• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

OMG! Nederlandse Grand Prix lijkt werkelijkheid te worden

Auteur: merkelinho, gepost 8 februari 2018 om 17:21 – 72 Reacties

Formule 1


En ik zeg niet vaak OMG.

Liberty Media heeft op 30 januari 2018 een merkaanvraag ingediend voor het woordmerk “FORMULA 1 DUTCH GRAND PRIX”. Het lijkt er dus op dat de droom van een Nederlandse GP werkelijkheid gaat worden. De merkaanvraag laat zien dat Liberty Media deze tekst als merk of merchandise wil gaan gebruiken in de toekomst. De merkaanvraag moet nog wel worden goedgekeurd, dit lijkt ons echter slechts een kwestie van tijd.

Nadat zowel Assen als Zandvoort positief werden gekeurd, leek de mogelijkheid van Formule 1 in Nederland ineens een serieuze optie. Toch heerste er bij mij nog veel scepticisme, maar nu dit nieuws doorbreekt kan het bijna niet anders dan dat hele concrete plannen zijn voor een Nederlandse GP. Tenzij Liberty Media dit puur doet ‘voor het geval dat’, wat op zich een optie kan zijn. De merkaanvraag betekent natuurlijk niet dat de kogel al door de kerk is, maar het lijkt er wel op dat de kansen voor een GP in Nederland wéér groter zijn geworden.

We mogen met zijn allen Max verstappen en de hele hype rondom het kereltje bedanken. Formule 1 is weer in ons landje gaan leven dankzij het succes van de in België geboren Nederlander. Enthousiasme kan soms zorgen voor een iets te rooskleurig beeld van de realiteit, maar deze merkaanvraag lijkt me vrij eenzijdig te interpreteren.

Nu rest ons alleen nog de vraag of de race in Assen of Zandvoort wordt gereden. Het TT circuit in Assen meldde eerder dat zij zich klaarmaken voor een mogelijke terugkeer van F1 in 2019 of 2020. Terwijl Zandvoort zich ook voorbereid op een mogelijke terugkeer van F1.

Ook interessant!

  • Grand Prix Zandvoort
    Er komt GEEN tweede Grand Prix op Zandvoort
  • Prins Bernhard wil freebees
    Heb jij al bericht gehad van het circuit van Zandvoort?
  • Komt er een tweede GP van Nederland in Assen?
  • DTM Assen
    Wel Formule 1 in Zandvoort, maar geen DTM Assen in 2022

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

assen, Formule 1, liberty-media, zandvoort

Vorig bericht: « Bentley Continental Flying Spur (2005-2013) – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: Deze barnfind-Ferrari gaat miljoenen opleveren »

Lees Interacties

Reacties

  1. tmenges zegt

    8 februari 2018 om 17:30

    Qua bereikbaarheid is assen een stuk beter in ieder geval.

    Login om te reageren
    • weeshuis zegt

      8 februari 2018 om 17:55

      @tmenges: Niet per se. Zandvoort heeft, naast de historie, ook de mogelijkheid om in de nabije omgeving al die fans te huisvesten. Hotels zat binnen 30 min rijafstand (Amsterdam e.o.). Daarbij Schiphol in de buurt waarbij de logistieke operatie een stuk kleiner is richting Zandvoort dan naar Assen. (Voor zowel fans als de teams)

      Login om te reageren
      • tmenges zegt

        8 februari 2018 om 18:19

        @weeshuis: Denk je dat serieus? Zandvoort is wat logistiek betreft een ramp. Qua huisvesting van fans e.d is het leuk dat amsterdam in de buurt ligt alleen is het probleem dat die fans naar zandvoort moeten voor de race. Op een mooie zomerdag is het er al een ramp om te komen en ik kan me nog herinneren dat ik een keer de dtm bezocht heb per trein. Ook dat was geen succes . Te klein station, te weinig grote wegen naar het circuit. En wat betreft schiphol , die teams zitten zo op de a28 richting assen alwaar alle ruimte is voor zowel fans als teams

        Login om te reageren
        • coffeecup zegt

          8 februari 2018 om 18:28

          @tmenges: een rijverbod naar het circuit is dan de enige oplossing. Touringcars als shuttles, extra trams. Dan zou het waarschijnlijk een stuk gesmeerder lopen.

