• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Kroymans stopt Europese import van Cadillac

Auteur: robbie, gepost 9 december 2008 om 09:03 – 59 Reacties

Kroymans Logo

De geruchten deden al eventjes de ronde, maar gisteravond heeft Frits Kroymans officieel bekend gemaakt dat zijn bedrijf gaat stoppen met de import van Cadillac, HUMMER en Corvette in Europa. En dat komt natuurlijk allemaal door die nare recessie, of niet? Anderhalf jaar geleden zette ik zelf al grote vraagtekens bij dit avontuur van Kroymans. En niet veel later werd de verkooptarget voor Kroymans zelfs gehalveerd. Blijkbaar zitten we hier in Europa niet te wachten op de Amerikaanse modellen van GM (sorry Ruben).

Overigens zal de import van bovengenoemd GM trio niet helemaal stil komen te liggen. GM Europa (uit Zwitserland) zal vanaf eind 2009 (wanneer Kroymans stopt) de import overnemen. Kroymans zal wel serviceorganisatie blijven. Voor de medewerkers van Kroymans in Breukelen is het stoppen van de importactitiveiten eind 2009 slecht nieuws want 50% van het personeel moet verdwijnen. En de kans is zelfs groot dat het Cadillac & Corvette Experience Center op last van de bank helemaal gesloten moet worden.

Als ik stel dat het Kroymans de laatste tijd niet echt voor de wind gaat is dat een licht understatement. Jarenlang groeide het bedrijf als kool, maar de laatste tijd lijkt het erop dat Kroymans aan zijn eigen succes ten onder gaat. Er waren bijna meer bestuurswisselingen dan bij Spyker en als je kijkt naar welke merken ze importeren dan wordt je daar niet vrolijk van.

Zo is Kroymans importeur van de volgende merken: SsangYong (-71,6%), Saab (-35,2%), Alfa Romeo (-37,7%), Jaguar (+37,5%) en Kia (-28,4) en als je naar die verkoopresultaten kijkt wordt je natuurlijk niet vrolijk. Zeker niet als je weet dat dit het resultaat is tot en met november waarin de Nederlandse autoverkopen slecht met 1,9% omlaag gingen. De merken van Kroymans presteren dus beduidend slechter dan de markt. En dat merk je in deze tijden van onzekerheid dubbel zo hard in je portemonnee. (via: autotelegraaf.nl)

PS: Er is ook nog goed nieuws voor de liefhebbers van Amerikaansen auto’s, want Kroymans zal de laatste modellen met grote kortingen de deur uit doen.

UPDATE 10:30 Kroymans-activiteiten Zuid-Nederland verkocht!

Dealerholding Pouw neemt de dealer-, lease- en autoschadeactiviteiten in Zuid-Nederland over van Kroymans. Pouw Automotive Groep en Kroymans Corporation hebben overeenstemming bereikt over de overname van tien Opel vestigingen, drie Perfekta autoschadebedrijven en de leaseactiviteiten van Kroymans Autolease BV in Zuid-Nederland. (via: Automotive Online)

Ook interessant!

  • Cadillac wil je het summum van relaxt rijden geven
  • Cadillac toont officiële Lyriq en kondigt afscheid ICE aan
  • Dit is de goedkoopste Cadillac ATS van Marktplaats
  • Cadillac richt pijlen op GLS 63 met retedikke Escalade V

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, Carmageddon, Chevrolet, Corvette, GM, Hummer, import, kroymans

Vorig bericht: « Terrafugia Transition vliegende auto in 2009
Volgend bericht: Pimp je Panamera! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Klaas zegt

    9 december 2008 om 09:18

    Het is niet alleen Kroymans. Ik verwacht een enorme slachting onder importeurs en dealers. Alles zit tegen. Verkoop stort in. Maar ook de prijzen – vooral voor tweedehands – staan onder druk. Krediet is moeilijker te krijgen.

    Dit zorgt er voor dat er grotere voorraden ontstaan die minder waard worden en niet meer te financieren zijn. Dat is heel erg slecht voor die bedrijven.

