore maakte. Wel, het zal het je niet verrassen dat ze dit is gelukt.

Dit is niet op het minst te danken aan het feit dat de Speedtail een aanzienlijk prestatievoordeel heeft ten opzichte van zijn geestelijke voorvader. Waar de F1 een dikke 627 pk trok uit de V12 van BMW, geniet de Speedtail van precies 1.050 pk. McLaren wil niet precies zeggen waaruit de aandrijflijn is opgebouwd, maar de benzine-elektrische hybride combi is de krachtigste die de Britten ooit in een auto stopten. Het moge duidelijk zijn dat het een potent pakket is, want de auto schiet in 12,8 seconden naar de 300 km/u. Dit is bijna 4 seconden sneller dan de McLaren P1. De auto is zo vlot, dat McLaren niet eens de moeite neemt om de 0-100-tijd te vermelden. De topsnelheid benoemen ze uiteraard wel: de Speedtail bereikt 403 km/u, ofwel 250 mph. Met de zogenaamde Unique Velocity-modus wordt de aandrijflijn geoptimaliseerd en schakelt de auto zijn actieve aerodynamica in. Daarbij verlaagt de auto zichzelf met 35 mm.

Officieel: dit is de McLaren Speedtail met 1.050 pk

De gruwelijk rappe driezitter is overigens geen kleine machine. Nee, de Speedtail is een 5,2 meter lang apparaat dat volledig vervaardigd is uit carbon. Hierdoor weegt hij 1.430 kg. De McLaren is geïnspireerd op ouderwetse streamliners en heeft een design dat gebaseerd is op een waterdruppel. De lage luchtweerstand van de koets draagt vervolgens weer bij aan de enorme snelheden. Voor diezelfde snelheden is overigens weer een speciale band ontwikkeld, samen met Pirelli. Naast het hyper-gecompliceerde design heeft de Speedtail een aantal opmerkelijke details, zoals virtuele buitenspiegels, merkwaardige wielkappen aan de voorkant en elektrochromatisch glas, waardoor je achter het stuur geen zonnebril op hoeft te doen. Tevens heeft de Speedtail een actieve aluminium ophanging en carbon keramische remmen.

Wanneer je dit leest en toevallig nog 1,75 miljoen pond in je matras verstopt hebt zitten, moeten we je teleurstellen. Alle 106 exemplaren van McLaren’s allereerste Hyper-GT zijn al lang en breed gereserveerd. Dit betekent niet dat je de boot volledig mist, want McLaren beweert dat dit de eerste van 18 nieuwe modellen moet zijn.

UPDATE: lees ook onze column over de rommel van de McLaren modellenstrategie.

Ook interessant!

  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
    Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
  • Meer dan 12 miljoen euro voor deze McLaren F1?!
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

McLaren, speedtail

Vorig bericht: « Nieuwe MX-5 NA hebben? Mazda kan je daarbij helpen!
Volgend bericht: Formule 1: ‘spiegels moeten plaatsmaken voor camera’s’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. kevin_krystofiak zegt

    26 oktober 2018 om 14:43

    Kunst op wielen <3

    Login om te reageren
    • Jaymz zegt

      26 oktober 2018 om 15:12

      @kevin_krystofiak: daar ben ik het absoluut me eens. Wel vreemd vindt ik de bediening van de automaat tegen het dak. Waarom niet gewoon op het stuur. Lijkt me een logischere plek

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        26 oktober 2018 om 15:53

        @jaymz: hij heeft flippers

        Login om te reageren
        • Jaymz zegt

          26 oktober 2018 om 15:55

          @lekkerlinksrijden: Ja dat weet ik wel. Maar ik bedoel eigenlijk de knippen om R D en S te kiezen. Volgens mij kan dat niet met flippers. Althans niet met de flippers ijn min Audi

          Login om te reageren
          • Jaymz zegt

            26 oktober 2018 om 15:56

            @jaymz: knippen = knoppen. Lekker bezig

            Login om te reageren
            • lekkerlinksrijden zegt

              26 oktober 2018 om 16:46

              @jaymz: nee dat lijkt me niet. Ik d3nk dat het even wennen is om het knopje boven je in te drukken. Weer eens wat anders dan de standaard. De meeste zullen toch niet zo vaak worden uitgelaten

              Login om te reageren
      • maartencox zegt

        26 oktober 2018 om 16:52

        @jaymz: heeft de Senna volgens mij ook al!

