• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel dood: BMW 3 Serie Gran Turismo

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 7 mei 2019 om 18:13 – 81 Reacties

Officieel dood: BMW 3 Serie Gran Turismo


Nu is er echt geen ontkomen meer aan.

Terwijl wij nog geduldig wachten op de komst van de BMW 3 Serie Touring, komt het Beierse automerk met een opluchtende mededeling: de 3 Serie Gran Turismo is dood.

De aankondiging werd vanmiddag gedaan door CEO Harald Krüger. Het hoofd van het concern legt in een kwartaalrapport uit hoe de BMW Group de komende jaren zal benaderen. Het plan bestaat in feite uit twee kernonderdelen: het concern gaat de sterke kanten van zijn merken verder verbeteren en ondersteunen en zal zich daarnaast blijven richten op het ontwikkelen van toekomstige projecten.

Wat BMW niet direct open en bloot op tafel legt, maar wat wel degelijk ingrijpende gevolgen zal hebben, is zijn doelstelling om van nu tot en met 2022 liefst 12 miljard euro te besparen. Het concern zal o.a. de productiekosten verlagen, zijn voertuigen (waar mogelijk) minder complex maken, digitaliseren en daarmee ruim 2.500 prototypes een testauto’s de deur wijzen, het ontwikkelingsproces inkorten en de helft van alle aandrijflijnvarianten laten verdwijnen. Om het financiële doel te behalen zal het daarnaast ook de 3 Serie Gran Turismo gedag zwaaien.

Officieel dood: BMW 3 Serie Gran Turismo

De 3 Serie Gran Turismo werd krap drie jaar geleden nog onderworpen aan een facelift, evenals de Sedan en de Touring. De Dreier met de vreemde carrosserievorm was echter allesbehalve een kaskraker. Met de komst van de nieuwe generatie 3 Serie (rijtest), de G20, heeft het vermoedelijk hierom besloten een einde te breien aan de vreemde eend in de bijt. Zodoende zal men in de toekomst enkel nog kunnen kiezen uit de Sedan en de Touring. Laatstgenoemde is vooralsnog niet onthuld.

Wel is de BMW 3 Serie Gran Turismo op het moment gewoon nog te bestellen bij de dealer. Wie er een wil hebben, moet tenminste 50.557 euro aftikken. Daarmee is hij bijna 8.000 euro duurder dan de uitgaande stationwagen, wiens vervanger we spoedig verwachten.

Krüger heeft tevens laten weten dat het de rest van zijn modellengamma de komende jaren zal blijven elektrificeren. Volgens de CEO zullen in de toekomst ook de auto’s van de sportieve M-divisie en het luxe Rolls-Royce in zekere mate ondersteund worden door batterijen. Hierover hopen we snel meer te horen.

Meer lezen? HIER bespreken we nog een aantal andere auto’s die dit jaar verdwijnen.

Ook interessant!

  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Nieuwe versie BMW 3 Serie maakt 5 Serie onnodig

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, 3-serie-gt, BMW, g20

Vorig bericht: « Nieuwe motor moet Ferrari dit weekend winst bezorgen
Volgend bericht: Deze Volkswagen is een must voor de GTI-liefhebber »

Lees Interacties

Reacties

  1. svdv zegt

    7 mei 2019 om 18:20

    Ik zal hem niet missen, wat een wanstaltig ding. Stijl was ver te zoeken bij deze auto.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      7 mei 2019 om 18:24

      @svdv: klopt, de wagen had stijlloze ruiten in de portieren. toch wel bijzonder. Eigenlijk was het de slimme variant van de 4GC. Beide zijn duidelijk zusjes, beide niet echt mooi (je mag ook zeggen even lelijk), maar de 3GT was net was hoger en daardoor ruimer.

      Login om te reageren
      • eklasse zegt

        7 mei 2019 om 18:29

        @mashell: of hij dommer is durf ik niet te zeggen maar de 4GC vind ik eigenlijk wel een geslaagd model.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          7 mei 2019 om 18:42

          @eklasse: als vader van 3 ben ik het met je eens. Al stopt de liefde al snel na het uiterlijk..

