• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Klaar voor productie: Koenigsegg Regera [1500 pk, 2000 Nm]

Auteur: RubenPriest, gepost 1 maart 2016 om 08:55 – 66 Reacties

Regera


Het Zweedse supercarmerk onthult de productieversie van diens nieuwste vlaggenschip. De Regera met 1500 trappelende paarden.

Het uiteindelijke productiemodel toont veel overeenkomsten met het eerder getoonde concept. Toch zegt Koenigsegg dat er meer dan 3000 verschillen zijn. Naast een hardcore supercar is de Zweed ook van de nodige luxe voorzien. Zo is er de integratie van Apple CarPlay mogelijk en beschikt het model over een draadloze smartphone-lader.

De Regera wordt aangedreven door een biturbo V8 en drie elektromotoren die tezamen 1500 paarden weten te produceren. De auto wordt gekenmerkt door twee bijzondere dingen. Zo heeft het model geen conventionele versnellingsbak en zitten de uitlaten, ontworpen door Akraprovic, op een andere plek dan je wellicht zou denken.

Regera

De specificaties zijn ronduit bizar. 1500 pk, 2000 Nm. 0-100 in 2,8 seconden, 0-200 in 6,6 seconden. 0-300? Slechts 10,9 seconden! De pret is dan nog steeds niet voorbij, want in een luttele 20 seconden moet de Regera de 400 km/u kunnen aantikken. Koenigsegg heeft al een aantal orders genoteerd staan. Een prijs is echter nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Koenigsegg Regera
    Kijk nou, een Koenigsegg Regera die echt gebruikt wordt
  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • 700+ pk Ram 1500 TRX heeft geen zwemdiploma
    700+ pk Ram 1500 TRX heeft geen zwemdiploma

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2016, hypercars, koenigsegg, regera, Supercars

Vorig bericht: « Morgan EV3; de elektrische driewieler is er [update]
Volgend bericht: Audi Q2, de SUV voor in de stad »

Lees Interacties

Reacties

  1. amg1999 zegt

    1 maart 2016 om 08:58

    Dat ding is hompie snel, maar toch kies ik voor de veyron #want de chiron is lelijk

    Login om te reageren
    • benjiiporsche911 zegt

      1 maart 2016 om 08:59

      @amg1999: #want de veyron is niet lelijk?

      Login om te reageren
    • keeper1 zegt

      1 maart 2016 om 09:02

      @amg1999: is goed. Neem ik deze.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      1 maart 2016 om 09:03

      @amg1999: Is goed, neem ik de Chiron :)

      Login om te reageren
    • hight96 zegt

      1 maart 2016 om 09:15

      @amg1999: Doe mij deze maar: http://koenigsegg.wpengine.com/?page_id=1149 Vind ik veruit de mooiste ?

      Login om te reageren
    • crazyt zegt

      1 maart 2016 om 12:58

      @amg1999: alsof je geld voor hebt

      Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      1 maart 2016 om 13:12

      @amg1999: snel? Dat ding heeft geen meter gereden, in koenigsegg traditie veel claims weinig praktijk
      Ook deze render vandaag de wereld insturen moet een soort Genève onthulling voorstellen

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        1 maart 2016 om 14:15

        @thierryvth: toch is de agera rs sneller als jouw halfords kadet… die dingen zijn tering snel, dat is geen gelul van koeningsegg. ze hebben alleen geen plek om het compleet te laten zien, aangezien ze bij de vag zulke aso’s zijn geen concurrenten op hun circuit toe te laten…

        Login om te reageren
      • dennisjuh95 zegt

        1 maart 2016 om 16:33

        @thierryvth: Al eens wat filmpjes van ene Koenigsegg gezien tegenover bijvoorbeeld een Veyron/918? 0-100 is dan misschien niet meest extreme. Maar daarboven is het bye bye, zwaai waai

        Login om te reageren
  2. granlusso zegt

    1 maart 2016 om 08:59

    Bizarre prestaties, ook al is de Chiron sneller, scheelt het zoveel in gewicht trouwens dan? Want deze heeft wel meer koppel

    Login om te reageren
    • audirs7 zegt

      1 maart 2016 om 09:01

      @granlusso: in welk opzicht is de Bugatti sneller(op de 0-100 tijd na)?