        Login om te reageren
        • maartencox zegt

          26 oktober 2018 om 16:54

          @maartencox: herstel, is volgens mij alleen de startknop

          Login om te reageren
  2. karaya zegt

    26 oktober 2018 om 14:43

    Niet de snelste dus.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      26 oktober 2018 om 17:05

      @karaya: de Engelse taal maakt onderscheid tussen fast (topsnelheid) en quick (acceleratie). Onze taal kent dat onderscheid helaas niet. Dus deze McLaren is niet de snelste (fastest), maar wel de snelste (quickest).

      Login om te reageren
      • gekketurbo zegt

        26 oktober 2018 om 18:49

        @dondeboer: Quickest in what? One:1 van Koenisegg is al quicker en de Regera al helemaal. Deze auto is volgens geen enkele norm grensverleggend. Enkel het uiterlijk is bijzonder en wat gimmicks zoals de flipflop aero ding en de intrekkende camera zijspiegel… Een 7 voor de poging.

        Login om te reageren
        • dondeboer zegt

          26 oktober 2018 om 19:21

          @gekketurbo: Je hebt gelijk, 12,1voor de regera, 12,8 voor deze McLaren. Valse claim dus, valt me tegen van McLaren. Prestaties blijven wel indrukwekkend, de McLaren heeft ruim 400pk minder dan de Regera.

          Login om te reageren
  3. sezz zegt

    26 oktober 2018 om 14:45

    Word ik heel blij van

    Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    26 oktober 2018 om 14:50

    Echt bepaald mooi kan ik hem niet noemen. Alleen de kont vind ik wel fraai maar goed, ik ben dan ook een billenman. Het interieur is dan wel weer heel gaaf ontworpen.

    Login om te reageren
  5. Edge zegt

    26 oktober 2018 om 14:53

    Flexibel plaatwerk zodat je aan de scharnierkant van de actieve achterspoiler geen naadje hebt? Dat vind ik wel heel erg fraai gedaan. Volgens mij hebben we dat ook nog niet eerder op een auto gezien (tenzij je die stoffen BMW Gina concept meetelt) en is aerodynamisch vast ook beter dan een naadje. Elke tiende procent die het verbetert is mooi meegenomen bij een auto als deze.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      26 oktober 2018 om 14:59

      @edge: Ja, dat vroeg ik me ook al af. En hoe doe je dat met de lak, blijft die gewoon goed zitten na duizenden keren vervorming?

      Login om te reageren
      • HzR zegt

        26 oktober 2018 om 15:04

        @Dizono: inderdaad, ben ook benieuwd hoe ze dat hebben opgelost. Flexibel carbon met speciale lak?

        Login om te reageren
      • reactief zegt

        26 oktober 2018 om 15:17

        @dizono: In dat filmpje van Mr.JWW die iemand hieronder deelt zie je het bewegen. En een beste dame van McLaren zegt dat het zo getest is. Echt heel vet bedacht!

        Login om te reageren
        • HzR zegt

          26 oktober 2018 om 17:54

          @reactief: dan vanavond eens rustig bekijken, bedankt voor de tip!

          Login om te reageren
        • Dizono zegt

          26 oktober 2018 om 18:18

          @reactief: @Edge: ik ben niet overtuigd. Op dat filmpje gaat het veel te traag om goed te kunnen werken als aerodynamisch hulpmiddel en op dit prototype sluiten de naden verre van mooi aan. Leuke gimmick nu, maar ben heel benieuwd of dit in de praktijk gaat werken.

          Login om te reageren
          • peug206 zegt

            27 oktober 2018 om 00:18

            @Dizono: carbon buigt sws niet bij mijn weten. Dat is of recht of stuk. Lak kan wel flexibel zijn. Zeecontainers kworden er bijvoorbeeld mee behandeld omdat in de zon het dak ook uitzet.

            Login om te reageren
  6. jasbelle zegt

    26 oktober 2018 om 14:55

    Teringjantje wat een gaaf apparaat. Niks onnodige “design” lijntjes overal, maar gewoon een onzettend clean, tijdloos ontwerp!

    Login om te reageren
  7. cedio911 zegt

    26 oktober 2018 om 14:55

    Eerste ‘productie’-auto met camera’s in plaats van spiegels? Geniaal hoe vernieuwend McLaren is. Geen doorontwikkeling van hun MP4-12C (want zo voelen de andere modellen aan). Dikke pluim!