          Login om te reageren
          • frederik zegt

            7 mei 2019 om 19:25

            @flutterby: Passen er drie kinderen in? En waarom stopt de liefde?

            Login om te reageren
            • a110 zegt

              7 mei 2019 om 19:40

              @frederik: ik had m daarom bijna gekocht! Enige niet SUV/mpv waar drie kinderzitjes naast elkaar kunnen.

              Login om te reageren
              • flutterby zegt

                7 mei 2019 om 21:45

                @a110: pro-tip: Als de buitenste zitplaatsen op de achterbank bezet zijn met een kind in een kinderstoel dat mag de oudste in het midden zonder. Weg met die MPV’s en SUV’s!

              • a110 zegt

                7 mei 2019 om 22:11

                @flutterby: weer wat geleerd, maar vrees dat mijn vrouw daar niet in mee gaat ?

              • flutterby zegt

                7 mei 2019 om 23:31

                @a110: dan zet je haar er tussen!;)

              • frederik zegt

                7 mei 2019 om 22:31

                @flutterby: Echt veilig voelt dat niet, zo tussen twee stoeltjes geperst…

              • flutterby zegt

                7 mei 2019 om 23:48

                @frederik: hoe minder ruimte, hoe groter de kans dat die op zijn plek blijft en daar gaat het uiteindelijk om. ;)

                Overigens heeft die niets te klagen hoor, met verhoger kan nét, maar zit je te zoeken naar de gordels en krijgt die geen warme billetjes.

              • frederik zegt

                7 mei 2019 om 22:30

                @a110: In een 5-serie past het ook (net) kan ik je uit ervaring vertellen. Ik heb precies dezelfde SUV/MPV afkeer. Wel vind ik de 5 (F11) wat zwaar en lomp aanvoelen in vergelijking met de 325i die ik daarvoor had. Maar ja beter dan een S-Max of Scenic of zo.

                De 4 GC vind ik mooier dan de F11, maar ben bang dat ik er een minder ruime auto lastig door krijg hier thuis. :)

              • vondick zegt

                8 mei 2019 om 07:26

                @frederik: Kan niet. Heb in het midden geen IsoFix

              • frederik zegt

                8 mei 2019 om 08:55

                @vondick: Lijkt me stug dat je in een 4 GC wel 3x isofix hebt. Gewoon stoeltjes met de gordel monteren. In mijn F11 lukt het ook alleen met gordels, de 2x isofix zitten te dicht bij elkaar voor een derde stoeltje ertussen.

            • flutterby zegt

              7 mei 2019 om 20:01

              @frederik: mijn voorkeur gaat uit naar een 3 van een ander merk, waar juist alles goed voor elkaar is behalve het uiterlijk ;)

              Login om te reageren
              • alcantara zegt

                7 mei 2019 om 20:58

                @flutterby: en de futloze ongeblazen motoren, als je op Mazda doelt. Die 165pk voelt gewoon traag aan als je het Duitse spul gewend bent.

              • flutterby zegt

                7 mei 2019 om 21:43

                @alcantara: Nou die 184 Duitse pk uit een 4 cilinder is ook niet wat ik gewend ben, zelfs net met ondersteuning van een elektromotor met gezamenlijk 252 pk. Nee, mijn 3 heeft 346 pk en houd niet zo van vloeistoffen.

                Overigens kan ik het tijdloze ontwerp van Mazda wel waarderen en als je er normaal mee rijdt is elke auto boven de €20k een prima auto.

              • marinepower zegt

                8 mei 2019 om 09:47

                @flutterby: slechts de 258 kW versie?

              • frederik zegt

                7 mei 2019 om 22:32

                @flutterby: Dat meende ik me al te herinneren ja :)

        • koffiekopje zegt

          8 mei 2019 om 01:07

          @eklasse: De 4GC vind ik juist één van de mooiste auto’s die BMW de laatste jaren neergezet heeft.
          Deze 3GT was niet heel mooi, maar hij had wel iets.
          Sowieso 3-serie onwaardig veel beenruimte op de achterbank.

