• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: nieuwe Mercedes CLA Shooting Brake is een feit

Auteur: RubenPriest, gepost 21 februari 2019 om 09:40 – 22 Reacties

Officieel: nieuwe Mercedes CLA Shooting Brake is een feit


Er komt dus toch een opvolger!

Het was even afwachten wat Mercedes ging doen met de nieuwe CLA. Bij de aankondiging van het nieuwe model repte de Duitsers nog geen woord over meerdere varianten. Hierdoor was het nog officieel ‘onduidelijk’ of Mercedes een nieuwe CLA Shooting Brake ging bouwen. Het hoge woord is eruit. De station waar je achterin je kop tegen het dak stoot komt terug.

De onthulling is over minder dan twee weken in Genève, zo laat de Duitse autofabrikant weten. Mercedes is één van de merken die groot uitpakt op de Zwitserse autosalon. Naast de CLA Shooting Brake zijn er nog enkele andere primeurs. Het gaat hier onder meer om de facelift van de GLC, een facelift van de V-klasse en de Concept EQV.

De CLA Shooting Brake was altijd een beetje een vreemde eend in de bijt. Met zijn aflopende daklijn was achterin zitten nooit zo prettig als je wellicht zou verwachten. Zeker langere mensen hadden weinig te zoeken bij deze auto. In zijn klasse had de Shooting Brake ook nog eens minder bagageruimte in vergelijking met auto’s als de Volkswagen Golf Variant of Skoda Fabia Combi. Het was vooral een lifestyle apparaat die het goed deed op verjaardagen.

In Genève krijgen we te zien of Mercedes van de nieuwe CLA Shooting Brake daadwerkelijk een praktische auto heeft gemaakt. De auto was voor de Duitsers in elk geval succesvol genoeg om er een tweede generatie van te brouwen.

Ook interessant!

  • Nederlander komt met nieuwe Ferrari Shooting Brake
  • 'Mercedes EQE komt er ook als stationwagen'
  • Officieel: Mercedes is géén Daimler meer
  • Nieuwe SL
    OFFICIEEL: dit is de nieuwe Mercedes-AMG SL

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

cla, geneve-2019, Mercedes, shooting-brake

Vorig bericht: « Dit doet Overfinch met de Range Rover Velar
Volgend bericht: Deze opgeknapte coupé is om van te watertanden »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomcarspotter zegt

    21 februari 2019 om 09:50

    Nu al een Facelift GLC? Is nog geen 3 jaar op de markt.. Zie ze trouwens bijna nooit in het straatbeeld, misschien daarom al zo’n vroege update.

    Login om te reageren
    • ariif zegt

      21 februari 2019 om 09:54

      @thomcarspotter: De normale GLC kom je toch best vaak tegen op straat, de GLC Coupe daarentegen wel weer een stuk minder. Een opfrisje voor de GLC lijkt me na 3 jaar dan ook wel beetje op zijn plaats. Ietsie frisser en bling blingy zal ‘m wel goed doen denk ik

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      21 februari 2019 om 10:01

      @thomcarspotter: dat is voor Mercedes de standaard termijn voor facelifts volgens mij. De C-Klasse kwam net iets voor de GLC op de markt, die kreeg een paar maanden geleden een update. Dus nu is het tijd voor de GLC ;)

      Login om te reageren
    • El-Loco zegt

      21 februari 2019 om 10:18

      @thomcarspotter: de GLC was er al sinds Q3 2015, gaat sneller dan je denkt.

      Login om te reageren
    • Pordon zegt

      21 februari 2019 om 10:19

      @thomcarspotter: bijna nooit? Ik zie ze een stuk meer dan een Q5 of X3. In dit segment ook wel veruit de mooiste wagen.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        21 februari 2019 om 13:36

        @pordon: Ja, Pordon. Als Mercedes dealer is het logisch dat je die Mercedessen veel ziet ;-)

        Login om te reageren
        • Pordon zegt

          21 februari 2019 om 14:18

          @willeme: haha dat had inderdaad een goede verklaring geweest maar dat zijn we toch al behoorlijk wat jaren niet meer.