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      26 oktober 2018 om 15:00

      @cedio911: Tja, wat schaar je onder productieauto’s. Van de XL1 zijn er niet veel gebouwd (maar meer dan van de Speedtail gebouwd gaan worden), maar je kon er wel gewoon eentje bestellen bij de dealer. Daarnaast heeft de Audi E-Tron ze ook, net als de nieuwe Mercedes Actros.

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        26 oktober 2018 om 18:11

        @Dizono: precies de XL1, daar doet deze me aan denken!

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      26 oktober 2018 om 15:08

      @cedio911: Het vernieuwende zit hem vooral erin dat de spiegels zich kunnen verstoppen in het bodywork. Zoals Dizono al opmerkt is McLaren niet de eerste met camera’s in plaats van spiegels. Ze hebben het aan de buitenzijde wel het fraaist toegepast in mijn ogen.

      Login om te reageren
      • apriliarsv zegt

        26 oktober 2018 om 15:43

        @Edge: nu wachten tot een agent je aanhoudt nadat je 400 km/h reed met ingeklapte spiegels ?

        Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        26 oktober 2018 om 19:15

        @Edge: Audi E-tron?

        Login om te reageren
        • notsobig zegt

          27 oktober 2018 om 18:25

          @skinnybmw: Noor, voorsprong door techniek bij Lexus:

          https://www.autoblog.nl/nieuws/de-eerste-productie-auto-met-digitale-buitenspiegels-is-hier-114617

          Login om te reageren
    • torsen zegt

      26 oktober 2018 om 15:44

      @cedio911: Gezien ze een nieuw platform hebben in de 720s zal dit, net zoals de Senna, daar een doorontwikkeling op zijn.
      Uiterlijk van ‘McLaren 1050ass’ voor mij persoonlijk buiten beschouwing gelaten vind ik dat ze lekker bezig zijn in Woking. D’r zitten wel heel erg veel toffe details op dit ding.

      Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    26 oktober 2018 om 14:57

    Prachtige video met JWW over de Speedtail

    https://youtu.be/a3LuPwE8i7E

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      26 oktober 2018 om 15:18

      @w0o0dy: Tnx.. De moeite waard. Bewegend beeld doet de auto goed. Foto’s zijn erg kunstmatig.

      Login om te reageren
  9. denniss00 zegt

    26 oktober 2018 om 14:57

    De McPorsegg 720Mission Egera?

    Login om te reageren
  10. sanderp zegt

    26 oktober 2018 om 14:59

    Hebb0n! Dat interieur?

    Login om te reageren
  11. berlinetta zegt

    26 oktober 2018 om 15:03

    Indrukwekkende specs, indrukwekkend uiterlijk en interieur, maar ik vind het verder maar lelijk. Ik zou kiezen voor een Regera. Dat vind ik pas een mooi apparaat.

    Login om te reageren
  12. mvdd zegt

    26 oktober 2018 om 15:03

    Ik had het een geslaagd ontwerp kunnen vinden, ware het niet dat die kont veel te steil afloopt

    Login om te reageren
  13. Donstil zegt

    26 oktober 2018 om 15:03

    Vind hem wat we hebben van die ultra zuinige Volkswagen van een paar jaar geleden.

    Login om te reageren
  14. HzR zegt

    26 oktober 2018 om 15:05

    Moet nog even wennen aan het totaalplaatje, maar erg gave details en een mooi interieur.

    Login om te reageren
  15. Pordon zegt

    26 oktober 2018 om 15:07

    Holy shit wat een lelijk ding zeg!

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    26 oktober 2018 om 15:12

    En Schmee150

    https://youtu.be/ufSZSi2vM_M

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    26 oktober 2018 om 15:18

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  18. mikje90 zegt

    26 oktober 2018 om 15:20

    Het zal wel lastig parkeren zijn aangezien je zo ver van de deuren af zit. Maar god nondeju, wat een mooi apparaat.

    Login om te reageren
  19. unknown234 zegt

    26 oktober 2018 om 15:33

    Vanaf de zijkant vind ik het er totaal niet uit zien, recht van voren wel. Recht van achteren ook.

    Het geheel ziet er voor mij echt niet uit. Als ik er snel een rondje omheen zou lopen: een dikke vette nee.

    Liever de F1 dan, misschien stijgt die wel in waarde door deze, naar mijn mening, mislukte opvolger.