          Login om te reageren
      • svdv zegt

        7 mei 2019 om 18:49

        @mashell: ik moet zeggen dat ik de 4GC juist die stijl vond hebben die de 3GT miste. Door hem platter te maken kreeg je het gevoel dat je naar een coupe kijkt ipv een hatchback

        Login om te reageren
      • elmerblues zegt

        7 mei 2019 om 20:26

        @mashell: er zitten hier mensen die het duidelijk niet begrepen hebben of er geen klapper verstand van hebben. Een 3GT heeft niets te maken met een 4GC en een 4GC is zeker geen platte 3GT. Er is dus zeker geen sprake van zussen.

        De 3GT staat op het platform van een verlengde 3 serie. Die verlengde 3 serie is alleen in China verkocht. Het is een 3 in alle opzichten.

        Het platform van de 4 serie is een eigen platform. De 4 serie is lager, breder en een fractie langer dan de 3 serie. Ook de wielbasis en spoorbreedte is anders. Lager zwaartepunt, 50/50 gewichtsverdeling en een stijvere carosserie. Het is een compleet andere auto.

        Wel delen de 4 en 3 veel technische componenten zoals wielophanging, motor, bak en interieur.

        Login om te reageren
        • sntial zegt

          7 mei 2019 om 23:04

          @elmerblues: thanks bro

          Login om te reageren
        • niex zegt

          8 mei 2019 om 05:54

          @elmerblues: compleet andere auto, en dan spreek je het weer tegen haha.

          Login om te reageren
  2. towi1989 zegt

    7 mei 2019 om 18:22

    ‘het ontwikkelingsproces inkorten’

    Ik zie de gefrustreerde gezichten al zitten op de R&D afdeling

    Login om te reageren
    • markos78 zegt

      8 mei 2019 om 01:31

      @towi1989: …en op de kwaliteits- en klachtenafdelingen!

      Login om te reageren
  3. cpp1 zegt

    7 mei 2019 om 18:24

    Gelukkig, dit was een afschuwelijk lelijke, misvormde en niets zeggende auto!

    Login om te reageren
    • skinny058 zegt

      7 mei 2019 om 20:04

      @cpp1: Goh, cursus ‘overdrijven’ gehad? Wel eens een Pontiac Aztec bekeken of een Hyundai Matrix?

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        7 mei 2019 om 21:23

        @skinny058: je kan zeggen wat je wil maar die hebben meer karakter en ‘bijzondere’ stijlelementen dan dit model, wat een in Paint Shop gestretch’d ontwerp lijkt te zijn…

        Login om te reageren
        • skinny058 zegt

          8 mei 2019 om 08:18

          @davelepeef: wat betreft de Aztec geef ik je gelijk maar in mijn optiek is dat weer een hele andere discussie. Ik zie in de GT nog steeds een 3-serie Touring met wat rare proporties, meer niet. Niet al te gek qua design. De Aztec is zo ‘populair omdat hij zo lelijk is en het design heeft waarvan je denkt: ‘Dat er een designer is geweest die ooit heeft besloten dat dit hem zou worden.’

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            8 mei 2019 om 09:30

            @skinny058: dat is het ook, vreemde proporties waardoor het model niet lekker oogt. Ene kant is het een leuk idee, ruime auto op relatief kleine basis maar het jeukt wel dat zo dwangmatig elke niche gevuld lijkt te moeten worden dat het niet uitmaakt als de auto’s er als een soort Beluga-vliegtuig uit gaan zien…

            Login om te reageren
            • skinny058 zegt

              8 mei 2019 om 10:06

              @davelepeef: Kijk, een Beluga of Super Guppy-vergelijk vind ik persoonlijk erg aan de overdreven kant…het valt allemaal best wel mee namelijk. Maar dat is puur mijn mening.

              Login om te reageren
              • davelepeef zegt

                8 mei 2019 om 10:20

                @skinny058: haha, OK OK… Da’s wel waar, en bij de 3 is dit veel minder dan bij de 5. Ik heb me wel eens erop betrapt een dik aangeklede 3GT te waarderen, maar de looks blijven moeilijk. Then again, wel mooi dat een fabrikant een dergelijke auto besluit te bouwen, voor zo’n niche. Zelfde verhaal met Renault, die Avantime dacht ik, beetje buitenbeentjes in het modellengamma zijn voor veel fabrikanten niet rendabel.