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      1 maart 2016 om 09:05

      @granlusso: Ik weet niet of dit monster 4wd heeft. (Zal haast wel want anders kom je nooit zo snel weg) Wat betreft gewicht is dat van beide auto`s nog niet bekend. Ik gok dat ze beiden rond de 2.000kg zitten.

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        1 maart 2016 om 09:11

        @dutchdriftking: grapjas, hoeveel woog de one:1? 1380kg toch? Dit ding is 1500kg max.

        Login om te reageren
        • david36254 zegt

          1 maart 2016 om 09:17

          @lambo4all: Autoweek meldt dat het gewicht (incl alle vloeistoffen) 1590 kg is. Je zat er dus dicht bij!

          Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          1 maart 2016 om 09:18

          @lambo4all: als ik de reactie lees van @david36254 zit je redelijk in de buurt. Valt me alles mee, zo`n hybride aandrijflijn die zoveel vermogen moet leveren had ik zwaarder ingeschat.

          Login om te reageren
          • keeper1 zegt

            1 maart 2016 om 09:46

            @dutchdriftking: ze hebben natuurlijk een andere versnellingsbak. Je moet eens dat YouTube filmpje van shmee bekijken (als je dat nog niet gedaan hebt). Leer je echt veel van die auto!

            Login om te reageren
            • b00m3rang zegt

              1 maart 2016 om 12:43

              @keeper1: geen versnellingsbak bedoel je, ze hebben een speciale slip-koppeling ontwikkeld op basis van olie.

              Login om te reageren
      • MrHyde zegt

        1 maart 2016 om 09:38

        @dutchdriftking: Nope, geen 4wd, Alleen de achterwielen.

        Ik snap dat mensen hem vergelijken met de chiron (PK’s, snelheid, prijs), maar daar waar de Chiron technologisch geen innovatie aan boord heeft (en daarom ook wel ‘domme kracht’ genoemd), is dit een schoolvoorbeeld van out-of-the-box denken om verder te komen.

        Je hoort het al, ik ben hier fan van.

        Login om te reageren
        • norge zegt

          1 maart 2016 om 11:13

          @MrHyde: En dit ding ziet er tenminste ook uit als een race wagen .

          Login om te reageren
      • macready zegt

        1 maart 2016 om 13:31

        @dutchdriftking:

        Nee, slechts 2WD (sad face).

        3 electromotoren waarvan 2 elk een achterwiel voor rekening nemen en de overgebleven electromotor zit direct op de krukas om de motor te ondersteunen, ook naar de achterwielen dus. Acceleratietijden neem ik dan ook met een flinke korrel zout, gezien rubber nog steeds de beperkende factor is. En die factor is moeilijker beheersbaar naarmate het vermogen verder toeneemt.

        Login om te reageren
        • ds3thp zegt

          1 maart 2016 om 17:31

          @macready: ik denk dat dat nog wel eens mee zou kunnen vallen hoeveel slip dit ding heeft!
          Hij heeft namelijk, mede door het ontbreken van de versnellingsbak, niet direct zijn complete vermogen!
          Dit levert hij pas hoger in de toeren en dan rijdt dat ding al ver boven de snelheidslimieten!
          Bij lage(re) snelheden zijn het vooral de elektromotoren die het werk doen bijgestaan door de V8

          Login om te reageren
        • m90maik zegt

          6 maart 2016 om 19:39

          @macready: daarom werd door koenigsegg ook gezegt in een docu dat ze de 0-100 niet sneller maken dan 2,8 sec want dat zou betekenen duurdere banden ed. 2,8 is snel genoeg. Sneller zou zeker mogelijk zijn maar is niet interessant genoeg.

          Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        1 maart 2016 om 22:58

        @dutchdriftking: Nope, nog steeds achterwielaandrijving.

