Onderzoek: “BMW-rijders zijn graftakken”

Auteur: , 120 Reacties
3-serie

Vooroordelen...

Vooroordelen, ze zijn misschien sneu, maar geven de autowereld toch ook een bepaalde sjeu. Mannen die een MX-5, TT of Z4 kopen knippen haar, liefhebbers van betrouwbare Aziaten zijn saaie geitenwollen sokken en als je een grote pickup koopt betekent dat dat je kleine voeten hebt. Het is slechts een greep uit alle dingen die we bewust of onbewust op iemand plakken puur op basis van welke auto ze rijden. Een andere hardnekkig stereotype dat maar niet wil sterven: rijders van Duitse premiumbakken zijn aso’s.

Het Britse GoCompare, een Britse vergelijkingssite voor autoverzekeringen, heeft de proef op de som genomen om eens te bekijken of ook anno 2018 dit vooroordeel nog steeds bestaat. Ze ondervroegen zo’n 2.000 mensen over wat de slechtste coureurs op de wegen zijn, ruwweg gerangschikt op merk en soms model. Wat blijkt, BMW rookt nog altijd een zware pijp als het gaat om dit soort beeldvorming. Liefst 24 procent van de respondenten wees bestuurders van Münchense mobielen aan als de grootste wegpiraten.

Op de ‘tweede plaats’ eindigt de ‘man with a van‘. Vroeger waren dat vooral noeste bouwvakkers, tegenwoordig waarschijnlijk vaker kamikaze-koeriers. In het Verenigd Koninkrijk wordt dit segment traditioneel gedomineerd door Ford met de Transit, vandaar dat dit model apart benoemd wordt. Op plek drie zien we nog zo’n typisch Brits fenomeen, namelijk de London taxi cab…Tsja…

De rest van de top-10 wordt gevormd door Audi, Ferrari, Porsche, Subaru (WRX?), Mercedes, de Volkswagen Golf en de Opel Vauxhall Astra. Een eervolle vermelding is er voor de Prius op P11. Tuurlijk wordt zo’n lijstje puur ingegeven door haat, nijd, (inverted) snobisme en negatieve ervaringen met dikke bakken die wat beter bijblijven dan de vorige keer dat je afgesneden werd door een Suzuki Celerio. Wat dat betreft nemen we het allemaal met een korreltje zout. Desalniettemin zal BMW waarschijnlijk verheugd zijn met het resultaat: hun zorgvuldig opgebouwde imago is klaarblijkelijk (nog) niet afgebrokkeld door auto’s als de 2-serie AT en GT.



120 reacties

Zal toch een landelijk ding zijn dan. Hier zijn het vooral de V40 D2 en 308SW rijders die in grote getale ontheffing op de verkeersregels denken te hebben.
@zwepp: moet je maar niet met 110 op de linkerbaan blijven hangen. Opzouten daar!
@henk_he: best nog wel snel op een 100 km stuk.
@henk_he: Opzouten voor een piemel in een kantoorpikken-pokke-Peugeot of zo’n lullige baby-Volvo?

Omdat ze te lam zijn om op tijd uit hun stinknest te stappen en menen dat ze het spitsverkeer wel even aan de kant kunnen douwen…

Vast…
@moveyourmind: recognize the troll 😉
@moveyourmind: wow. Zit diep. Heb je geprobeerd erover te praten?
@moveyourmind: vaak zijn het ook juist die eikels die op de linkerbaan blijven plakken.
@henk_he: eigenlijk zou er een verkeersregel bij moeten komen;

Doorrijden of invoegen.

