
Terwijl hij toch wel met moeilijke auto’s om kan gaan.
Als je zorgeloos van A naar B wil rijden moet je vooral niet de Aston Martin Valkyrie hebben. Logisch. Een Duitse klant was echter dusdanig ontevreden dat hij een rechtszaak tegen Aston Martin heeft aangespannen. Volgens hem had de Valkyrie meer problemen dan al zijn andere auto’s bij elkaar. En hij had bijna een aanrijding met een ambulance die hij niet hoorde aankomen.
Enfin, een bekende eigenaar is kennelijk ook uitgekeken op zijn Valkyrie. Bonhams biedt namelijk de auto aan van niemand minder dan Nico Rosberg. Je weet wel, de man die Lewis Hamilton versloeg in gelijkwaardig materiaal. Nico Rosberg is niet de enige F1-coureur die een Valkyrie in ontvangst nam, ook Verstappen, Alonso en Coulthard hebben er eentje.




Nico Rosberg nam zijn Valkyrie in 2022 in ontvangst in Monaco, maar is nu alweer uitgekeken op de auto. Sterker nog: hij had überhaupt geen behoefte om ermee te rijden, want er staat slechts 84 kilometer op de teller. Je zou denken: als er iemand met zo’n auto kan rijden is het wel een Formule 1-coureur, maar dat valt dus tegen.
Als je de auto ziet zou je bijna denken dat ‘ie van een zesvoudig wereldkampioen is, maar 6 is gewoon het racenummer van Rosberg. En de lauwerkrans staat voor die ene wereldtitel die hij in 2016 op zijn naam schreef. Dit staat ook specifiek vermeld op een speciaal plaatje op de dorpels, zodat daar geen misverstanden over ontstaan.



Misschien was dat ook wel het plan van Rosberg: ik koop een Valkyrie, bij het samenstellen maak ik heel erg duidelijk dat dit de auto is van een F1-wereldkampioen en dan verkoop ik ‘m weer. Tijdens veiling later deze week gaat hij erachter komen of het een beetje een goede investering was.
We weten niet precies wat Nico Rosberg voor zijn Valkyrie betaald heeft, maar de nieuwprijs lag ergens rond de €3 miljoen. Bonhams verwacht een opbrengst van €2,8 tot €3,1 miljoen, dus dat wordt nog spannend.





Misschien kijken we er over 20 jaar anders naar, maar eigenlijk is het een beetje een gefaald ding in mijn ogen. Veel problemen bij de productie, veel problemen op de weg en eigenlijk niet bruikbaar. Ik zou de miljoenen liever stukslaan op een Daytona SP3, Koenigsegg cc850, DeTomaso P72 of Alfa Tipo 33 Stradale. Ja dat zijn minder hardcore auto’s, maar wmb veel meer te geniet0n.
Helemaal mee eens maar al heb je de mogelijkheid om 3 miljoen stuk te slaan op één auto dan lukt het waarschijnlijk ook wel om die andere aan je collectie toe te voegen.
De nieuwe Jaguar XJ220…
Veel teveel supercars, die allemaal geen uitstraling hebben ‘m.i. niet herkenbaar Porsche, of Aston Martin, Mercedes. Je kan er ook in dagelijks verkeer niet mee rijden en teveel km’s op de teller kost tonnen in waarde….
Eens, ze zijn allemaal vrij generiek. Plak er een ander logo op en je zou zomaar met een FIAT te maken kunnen hebben, en niemand die het weet.
Vorige week keek ik naar de race op Le Mans, en zag een paar hypercars/prototypes rondrijden met twee grote lichtgevende rechthoeken in de neus. Ah, dat zal dan wel BMW zijn. En daarbij in de buurt reden er een paar met een soort tijgerklauw-lichtsignatuur, Peugeot dus. Zonder die hints had ik geen idee gehad wat er rondrijdt.
Sowieso ben ik een beetje hypercar moe. Het is allemaal 1000+ PK, met de een nog meer vleugels en rake dan de ander. De volgende is weer nóg meer op F1 geïnspireerd. En ze kosten allemaal meerdere miljoenen, omdat de gek dat er toch wel aan uitgeeft. Het zal wel. Toen ik 12 was vond ik dat denk ik leuk, nu heb ik liever een romige 6-in-lijn en een goeie kofferbak. Het zal de leeftijd zijn :D
Ik heb soms het idee dat we ook wel een beetje uitontwikkeld zijn wat dat betreft en dat de USPs dus maar gezocht worden in dat soort idioterie. Downforce, motorvermogen, acceleratie, het zijn allemaal al lang geen aandachtspunten meer. Echter, qua materiaal zijn we nu op zo’n punt dat alleen de Verstappens en Hamiltons van deze wereld nog eruit kunnen halen wat erin zat. Bij vgl met de good old Countach waar jan met de pet (spreekwordelijk dan) lekker kon duwen en sleuren om m vooruit en over een circuit te krijgen. Even in uitersten van een spectrum gedacht, maar hopelijk begrijpen jullie het punt.
Heb even gekeken maar ik denk dat de €11,54 die nog in de kas van de Nederlandse Nico Rosberg fanclub zit niet genoeg is..
Nico Rosberg maakt van elke gelegenheid gebruik om te vermelden dat hij formule 1 wereld kampioen is. Ik zie hem wel eens op YouTube iets met auto’s doen. Opzich geinige filmpjes, maar in 10 minuten wordt je er 15 keer aan herinnerd dat de beste man weltmeister is. Hij loopt nog net niet met die beker onder z’n arm.