          Login om te reageren
    • arias zegt

      21 februari 2019 om 10:34

      @thomcarspotter: in NL zie je ze inderdaad niet zoveel, in VS, UK, Duitsland, China, Canada, Zwitserland, Oostenrijk en Frankrijk zijn ze niet aan te slepen

      Login om te reageren
    • joost1990_2 zegt

      21 februari 2019 om 10:39

      @thomcarspotter: Je zou bijna denken dat de wereld groter is dan ons landje

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 februari 2019 om 13:24

      @thomcarspotter: die facelift zal vast vooral bestaan uit nieuwe bumpers en het toepassen van het EQC interieur in de GLC.

      Login om te reageren
  2. ghost zegt

    21 februari 2019 om 10:46

    Ben benieuwd! Vooral de lijnen van de CLA Shooting Brake vond ik altijd super Nice!

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      21 februari 2019 om 12:22

      @ghost: Echt? Ik kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat er mensen zijn die dit mooi vinden. Ding is uitgezakter dan m’n tante Truus door al die lijnen die naar achteren toe af lopen. Met stip de lelijkste Benz sinds de Vaneo. Wat mij betreft dan he…

      https://pictures.topspeed.com/IMG/jpg/201603/2017-mercedes-benz-cla-sh-11.jpg

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        21 februari 2019 om 12:56

        @Dizono: tuurlijk mag je dat vinden, meningen verschillen nou eenmaal. Maar ja, echt ja, vind dat echt een mooie strakke, elegante daklijn. Had het zelfs bijna gekocht afgelopen jaar maar vond de A-klasse net nog iets leuker omdat ik Hatchbacks het leukst vind.

        Login om te reageren
      • Pordon zegt

        21 februari 2019 om 17:45

        @Dizono: ik vond de SB ook ontzettend lelijk in het begon maar nu paar jaar later vind ik het een mooie auto.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 februari 2019 om 13:23

      @ghost: ik ben ook benieuwd. Waar de vorige CLA sedan een raar en lelijk model was. Had die CLA shooting break gek genoeg iets speciaals, het design werkte daar wel.

      Login om te reageren
  3. wahltiroler zegt

    21 februari 2019 om 10:55

    groot en praktisch is de auto niet…

    maar wel elegant en stylish en toch noch met een beetje extra ruimte…

    laat maar komen die nieuwe, die maakt het straatbeeld fraaier

    Login om te reageren
  4. opuntiaan zegt

    21 februari 2019 om 11:08

    Een ander primeur wat ik via Remove before race heb gehoord is dat de a klasse amg s wordt gelanceerd. Een auto waar ik echt naar uit kijk!

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    21 februari 2019 om 11:21

    Mooier dan de 4-deurs coupe in mijn ogen.

    Login om te reageren
  6. clubbtraxx zegt

    21 februari 2019 om 13:16

    De CLA shooting brake had achterin juist meer hoofdruimte dan de gewone CLA…

    Login om te reageren
  7. Breinstein zegt

    21 februari 2019 om 14:23

    Knappe vent die een ruimere auto als een Golf Variant in deze klasse gaat vinden. Is op de Octavia na de grootste in z’n segment. De CLA SB altijd een mooie auto gevonden, maar wel heel krap.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 februari 2019 om 18:00

      @breinstein: je zegt dus eigenlijk dat een man die een Skoda Octavia rijdt een knappe vent is…
      Laat me raden, je rijdt zelf Octavia of bent verliefd op een vent die er eentje rijdt.

      Login om te reageren
    • DCG zegt

      21 februari 2019 om 23:32

      @breinstein: Ruimte valt mij alles mee (ok, achterin is niet echt voor volwassenen bedoeld), maar echt krap is de achterbak allerminst, die van een Ford Focus (vorige model) is zelfs iets kleiner. Ik vind het wel een toffe bak omdat ie juist een beetje anders is. ?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North