• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ook deze Mercedes-modellen gaan verdwijnen

Auteur: RubenPriest, gepost 27 februari 2019 om 11:53 – 40 Reacties

Ook deze Mercedes-modellen gaan verdwijnen


De BMW 8 Serie heeft straks het rijk alleen.

Mercedes is aan het snijden in het (zeer uitgebreide) gamma. De Duitsers kijken kritisch welke modellen wel en welke geen opvolger gaan krijgen. Zo werd eerder al bekend dat het doek gaat vallen voor de SLC, de kleinste cabrio van het merk. Ook de machtige Mercedes-AMG V12 zal geen toekomst hebben.

Dat is niet het enige nieuws uit de hoed van Mercedes. Zo bericht Automobile dat de autofabrikant geen opvolger in de planning heeft staan voor de S-klasse Coupé en de S-klasse Cabrio. De S-klasse kreeg eerder een facelift en op de achtergrond werkt het merk aan zijn opvolger. Deze opvolger komt enkel als sedan op de markt, er is geen plek meer voor de luxe coupé en cabrio in het gamma van Mercedes.

Omdat het merk een zee aan modellen kent, kunnen klanten gerust trouw blijven. Denk aan een sportief opstapje naar de AMG GT, of wachten op de gloednieuwe generatie SL die er zeker gaat komen. Wie per se een luxe coupé of cabrio wenst en geen heil ziet in de SL kan bij BMW terecht met de 8 Serie Coupé en 8 Serie Cabrio.

Het is een begrijpelijke keuze van Benz. In het straatbeeld leek de S-klasse cabrio vaker voor te komen dan de SL. Door vol in te zetten op een nieuwe generatie SL, minus de ‘concurrentie’ uit het eigen gamma, kan de SL wellicht weer een succes gaan worden waar Mercedes zo op hoopt. Helaas betekent dit wel een coupé minder, in een wereld waar crossovers en SUV’s als paddenstoelen uit de grond komen.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Hoe veel duurder is de nieuwe Mercedes-AMG GT 4-Door?
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Coupe, Mercedes, s-klasse, s63

Vorig bericht: « F1 in Zandvoort niet toegankelijk met de auto
Volgend bericht: Deze supercar met 600 pk moet bizarre prestaties leveren »

Lees Interacties

Reacties

  1. drdre1 zegt

    27 februari 2019 om 12:05

    Mooi, nog 1 te gaan dus. ?

    Login om te reageren
  2. wahltiroler zegt

    27 februari 2019 om 12:05

    Begrijpelijke leus wel maar wel jammer…

    Vind ze erg mooi (niet in zilvergrijs aub)

    Login om te reageren
  3. skinnybmw zegt

    27 februari 2019 om 12:12

    Jammer, heb het altijd een mooie auto gevonden…

    Login om te reageren
  4. str8six zegt

    27 februari 2019 om 12:15

    Is maar eens zien. Das Haus gaat echt niet zomaar hun paradepaardje cancellen met die trouwe klantenkring.

    Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    27 februari 2019 om 12:16

    Da’s best nieuws. De coupe bestaat eigenlijk al sinds 1992 (de SEC en de CL toen nog).
    Zou er dan een 2 deurs versie komen op basis van de 4 deurs AMG GT?

    Login om te reageren
    • haaren zegt

      27 februari 2019 om 12:55

      @gregorius: de sec is er al sinds 1982, de s coupe is er als sinds 1965 W111

      Login om te reageren
    • rovadepo zegt

      27 februari 2019 om 13:14

      @gregorius: dat is denk ik de Amg gt .. aangezien ze willen snijden , zal er niet een 2 deurs ( 4 zits ) versie komen denk ik.

      Login om te reageren
    • jules713 zegt

      27 februari 2019 om 13:58

      @gregorius: Een 2-deurs versie van de 4-deurs AMG-GT.. Hier krijg ik echt hoofdpijn van!