        Login om te reageren
    • baap zegt

      1 maart 2016 om 12:54

      @granlusso: Deze Regera verpulvert het lelijke eendje Chiron. Ik moet zeggen dat ik de Regera ook niet moedersmooiste vind. Het lijkt er een beetje op hoe sneller de auto’s worden, hoe lelijker ze zijn. Geef mij maar een standaard 991 911 en ik ben blij.

      Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      1 maart 2016 om 13:25

      @granlusso: sneller van 0 naar 100, daarna toch niet meer

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    1 maart 2016 om 09:02

    Hij is gaaf, maar niet mijn auto. Wanneer komt de poll tussen deze en de Bugatti?

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      1 maart 2016 om 09:30

      @dutchdriftking: een kans van 1:1000000 dat ik het fout gok, maar ik denk ook niet dat dit überhaupt een optie voor je is. Ook niet voor mij overigens.

      Login om te reageren
  4. theracetosucces zegt

    1 maart 2016 om 09:02

    Ongeloofelijk wat die man heeft weten te bereiken. Een waar genie

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      1 maart 2016 om 10:08

      @theracetosucces: yup! Hij wordt vaak vergeleken met Horacio Pagani, gezien het type bedrijf begrijpelijk, maar qua innovatiekracht is de vergelijking met Elon Musk beter op z’n plaats.

      Nog een aanstormend innovatief talent is Nunzio La Vecchia, ik ben heel benieuwd wat die nog gaat laten zien.

      Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    1 maart 2016 om 09:12

    Heb je net 3 mio afgetikt voor een K One:1; da’s bagger.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      1 maart 2016 om 09:47

      @gregorius: Heel andere auto, die One:1 is de GT3 onder de Koenigseggs, dit is de Turbo.

      Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    1 maart 2016 om 09:18

    Wat een gaaf ding. En zo veel specialer en met meer passie gemaakt dan de Bugatti.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      1 maart 2016 om 09:32

      @trustmeiamanengineer: ach ach ach. Komen de haters weer. Jij weet natuurlijk dat de mensen bij Bugatti minder passie hebben dan de mensen bij Koenigsegg. Wat een gelul weer.

      Wees toch eens blij dat fabrikanten dit soort auto’s bouwen. Dat je de ene mooier en spectaculairder vibd dan de ander prima, maar kom niet met deze onzin in waar je helemaal niets van af weet om maar een ander merk af te zeiken…

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        1 maart 2016 om 09:52

        @87sandyd: Ik haat niet, droeftoeter. De Bug is ook een prachtig stuk techniek en ik vind hem indrukwekkend. Maar een Pagani of een Koenigsegg doet mij gewoon veel meer. Ook vanwege de genieën die achter deze beide merken staan, die met een relatief kleine groep mensen zulke mooie dingen kunnen maken.

        Login om te reageren
      • reactief zegt

        1 maart 2016 om 09:58

        @87sandyd: Nou sorry hoor, maar kijk het filmpje van Schmee over deze Regera en daarna het filmpje van Motor Trend over de Chiron, en lees daarna je eigen comment nog eens!

        Mister Koenigsegg vertelt een heel stuk passioneler over z’n kindje, dan die stel ouwe lullen die alleen maar uitleggen dat het moeilijk was om een auto te maken die sneller moest zijn, en op een Bugatti moet lijken…

        Login om te reageren
  7. rolov zegt

    1 maart 2016 om 09:20

    Als ik koenigsegg was had ik er 50 pk bijgedaan. Gewoon om die claim van de chiron teniet te doen. En dan heb je uitstekend promotiemateriaal erbij.

    Login om te reageren
    • leemster zegt

      1 maart 2016 om 10:45

      @rolov: nee doe maar niet want dan krijg je de vragen van. Hey waarom ben je niet sneller dan de Bugatti?

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        1 maart 2016 om 10:53

        @leemster: ken je de uitspraak van carrol Shelby? Horsepower sells cars ,torque wins races.
        Het is puur marketing technisch meer pk. De Veyron had de o zo magische 1000 pk terwijl hij de op de nurburgring geen deuk in een pakje boter reed.