          Login om te reageren
          • tmenges zegt

            8 februari 2018 om 18:33

            @coffeecup: ja inderdaad zou een stuk schelen maar dan nog denk ik dat assen de betere keus is qua logistiek.

            Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        8 februari 2018 om 18:34

        @weeshuis: Ken je airport Eelde en de stad Groningen? Liggen vlakbij Assen ;-) Dat Zandvoort een verschrikkelijk infra heeft is algemeen bekend. In dat opzicht is Assen gewoon de betere keuze.

        Login om te reageren
      • baklava zegt

        8 februari 2018 om 21:08

        @weeshuis: Hotels zat in omgeving Assen. Groningen is een van de grotere steden van Nederland. Genoeg hotels daar. En ook nog eens een internationaal vliegveld. A7 naast de deur, A28 helemaal dichtbij. En dan ook nog eens een splinternieuw treinstation, dat een stuk groter is dan dat van Zandvoort. Assen is by far de beste keuze.

        Login om te reageren
      • kenner zegt

        8 februari 2018 om 22:21

        @weeshuis: historie betekent niks meer bij de organisatie van F1; grand prix van europa in baku etc. Zandvoort is nog slechter bereikbaar dan mn oma op dr nieuwe samsung. Ben er vorig jaar geweest met dtm en zeker wel de laatste rondjes kunnen horen. Drama

        Login om te reageren
      • raym zegt

        9 februari 2018 om 00:43

        @weeshuis: zeker nog nooit in zandvoort geweest tijdens een race weekend. En ook nog eens wanneer het zomer is dus strandbezoekers. Een groot drama. Assen heeft hotel genoeg in omgeving beter en groter station. Dicht bij a7 en a28. Daardoor veel beter bereikbaar toe gangs wegen naar circuit zijn veel breder en assen is prima in gespeeld op internationale race evenmenten. Wat mij betreft race gewoon in assen houden.

        Login om te reageren
    • Barryyy zegt

      8 februari 2018 om 19:19

      @tmenges: gelukkig woon ik in Heemstede (in de buurt van Zandvoort) en kan ik op de fiets of motor!

      Login om te reageren
      • sterko zegt

        8 februari 2018 om 20:24

        @barryyy: Dat wordt dan wel een eind fietsen naar Assen ;)

        Login om te reageren
        • Barryyy zegt

          13 februari 2018 om 10:03

          @sterko: op de (motor)fiets geen straf, toch?

          Login om te reageren
  2. bluetiger99 zegt

    8 februari 2018 om 17:33

    Doe maar Assen. Kan me de 1e A1GP op Zandvoort nog herrinneren…. was totale chaos

    Login om te reageren
    • gertjan2012 zegt

      8 februari 2018 om 19:22

      @bluetiger99: maar wat een sfeer ( als we het hebben over de race met Bleekemolen , als last minute vervanger van Jos )

      Login om te reageren
      • hamerhaai zegt

        9 februari 2018 om 02:32

        @gertjan2012: Ik zat bij uitkomen Tarzan op de tijdelijk geplaatste tribune toen. Wat een fantastische race was dat toen zeg!

        Login om te reageren
  3. Rick-dos zegt

    8 februari 2018 om 17:37

    Je stuurt ook niet zomaar de grote man Whiting om een inspectie te doen op Assen. Als het een courtesy call was van FIA dan hadden ze iemand anders gestuurd.

    Ook dit weer. Als men niet serieus met Nederland bezig zijn dan hadden ze de naam ook niet geregistreerd.

    Het is niet meer óf er een Dutch GP komt maar wannèèr ie er komt.

    Cool.

    Login om te reageren
    • coffeecup zegt

      8 februari 2018 om 18:29

      @Rick-dos: waarschijnlijk op het moment dat het contract met Spa afloopt. Daar schijnt de monopolie van F1 in de Benelux in te zijn opgenomen.