Of je zorgt dat je dusdanig doorrijdt dat je geen bumperklever of file achter je veroorzaakt, of je voegt in zodat die persoon er langs kan. Rechts inhalen is dan ook meteen verleden tijd. Dat zou namelijk niet eens bestaan als mensen gewoon invoegen naar rechts.
@ghost: vo!!! Ik ben voor. Dan beloof ik plechtig wat minder te bumperkleven op de linkerbaan wanneer iemand 131 rijdt.
@olivier420: maar die persoon voor je is al ingevoegd want dat is dan de regel. Of hij moet gas bijgeven.
@olivier420: Links plakken is irritant, maar bumperkleven is gevaarlijk en dus ben je een eikel als je het doet.
@ghost: Eens, hoewel die regel eigenlijk al wordt geïmpliceerd door de huidige verkeersregels (rechtsrijgebod en geen belemmering vormen voor het overige verkeer). Maar er wordt volop ‘blokkerend ingehaald’: je ziet een auto op de rechterbaan optrekken om voor je naar links te kunnen. Dan denk je: mooi, die is er zo vlot voorbij. Maar dan blijft de inhalende auto vervolgens ‘stilstaan’ naast de auto op de rechterbaan, aldus de hele weg blokkerend. Ik zie dat zo vaak. Als die auto niet was gaan accelereren om in te halen, dan was ik er al lang voorbij geweest. Bloedirritant.

De Nederlandse rijscholen moeten maar gaan leren aan nieuwe bestuurders: op de linkerbaan moet je altijd verkeer op de rechterbaan voor laten gaan als je vermoed dat ze willen gaan inhalen. Want dat gebeurt toch wel in de praktijk. Anders blijf je maar remmen.
@zwepp: weet niet waar je woont, maar hier in 030 zijn ‘t vooral die gasten met een BMW die hier de dienst uitmaken. Maar die hebben dan ook iets te compenseren. Een voorhuid bijvoorbeeld.
@utregcity: neeeee beter
@utregcity: 030? Dat met die netnummers was toch iets zodat Rotterdammers en Amsterdammers de andere plaatsnaam niet hoefden uit te spreken? De rest van Nederland deed toch niet zo kinderachtig.
@utregcity: Rond 077 vooral Audi. Vroeger in 04702 viel t allemaal wel mee, maar t stuk naar 04705 was altijd wel wat…
@live4life: in 0184 waren het de Seats. Opvallend hoe in 032 de Skoda’s rondscheuren, vergelijkbaar met hoe 089 vroeger was met die busjes. Gelukkig woon ik niet in 025 want dat schijnt drama te zijn met FIAT’s
@zwepp: Ik heb tijdelijk een voorloop auto totdat ik mijn eigen auto krijg. Het is een Volvo V40 D2. En ik snap het wel. Je wil zo min mogelijk tijd in dat grafhok doorbrengen. Wat een droevenis is dat zeg. Iedereen die zo’n ding rijdt heeft gewoon geen proefrit gemaakt voordat ze de baas opdracht gaven voor hun leaseauto. Ik overweeg regelmatig om gewoon zelf de kosten te pakken en die droevenis op de oprit te laten staan.
@zwepp: klopt. Megane rijders zijn al even erg.
@zwepp: ik denk dat het iets algemener kan: de grootste verkeershufters zijn leaserijders.
@marinepower: In Amsterdam zijn de MB A-series met muesli-motor maar wel AMG pakket de nieuwe aso-rijders, naast de Golf GTI-/GTE-tjes uiteraard. In boerendorpen zijn het echter vaak nog gewoon (oudere) BMWs. Audi’s lijken een beetje uit de gratie bij aso-rijders; A4 is vermoedelijk te duur in de lease en de A3 niet meer hip genoeg ?
And proud of it.

Kijk, ik kan er niks aan doen dat alle overige verkeersdeelnemers in inferieure auto’s rijden waar ik mij doorheen moet manoeuvreren.
Het kan allemaal wel wat sneller, je kunt die bocht echt wel wat sneller nemen, als ik je met veel hogere snelheid voorbijkom dan heeft een knipperlicht gebruiken als ik naar rechts ga niet veel toegevoegde waarde als jij al een km achter mij zit.