      Login om te reageren
    • mopar zegt

      27 februari 2019 om 20:23

      @gregorius: Er was al een SEC versie van de eerste generatie W126

      Login om te reageren
  6. vroom11 zegt

    27 februari 2019 om 12:18

    Jammer, de coupés zijn altijd n mooi afwisselend beeld op de weg ipv die gruwelijk suffe suv‘s and xovers

    Login om te reageren
  7. kennone zegt

    27 februari 2019 om 12:30

    Toch vreemd. Voorheen had je naast de SL toch ook gewoon de CL die het beide goed deden?

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      27 februari 2019 om 12:41

      @kennone: Tijden zijn veranderd.

      Login om te reageren
  8. raoufff zegt

    27 februari 2019 om 12:31

    Shit, das balen! Mijn buurjongen is nachtapotheker en moet dus opzoek gaan naar een ander alternatief.

    Login om te reageren
    • momo zegt

      28 februari 2019 om 11:27

      @raoufff: en daar maak jij je zorgen om? Je bent best begaan met die nachtapotheker. Vaste klant?

      Login om te reageren
  9. Breinstein zegt

    27 februari 2019 om 12:36

    Mercedes gaat voor een C107 tactiek. Dat was in de ’70er en ’80er jaren ook een ‘S-coupe’ onder de naam SL. Met de komst van de AMG GT is dit de enige manier om de iconische letters SL met enige eer te kunnen blijven voeren. De vraag is wat ze met de coupe/cabrio variant van de C klasse gaan doen. Zal die straks als SLC (wat dus geen roadster meer is) door het leven gaan?

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      27 februari 2019 om 17:27

      @Breinstein: SLC wordt AMG roadster (kleinere GT) ala 718.

      Login om te reageren
  10. johnwaters zegt

    27 februari 2019 om 12:38

    Nu nog de Renault-A-gebrek-aan-klasse schrappen en het straatbeeld zal er een stuk mooier uitzien.

    Login om te reageren
  11. stationcar zegt

    27 februari 2019 om 12:47

    Begrijpelijk dat zr modellen gaan laten vallen, de wildgroei aan modellen van de afgelopen 10 – 15 jaar is een beetje uit de hand gelopen. Terug naar de basis is een goed idee.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 februari 2019 om 12:54

      @stationcar: het is inderdaad een golf beweging. Men kan vanwege synergie voordelen relatief goedkoop heel veel varianten van modellen maken. Komt er een crisis wordt het programma ingeperkt om kosten te beperken en kan men zo fabrieken te sluiten.

      Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    27 februari 2019 om 13:13

    Tja, een SL, een S-coupé/cabriolet, en een AMG-GT/Roadster, wie had er kannibalisme binnen het modellengamma verwacht?

    Login om te reageren
  13. viezefreddyw zegt

    27 februari 2019 om 13:14

    Een joekel als coupé en cabrio hoort bij het merk Mercedes. Jarenlang zijn er CL’s en S-klasses als coupé en cabrio op de markt gebracht. Dat zal ook wel zo blijven. Gelukkig maar, ik vind ze altijd erg fraai.

    Login om te reageren
  14. ghost zegt

    27 februari 2019 om 13:24

    Ik ken iemand met een vrij nieuwe S63 coupé, misschien heeft hij daarmee wel een lot uit de loterij nu er geen opvolger voor zal komen…wordt het meer waard. Al betwijfel ik ten zeerste of Mercedes deze modellen echt laat varen.

    Login om te reageren
    • haaren zegt

      27 februari 2019 om 13:50

      @ghost: die heeft hij al eens eerder gehad aangezien hij hem nu al heeft ?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        27 februari 2019 om 13:51

        @haaren: klopt, had hiervoor ook een S63 maar eentje van een paar jaar ouder.

        Login om te reageren
  15. berlinetta zegt

    27 februari 2019 om 13:32

    Van mij mogen ze die SL schrappen en de S-klasse houden.

    Login om te reageren
  16. sezz zegt

    27 februari 2019 om 13:35

    De cabrio, feitelijk een roadster met een gewicht van meer dan twee ton, ga ik niet missen daar ik ‘m nog nooit live gezien heb.