      Login om te reageren
      • WinkeB zegt

        8 februari 2018 om 19:14

        @coffeecup: nu ben ik als Belg wel eens benieuwd naar jullie mening in het geval dat dit zou kloppen. Indien de FIA beslist dat er in de Benelux maar één race mag doorgaan, zouden jullie Spa opofferen voor een race in eigen land?

        Login om te reageren
        • gertjan2012 zegt

          8 februari 2018 om 19:21

          @winkeb: Nee want laten we eerlijk zijn , Spa hoort mega hard op de kalender. Maar een wissel constructie zou ik prima vinden , ene jaar Spa , andere jaar Zandvoort. Net zoals in her verleden met Hockenheim en de Nurnburgring

          Login om te reageren
        • por100 zegt

          8 februari 2018 om 19:26

          @winkeb: nee ik niet. Hoogstens voor één keer om lekker nostalgisch te doen, maar Spa is het mooist. Mocht het inderdaad zo zijn dat er maar één GP in de Benelux mag plaatsvinden dan denk ik dat we België toch weer moeten inlijven. Maar dat kan op een maandagochtend worden besloten …

          Login om te reageren
          • WinkeB zegt

            8 februari 2018 om 19:50

            @por100: komt Willem-Alexander dan in het kasteel van Laken wonen, of mogen wij Filip bij in Villa Eikenhorst stallen?

            Login om te reageren
            • peug206 zegt

              8 februari 2018 om 22:42

              @winkeb: wat heeft de voorkeur? Ze zijn er toch alleen voor de sier. Beide afschaffen zou nog het goedkoopste zijn. Maar dat is not done…

              Login om te reageren
              • baardmijt zegt

                8 februari 2018 om 22:59

                @peug206: ’t scheelt je zo een paar miljoen, als je het acteurs laat doen.

              • peug206 zegt

                9 februari 2018 om 17:24

                @baardmijt: t is de beveiliging en show die het meeste geld kost. En dat blijf je dan houden. Maar ik ga me verder er ook niet de vingers aan branden, straks staat de mivd hier op de stoep ;-)

              • baardmijt zegt

                9 februari 2018 om 21:38

                @peug206: Alleen af en toe wat lintjes doorknippen en eind april een beetje koeklopen en zakhappen. De rest van het jaar doen ze andere klusjes, terwijl het huidige spul altijd gevoederd moet worden en voorzien van een dak boven het hoofd. Dat scheelt heus. En de beveiliging kan ook wel een tandje minder, acteurs leveren minder risico op een aanslag op dan de eckte oranjes. Hmmm… De deurbel gaat… :p

            • woudloper zegt

              9 februari 2018 om 06:48

              @winkeb: je moet er wel Rudebwoy Prins Laurent bijnemen, de broer van Filip.

              Login om te reageren
        • coffeecup zegt

          8 februari 2018 om 20:30

          @winkeb: spa all the way. Maar ik geloof dat het circuit heeft afgedongen, niet de FIA.

          Login om te reageren
        • sterko zegt

          8 februari 2018 om 20:37

          @winkeb: Wat ik er uit begrijp, is dat in het huidige contract met Spa een clausule staat die andere GP’s in de Benelux verbiedt. Als het contract met Spa verlengt wordt, zou die clausule er uitgehaald kunnen worden, zodat er wel twee GP’s mogelijk zouden zijn.
          Als je het mij (als Nederlander) vraagt, moet Spa sowieso blijven. Ik denk ook dat het met de huidige populariteit van Max ook prima kan.

          Login om te reageren
        • erwh zegt

          9 februari 2018 om 03:48

          @winkeb: Spa moet absoluut blijven, daar kan geen GP in Nederland tegenop. Wel zou de infra rond Spa een grondige update kunnen gebruiken en misschien is het een idee om het opgebroken tracé van de spoorlijn die pal langs het circuit loopt weer eens te voorzien van rails en tijdens circuitdagen een directe verbinding met de grotere stations in de regio te maken.

          Login om te reageren
        • fordnut zegt

          9 februari 2018 om 08:49

          @winkeb: Infra structuur rond Spa is net zo erg zo niet erger dan Zandvoort. Kunnen ze de ene ellende inruilen voor de andere allende.