    Maar misschien zit er een positieve kant aan. De laatste jaren hebben importeurs gekozen om alleen nog maar zaken te doen met hele grote dealerorganisaties. Die grote bedrijven zijn vaak niet echt klantgericht. Als een paar van die bedrijven omvallen geeft dat grote klappen voor de importeurs die in één klap een groot deel van hun dealers kwijt raken. Misschien komt er dan weer ruimte voor de kleine zelfstandige dealer. Bedrijven die gerund worden door liefhebbers van het merk, waar ze hun klanten nog persoonlijk kennen.

    De nabije toekomst gaat flink pijn doen, maar misschien wordt alles beter.

    Login om te reageren
  2. Robert zegt

    9 december 2008 om 09:19

    Gelukkig is Ferrari in ieder geval wel een succesvol merk.
    Verder is de potfolio inderdaad knap ongelukkig. Als je mensen in grote getale in een minder voor de hand liggend merk wil laten instappen zul je wat extra’s moeten bieden. Voor de grote getallen kan hooguit Alfa zorgen, maar die hebben op dit moment te veel Opel (GM) genen om hit te kunnen zijn.

    Jammer voor Kroymans, maar de flops zijn wel te verklaren.

    Login om te reageren
  3. autoblogger zegt

    9 december 2008 om 09:25

    En die CTS-V dan? En de ZR1? Godver…

    Login om te reageren
  4. robbie zegt

    9 december 2008 om 09:26

    @autoblogger, beter lezen ;)

    Overigens zal de import van bovengenoemd GM trio niet helemaal stil komen te liggen. GM Europa (uit Zwitserland) zal vanaf eind 2009 (wanneer Kroymans stopt) de import overnemen.

    Login om te reageren
  5. autoinformatief.com zegt

    9 december 2008 om 09:50

    @ Klaas

    Die slachting onder dealers en importeurs hoef je niet te verwachten, dat is al allemaal gaande. Al een aantal dealers hebben de deuren moeten sluiten, en dan zijn dit niet alleen dealers die alleen grote auto’s verkopen.

    Maar er zijn ook dealerbedrijven die in deze tijden gehele organisaties opkopen om uit te breiden. In de hoop dat ze het dus kunnen overleven tot alles weer beter gaat, en dan er bovenop komen met een dealernetwerk dat zoveel groter is ;)

    Login om te reageren
  6. Antonius86 zegt

    9 december 2008 om 09:56

    @autoinformatief.com
    Dat gebeurt nu inderdaad in meerdere sectoren. Daar heb je natuurlijk wel geld, kennis en niet te vergeten cojones voor nodig… Maar, als het goed komt, dan heb je ook wat. Ik kijk zelf ook elke dag op marktplaats en die prijzen dalen als gekken..

    Login om te reageren
  7. Ollie zegt

    9 december 2008 om 10:07

    -edit: check?-

    Login om te reageren
  8. Alfablog.nl zegt

    9 december 2008 om 10:14

    Alfa Romeo heeft de 149 ‘Milano’ ontzettend hard nodig…

    Login om te reageren
  9. Henk zegt

    9 december 2008 om 10:14

    Er zijn al diverse dealers failliet. Toyotadealers/opeldealers. Misschien dat nu eens het kaf van het koren wordt gescheiden.

    Login om te reageren
  10. Henk zegt

    9 december 2008 om 10:15

    ps. als je ziet dat zelfs VW al hun, door gorilla’s bewaakte, directieboot moet verkopen. http://www.superyachttimes.com/sale/details/1529

    Ding ligt nu in de haven van Antibes. omringt door gorilla’s van 1 of andere sportschool

    Login om te reageren
  11. www.1001webshops.com zegt

    9 december 2008 om 10:16

    Ik was al aan het sparen voor de Caddy CTS, waanzinnige auto! Jammer dat Kroymans er mee stopt terwijl ik het geld nog niet bij elkaar gespaard heb, tenzij ik de CTS met een enorme korting kan krijgen… even kijken op de site.

    Op Cadillac.nl staat nog niks. Het laatste nieuwsbericht is van 15 augustus jl. Misschien zegt dat al genoeg over de situatie bij Kroymans.

    Login om te reageren
  12. DavidZ zegt

    9 december 2008 om 10:31

    @Henk: is die Jongert “Red Sula” van de familie Piech?