      • sntial zegt

        7 mei 2019 om 23:07

        @skinny058: De eerste generatie Hyundai Matrix had nog mooie lijnen. Getekend door Pininfarina.

        Login om te reageren
        • skinny058 zegt

          8 mei 2019 om 08:20

          @sntial: okay, degene die ik gister tegenkwam was toch echt een sexloos object zonder maar 1 lijntje van de meester. En dat die een lijntje heeft getekend in een ontwerp wil nog niet zeggen dat het gelijk een mooi ontwerp is, toch?

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            8 mei 2019 om 09:32

            @skinny058: als we gaan kijken naar de toepassing, het budget en andere omstandigheden/mogelijkheden denk ik dat die matrix nog niet zo belazerd ontworpen is.

            Login om te reageren
            • skinny058 zegt

              8 mei 2019 om 10:07

              @davelepeef: En hier haal je weer een hele andere discussie er bij…mooie auto’s zijn 9 v.d. 10x niet praktisch. Behalve bijvoorbeeld een Senna, maar die is lelijk omdat die weer een hele andere functie heeft.

              Login om te reageren
  4. str8six zegt

    7 mei 2019 om 18:26

    Vond t altijd wel een mooie bak, met name de voorkant. Lekker breed, mooiste van de 3/4-serie rechts vwb neus.

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    7 mei 2019 om 18:28

    “en de helft van alle aandrijflijnvarianten laten verdwijnen”
    BMW vanaf 2022, er is een ruime keuze uit [s]benzine[/s], [s]diesel[/s], hybride en elektrische aandrijflijnvarianten.

    Login om te reageren
  6. evdw zegt

    7 mei 2019 om 18:33

    Het is toch logisch dat je torenhoge kosten krijgt met al die (nutteloze) modellen, varianten en verschillende configuratiemogelijkheden. Hou het gewoon een stuk simpeler en stop je tijd en geld in het (nog) beter maken van de modellen die je hebt.

    Login om te reageren
  7. dirkv zegt

    7 mei 2019 om 18:38

    Sjonge jonge wat een opluchting, de 3 serie GT is er niet meer.
    Er valt echt een pak van mijn schouders, eindelijk kan ik weer vrij leven.
    Eindelijk kan ik weer vrij adem halen, bedankt voor dit bemoedigende bericht.

    Login om te reageren
  8. koen0373 zegt

    7 mei 2019 om 18:39

    https://images.app.goo.gl/MCQCRCsJhpodBv5h6

    Wellicht dat een driedeurs variant met kekke C stijl en dubbele spoilert er wat beter had uitgezien.

    Login om te reageren
  9. leaper035t zegt

    7 mei 2019 om 18:45

    Drinken, dansen, feesten! Wat een heerlijk nieuws…

    Login om te reageren
  10. crosske zegt

    7 mei 2019 om 18:46

    Hèhè. Zijn we daar ook al van af. Nu nog de 5 GT

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      7 mei 2019 om 18:55

      @crosske: Die is er al niet meer, want is de 6 GT geworden.

      Login om te reageren
      • crosske zegt

        7 mei 2019 om 19:14

        @venividivici: die mag ook gaan hoor ?

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          7 mei 2019 om 20:00

          @crosske: Ja duhh… ?

          Login om te reageren
  11. pcooperworks zegt

    7 mei 2019 om 18:46

    Qua ruimte voor achterpassagiers was ‘ie top, de looks waren minder. RIP

    Login om te reageren
  12. Loek zegt

    7 mei 2019 om 18:48

    Ik twijfel. Echt mooi was ie niet, maar goed, als je de proporties fixt is het een 4GC. De meerwaarde is dan ook inderdaad de hoge zit en de grote hatchback, die door het lijnenspel ook nog eens groter is dan de 3 en de 4GC.
    Ik begrijp hem wel, die GT. Jammer dat hij moet gaan, maar ja, tussen de X4 en de 4GC heeft ie geen plek meer inderdaad.
    Ik zie het BMW ook wel doen om gewoon dezelfde auto opnieuw te introduceren als 4GT, zoals de 6GT nu.