        Login om te reageren
        • macready zegt

          1 maart 2016 om 13:44

          @rolov:
          Behalve dan dat de uitspraak van Shelby de echte onzin/marketing was. Zie F1 motoren, zeker de vroegere N/A versies. Die hadden een droevige trekkracht aan de krukas, simpelweg omdat max trekkracht aan de krukas geen drol zegt (niet te verwarrent met de VORM van de koppelcurve, die is wel belangrijk). Zolang je de pk’s hebt en de toeren, krijg je de benodigde trekkracht aan de wielen middels… de overbrenging.

          Login om te reageren
          • rolov zegt

            1 maart 2016 om 14:00

            @macready: nee het is geen onzin . Eerste waar iedereen naar kijkt is het aantal pk’s en de grote van het blok. Denk je dat de gemiddelde autoblad lezer weet hoeveel koppel een auto heeft ? 1000 pk oehhh ahhhh . 600 nm huh? Wasda? Nee pk’s verkopen wel degelijk. Wat stond er op het voorblad van de Autovisie toen de Veyron uit kwam? Monster uit molsheim 1001 pk. Wat zeiden ze bij de bekend making? 1001 pk .

            Login om te reageren
            • macready zegt

              1 maart 2016 om 15:11

              @rolov:
              Nogmaals, de F1 kijkt ook alleen maar naar pk’s en toeren en VORM van de koppelkromme, max koppel zegt niets. Weet je waarom? Dat is een directe resultante van de verhouding tussen vermogen en toeren….

              Als het max koppel veel hoger ligt dan het max vermogen bij 1 motor, weet je één ding zeker, het is geen toerenblok. En dat moet je compenseren met een langere overbrening die de trekkracht aan de wielen … verlaagt. Nettoresultaat, een motor met 600pk en 300Nm is niet langzamer dan een motor met 600pk en 900Nm, bij gelijke vorm van de koppelkromme. Simpelweg omdat eerstgenoemde een veel groter bruikbaar toerenbereik heeft en dus veel kortere overbrengingen kan hebben voor dezelfde snelheid= gelijke trekkracht aan de wielen.

              Login om te reageren
    • leemster zegt

      1 maart 2016 om 10:46

      @rolov: en 1500pk rij je jezelf net zo hard dood hoor

      Login om te reageren
  8. fit4fun zegt

    1 maart 2016 om 09:25

    Net als Pagani en Elon Musk is dit een echte ondernemer die auto’s maakt. In tegenstelling tot megalomane multinationals, die zelf niks kunnen verzinnen behalve door anderen begonnen merken kopen….

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    1 maart 2016 om 09:41

    Het is helemaal niet mijn auto, want zulke hoge vermogens vind ik echt gekkenwerk. Maar ik kan het wel waarderen dat een kleine fabrikant als Koenigsegg zoiets op de markt brengt. Wat een gaaf bedrijf is het toch. En dan ook nog van die aparte techniek erin stoppen. Goed bezig.

    Wat betreft de vergelijking met de Chiron: ik zou ze allebei niet willen. Ontzettend gave techniek, maar ik zou het nog niet kopen als ik al stinkend rijk was.

    Login om te reageren
  10. kimhung zegt

    1 maart 2016 om 09:44

    De alfa romeo tristar velgen staan hem goed

    Login om te reageren
  11. Edge zegt

    1 maart 2016 om 09:45

    Ik ben benieuwd naar de topsnelheid van dit ding. Hoe geniaal zou het zijn ala VAG met de Chiron roept de snelste serieproductiewagen te hebben en die kale Zweed met zijn handjevol werknemers dan binnen 24 uur een nóg snellere wagen toont.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      1 maart 2016 om 09:59

      @Edge: Ik vraag me af of we de topsnelheid van dit ding ooit zullen ontdekken. De testbaan van VW is er uitermate geschikt voor, maar no way dat daar ooit een Koenigsegg komt. Misschien de salt flats in de VS? Ik weet niet of de banden dat aankunnen.

