• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ook Maserati MC12 doet een Ringetje: 7:24.29

Auteur: RubenBaeten, gepost 10 oktober 2008 om 19:45 – 101 Reacties

Afbeelding Ook Maserati MC12 doet een Ringetje: 7:24.29Afbeelding Ook Maserati MC12 doet een Ringetje: 7:24.29Afbeelding Ook Maserati MC12 doet een Ringetje: 7:24.29Afbeelding Ook Maserati MC12 doet een Ringetje: 7:24.29Afbeelding Ook Maserati MC12 doet een Ringetje: 7:24.29Afbeelding Ook Maserati MC12 doet een Ringetje: 7:24.29Afbeelding Ook Maserati MC12 doet een Ringetje: 7:24.29Afbeelding Ook Maserati MC12 doet een Ringetje: 7:24.29

Maserati MC12
Lekker meekibbelen over wie er het hardst een rondje rijdt! Maserati zag Porsche en Nissan zo bezig en dacht: dat kunnen wij ook.

Ze gaven een MC12 mee aan Evo Magazine, die American Le Mans Series-coureur Marc Basseng ermee over de Nordschleiffe joeg; hij kwam terug met een tijd van 7:24.29, wat natuurlijk onbehoorlijk snel is voor een straatauto. Sneller dan de Corvette ZR1, maar niet zo snel als de Dodge Viper ACR, hoewel dat geen ‘officiële’ tijd was.

De Italianen kunnen hoe dan ook lekker opscheppen over hun drie jaar oude drietand, want hij rijdt in ieder geval de Koenigsegg CCX, Porsche Carrera GT, zijn zusje, de Ferrari Enzo, en de Pagani Zonda F Clubsport (in die volgorde) het snot voor de ogen. Al deze auto’s werden getimed door Evo Magazine en onder dezelfde weersomstandigheden gereden door Basseng. De CCX schijnt geheel in Stig-stijl van de baan geraakt te zijn en de Enzo had wat problemen met zijn geavanceerde elektronische schokdempers; de Maserati is uitgerust met dempers zoals God ze bedoeld heeft en kwam dus wel normaal rond. (via autoblog.com)

De tijden:

5) Koenigsegg CCX: 7:33.55
4) Porsche Carrera GT: 7:28.71
3) Ferrari Enzo: 7:25.21
2) Pagani Zonda F Clubsport: 7:24.65
1) Maserati MC12: 7:24.29

Ook interessant!

  • Gespot: Maserati MC12 op Nederlandse bodem
  • Gespot: de allereerste Maserati MC20 in Nederland
  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Maserati, mc12, nurburgring, record

Vorig bericht: « Stoere politie-auto: Carbon Motors E7
Volgend bericht: Feestbejaarde maakt ritje van 1200+ km »

Lees Interacties

Reacties

  1. dekster zegt

    10 oktober 2008 om 19:48

    Aha, the Italians have arrived! 8)

    Login om te reageren
  2. Stancke zegt

    10 oktober 2008 om 19:48

    Blijft toch een zalige wagen…

    Login om te reageren
  3. FlorisFerrari zegt

    10 oktober 2008 om 19:50

    Wel apart dat hij sneller is dat de enzo ;)
    Maar de auto is ook meer op het racen gericht.

    Login om te reageren
  4. deora zegt

    10 oktober 2008 om 19:53

    Echt een prachtige wagen. En goed snel voor een straatauto :P

    Login om te reageren
  5. q-oekje zegt

    10 oktober 2008 om 19:53

    hij is altijd sneller geweest dan de enzo dus snap niet wat je bedoeld

    Login om te reageren
  6. Carrera R zegt

    10 oktober 2008 om 19:53

    Mooi dat de CGT ook nog zo goed mee kan ondanks het grootte verschil in vermogen.

    Login om te reageren
  7. guzmann zegt

    10 oktober 2008 om 19:56

    Ik vind het wel een stunt! Wat voor tijd heeft de Enzo gereden eigenlijk?

    Login om te reageren
  8. bram zegt

    10 oktober 2008 om 19:56

    waar staan alle tijden van de auto’s???

    Login om te reageren
  9. M Freak zegt

    10 oktober 2008 om 19:59

    Deze auto zoveel liever dan menig Enzo, CCX, en dergelijke.
    Dit is de ultieme supercar! Mooi, snel, gedurfd, en vooral, het is een Maserati :)

    Login om te reageren
  10. JoepieDePoepie zegt

    10 oktober 2008 om 20:07

    Autoblog is leuk, maar soms echt te popi. Let eens op de details..!!

    De Enzo haalde de tijd van de MC12 niet omdat de electro dempers er elke keer na een half rondje Ring mee nokten. Keuring bij de plaatselijke Ferrari dealer leverde niets op, defect waren ze niet. Blijkbaar kon de electronica van de Enzo de Ring gewoon niet aan. Toch mooi dat de MC12 gewoon normale shocks heeft.