    Login om te reageren
  13. mpgc zegt

    7 mei 2019 om 18:50

    Echt mooi is de 3 serie GT niet. Maar ik vond het model toch wel iets hebben. Als ie niet zo veel duurder was, had ik een GT genomen in plaats van mijn touring.

    Login om te reageren
  14. mopar zegt

    7 mei 2019 om 18:54

    “Het concern zal o.a. de productiekosten verlagen, zijn voertuigen (…) minder complex maken, digitaliseren en daarmee ruim 2.500 prototypes een testauto’s de deur wijzen, het ontwikkelingsproces inkorten en de helft van alle aandrijflijnvarianten laten verdwijnen.”
    …..klinkt allemaal behoorlijk premium. Staken ze maar net zoveel moeite in het betrouwbaar maken van hun auto’s.

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      7 mei 2019 om 20:28

      @mopar: Ja, dat gaat helemaal goedkomen met die betrouwbaarheid als je 2500 (!) testauto’s de deur uit doet. De teksten als “in de simulaties bleef het wel heel, hoor” en “in FEM was het blauw, hoor” zullen vaak gebezigd gaan worden bij BMW.

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        8 mei 2019 om 11:22

        @vaakbenjetebang: Acht maakt toch niet uit joh! BMW is tenslotte al een van de betrouwbaarste merken….oh wacht.

        Login om te reageren
  15. emping zegt

    7 mei 2019 om 19:03

    Ik zal er niet om rouwen.

    Login om te reageren
  16. T5Power zegt

    7 mei 2019 om 19:04

    Nu de 2 serie ‘Gran Tourer’ nog, de Daihatsu Gran Move van 2019.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      7 mei 2019 om 20:03

      @T5Power: Tuurlijk niet, de doelgroep ‘oude van dagen’ moet wel bedient blijven worden hè…

      Login om te reageren
  17. willeme zegt

    7 mei 2019 om 19:09

    NEE!! NEE!! SCHAT!!! JE HOEFT NIET TE GAA-HAAN, SCHAT!!!

    Oh, jawel. Ok, doei.

    Login om te reageren
    • galgootje zegt

      7 mei 2019 om 20:05

      @willeme: lol

      Login om te reageren
  18. dper4mance zegt

    7 mei 2019 om 19:15

    Wat mij betreft was dit ding bij de introductie al dood.

    Login om te reageren
  19. Arvado zegt

    7 mei 2019 om 19:24

    Ik snap de haat reacties hier niet zo goed. Mijn vader heeft een donker bruine (net geen zwart) F34 335i Moden Line. Ik vind dat echt wel een chique wagen. Hij heeft er ook veel plezier van, rijd super, je zit net wat hoger en het is ook niet gelijk een SUV. Hij ziet er in ieder geval veel beter dan de oude 5GT.

    Login om te reageren
    • dirkv zegt

      7 mei 2019 om 19:32

      @littledevil9: Prachtige auto die heerlijk rijd!
      Het is de auteur @ikhebooknachtmerriesoverautos die er een beetje negatief sausje overheen gooit.

      Login om te reageren
    • sntial zegt

      7 mei 2019 om 23:12

      @littledevil9: 5GT stond op 7 serie platform, niet te vergelijken dus.

      Login om te reageren
  20. rogers zegt

    7 mei 2019 om 20:01

    Volgens hebven wij hetzelfde bericht deze week ook al een keer gehad. Hier een zeer tevreden 3gt rijder. Lekker ruim en rijdt ook nog prima (vergeleken met mijn vorige Skoda Superb)

    Login om te reageren
  21. skinny058 zegt

    7 mei 2019 om 20:06

    Bijzonder dat mensen dit een wanstaltig en overdreven lelijke auto vinden…kan tig modellen opnoemen waarbij dit een pareltje is…

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      7 mei 2019 om 20:29

      @skinny058: Inderdaad, en dan hoef je de BMW-showroom niet eens te verlaten!

      Login om te reageren
      • sntial zegt

        7 mei 2019 om 23:14

        @vaakbenjetebang: haha

        Login om te reageren
  22. ghost zegt

    7 mei 2019 om 20:07

    Had Balkenende niet zo’n ding?

    Login om te reageren
  23. silverscope zegt

    7 mei 2019 om 21:02

    Praise the lord ?