    Login om te reageren
  13. Guy zegt

    9 december 2008 om 10:34

    “Kroymans Corporation stopt eind volgend jaar als Europees importeur van Cadillac, Corvette en Hummer. ”

    eind volgend jaar?? at zit er een jaartje naast neem ik aan?

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    9 december 2008 om 10:36

    Cadillac ook? Zonde, die zag ik nog wel een toekomst hebben. Niet op de korte, maar toch wel op de langere termijn. Hummer is dood, en Corvette wordt te weinig verkocht, onterecht weliswaar, maar ik denk niet dat dat nog zou veranderen. Nou ja, mss doet de Zwitserse importeur het wel juist beter…

    Login om te reageren
  15. Bob zegt

    9 december 2008 om 10:39

    @Robert

    Of het nu aan de modellen van Alfa ligt? Lees her en der dat t ook nogal “rommelt” tussen Kroymans en de dealers.

    Login om te reageren
  16. robbie zegt

    9 december 2008 om 10:41

    @Guy, nee eind 2009!

    UPDATE Kroymans-activiteiten Zuid-Nederland verkocht!

    Dealerholding Pouw neemt de dealer-, lease- en autoschadeactiviteiten in Zuid-Nederland over van Kroymans. Pouw Automotive Groep en Kroymans Corporation hebben overeenstemming bereikt over de overname van tien Opel vestigingen, drie Perfekta autoschadebedrijven en de leaseactiviteiten van Kroymans Autolease BV in Zuid-Nederland. (via: Automotive Online)

    Login om te reageren
  17. Bob zegt

    9 december 2008 om 10:48

    @Robbie

    Is Pouw eigendom van Pon of is dit een zelfstandige onderneming?

    Login om te reageren
  18. robbie zegt

    9 december 2008 om 10:54

    @Bob, durf ik niet te zeggen…

    Login om te reageren
  19. Robert zegt

    9 december 2008 om 10:59

    @Bob

    Een 159 heb ik geen interesse in. Niet omdat de dealer niet deugt (nog nooit geweest) maar omdat het cru gezecht een omgekatte Opel is met obesitas.

    Login om te reageren
  20. Bert zegt

    9 december 2008 om 11:05

    @ Robert, een 159 is een omgekatte Opel met obesitas?
    Jij weet echt niet waar je het over hebt zeg.

    Enige wat van Opel / Holden in de auto is te vinden is het onderblok van de motor, de bovenkant heeft Alfa zelf “ontwikkeld” en het onderstel (met de hoogste torsiestijfheid in deze klasse) is met o.a. Mercedes en Saab ontwikkeld. De 159 is echt een verhaal apart als je kijkt hoe die auto tot stand is gekomen.

    Zou toch eens kijken voordat je iets zegt, want daar klopt echt niks van zeg.

    Login om te reageren
  21. Jelmer zegt

    9 december 2008 om 11:18

    Gaat het nu echt zo slecht? Zoals ook in het stuk hierboven staat zijn de autoverkopen met 1,9 % terug gelopen.

    Hoeveel procent van de dealers staat op omvallen?

    Is daarbij de kredietcrises aanleiding of oorzaak?

    Van welke auto’s dalen de prijzen hard?

    Is er iets wat die auto’s bind?

    Volgens mij gaat het zo beroerd nog niet in Nederland, eigenlijk. In Amerika, daar gebeurd op het moment wel wat, maar catastrofaal zou ik de situatie in Nederland niet willen noemen. Vanaf 2010 trekt de economie waarschijnlijk al weer aan (CPB en OESO).

    Login om te reageren
  22. Robert zegt

    9 december 2008 om 11:25

    @Bert

    Ik blij het een omgekatte Opel vinden. En die obesitas komt niet voor niets. Omdat een kadett als basis dient moest er zoveel aangepast worden dat het een zwaar log apparaat geworden is!

    Login om te reageren
  23. Alfablog.nl zegt

    9 december 2008 om 11:31

    @Robert

    Een omgekatte Opel? Doe eerst je huiswerk voordat je lariekoek schrijft.

