• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ook deze gave SUV moet downsizen

Auteur: willeme, gepost 18 februari 2019 om 12:58 – 17 Reacties

Afbeelding Ook deze gave SUV moet downsizenAfbeelding Ook deze gave SUV moet downsizenAfbeelding Ook deze gave SUV moet downsizenAfbeelding Ook deze gave SUV moet downsizenAfbeelding Ook deze gave SUV moet downsizen

GMC Acadia '19
Het houdt niet op, niet vanzelf.

De SUV is een autotype dat een beetje polariserend is. Aan de ene kant haten mensen dit soort auto’s omdat het een rijdende middelvinger is naar de Groene Brigade, met Jetta Kleinsma, Jesse Klaver en @jaapiyo vooraan in de strijd tegen C02. Aan de andere kant haten mensen dit soort auto’s omdat het veel minder goed rijdt dan een even ruime en even sterke hatchback of stationwagon. Kortom, weinig liefde voor de SUV, terwijl iedereen er eentje lijkt te kopen.

Nu moeten we wel even een lans breken voor de Amerikaanse SUV. Want die zijn namelijk gewoon cool. Op een of andere manier oogt een Lincoln Navigator of Cadillac Escalade véél beter dan een Peugeot 2008 of Renault Captur. Eentje die wij ook niet kunnen krijgen in Nederland is de GMC Acadia. GMC is de hofleverancier voor oneervol ontslagen militairen en bouwt tegenwoordig voornamelijk voornamelijk busjes, pickups en SUV’s.

GMC '19

Eentje daarvan is de GMC Acadia en die is voor het komende modeljaar (2020) vernieuwd! Zo vanaf de foto’s lijkt de auto groter dan dat hij in werkelijkheid is. De Acadia is weliswaar het model onder de Yukon (die je eigenlijk wil), maar wel twee klassen compacter. De Acadia is 4,91 meter lang, 1,91 meter breed en 1,75 meter hoog. Compact naar Amerikaanse maatstaven, dus. Om je geheugen op te frissen, zo zag de uitgaande Acadia eruit:

GMC Acadia

De Acadia is nu te bestellen als extra ruige ‘AT4’-uitvoering (de witte auto op de foto’s) en kun je eenvoudig herkennen aan de zwarte grille en velgen. Ook is er een luxe Acadia Denali (de groene). Compleet nieuw is een 2.0 viercilinder turbomotor. Jazeker, in ook in de Verenigde Staten zijn ze aan het downsizen. Een 5 meter lange Amerikaanse SUV met een tweeliter vierpitter. De motor levert 230 pk aan vermogen en 350 Nm aan koppel. Volgens GMC is de motor echt heel efficiënt. Voor wie meer benzine wil verbruiken is er gelukkig nog keuze uit een 2.5 (195 pk) of een 3.6 V6 (310 pk).

GMC Acadia Denali

Ook interessant!

  • GMC Hummer EV SUV
    GMC Hummer EV SUV: dit is de productieversie
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video - deze SUV kan zo het circus in
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

gmc, motor, SUV

Vorig bericht: « Outlander PHEV is nog altijd een enorm succes
Volgend bericht: ‘Honda gaat in 2019 met Red Bull races winnen’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. gove zegt

    18 februari 2019 om 13:04

    doe dan de sierra maar

    Login om te reageren
  2. Esprit_de_Flandre zegt

    18 februari 2019 om 13:04

    -Edit: klopt! Is inmiddels aangepast, thanks!-

    Niet echt mooier geworden…

    Login om te reageren
  3. bmw2coupeeigenaar zegt

    18 februari 2019 om 13:05

    Ik kan mij niet voorstellen dat deze 2.0 blokken lang meegaan. Dit soort auto’s worden namelijk toch hoofdzakelijk gebruikt voor het trekken van zware lasten.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      18 februari 2019 om 13:39

      @bmw2coupeeigenaar:
      Met zware lasten bedoel je Amerikanen?

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        18 februari 2019 om 15:25

        @stijnb: Dan zou het eerder torsen zijn.

        Login om te reageren
    • galverink zegt

      18 februari 2019 om 14:05

      @bmw2coupeeigenaar: nee hoor. Een grote crossover zoals deze is voor alledaags gebruik, of volgepakt voor vakantie. Voor het zware werk is er de full size truck of ute, op een ladderchassis.

      Dit is wel degelijk een model met zelfdragende carrosserie, al proberen ze dat te maskeren.

      Login om te reageren
  4. henk123456 zegt

    18 februari 2019 om 13:06

    Ik vind het neusje van de uitgaande mooier

    Login om te reageren
  5. ghost zegt

    18 februari 2019 om 13:31

    Heel de VS moet downsizen..maar ja, Trump:

    “Great plan, doesn’t work!”

    Login om te reageren
  6. kaeser zegt

    18 februari 2019 om 13:38

    Ik heb GMC’s altijd stoere auto’s gevonden, zal wel iets met de A-team te maken hebben.

    Login om te reageren
  7. coubie74 zegt

    18 februari 2019 om 13:45

    Mooi, een stuk strakker dan t vorige model.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    18 februari 2019 om 14:17

    En een grille waar de gemiddelde Audi-rijder een minderwaardigheidscomplex van krijgt….

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      18 februari 2019 om 14:18

      @dutchdriftking: ik vind het anders niks..

      Login om te reageren
  9. frank2b zegt

    18 februari 2019 om 14:37

    Niks mis met een beetje downsizen, toch?

    Login om te reageren
    • basr32 zegt

      18 februari 2019 om 14:51

      @frank2b: Ga maar weer naar het Groenlinks forum.

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      18 februari 2019 om 15:41

      @frank2b: nee is allemaal prima ja. Uit eerdere testen is ook al gebleken dat de oude V8 motoren beter scoren qua verbruik dan de kleine turbo 4pitters. Enige manier om zuinig met zo’n blokje te rijden is door onder de 100kmh te blijven en voor de mede weg gebruikers tenen kromment traag op te trekken.

      Login om te reageren
  10. slowland zegt

    18 februari 2019 om 17:07

    Ben benieuwd, die 2.0L zal wel alleen in de 2-Wheel Drive zitten, en die koopt geen hond hier.
    De mooiste tekst op de site gmc.com is wel deze:

    New Stop/Start technology with deactivation switch

    Want dat is alleen maar lastig……

    Login om te reageren
  11. toyotafortuner zegt

    19 februari 2019 om 07:12

    Hoewel t minder in yo face is dan voorheen, vind ik t nog steeds een dikke bak! Amerikanen kunnen imo nog altijd dikke SUVs maken. Europese SUVs vind ik nog bijna altijd te soft

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North