In conclusie: koop een BMW. Be a dick and proud of it.
@rick-dos: tot het een klein beetje miezert, dan zie je de BMW rijders allemaal voorzichtig een klaverblad rond gaan, te bang om te gaan schuiven :p
@hiostu: Waar haal je die nonsense vandaan? Een klaverbad is voor ons altijd het moment om te gaan driften ongeacht of het regent of niet. Al driftend halen we zo drie a vier auto’s in. ;)
@Rick-dos: idd gouden momentje net iets te vroeg op het gas en de dynamic stability control laat je een metertje uitbreken en je stuift er vandoor. Veel beter dan die saaie voorwiel aandrijvers.
@sidelo: Kijk. Echte BMW rijder. Boks, ouwe. 👊🏼
@sidelo: dsc je een meter uit laat breken? Of je dsc is kapot of je laat je leiden door emotie, dat kleine slipje dat ie toelaat heeft in die bak van 1400kg+ misschien zon grote impact op jouw emoties maar dat zal eerder een cm of 15 zijn
@rick-dos: dick-dos
@Rick-dos: als Bmw rijder rij ik ook behoorlijk door op de linkerbaan, echter bumper kleven zal je me niet zo snel zien doen…..heb ik zelf ook een hekel aan en is behoorlijk gevaarlijk. Probeer wel netjes afstand te houden, met als consequentie dat men regelmatig zijn auto er tussen knalt….tja

Waar ik absoluut altijd netjes rij is binnen de bebouwde kom en woonwijken….daar moet ik regelmatig mensen ophouden die te veel haast hebben…..totdat ze eens iemand aanrijden.

Bij ons op de rotonde staat elke maand wel een ambulance die een fietser , kind , voetganger moet oplappen…..denk daar maar over na als je weer haast hebt
@slickrick: Het zijn, frappant genoeg, ook altijd de ouders met haast. Vind dat zo gênant.
@slickrick: Ik heb totaal geen hekel aan bumperklevers, als iemand er langs wilt, ga ik gewoon aan de kant. Zou ik andersom ook fijn vinden als ik haast zou hebben (of een keer zin heb om door te rijden).
@slickrick: Precies. Nog een reden om een BMW te kopen. Dat inferieure spul zorgt voor gevaarlijke situaties op rotondes. Worden zelfs kinderen en fietsers mee aangereden schijnt.
@rick-dos: Dit is echt het meest hilarische wat ik in tijden heb gelezen. Thanks.
@hugoe: Je moet meer lezen.
@rick-dos: kleine correctie op het statement. Koop een young-timer-BMW en be proud of it. De nieuwe generaties uit Bayern rijden even saai als een Volvo of een Renault…
@BaRa: Wanneer heb jij voor het laatst in een BMW gereden?
@jaapies: Twee jaar geleden. 228i. De eerste keer in mijn leven dat ik over een BMW dacht: hier hadden ze beter een elektrische aandrijflijn ingelegd.
@jaapies: @bara ‘s nieuwe leasebudget liet dit jaar geen bmw meer toe (is nu volvo geworden, nieuwe asomerk), vandaar de irrationele stoïcijnse opmerkingen jegens een auto waar die alleen maar van kan dromen
@Rick-dos: hahahaa, hulde…

Ik ben met heel graag een dick als dat betekend dat ik lekker in mijn BMW kan blijven rijden… Auto rijden moet leuk zijn, en BMW maakt auto rijden een feest…