    Maar ondanks dat de Alfa 159 voor 99% afwijkt van een Vectra of 9-3, mag jij dat natuurlijk blijven vinden ;)

    Login om te reageren
  24. Robert zegt

    9 december 2008 om 11:38

    @Alfablog.nl

    Dank je voor dat recht ;-) Tuurlijk ligt het genuanceerder, maar je kunt niet ontkennen dat de 159 (en Brera) dankzij de GM genen karakter kwijt zijn geraakt waarvoor obesitas in de plaats gekomen is. En dat vindt ik als als Alfa symphatisant erg jammer. Een of andere CEO heeft ook al aangegeven dat de auto’s lichter moeten en dat de Opel genen er uit gaan.

    Login om te reageren
  25. hubert zegt

    9 december 2008 om 11:38

    @Jelmer,

    heb jij de laatste maand geslapen?
    De verkopen in NL zijn ondertussen flink gedaald. 20-25% geloof ik.

    Login om te reageren
  26. Alfablog.nl zegt

    9 december 2008 om 11:44

    @ Robert

    De oorzaak hiervan ligt bij Karl Heinz Kalbfell (oud CEO Alfa Romeo). De prioriteiten zijn tijdens de ontwikkelingsfase verkeerd gelegd. Maar gelukkig heeft Luca de Meo nu de touwtjes in handen.

    Login om te reageren
  27. Toms zegt

    9 december 2008 om 11:50

    In dat geval is de marketing van alfa gewoon bijzonder slecht.
    Want de auto staat inderdaad bekend als een opel vectra met alfa logo.
    Ik denk dat zonder de obesitas en de opelsmet er een stuk meer van verkocht zouden zijn en worden.

    Niet echt lekkere benzinemotoren voor een concurrerende prijs is ook wel een verkoopnadeel van de 159. Alfa rechtvaardigd geen premiumprijs die het wel vraagt voor een omgebouwde opel.

    Login om te reageren
  28. Robert zegt

    9 december 2008 om 11:54

    @Toms

    Bert: kom er maar in!

    Login om te reageren
  29. Alfablog.nl zegt

    9 december 2008 om 11:56

    @ Toms

    Om een platform om te bouwen heb je een basis nodig, maar deze was er niet. Het Alfa Romeo Premium platform is vanaf nul gebouwd (wel is samenwerking). GM maakt gebruik het geheel andere Epsilon Platform, niet Alfa Romeo.

    Login om te reageren
  30. DavidZ zegt

    9 december 2008 om 12:03

    Saabs zijn omgebouwde Opels, Alfa’s toch niet? Hooguit een paar GM componenten, maar dat hoeft niet per se slecht te zijn.
    Helaas nog te duur 2de hands, maar een Alfa 159 Sportwagon in donkere kleur met donker interieur……..categorie droomauto voor mij! Bella Machina, Cuore Sportivo! Mooi hoor.

    Login om te reageren
  31. K zegt

    9 december 2008 om 12:17

    ‘k Ben blij dat ik op tijd weg ben….. Was ook één van de werknemers bij de firma Kroy

    Login om te reageren
  32. hape zegt

    9 december 2008 om 12:20

    Dat is zo leuk aan autoblog. Er zijn zoveel mensen (en pubers) hier met een zeer uitgesproken mening over een bepaald type auto. En dat terwijl ze er nog geen meter in gereden hebben laat staan beschikken over de juiste achtergrondinformatie…

    Login om te reageren
  33. RS zegt

    9 december 2008 om 14:57

    @ hape
    Hoe weet U dat zo zeker?

    Login om te reageren
  34. Bert zegt

    9 december 2008 om 15:03

    Nou Robert, vertel me dan wat voor Opel onderdelen er allemaal in de 159 zitten dan.

    Login om te reageren
  35. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    9 december 2008 om 15:13

    @ DavidZ: HAHAHAHA!!!!
    Grote grapjas…
    Saab ontwikkeld en bouwt in ieder geval nog zijn eigen benzine-motoren! Kun je van Alfa niet zeggen met de JTS’en!
    Verder heeft de 9-3 meesturende achterwielen en 5 alu. draagarmen per wiel, de 159 en Vectra beiden niet.
    En zo kan ik nog wel even doorgaan.