    De Koenigsegg CCX werd tijdens een ultieme poging trouwens vakkundig plat gereden door Dhr. Basseng (die fabrieks coureur is van Porsche, dus aan zijn kundigheid heeft het niet gelegen). En dit is geen geintje. Ding schijnt echt bizar link te zijn op de limiet. Rechtuit reed hij overigens alles het snot voor de ogen.

    Login om te reageren
  11. noortukker zegt

    10 oktober 2008 om 20:10

    -edit: thanks, ze staan er inmiddels bij-

    Login om te reageren
  12. RubenBaeten zegt

    10 oktober 2008 om 20:14

    @JoepieDePoepie: Je hebt gelijk. Ik heb de tekst even aangepast.

    Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    10 oktober 2008 om 20:19

    o,ja .. zijn er dan echt mensen die meer lezen dan de kop alleen ??

    dat zijn zeker ook van die lui die zelf meer schrijven dan mooi / lelijk ..
    jaaaahh ik ken dat soort volk wel .. (niet persoonlijk natuurlijk) ..

    Login om te reageren
  14. Vincenzo zegt

    10 oktober 2008 om 20:24

    ter informatie:
    de auto’s waren ter beschikking gesteld door Black-Falcon, een bedrijfje dat auto’s van rijke particulieren stalt en onderhoud vlakbij de Ring (remember de Zonda time attack, diezelfde Zonda met ook met Marc Basseng).

    de (paarse) Koenigsegg is uiteindelijk nog op de schroothoop beland toen hij tractie verloor in een natte bocht..

    Login om te reageren
  15. Willem zegt

    10 oktober 2008 om 20:33

    mooie auto.

    Login om te reageren
  16. Markus zegt

    10 oktober 2008 om 20:36

    Dan zal die ene klant van Black-Falcon wel pissig zijn over z’n CCX…

    Login om te reageren
  17. Michel zegt

    10 oktober 2008 om 20:43

    Had die CCX een Top Gear spoiler ? ? :P

    Login om te reageren
  18. Darknesss zegt

    10 oktober 2008 om 20:58

    Doe mij toch mar die CCX
    btw weet er iemand of al aant racen zijn met de Koenigsegg CCGT?

    Login om te reageren
  19. sansebastiano zegt

    10 oktober 2008 om 21:12

    Pff, heftig, een CCX platrijden… Mooi dat een MC12 sneller dan een Enzo met minder vermogen. Wel een raar verhaal dat die dempers het niet hielden van de Enzo. Kan me niet herinneren dat dit een bekend fenomeen is bij de Enzo. Dacht dat het een redelijk betrouwbare supercar was/is..

    Login om te reageren
  20. victor zegt

    10 oktober 2008 om 21:17

    porsche reactie: er zitten andere banden onder!

    Login om te reageren
  21. Rutgertje zegt

    10 oktober 2008 om 21:49

    Uhhh, Donkervoort 7.14.89…….

    Login om te reageren
  22. GOD zegt

    10 oktober 2008 om 22:04

    Uhhh, BMW 3 serie 7.22 whahahahahahaha …. ok wel een M3 CSL die niet helemaal std. was, maar dan nog.

    Login om te reageren
  23. Beekmans zegt

    10 oktober 2008 om 22:14

    @ GOD

    Bron ?

    Login om te reageren
  24. GOD zegt

    10 oktober 2008 om 22:21

    http://nl.youtube.com/watch?v=ZL7T9BD_Q3k

    Login om te reageren
  25. magret zegt

    10 oktober 2008 om 22:21

    zelfde tijd als de V-spec GT-R , heren?
    (bron: autoblog)

    Login om te reageren
  26. magret zegt

    10 oktober 2008 om 22:24

    en de GT-R 500 GT klasse?

    Login om te reageren
  27. GOD zegt

    10 oktober 2008 om 22:27

    http://nl.youtube.com/watch?v=is5XLvpwZaM&feature=related

    Login om te reageren
  28. bramwillemse zegt

    10 oktober 2008 om 22:50

    verbaasd me niets, ik jaag in Forza Motorsport 2 de MC12 ook een stuk sneller de Ring rond dan de Enzo :P

    Login om te reageren
  29. magret zegt

    10 oktober 2008 om 22:57

    Unofficial time attack!
    Zelfs niet geregistreerd door de baan commissie van de Nordschleife.
    Dus wat moeten we hiermee?

    Login om te reageren
  30. w0o0dy zegt

    10 oktober 2008 om 23:15

    @GOD: niet helemaal standaard? Ehm GTR bodykit, van binnen gestript, meer dan 600pk en op slicks….. De bovengenoemde auto’s zijn echte straatauto’s ipv racewagens met een nummerplaat….
    Zouden deze kanonnen nog wat worden getweaked dan is sub 7 min misschien wel mogelijk…. maar dat gaat nergens over natuurlijk.