          Login om te reageren
          • fordnut zegt

            9 februari 2018 om 08:49

            @fordnut: Ellende, eerst lezen dan pas plaatsen.

            Login om te reageren
        • dolledries zegt

          10 februari 2018 om 08:32

          @winkeb: spa. Simpel.

          Login om te reageren
  4. spykerboy zegt

    8 februari 2018 om 17:39

    ik hoop op CPZ, veel meer charme kwa circuit dan dat Assen, zelf op beiden gereden en vind CPZ toch echt veel uitdagender dan Assen, ook minder run off areas wat het weer interessanter maakt voor de kijkers

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      8 februari 2018 om 17:42

      @spykerboy: ik hoop juist op assen, misschien omdat assen als motorcircuit heel erg fantastisch is. En op wat curbs na zou er aan de layout niet gesleuteld hoeven worden, dus motogp blijft dan ook heel vet daar!

      Login om te reageren
    • piquet1986 zegt

      8 februari 2018 om 18:04

      @spykerboy: ja alleen kun je daar ook inhalen met de moderne f1 bolides. Het zou een domper zijn als de Dutch gp bekend komt te staan als één de saaiste op de kalender. Daarom liever Assen, daar zijn is het asfalt een stuk breder.

      Login om te reageren
  5. Jochempie zegt

    8 februari 2018 om 17:40

    Ho even, ho even. Dit soort registraties zijn ook puur “voor het geval dat”. Leuk dat het dus een officiële GP KAN worden, maar wacht nog maar even af.

    Login om te reageren
    • dirkv zegt

      8 februari 2018 om 17:54

      @Jochempie: Precies, lijkt me ook. Waarschijnlijk hebben ze dat voor bijna elk land gelijk maar gedaan.

      Login om te reageren
    • shadowbroker zegt

      8 februari 2018 om 23:34

      @Jochempie: Klopt en zo’n naam registreren is ook nog wel te betalen

      Login om te reageren
  6. TimoBac zegt

    8 februari 2018 om 17:46

    Assen is wel een grafpleuris eind rijden. Maakt verder niet uit hoor, NL GP is fantastisch nieuws :)

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      8 februari 2018 om 17:49

      @timobac: Interlagos, dat is pas een grafpleuris eind rijden.

      Login om te reageren
      • TimoBac zegt

        8 februari 2018 om 17:50

        @dizono: Plus zwemmen, niet te doen.

        Login om te reageren
      • BmwMPower zegt

        8 februari 2018 om 17:52

        @dizono: Een grafpleuris zwemmen bedoel je.

        Login om te reageren
    • Loek zegt

      8 februari 2018 om 17:51

      @timobac: Ligt uiteraard aan waar je woont. Ik zou als Groninger juist volmondig ja zeggen tegen Assen ;)

      Login om te reageren
      • TimoBac zegt

        8 februari 2018 om 17:53

        @720s: Begrijpelijk. Als Rotterdammer is Spa maar een heel klein stukje verder vergeleken met Assen.

        Login om te reageren
    • HZW zegt

      8 februari 2018 om 18:02

      @timobac: Je rijd binnen 2 uur naar elke uithoek van Nederland, het is geen Amerika.

      Login om te reageren
      • zagatofreak zegt

        8 februari 2018 om 18:10

        @HZW: Als je zelf al in een uithoek woont dan kan er nog wel wat extra reistijd bijkomen. Gelukkig vinden wij dat als autoliefhebbers geen probleem ;)

        Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        8 februari 2018 om 18:38

        @HZW: Niet vanuit Leeuwarden :-P

        Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      8 februari 2018 om 18:16

      @TimoBac: nee hoor, is juist maar een minuutje of 20 rijden :)

      Login om te reageren
  7. allesmetturbo zegt

    8 februari 2018 om 17:47

    Zou wel heel vet zijn! F1 in NL?

    Login om te reageren
  8. willemseles zegt

    8 februari 2018 om 17:49

    Ik heb een merkaanvraag voor ‘The formula 1 double-dutch grand prix’ gedaan voor 250 dollar.
    Voor het geval ze zowel in Assen als Zandvoort willen racen.