      Login om te reageren
  12. Rob zegt

    1 maart 2016 om 09:52

    Op zich wel humor, een dagje nadat het megaconcern VAG met haar nieuwe Bugatti komt, doodleuk als kleine autobouwer met een op papier nog snellere auto komen. Leuk getimed ;-)

    Maar dat is ook het enige. Voor de rest heeft dit ding, net als Bugatti, geen charme.

    Login om te reageren
  13. HendrikW zegt

    1 maart 2016 om 10:02

    Mooie dubbeltest voor AB

    Login om te reageren
  14. stormkans zegt

    1 maart 2016 om 10:02

    Wat ook heel bijzonder is, dat de deuren, voorkant en achterkant middels de sleutel automatisch open kunnen. Zon vette feature op een hypercar.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      1 maart 2016 om 10:13

      @stormkans: Klopt, heb het gezien in een filmpje. Ziet er inderdaad erg cool uit.

      Login om te reageren
      • stormkans zegt

        1 maart 2016 om 10:41

        @berlinetta: dan wilmje hem toch wel kopen? Er is een filmpje van vlogger shmee 150 die de fabriel bezoekt en deze bak mag rijden. Je gaat je dan beseffen dat dit echt heel speciaal is.

        Login om te reageren
        • stormkans zegt

          1 maart 2016 om 10:44

          @stormkans: https://www.youtube.com/watch?v=AMmdl77VOxg

          Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          1 maart 2016 om 10:45

          @stormkans: Zeker erg speciaal. Een unieke machine. Maar ik zou het niet kopen. 1.500 pk… wat moet je ermee?

          Login om te reageren
          • stormkans zegt

            1 maart 2016 om 10:48

            @berlinetta: Elk weekend naar Germany.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              1 maart 2016 om 11:05

              @stormkans: Mwoa. Hard rijden op de Autobahn heeft niet mijn interesse. En als je de Nurburgring op wil, dan zijn er veel leukere auto’s.

              Login om te reageren
      • stormkans zegt

        1 maart 2016 om 10:47

        @berlinetta: dan wil je hem toch wel kopen? Er is een filmpje van vlogger Shmee 150 die de fabriek bezoekt en samen met de Boss een rondje gaat rijden. HIer gaat je autohart wel heel hard van kloppen :-)

        Login om te reageren
  15. volvofreak zegt

    1 maart 2016 om 10:15

    Nemen jullie maar die Koeningsegg en Bugati ga ik voor de Hennesey venom F5

    Login om te reageren
    • leemster zegt

      1 maart 2016 om 10:48

      @volvofreak: ik blijf mooi in mijn oude golf rond tuffen

      Login om te reageren
    • leemster zegt

      1 maart 2016 om 10:49

      @volvofreak: iets te jong om te sterven

      Login om te reageren
  16. pinut187 zegt

    1 maart 2016 om 10:50

    Krijgt deze ook weer van die mooie open/omhoog slaande deuren?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      1 maart 2016 om 23:03

      @pinut187: Zeker weten :-) .

      Login om te reageren
  17. norge zegt

    1 maart 2016 om 11:15

    Wat een retegaaf ding is dit toch,,Die halve sec mag de sjiron hebben .Maar dit is op alle andere vlakken gewoon veel beter en mooier.

    Login om te reageren
  18. mrrallycross zegt

    1 maart 2016 om 13:23

    Liever dit dan de chiron!

    Login om te reageren
  19. macready zegt

    1 maart 2016 om 13:47

    Toch een beetje een apart concept, zo zonder versnellingsbak. In feite rij je continu in z’n 6 en vangen de koppeling (ontkoppeling) en electromotoren het gebrek aan trekkracht aan de wielen bij lagere snelheden op. Met andere woorden, die 1500pk heb je alleen op hele hoge snelheden, waar de motor z’n piekvermogen bereikt en de trekkracht aan de wielen is bij lagere snelheden dus ook lager dan je zou verwachten op basis van de droge cijfers (bijv. een 800pk benzinemotor plus 700pk electropower MET versnellingen).

    Login om te reageren
  20. moldauferrari zegt

    1 maart 2016 om 14:48

    Kijk dit noem ik nou een mooie auto met nog eens mooiere techniek!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North