    Login om te reageren
  36. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    9 december 2008 om 15:17

    Even voor de duidelijkheid: 100.000 keer liever een Alfa 159 dan een 3,c,passat of andere eenheidsworst.

    Heb net een 147 voor mn vriendin gekocht dus heb zeker geen hekel aan Alfa, maar wel aan mensen die poep praten als DavidZ…

    Login om te reageren
  37. Alfablog.nl zegt

    9 december 2008 om 15:19

    @ Svenska Aeroplan AB

    Klopt deze zijn voor 80% ontwikkeld door FPT.

    Login om te reageren
  38. Toms zegt

    9 december 2008 om 15:31

    Jammer dat de 159 niet meer de passie oproept die de 156 destijds bij mij opriep.
    Ik hoop dat de 149 het tij kan keren.

    Van de golf 6 die mij dit weekend voorbij kwam wordt ook niemand vrolijk.

    Login om te reageren
  39. Robert zegt

    9 december 2008 om 15:55

    @Bert

    “Eind jaren 90 raakte het Fiat concern, waar Alfa Romeo toe behoort, zeer ernstig in de financiële problemen en zocht naar een partner om mee samen te werken, zo konden onwikkelings- en productiekosten verdeeld worden. Begin deze eeuw werd duidelijk dat dit General Motors zou gaan worden, in Europa het meest bekend van de merken Opel en Saab. Ook GM ging het, met name in de VS, niet voor de wind en besloot na een paar jaar Fiat weer af te stoten en hier is Fiat financieel niet armer van geworden. Nu is de Alfa 159 ontwikkeld in de tijd dat Fiat nauw samenwerkte met GM en dat is ook te merken aan de wagen. De benzinemotoren waren niet meer de bekende TwinSparks, maar in de basis GM-blokken, een teleurstelling voor de liefhebbers. Helemaal teleurstellend was de nieuwe V6 motor. De oude V6, die Alfa vroeger nog zelf had ontwikkeld, stond bekend om zijn kracht, souplesse en prachtig geluid, bovendien was het een juweel om te zien onder de motorkap. De nieuwe V6 was in de basis een GM-motor, maar aangepast door Alfa. Ook het onderstel was in de basis van GM, maar ook hier heeft Alfa een hele tijd aan gesleuteld, zodat eigenlijk alleen de wielbasis nog overeenkwam met het oorspronkelijke ontwerp. Het is natuurlijk logisch, dat de gemiddelde Alfa-liefhebber niet warmloopt voor techniek dat uit de schappen komt van een massaal, niet-Italiaans automerk als GM. Het was echter de enige oplossing, wilde Fiat als zelfstandige onderneming overleven.”

    bron: http://members.home.nl/jeroen.w/Alfa%20159/159.htm

    Login om te reageren
  40. Alfablog.nl zegt

    9 december 2008 om 16:14

    @ Robert

    Je verhaal klopt slechts deels…

    “Nu is de Alfa 159 ontwikkeld in de tijd dat Fiat nauw samenwerkte met GM en dat is ook te merken aan de wagen.”

    De Alfa 159 is het resultaat van de doelstelling van Karl Heinz Kalbfell (oud CEO Alfa Romeo). De auto moest zo neutraal mogelijk rijden, met Italiaans design.

    “De benzinemotoren waren niet meer de bekende TwinSparks, maar in de basis GM-blokken, een teleurstelling voor de liefhebbers. Helemaal teleurstellend was de nieuwe V6 motor. De oude V6, die Alfa vroeger nog zelf had ontwikkeld, stond bekend om zijn kracht, souplesse en prachtig geluid, bovendien was het een juweel om te zien onder de motorkap. De nieuwe V6 was in de basis een GM-motor, maar aangepast door Alfa.”

    Deze motoren werden vervangen omdat deze niet aan de EURO-normen konden voldoen, en aanpassing te duur was.

    “Ook het onderstel was in de basis van GM, maar ook hier heeft Alfa een hele tijd aan gesleuteld, zodat eigenlijk alleen de wielbasis nog overeenkwam met het oorspronkelijke ontwerp.”

    Het Premium platform zou gezamenlijk ontworpen worden, echter werd dit te duur voor GM, en haakten af. Het Premium platform is dus vanaf een vroeg stadium door Alfa Romeo zelf ontwikkeld, dus niet achteraf.