    Login om te reageren
  9. HZW zegt

    8 februari 2018 om 17:50

    Assen lijkt mijn toch mijlen ver voor te leggen op Zandvoort.
    Het enige PRO van Zandvoort is naam bekendheid, maar verder is die baan in de history blijven hangen.
    Wil je op Zandvoort een F1 race houden dan mag er eerst wel € 10-50 miljoen geïnvesteerd worden.
    In:
    Een beduidend bredere baan en verlegging/verwijdering Hugenholtz bocht.
    Een veel groter paddock, waarvoor de Hugenholtz bocht weg moet.
    Geheel nieuwe up to date pitsstraat, want die kippenhokken die er nu staan voldoen totaal niet.
    Een flinke lading extra permanente tribunes, want die ene die er nu maar staat is toch wat armoedig.
    En dit is nog maar het begin van Zandvoort om F1 waardig te worden.
    Verder zie ik Zandvoort als een soort van Mickey Mouse Baan waar weinig inhalen mogelijk is voor de huidige F1 auto’s, behalve op het rechte stuk.

    Doe mijn maar F1 op Assen.

    Login om te reageren
    • teammate zegt

      8 februari 2018 om 18:17

      @HZW: amen!

      Login om te reageren
  10. Henk_he zegt

    8 februari 2018 om 18:11

    Als het allemaal doorgaat, goed nieuws natuurlijk!
    Persoonlijk val ik dan wel weer over het woordje ‘Dutch’… Waar feitelijk ‘of the Netherlands’ mee wordt bedoeld. Ik weet dat men in het buitenland refereert naar Nederlanders als ‘The Dutch who speak Dutch’, maar ik had “FORMULA 1 GRAND PRIX OF THE NETHERLANDS” mooier gevonden. Dutch verwijst (naar mijn mening) meer naar het volk of de taal, en niet naar het land (want we wonen niet in Dutchland). Maar goed, het gaat nergens over natuurlijk…

    Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      8 februari 2018 om 18:20

      @Henk_he: volgens mij is ‘Dutch’ de Engelse vertaling van ‘Nederlandse’, dus het lijkt me wel te kloppen hoor

      Login om te reageren
    • jervoo zegt

      8 februari 2018 om 18:20

      @Henk_he: Dutch betekent ook gewoon “Nederlandse” en dus wordt het de Nederlandse GP

      Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      8 februari 2018 om 18:21

      @Henk_he: the belgian grandprix. the german gran prix.

      snap je em? gaat altijd op die manier.

      Login om te reageren
      • henk_he zegt

        8 februari 2018 om 21:05

        @gwnbmw: royal netherlands army, netherlands meteorological institute, netherlands airforce.. Etcetera. Voor beide varianten is wat te zeggen, en zei al dat het nergens over ging.

        Login om te reageren
      • henk_he zegt

        8 februari 2018 om 21:07

        @gwnbmw: het is trouwens de ‘Grosser preis von Deutschland’ wijsneus

        Login om te reageren
  11. yorick zegt

    8 februari 2018 om 19:18

    Zou geweldig zijn als ze het is assen gaan doen. Zeker gezien ik er dit jaar als official ga beginnen

    Login om te reageren
  12. riddertevoet zegt

    8 februari 2018 om 19:30

    Die “Dutch Grand Prix” kan overigens ook gewoon op de Nurburgring georganiseerd worden zoals het vroeger de Luxemburg GP was. Dan hoef je ook geen gemeenschapsgeld in Assen of Zandvoort te pompen.

    Login om te reageren
  13. Edge zegt

    8 februari 2018 om 19:36

    Laten we vooral niet op de zaken vooruitlopen. Merknaamregistraties gebeuren aan de lopende band en betekenen niet dat die naam ook daadwerkelijk gebruikt gaat worden. Het enige wat we hierdoor zeker weten, is dat Liberty niet onwelwillend tegenover een Nederlandse GP staat en zich alvast van de merknaam wil verzekeren voor het geval we op miraculeuze wijze toch een manier weten te vinden om zo’n GP te bekostigen.