    Login om te reageren
  24. bmwenducati zegt

    7 mei 2019 om 21:35

    Zonde, want had graag een opvolger gehad van mij huidige 335d GT. Heb hiervoor een touring gehad, maar vind de GT een heerlijke, comfortabele autobahn-verslinder. Retesnel, erg comfortabel en de kinderen hebben zeeën van ruimte waarbij ik ook de kofferbak lekker vol kan stouwen. Met een M-pakket en beetje flinke wielen is het echt mijn auto wel. Zou zo de opvolger nemen volgend jaar. Dat wordt toch iets anders zoeken…

    Login om te reageren
    • w0ut zegt

      7 mei 2019 om 22:06

      @bmwenducati: idd, mijn 330D GT is de beste BMW die ik heb gehad tot nu (nieuwe X5 in aantocht). Heerlijk veel comfort, in de koffer passen alle koetsen, buggies etc van de kinderen.

      Login om te reageren
    • troljedemoeder zegt

      7 mei 2019 om 22:32

      @bmwenducati: Hier idem. Volgende wordt een 5 Touring denk ik.

      Login om te reageren
  25. kminne zegt

    7 mei 2019 om 22:02

    Opgeruimd staat netjes.

    Login om te reageren
  26. w0ut zegt

    7 mei 2019 om 22:12

    Design was niet netjes maar ik ga ‘em toch missen. Is een enorm praktische cruiser, hogere instap, veel ruimte, veel comfort. Los van styling binnen het BMW gamma best bang-for-your-buck. Veel auto-barbaren die met me meerijden denk dat het een 5-reeks is. En in Belgie verbazend populair. Zie ‘em meer rijden dan de touring uit dezelfde generatie.

    Login om te reageren
  27. BaRa zegt

    7 mei 2019 om 22:22

    Niet de mooiste BMW. Evenmin de lelijkste. Wel een van de meest praktische. Ik had liever al die poseurshandtasjes zien verdwijnen. Jeweetwel, die modellen die met een X beginnen.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      8 mei 2019 om 00:02

      @BaRa: En dan vooral die X-modellen die met een even nummer eindigen.

      Deze 3GT gaat nog een gezocht model worden zodra de benzineprijzen te hoog worden om nog een echte SUV te willen en de MRB te hoog voor 5-Serie.

      Verstand komt immers met de jaren.

      En de ogen gaan er op achteruit.

      Login om te reageren
  28. cortinaracing zegt

    8 mei 2019 om 01:51

    Amen. Als je die ruimte achterin wil, koop dan gewoon een touring zoals een normaal mens #nederlandstationland

    Login om te reageren
  29. toyotafortuner zegt

    8 mei 2019 om 03:50

    Mooi. Hem missen doe ik toch niet

    Login om te reageren
  30. rotjeknor66 zegt

    8 mei 2019 om 07:12

    Wat me meer zorgen baart is het aangekondige bezuinigen waar het kan en waarschijnlijk niet kan, hopelijk geen gevalletje Mercedes eind jaren 90 begin 00….

    Login om te reageren
  31. thomasthomas zegt

    8 mei 2019 om 10:30

    Hij was niet moeders mooiste maar ze rijden wel heel lekker met veel comfort. Heeft ook iets dikkere (hogere) bandenmaat dan de normale 3 serie.

    Login om te reageren
  32. grabtourismo zegt

    23 mei 2019 om 08:09

    Heb een 3 gt gekocht en geen spijt van klopt dat ie minder sportief is dan de 3 touring die ik hiervoor had maar de ruimte binnen is enorm en comfort op niveau 5 serie van mijn collega er zit nauwelijks verschil tussen

    Login om te reageren
  33. stephan_vandesande zegt

    24 januari 2020 om 08:39

    Jammer……….. Heb zelf anderhalf jaar de 3er GT en vind het een superauto. Ruimer dan een gewone (zelfs tov een 5er) sportief, en praktisch door de 5e deur maar niet zo burgelijk als een touring. Wel de M-sport uitvoering in het zwart genomen om enigzins wat sportievere look te krijgen. Maar als er een nieuw had gekomen was dat de volgende geweest.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North