    Login om te reageren
  41. Robert zegt

    9 december 2008 om 16:29

    @alfablog.nl

    Point taken. Hoe dan ook, feit is dat de 159 veel better had kunnen/moeten zijn dat dat die nu is. Het is nu toch een beetje Sugar Lee Hooper in een prachtig Victoroa Secrets setje!

    Login om te reageren
  42. Robert zegt

    9 december 2008 om 16:33

    @bertje, autoblog.nl

    Gelijk maar ff autoblog aanpakken jongens, want wat staat daar te lezen:

    http://www.autoblog.nl/archive/2005/02/22/alfa_romeo_159_definitief

    Login om te reageren
  43. Alfablog.nl zegt

    9 december 2008 om 16:34

    @ Robert

    Gelukkig is Karl Heinz Kalbfell weg, en wordt er nu druk aan deze kritiekpunten gewerkt…

    Login om te reageren
  44. hape zegt

    9 december 2008 om 16:46

    @RS,

    Ik rij nu al 2 jaar in een 159 (en daarnaast een 156 voor de vrouw) en daardoor kun je heel snel een aantal vooroordelen die hier elke keer weer de revue passeren (de auto reageert niet snel op het stuur bv) van tafel vegen. Geloof mij nou maar dat de 159 een veel betere auto is met een veel betere wegligging dan een 156.
    Het verhaal over gewichten is net zo’n fabeltje:
    Alfa Sportwagon 2.2 jts 185pk 230nm 1470kg
    BMW 3serie Touring 320i 170pk 210nm 1430kg
    Audi A4 Avant 1.8tfsi 160pk 250nm 1470kg

    Ook commentaren als “Ook het onderstel was in de basis van GM”……
    De gepaste (en juiste) opmerkingen in deze komen van Alfablog.

    Login om te reageren
  45. hape zegt

    9 december 2008 om 16:53

    @Robert..

    Toen reageerden blijkbaar nog niet erg veel mensen op een posting…. :-)

    Welgeteld 1 opmerking na bijna 4 jaar….

    Login om te reageren
  46. AlfaGT zegt

    9 december 2008 om 16:56

    Mannen wat een verhalen allemaal. Hebben jullie al gezien waar Alfa Romeo de laatste tijd allemaal mee bezig is? De fantastisch MiTo (pas proefrit in gemaakt!!!) en straks die 149, maak mij maar gek hoor. Als er dan ook nog een opvolger komt voor mijn klassieker in wording (De Alfa GT) dan is deze jongen helemaal blij. De toekomst lacht!!!!

    Login om te reageren
  47. lincoln zegt

    9 december 2008 om 17:43

    wat verschrikkelijk voor die lui ..
    ze hebben kosten noch moeite gespaart voor de introductie van GM USA ..
    veel adverteren .. veel beursen aflopen .. en dan dit ..

    tja .. risico van ondernemerschap .. maar echt jammer voor ze ..

    Login om te reageren
  48. CrazyHenkie zegt

    9 december 2008 om 18:20

    @ lincoln

    Helemaal mee eens, is nooit het succes geworden waar ze op gehoopt hadden ;)

    overigens wel grappig om te lezen hoe mensen kunnen afwijken van het onderwerp :P aan passie voor auto´s ontbreekt het gelukkig niet!

    Login om te reageren
  49. Rob USA zegt

    9 december 2008 om 18:54

    Hier in R’dam hebben we toch nog Pietersen of grijze import en wat nog voordeliger is,is zelf halen, wat ik ook gedaan heb! Maar dat is alleen voor de echte liefhebbers die niet bang worden als je niet naar de garage kan rennen om je garantie op te eisen!

    Login om te reageren
  50. GezondVerstand zegt

    9 december 2008 om 19:03

    Waarom kappen ze niet met SsangYong?
    Was al een niche merk en dat is ook nog eens meer dan 70% verminderd.
    Hebben alleen maar SUV’s dus veel perspectief zit er ook niet in.