Ja ik rij te hard, maar nooit gevaarlijk. Al die idioten die niks om autorijden geven, zijn veel gevaarlijker, die zijn zich namelijk niet bewust wat 1,5 ton staal kan veroorzaken…
@Rick-dos: dat rijgedrag werkt ook in mijn Clio hoor. Lekker anoniem, want de bocht om en er staan er 20.
Maar is een 2-serie active tourer, of hoe dat hok mag heten, ook een aso bak? Dat vind ik meer een slechte keuze van een hipster of metroman, althans de keuze van zijn vrouw uiteraard. Dat je wat harder rijdt dan het gros wil nog niet zeggen dat je aso rijdt. Aso is meer de categorie van de bumperklevers en rechtsinhalers en snelwegkeerders en ………
@lekkerlinksrijden: toegegeven, als ik in mijn oude swekker-BMW rijd, haal ik af en toe rechts in. Ik denk drie a vier keer per jaar ofzo. Sorry.
@jaapiyo: kijk uit Jaapiyo, misschien leest Koos Spee wel mee. Altijd alles ontkennen
@jaapiyo: nee geen sorry zeggen, ik doe het ook en best vaak want ik heb geen geduld meer met mensen, het is op. Je kan zien dat er iemand harder dan jou wil gaan, laat diegene er gewoon door en ga niet 1km van tevoren op de linkerbaan rijden op iemand in te halen. Dat soort mensen kijken of niet in de spiegel of willen expres verkeer dat harder gaat niet gunnen. De laatste tijd haal ik linkerbaan files via rechts in en vrachtwagens die bij 130 zones elkaar in willen halen waar dat niet mag haal ik via vluchtstrook in, afstraffen die handel. Het is niet goed snap ik maar ik ben het echt zat hoe mensen rijden en niet willen gunnen. Zelfs als ik te hard (altijd cruisecontrol) ga en iemand wil nog harder dan ik gaan dan gun ik diegene want zo hoort het. Ook in bochten waar mensen naar links gaan en nog langzamer dan de rechterhand gaan, straf ik af hup, zigzag erdoorheen in de bocht. En dan nog mensen die nog snel voor je op rotonde schieten en dan ineens langzaam gaan rijden en op het moment dat je kan inhalen zogenaamd gas bij willen geven. Of je bent aan het inhalen en ineens geven zij gas bij omdat ze niet willen gunnen, wat een hond ben je dan.
@bmwe46m3balling: zo, en nu even een kopje groene thee?
@bmwe46m3balling: zo, alle frustratie eruit nu?
@bmwe46m3balling: dit is typisch voor het NL verkeer, dat eeuwige links hangen maar geen gas willen geven..
@wildbeest: als je al de maximum snelheid rijdt waarom zou je dan ook?
@mashell: dat doen ze dus niet
@mashell: omdat je altijd naar rechts moet als de rechterbaan vrij is. Ook al rij je de max snelheid, optyven naar rechts.
@mashell: heb je dus ook niks te zoeken op de linkerbaan, tenzij je snel een vrachtwagen in wil halen
@bmwe46m3balling: hoe herkenbaar🤣🤣
@bmwe46m3balling: DIT!! Ik heb gereden in van alles. Ben Opelrijder geweest, tot Renault, tot Volkswagen tot Audi en nu BMW. Mijn manier van rijden is never nooit verandert. Maar precies dat wat je schetst, eeeelke dag weer. Het is zoiets Nederlands.

Rechts inhalen wordt vaak als irritatie genoemd, maar het komt voort uit linksplakkers. Dus wie is dan de schuldige?

Ik moet wel zeggen, ik ga niet op de vluchtstrook rijden. Dan ben ik eerder de klootzak die even met wat Bi-Xenon lichten je kapot seint om je even wakker te maken zodat je weer je plek pakt. Het grappige is dat het gross van de mensen altijd sorry zeggen tegen me daarna. En er is een deel die het maar gek vindt dat ik sein, die beseffen totaal niet wat ze fout doen. Dat zijn dus de lui die uiteindelijk dit artikel mede mogelijk hebben gemaakt.