    En die naam? Die vind ik toch enigszins tegenvallen. The Dutch Grand Prix is taalkundig gezien helemaal correct, maar persoonlijk had ik het leuker gevonden als ze Nederland of The Netherlands erin hadden verwerkt. We hebben onder andere een Gran Premio d’Italia, Grand Prix du Canada, Magyar Nagydij en Grosser Preis von Deutschland op de kalender staan. Waarom dan geen Grote Prijs/Grand Prix van Nederland?

    Login om te reageren
    • henk_he zegt

      8 februari 2018 om 21:06

      @Edge: kijk, met jou kan ik praten

      Login om te reageren
  14. jortie zegt

    8 februari 2018 om 20:31

    Rustig aan mensen zo iets vast leggen wil niet gelijk zeggen dat het komt ik gok dat liberty media tientallen namen vast heeft staan mocht er ooit 1 plaats vinden zou het zonde zijn als de naam al in het bezit is van iemand anders

    Kijk naar Audi en BMW die leggen om de haverklap namen vast om te zorgen dat niemand anders die naam ooit kan gebruiken.

    Mijn mening over de grand prix van nl het is leuk als het gebeurd echter geeft mij een trip per auto naar Duitsland slapen op een berg achtige camping slager muziek en warsteiner veel meer een gp gevoel dan 200 km naar Assen rijden slapen op een weiland?

    Login om te reageren
  15. klaas_kuipers zegt

    8 februari 2018 om 21:06

    De mogelijkheden voor een GP worden onderzocht. Dat de naam wordt geregistreerd zegt niets over de mate waarin een GP in Nederland dichterbij is komen. De naam wordt geregistreerd voordat een ander het doet en er een juridisch getouwtrek ontstaat om de naam tegen een veel te hoge prijs in bezit te krijgen.

    Login om te reageren
  16. frank2b zegt

    8 februari 2018 om 22:35

    Is het nou Verstappen of toch verstappen?

    Zomaar een vraag die bij me opkwam bij het lezen van de tekst.

    Login om te reageren
  17. citroenvisa zegt

    9 februari 2018 om 04:01

    Gaaf! En *voorbereidt

    Login om te reageren
  18. ikleesookoverautos zegt

    9 februari 2018 om 10:05

    Eerst zien dan geloven. Dit zegt nog niks.

    Login om te reageren
  19. hansiehansie zegt

    9 februari 2018 om 11:44

    Ook even gecheckt of ze toevallig ook tegelijkertijd “Formula 1 Polish Grand Prix” en “Formula 1 Thai Grand Prix” (ik noem maar wat) hebben geregistreerd? Lijkt me inderdaad een “voor het geval dat”, dit.

    Login om te reageren
  20. gasterplanke zegt

    9 februari 2018 om 11:46

    Al bedacht dat Assen 2 uur dichter bij Bremen en Hamburg ligt? Wonnen een paar miljoen mensen. Noord Duitsland heeft geen F1 circus in de buurt itt tot Frankrijk en België. Dus ook de mensen die opkomen voor de korte afstand rijders zijn meer geholpen met Assen dan met Zandvoort.

    Login om te reageren
  21. cloverleaf zegt

    9 februari 2018 om 14:50

    Zandvoort is een illusie! Even 100.000 plus toeschouwers plus vrachtwagens plus catering plus werknemers door Haarlem laten knallen. Kan gewoon echt niet. Daarnaast moet het circuit compleet aangepast worden. Laten we ophouden nostalgisch te zijn en laten we blij zijn met Assen.

    Login om te reageren
  22. barry355gtb zegt

    9 februari 2018 om 17:59

    Assen heeft wel de beste kaarten imho. De bestaande infrastruktuur is er reeds. Groningen is tevens vlakbij en Airport vlakbij waar Zandvoort de infrastruktuur moet ontberen.

    Login om te reageren
  23. jossebos zegt

    9 februari 2018 om 21:22

    Wie is het grootste talent.
    Wie wordt de-hopelijk- binnenkort vele malen wereldkampioen

    Max!

    Dus ze kunnen niet anders.
    En België en Duitsland past hier prima in; wij maken de tribunes vol.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North