    Login om te reageren
  20. racerx zegt

    26 oktober 2018 om 15:33

    Hmm… vind het best wel een uniek ding om te zien, in de goede zin van het woord. Ik vind de specs voor een F1 opvolger een beetje tam, voor zover je van tam kunt spreken in dit geval, maar toch… een opvolger van de fenomenaal snelle F1, een echte gamechanger, had toch op zn minst wel de Chiron eruit mogen rijden. Maargoed, wellicht waren mijn verwachtingen dan ook een beetje te hoog, daarnaast doen elektromotoren op extreem hoge snelheden ook niet zoveel meer geloof ik…

    Login om te reageren
  21. 3246cm252kw zegt

    26 oktober 2018 om 15:35

    Erg leuk dat ze zo hard gaan, enkel kan je het nergens rijden Hahahha (oké de testbaan van Bugatti) wel fijn om wat over te hebben…

    Login om te reageren
  22. jeroenwz zegt

    26 oktober 2018 om 15:39

    Oké: ik vind ‘m nog steeds een lange overhang hebben, maar dit is een grensverleggende auto. Ik bedoel: over de 1.000 pk en dan een gewicht van 1.430 kg. Dan kan je alleen maar stil worden. En dan de vorm vanaf boven! Dit is gewoon een druppel, ofwel aerodynamisch één van de meest zuivere vormen. En dan de video waar Woody naar verwees. Wat een wagen!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      26 oktober 2018 om 15:47

      @jeroenwz: Die specs heeft Koenigsegg al jaren. Dus op papier vind ik het geen grensverleggende auto. De praktijk zal leren of het anders zal zijn.

      Login om te reageren
  23. spykerboy zegt

    26 oktober 2018 om 15:41

    Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding

    Login om te reageren
  24. 2wheeler zegt

    26 oktober 2018 om 16:11

    Wat een geweldig ding zeg!

    Login om te reageren
  25. fabiancarspoter zegt

    26 oktober 2018 om 16:55

    Hij lijkt in de verte een beetje op jaguar xj220

    Login om te reageren
  26. harrie zegt

    26 oktober 2018 om 16:56

    Lijkt wel een futuristische conceptcar uit een stripboek uit de jaren negentig. En dat bedoel ik niet als compliment.

    Login om te reageren
  27. boomhauwer zegt

    26 oktober 2018 om 18:43

    Interieur is verschrikkelijk. Precies een playseat van een 14-jarige..

    Login om te reageren
  28. trolle zegt

    26 oktober 2018 om 19:11

    Dan heb ik liever de regera

    Login om te reageren
  29. skinnybmw zegt

    26 oktober 2018 om 19:19

    Deze liever dan de Regera. Beest van een auto maar deze McLaren is net even wat cleaner en minder druk qua design. Over deze auto lijkt meer nagedacht te zijn dan de Regara en dat zie je vooral terug in het ontwerp en de mogelijkheden.

    Login om te reageren
  30. MarkNauta zegt

    26 oktober 2018 om 19:54

    Bijzonder gaaf ding!

    Kan echter niet onderdrukken dat ik moest denken aan de 1987 Oldsmobile Aerotech.

    Login om te reageren
  31. Autofanaat1990 zegt

    26 oktober 2018 om 20:12

    Ontwerp doet me denken aan 2 auto’s:
    Achterkant Jaguar XJ220
    Voorkant Jaguar XJR15

    Vindt het wel iets hebben vooral ook die dichte voor velgen erg tof!

    Login om te reageren
  32. sparks zegt

    26 oktober 2018 om 20:34

    Kan iemand me vertellen wat de voorkant is…

    Login om te reageren
  33. dolledries zegt

    27 oktober 2018 om 08:33

    Van boven best mooi … alle andere hoeken gewoon lelijk

    Login om te reageren
  34. bmw335d zegt

    27 oktober 2018 om 12:55

    Regera any day..
    Deze auto mag nieteens in de schaduw staan van de McLarem F1. Proporties kloppen voor geen meter en ziet er teveel uit als de Volkswagen XL1

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      27 oktober 2018 om 16:47

      @bmw335d: of alle andere hyper/supercars lijken teveel op alle andere hyper/supercars -1. Een superaerodynamische auto heeft nu eenmaal een bepaalde vorm…

      Login om te reageren
  35. grandmasterb zegt

    29 oktober 2018 om 23:48

    Van opzij erg lelijk en van voren ook niet fraai (dat laatste geldt eigenlijk voor alle McLarens). Gelukkig voor McLaren zijn er blijkbaar veel mensen met teveel geld en te weinig smaak.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North