Mensen het is makkelijk: Inschatting is key. Daarmee voorkom je leed voor jezelf en een ander.
@bmwe46m3balling: als je gaat inhalen over de vluchtstrook ben je niet goed bij je hoofd, als daar net iemand met pech staat…..
@jaapiyo: je weet wat ze zeggen, als er genoeg ruimte is om rechts in te halen, was er ook genoeg ruimte voor degene voor je om naar rechts te gaan.
@720s: tenzij die ook aan het wachten is tot degene voor hem eindelijk opgezouten is van de linkerbaan.. Hele treintjes wachtenden..
@jaapiyo: niks mis mee, doe het ook met de Prius.. Overigens op een 3 baans weg, helemaal links rijdt een oelewapper 95 en je haalt helemaal rechts is.. mag dat dan wel?
@lekkerlinksrijden: ik snap niet wat er nou zo asociaal is aan bumperkleven. Ik vind het eerder asociaal om niet opzij te gaan.
@hplh: bumperkleven heb je in meerdere gradaties, je mag m zelf invullen
@hplh: jij staat ook bij de AH in de rij voor de kassa in de nek van je buurman te hijgen…..?
@slickrick: daar mag ik niet komen
@hplh:
Al aan gevaar gedacht?
Hoeveel tijd heb je als de persoon voor je plots moet remmen?
Ik vraag het me elke keer op de snelweg af, hoeveel mensen daar totaal niet bij stilstaan.
Absurd gewoon.
@e28forever: als je plots moet remmen zit je niet op te letten. Vooruitkijken, anticiperen, doorrijden en op tijd naar rechts. Als iedereen dat zou doen, hoeft er niet gebumperkkeefd of rechts ingehaald te worden. Maar ja, iedereen mag een rijbewijs halen en daarna vrolijk 50-60 jaar een voertuig besturen zonder tussentijds bijgeschoold te hoeven worden…
@henk_he:
Jij redeneert echt wel krom.
Dus jij mag lekker bumperkleven, er van uitgaand of verwachtend dat de persoon vóór je supergeconcentreerd is.
Dat is al een verkeerde veronderstelling.
Dan spreken we nog niet over het feit dat jij, al bumperklevend, amper kan zien wat er vóór je voorligger gebeurt en dus zelf niet goed kan anticiperen…
Zo gay inderdaad, zo’n roadster. Als je de échte man wil uithangen koop je een hatchback. (schijnbaar) het liefst een waarbij je constant met een harde knuppel zit te roeren, dat zijn de échte….
Ik heb rechts inhalen tot een hobby gemaakt. Dat we in een links land wonen betekent niet dat je met je Kia, Hyundai, Opel of ander burgerlijk hok altijd maar links hoeft te rijden. Opzouten!
@bartsmit: ook niet als je daar doorrijdt? Ik kan er ook niks aan doen dat ik mezelf alleen kan rondbewegen in een burgerlijk hok (Peugeot 308) maar ik rij 135 of harder op de meeste stukken. Dan ben ik eerder degene die zich ergert aan slakkerig Opel volk dan dat ik mensen lastig val.
@bartsmit: als je in het links rijdende VK woont is dat ook prima. Maar in het rechts rijdende Nederland kun je dat beter niet doen, die rechtse regering hier hanteert het motto keihard aanpakken, dus krijg je voor kleine overtredingen al snel enorme boetes.
@mashell: boris johnson :’)
Alsof ik er wat aan kan doen dat de rest van Nederland opzettelijk traag rijdt… ;)
Je heb er meer aan om op doelgroep te segmenteren:
– Leaserijder: Doorrijden, beetje duwen, nog ff gauw ervoor (Volvo V40, Peugeot 308, Renault Megane, recente Audi’s en BMW’s)
– Petjesvolk: Bumperkleven zonder reden, continu als een aso door het verkeer (Golfjes, Audi’s en BMW’s van 10+ jaar oud)
– Bejaarden en vrouwen: Domme acties zoals onnodig links plakken en geen vaart maken bij invoegen (Toyota Aygo, Opel Zafira, Renault Kangoo-achtig spul)
@trasimo: nu mis je nog de doorrijders, minimaal 6 cilinder diesels die echt vaart kunnen maken. Komen eigenlijk alleen in duitsland tot hun recht en worden in NL het leven zuur gemaakt
@trasimo: en dan heb je nog de babyboomers, te herkennen aan een kale Opel Astra of Mercedes B-Klasse, meestal met fietsendragers achterop, die er de kunst van maken om zonder cruise control zo’n 112 km/u te rijden. Als je daar achterop komt met 160… eh 135 km/u moet je vol in de ankers en omdat ze net met pensioen zijn nemen ze ook voor een inhaalactie alle tijd. Dus moet je er achteraan kakken, maar omdat ze ergens tussen de 108 en 115 rijden kun je onmogelijk cruise control erop af stemmen.
@720s:
Aks jij vol in de ankers moet dan heb ik de indruk dat jij slecht snelheden kan inschatten.
In dat geval rij je best ook maar wat rustiger want dan ben je een gevaar voor de anderen .
@e28forever: dan kom je bij een volgende ergernis: van baan wisselen zonder richting aan te geven. Ik kan ook niet ruiken dat die mensen van baan wisselen. En vol in de ankers is misschien ietwat overdreven, maar cruise control eraf en behoorlijk uitrollen is vaak wel de uitkomst.
@trasimo: je vergeet de bouwvakkers. Snel die bus er voor donderen zonder snelheid aan te passen. Zeg maar de Flixbuschauffeur zonder verantwoording voor personen.
@karhengst: die kunnen er niets aan doen , bij gebrek aan IQ kun je niet nadenken ook niet als je het totaal van het IQ optelt van alle inzittende die kwijlend tegen de raampjes aangeplakt zitten
@trasimo: petjes volk dat bumperkleeft hahahahahah ik had het gister avond nog in de omgeving van Pijnacker. Zo’n skinny tattoo Dave met een peuk in z’n mond en petje gericht op de maan in zijn door ouderdom en zongebleekt rode Volk’swag’en Polo. Kon makkelijk mij inhalen maar nee. Wel jammer dat hij me voorbij de rotonde probeerde in te halen op de tweebaans weg. Het Kia’tje Rio met 100pk was de Khabib tegen zijn McGregor Polo.

