• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: hier is de McLaren Senna GTR

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 8 maart 2019 om 14:44 – 17 Reacties

Afbeelding Officieel: hier is de McLaren Senna GTRAfbeelding Officieel: hier is de McLaren Senna GTRAfbeelding Officieel: hier is de McLaren Senna GTRAfbeelding Officieel: hier is de McLaren Senna GTRAfbeelding Officieel: hier is de McLaren Senna GTRAfbeelding Officieel: hier is de McLaren Senna GTRAfbeelding Officieel: hier is de McLaren Senna GTRAfbeelding Officieel: hier is de McLaren Senna GTR

McLaren Senna GTR
Absoluut geen verrassing, dit.

Alsof de McLaren Senna nog niet lelijk extreem genoeg was, kwam het Britse sportwagenmerk in 2018 ineens met een uitbundigere GTR-versie op de proppen. Destijds hadden we te maken met een studiemodel, maar inmiddels heeft McLaren de officiële productieversie van de auto in het leven geroepen. Mclaren noemt het zijn “snelste circuitauto ooit, afgezien van de Formule 1-auto.”

De McLaren Senna GTR is absoluut een van de meest indrukwekkende auto’s van de fabrikant. Dit is voor een groot deel te danken aan het hart van de auto. De Senna wordt aangedreven door een 825 pk sterke vierliter V8. Dankzij zijn lage gewicht van slechts 1.188 kg betekent dit dat de verhouding van vermogen en gewicht een indrukwekkende 694 pk per ton bedraagt.

Afgezien van zijn krachtige aandrijflijn en lage gewicht zijn ook de aerodynamica zeer op peil. Het mag dan zeker niet het meest fraaie exterieur zijn op de markt, zijn scherpe hoeken hebben wel degelijk een bepaald doel. En dit blijkt ook te werken, want in de praktijk kan de auto ruim meer dan 1.000 kg aan neerwaartse druk produceren. Daarnaast neemt de auto verschillende onderdelen, o.a. aan de ophanging, over van McLaren’s GT3-auto’s.

McLaren zal in totaal slechts 75 exemplaren van de Senna GTR maken. Ieder van deze auto’s is verkocht voor 1,1 miljoen pond. Binnen enkele weken nadat McLaren de auto liet zien op het Autosalon van Genève van 2018 had het alle exemplaren verkocht. Iedere koper zal zijn auto via McLaren’s Special Operations kunnen configureren.

Ook interessant!

  • Weet jij welke McLaren dit ook alweer is?
  • Gespot - Is het een McLaren Senna? Of toch een 720S?
  • McLaren maakt het wel heel bont met deze 765LT
  • P1 GTR en Chiron maken de Maasvlakte onveilig

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

McLaren, Senna, senna-gtr

Vorig bericht: « Deze BMW M-auto hoef je niet te verwachten
Volgend bericht: Deze Bentayga is stiekem gewoon erg lekker »

Lees Interacties

Reacties

  1. hartman zegt

    8 maart 2019 om 15:01

    Ben benieuwd naar zijn laterale g waarde. De P1 GTR haalt 2,6.

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    8 maart 2019 om 15:02

    De PK/gewicht verhouding is wel lichtelijk gestoord!

    Login om te reageren
  3. ghengiskhan zegt

    8 maart 2019 om 15:05

    Flink pak stickers van (zogenaamde) sponsors erop en hij ziet er gelijk beter uit.

    Because racecar.

    Login om te reageren
  4. fapfap zegt

    8 maart 2019 om 15:10

    Vroeger vonden we een Ferrari F50 achterspoiler al groot. Als dit de nieuwe trend wordt, hoe gaan de achterspoilers er over 10 jaar dan uitzien..?

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      8 maart 2019 om 15:46

      @fapfap: Als een B-2 bomber.

      Login om te reageren
    • dare2think zegt

      8 maart 2019 om 16:04

      @fapfap: Ik denk dat we naar perfect aerodynamisch getunede racers gaan. Dat kan nu dankzij sterk verbeterde simulatiemethodes en meer rekenkracht van computers. Dat worden dus omgekeerde vliegtuigen.. Eigenlijk is deze auto dat al, want de ophanging moet zijn berekend op bijna twee keer het wagengewicht. Ofwel, bij 300 km/u is ie pas lekker soepel geveerd ..

      Login om te reageren
    • marinepower zegt

      9 maart 2019 om 02:53

      @fapfap: Plymouth Roadrunner

      Login om te reageren
  5. quadrifoglioverde zegt

    8 maart 2019 om 15:22

    Zou mooi zijn als die lui in Engeland deze ook op Britse platen weten te krijgen!!

    Login om te reageren
  6. ghost zegt

    8 maart 2019 om 15:25

    Dit misten we natuurlijk nog, een lelijke auto die nu nog lelijker is!

    Login om te reageren
  7. rob5nismo zegt

    8 maart 2019 om 15:39

    Wat een brute stofvanger

    Login om te reageren
  8. eklasse zegt

    8 maart 2019 om 16:10

    Wat een grote spoiler.. hiermee is de ontwerper even uit de tamburello gevlogen.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      8 maart 2019 om 16:37

      @eklasse: zo te zien zijn ze direct de windtunnel ingevlogen.

      Login om te reageren
  9. skinnybmw zegt

    8 maart 2019 om 16:58

    Pfff hier eens een rondje Zandvoort mee doen. Zal onvergetelijk zijn, lijkt mij!

    Login om te reageren
  10. supercarboy zegt

    8 maart 2019 om 17:36

    Niet lelijk. Misschien nog wel mooier dan de normale

    Login om te reageren
    • smoked zegt

      8 maart 2019 om 19:25

      @supercarboy: Exact! Net of dit de finishing touch is.

      Login om te reageren
  11. drdre1 zegt

    8 maart 2019 om 23:04

    Jammer dat er geen spoiler achter op zit.

    Login om te reageren
  12. jipino zegt

    9 maart 2019 om 10:03

    Domme vraag hier: als een auto 1000 kilo downforce heeft, betekent dit dan dat de auto op dat moment effectief 1000 kilo zwaarder is?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North