    Login om te reageren
  17. rrk147 zegt

    27 februari 2019 om 13:38

    Wel jammer, ik vind de S coupe en cabrio toch wel echt chique auto’s, en dat heeft de AMG GT net ff niet. Die is wel stoer, en sportief, maar iets opzichtige naar mijn idee. Dat de SL zou verdwijnen zou ik logischer vinden ivm de AMG GT, maar schijnbaar ziet MB dat dan weer anders…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 februari 2019 om 14:38

      @rrk147: de SL is een legende. De AMG GT is een krampachtige poging AMG als merk te positioneren. Ik ben er van overtuigt dat de AMG GT eigenlijk als SL opvolger ontwikkeld was, deze veel te duur bleek en daarom als AMG verkocht moest worden.

      Login om te reageren
      • rrk147 zegt

        27 februari 2019 om 18:58

        @mashell: Ja dat zou kunnen… Echter denk ik dat de AMG GT meer voor de nieuwe rijken is, en de SL (zeker de 500 en SL 600 ) voor mensen met het oude geld zijn. En dat er bij de eerste categorie voor MB meer te verdienen is.

        Login om te reageren
        • E550 zegt

          28 februari 2019 om 18:27

          @rrk147: “oude geld”? Je bedoelt mensen van adel? Die rijden in 15 jaar oude Volvo’s en Renaults.

          Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        27 februari 2019 om 20:43

        @mashell: De SL een legende…

        Het ding met legendes… het houdt op. En als het doorgaat is alleen de eerste een legende. Mustang, SL, Mini, 500, Kever… Allemaal legendes. Maar alleen de eerste.

        Het verdwijnen van de SL is geen ramp. De wereld blijft draaien.
        En over 10 jaar komen ze met een Mercedes EQ SL…

        Login om te reageren
  18. E34M5Touring zegt

    27 februari 2019 om 14:20

    Echt zonde van die S Coupe en Cabrio. Vind ik echt 2 prachtige auto’s! En volgens mij ook best succesvol. De SL daarentegen kan me gestolen worden. De laatste generatie was ook 3x niks als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  19. joos straetmans zegt

    27 februari 2019 om 14:20

    Vreemde redenering van Mercedes : “De S-klasse doet het goed, de SL-klasse minder, dus dan laten we de S-klasse vallen. Daarmee geven we BMW het rijk alleen.” Het lijkt mij dat de SL meer (intern) concurreert met de AMG GT dan met de S-klasse. Ik vind de S-klasse coupé juist een van de mooiste Mercedessen op dit moment. Het is het enige model waarbij de lijnen kloppen.

    Login om te reageren
  20. yippiekaye zegt

    27 februari 2019 om 14:43

    Of zal de nieuwe SL een 4 persoons cabrio worden, zodat hij meer afwijkt van de AMG GT Cabrio? Dus eigenlijk een S-klasse cabrio met de naam SL-klasse..

    Login om te reageren
  21. neymar zegt

    27 februari 2019 om 15:01

    8 Serie boven S Klasse zeker weten!

    Login om te reageren
    • mansory65 zegt

      27 februari 2019 om 22:30

      @neymar: wat voor soort drugs heb je gebruikt vandaag heroïne coke?

      Login om te reageren
  22. supercarboy zegt

    27 februari 2019 om 17:12

    Jammer hoor. Ik vind het echt een prachtige auto

    Login om te reageren
  23. juniorclk zegt

    27 februari 2019 om 18:59

    De S klasse cabrio of toch heel anders dan een SL. Een echte 4 zitter tegenover een 2 zitter met plaats voor kinderen
    En dat de S klasse coupe weg gaat is niet erg, als er een CL voor terug komt.

    En dan ook nog de v12 weg, helemaal jammer.
    Wat voor motor gaat pagani dan gebruiken?

    Login om te reageren
  24. mansory65 zegt

    27 februari 2019 om 22:29

    Neeeeee aub neeeeee dit kan echt niet a/cla/gla/c mogen weg maar niet deze geschiedenis auto pfffff

    Login om te reageren
  25. E550 zegt

    28 februari 2019 om 18:29

    Het lijkt mij heeeel onwaarschijnlijk dat ze de Coupe of Cabrio laten vallen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North