Ben ik nou stoer?!
@trasimo: je vergeet die dikke varkenskoppen in hun bling bling Mercedes, die denken dat daar ingebouwde voorrang in zit
Is van alle tijden! Check dit: https://youtu.be/snuxQg_4_l4
Tja, Audi is toch de laatste jaren flink bezig de gevestigde orde op te schudden. Niet meer weg te denken uit de Aso top 3, samen met VW en BMW inderdaad. En, eerlijk is eerlijk, ik zie steeds meer Volvos (V60) zich op een confronterende manier door het verkeer bewegen…
@pomoek: Dat zijn ook gewoon Audioten die gezwicht zijn voor fiscaal voordeel.
Dit is zo een stom onderzoek. Als je hogere segment zoals bmw rijdt heb je gewoon meer vermogen op.de weg. Automatische rij je harder. Aso bakken zoals range rovers cayenne wordt niet benoemd omdat het aantal ratio wat er op de weg rijdt anders is. Dus zo een onderzoek is niet een goeie weerspiegeling
@elemento: ook de bmw’s met de 3cilindertjes?
@lekkerlinksrijden: ja ook die i8 1.5 blok met 400 pk
@elemento: dat de oorzaak te verklaren is betekent niet dat het onjuist is…
Nou, zal ik komende week dan even iedereen op de weg met mijn Range Rover naar de rechter baan drukken om de statistieken even in de war te brengen hoor
Heerlijk… koning op de weg! Ik voel me prima in een BMW maar wil even klagen over de mensen die hun spiegels niet gebruiken. Als je een BMW grille aan ziet komen, ga gewoon aan de kant. Dan hoef ik mijn grootlicht niet te gebruiken, simpel.