    Login om te reageren
  51. Bert zegt

    9 december 2008 om 22:11

    @ Robert, check dan je feiten eerst even.
    In je eigen post kan je zelfs al lezen dat de 159 allesbehalve een Vectra is en dat eigenlijk het enige gedeelde onderdeel het onderblok is.
    Of rij eens in beide, dan weet je waar je het over hebt.

    Login om te reageren
  52. Squadra zegt

    9 december 2008 om 23:23

    Nu we toch zo bezig zijn over de 159 volgens mij wordt deze volgent jaar gefacelift met nieuwe technieken.

    Nieuwe TB motoren en een nieuwe Biturbo V6 motor en ook een Triturbo motor maar of deze motor door gaat in deze tijd is denk ik een vraag teken misschien weet Alfablog wel het verhaal. Weet wel dat de 159 lichter gaat worden met speciaal staal van Krupp.

    De V6 motoren zijn ontwikkeld door ex Ferrari ingeneur Martinelli.

    Alfa Romeo wordt echt heel erg gaaf de komende jaren heb al met een Mito gereden en ook deze nieuwe Alfa Romeo is een van de leukere auto’s uit het B segment.

    Ciao

    Squadra

    Login om te reageren
  53. Greg zegt

    10 december 2008 om 08:39

    De laatste opmerking van deze post vind ik minstens even interessant…. “Pouw neemt de activiteiten Kroymans over in Zuid-Nederland”

    Heel onopgemerkt is Pouw bezig alsmaar groter en groter te worden. Ook hun aandeel in de totale Peugeot dealerbedrijven is zeer aan het toenemen. Pas nog Peugeot De Jong in Amsterdam en Amstelveen ingelijfd. Pouw lijkt totaal geen last te hebben van de kredietcrisis. Hoe spelen ze dit alles klaar ??

    Login om te reageren
  54. Alfablog.nl zegt

    10 december 2008 om 09:47

    @ Squadra

    Er zijn ontzettend veel onduidelijkheden betreft het D-segment voor Alfa Romeo. Eerste instantie was de bedoeling, de 159 te faceliften en behoorlijk lichter te maken. Later zou de Alfa 159 al in 2010 vervangen worden door de RWD Guilia. Dit omdat het model door kritiek al teveel schade zou hebben opgelopen.

    Maar onlangs begreep ik dat de crisis Luca de Meo heeft doen besluiten, de 159 toch te faceliften, en de Guilia uit te stellen tot 2012. Gezien Alfa Romeo inmiddels te druk bezig is met de ontwikkeling van een RWD platform, durf ik niet te zeggen of de 159 facelift, lichter wordt.

    Login om te reageren
  55. Squadra zegt

    10 december 2008 om 10:47

    Alfablog en die V6 motoren de eigen Alfa Romeo blokken die Martinelli heeft ontwikkeld komen die er wel hoop het wel dat Alfa weer zijn eigen V6 motor krijgt!!!!

    Is ook wel nodig zou dan gaan toch om een 2.0 V6 Biturbo???

    Squadra

    Login om te reageren
  56. Alfablog.nl zegt

    10 december 2008 om 10:51

    De Alfa Romeo Martinelli V6 wordt verkrijgbaar van 2.7L tot 3.3L.

    Login om te reageren
  57. Alfablog.nl zegt

    10 december 2008 om 10:59

    Hier is meer info te vinden: http://www.alfablog.nl/2008/07/24/nieuwe-6-cilinder-voor-alfa-romeo/

    Login om te reageren
  58. Winnie zegt

    10 december 2008 om 13:21

    Hoe lang zou het duren alvorens Kroymans België over de kop gaat?
    Gezien het gevoerde beleid, niet lang meer…
    succes!

    Login om te reageren
  59. P. Burger zegt

    11 februari 2009 om 13:13

    Ik rijd sinds 2006 een Cadillac STS, ronduit een geweldige auto!
    Gekocht en onderhouden bij Tigchelaar in Breda, mwwwwhh, niet om over te juichen.
    Bericht ontvangen dat zij ermee stoppen, net op het moment dat ik een storing had.
    Naar Pietersen in Rottrdam ovrgestapt, tjonge wat een verademing – die jongens (en meisjes) weten nog wat service is.
    Een perfect werkende, glimmende en brandschone auto teruggekregen.
    Petje af!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North