Voor alle haters, ik heb mijn 435d ingeruild voor een M550d dus ik ga er ook met alle liefde rechts voorbij als het te lang duurt haha
@imarinos: sneu figuur :’)
@hiostu: bedankt voor je reactie, jij ook een fijne dag!
@imarinos: als je dat dan maar wel doet zonder richting aan te geven, zijn mensen niet gewend ;) #BMWlife
@imarinos: Zorg wel dat je de middelvinger of minzame blik niet vergeet. :-) Waarom trouwens een tractormotor onder de motorkap en niet gewoon een lekkere benzinegestookte krachtbron?
@tge1: ik maak ongeveer 900 kilometer per week dus diesel is financieel aantrekkelijk. Daarnaast is het koppel verslavend dus rijdt gewoon fijn. Maar eerlijk is eerlijk, de motor maakt een stoer geluid maar het geluid van een dikke benzinemotor mis ik weleens.
Wat een onzin-onderzoek. Het grootste deel van de mensen stemt op BMW enkel omdat ze dit via de media of mensen in hun omgeving te horen krijgen.Noet omdat ze dit werkelijk zelf zo ervaren.
@mick0210: of uit kinnesinne omdat een BMW buiten hun financiële bereik ligt.
Die vooroordelen zijn altijd wel grappig. Alsof je rijgedrag afhankelijk is van de auto waarin je rijdt.
Ik zou dan aardig schizofreen moeten zijn.
Toen ik van mijn privé Citroën C5 overstapte naar een lease-Megane ben ik echt niet meteen als een idioot gaan rijden. En toen die Megane werd verruild voor een Jag S-Type is mijn rijstijl ook niet echt anders geworden. Hoewel ik wel de neiging heb harder te rijden, omdat het zo makkelijk gaat.

Mannen in grijze pakken met een roze overhemd… dat zijn in mijn optiek de ergste..
De gemiddelde Celerio-rijder ziet het verschil niet tussen een Rolls en een Transit-bus, dus de vooroordelen zullen wel uit een andere hoek komen.
Het is allemaal ook erg land specifiek. Bij ons in Duitsland is BMW juist geen aggressief merk, zelfs niet eens sportief. Het is een gewoon merk, een tikkie duurder dan VW maar daarvoor ook wat mooiere techniek en betere afwerking.
@mashell: met mooiere techniek dan VW bedoel je mooi storingsgevoeliger neem ik.
Ik ga mijzelf in deze thread heel erg inpopulair maken. Dit jaar heb ik mijn eerste auto gekocht; een v40 D2 (de 2.0 dat dan wel weer) en overigens heel tevreden, vlot genoeg, valt sportief mee te rijden en kosten zijn voor een veelrijder beheersbaar. Het heersend stigma dat ik ook weer hier in deze thread zie met betrekking tot v40’s viel mij eigenlijk pas op toen ik met mijn auto de weg opreed. Volstrekt onnodige en agressieve reacties van medeweggebruikers (denk hierbij bijvoorbeeld aan je er niet tussenlaten, rijden over 2 rijstroken om ervoor te zorgen dat je niet in kan halen (ja echt)). Dit waren dingen die ik eigenlijk nooit tegenkwam op het moment dat ik nog in de ford ka van mijn moeder reed, of de vw polo van vrienden. En ja ik begrijp dat gezien er heel veel v40’s verleased zijn en daardoor er ook een relatief groot deel door tokkieaso’s bestuurd wordt. Maar bij deze toch de oproep om je te richten op de bestuurder en niet het type auto waar ze in rijden. Alvast bedankt, een sociale v40 bestuurder.
@mrbadaboem: haha, dit is zo herkenbaar. Ik rij al jaren hetzelfde qua rijstijl, maar mensen reageren zo verschillend op je als je in een ander model, merk rijd.
@mrbadaboem: de gemiddelde Nederlandse automobilist is het gewoon zat dat er zoveel mensen als losgeslagen debielen rondrijden, vooral in de spits valt het op dat dit vaak de lease rijdende mensen zijn die tijdens het appen soms nog een blik op de weg werpen om een ander ternauwernood te kunnen ontwijken, en/of nog NET die afslag te moeten halen en zo (nog steeds tijdens het appen/mailen) 4 of 5 banen rechtstreeks schuin oversteken. Ik ben er 1 van die voor dat soort mensen NIET opzij gaat! Ik hoop serieus dat dit soort mensen een eenzijdig ongeluk krijgen waar ze goed van leren, niet direct zwaar gewond of iets, maar dar de schrik er goed in zit.
Ik leer ze ook altijd wel een lesje met mijn 260pk sterke Mazda. :-) Veel BMW’s (uiteraard niet alle) hebben best moeite mijn Mazdaatje bij te houden. En dan komt de race Yaris nog niet van stal. ;-)
@tge1:Jij bent die gozer op verjaardagfeestjes waar iedereen zich aan loopt te ergeren, kijk mij eens goed zijn!
@toniominestrone: Nee joh. Ik ben alleen hier zo. :-) Op verjaardagsfeestjes praat ik nooit over auto’s.
@toniominestrone: BMW rijder zeker? ;-)
Hmm… in alle eerlijkheid kan ik me de laatste keer dat ik een BMW-aso tegen kwam niet echt heugen. Moet ik wel zeggen dat de meeste BMW’s in mijn wijkje recente lichtgrijze 5-serie Touring zijn, zonder te groot lichtmetaal en met beige bekleding, bereden door gemiddeld licht-corpulente grijzende heren met corduroy broeken. Daarentegen meer ‘last’ van patsers met vier ringen op de neus, maar dat kan geografisch zijn: woon dichtbij Leusden.
Als je op de linkerbaan zo.n 10km lang achter een slapende prius zit, inderdaad dan wordt je vanzelf een graftak😎
Ik vind die London taxi in dit lijstje best opvallend. Ben vaak in Londen en vind die chauffeurs eigenlijk altijd wel beheerst en kundig. Heel anders dan in 020, waar ze verschrikkelijk zijn.
@mnmg: Rijden daar ook London Taxi’s?
Potverdikkie, ik rijd BMW en heb mij al een tijdje niet misdragen. Ik plak nu een post it op het stuur zodat ik morgen niet vergeet mij als een klootzakje te gedragen!
Voor mij zijn Skoda rijders nog altijd de ergste.
Graftakken zijn minimaal 65+
Hahaha, heerlijk ik rijd een BMW én een bus (klassieke VW weliswaar) lekker in de top van aso’s.
Lexus wordt weer eens niet genoemd…. :'(
Weet je wat echt zou helpen. Alle leaserijders niet meer hun auto privé laten rijden. En het liefst delen met collega’s. Het is toch van de zotte dat de particulier zich helemaal scheel betaald, maar de zakelijke rijder na alle kortingen op de bijtelling heel europa door mogen rijden op hun tankpas?
Nou jongens, altijd wat te zeiken.. ik geef ten eerste altijd richting aan, laat ik daarmee beginnen :) Mijn ochtend begint altijd rustig, ik wil meestal gewoon een paar km harder rijden MAAR ZELFS dan zijn er mensen die onnodig links rijden. 60 rijden waar 80 is toegestaan, met 5 km/u een bocht in gaan of een vrachtwagen inhalen waar ze letterlijk 30 seconden over doen. Het is altijd gezeik over mensen die “agressief” rijden. Maar nooit over de mensen die echt gewoon geen auto kunnen rijden. Waarom kijken mensen nooit in hun binnenspiegel? Waarom geven ze gas als je ze net begint in te halen? Waarom rijden ze 20 km/u trager dan toegestaan? Waarom blijven ze onnodig links rijden? Waarom springen ze voor me zonder te kijken waardoor ik moet afremmen? Waarom, waarom waarom? Als iemand deze, en alle andere irritatie punten even wilt beantwoorden. Alvast bedankt en een fijne avond! ~ een BMW rijder die de rest van het verkeer zat is :-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).