    Leuk dat Porsche ook hier weer achteraan rijdt, kunnen ze een beetje oefenen op het onderdeel “tegen je verlies kunnen”.

    Login om te reageren
  31. magret zegt

    10 oktober 2008 om 23:16

    De M3 dus ;-)

    Login om te reageren
  32. CSL zegt

    10 oktober 2008 om 23:47

    Gewoon een Enzo ripoff met een belachelijke prijs. Van mij krijgt die geen respect. In tegenstelling tot de handgeschakelde Viper en de ZR1 dat zijn pas prestaties. Met een fractie van de prijs.

    @GOD
    Volgens hun is een tijd onder de 7:15 ook wel mogelijk voor de M3.
    Ze moeten zelfs mensen op de baan inhalen!! En dat kost tijdt!
    Ze hadden de tijd alleen ingezet om die van de Zonda destijds te breken.
    En dat die met een compressor-kit’je en paar k&W dempers menig supersporters voor schut zet wisten we allang ;)

    Login om te reageren
  33. magret zegt

    11 oktober 2008 om 00:01

    Hebben we het hier over produktie auto’s of getunde projectielen?
    Stuur een oude getunde Skyline de baan op en hij verslindt je M3 met huid en haar @csl, sorry hoor, dat weet iedereen :-)

    Login om te reageren
  34. SyriX zegt

    11 oktober 2008 om 00:10

    this info is worthless without a video..

    Login om te reageren
  35. CSL zegt

    11 oktober 2008 om 00:34

    @magret
    Ik had nog een filmpje van best motoring, een R34 GT-R met 550pk tegen een standaard CSL en M5.
    Geen zichtbaar verschil! Laat staan deze über M3.
    Nog een quote van hun zelf:

    with the car like it was, but with more development I think we can go 15 seconds quicker. It’s a matter of finding the right damper adjustmens, spring rates, ride heights, camber, rollbar and toe. But at this time attack we did no development of these parts, they were ‘out-of-the-box’.!!!

    7:07 is niet iets om grappig over te doen!

    Login om te reageren
  36. GOD zegt

    11 oktober 2008 om 00:37

    @ Woody

    Check dan hoe die MC12 eruit ziet WTF :) alsof dat een braaf boodschappen auto-tje is, flikker toch op man.
    De meeste dingen die de CSL extra kreeg hebben die andere al standaard.
    achterspoiler, compressor/turbo etc. hij was zelfs waarder dan std.
    Plus die slicks waar je het over hebt waren semislicks (std. op de CSL)
    Dus Racewagen is echt vet overdreven.
    De M3 GTR dat is pas een echte racewagen, die doet er 6,35 over trouwens, met opa Hans achter het stuur.

    Login om te reageren
  37. CSL zegt

    11 oktober 2008 om 00:47

    @magret
    Hier, ik heb hem al.
    Duidelijk wie sneller door de bocht gaat.
    http://nl.youtube.com/watch?v=dCOeD1nw9ik

    Login om te reageren
  38. magret zegt

    11 oktober 2008 om 01:21

    Huh?, volgens jou video won toch duidelijk de Skyline de match, dus?
    Hoewel de M3 lange tijd inhalen door de andere deelnemers stevig belemmerde(soort obstructie -van hoe gaan we langszij- dat kennelijk zo werd geregistreerd), dat wel ;-).

    “Duidelijk wie sneller door de bocht gaat”, hoe bedoel je.
    Duuh, iedereen zat vlak achter hem tot dat ze binnendoor de kans kregen langs te gaan.

    Login om te reageren
  39. GOD zegt

    11 oktober 2008 om 01:38

    whahaha de CSL heeft maar 355pk daarom kwamen ze op het rechte stuk er achter. maar in de bochten was die het snelste.
    ter vergelijking:
    BMW M5 507pk
    Skyline 550pk
    gallardo 500+pk

    Login om te reageren
  40. magret zegt

    11 oktober 2008 om 01:48

    Lieve God CSL, ik kijk blijkbaar naar een andere filmpje.

    Login om te reageren
  41. GOD zegt

    11 oktober 2008 om 01:49

    De CSL is gewoon hoe een perfecte auto moet zijn.
    heerlijke 6 in lijn motor met een zeer vette sound, lekker licht, goed onderstel, achterwiel aandrijving en goede remmen.

    vergelijkbare auto vind ik de Honda NSX, best honda ooit gemaakt imo.

    Login om te reageren
  42. GOD zegt

    11 oktober 2008 om 01:50

    @ magret

    Bent u een vrouw?

    Login om te reageren
  43. benjamin zegt

    11 oktober 2008 om 01:59

    ik wist niet dat God zo van bmw csl’ s hield. Bij deze stel ik voor dat de paus voortaan in een bmw m3 csl vervoerd wordt.

    Login om te reageren
  44. magret zegt

    11 oktober 2008 om 02:06

    God, dat weet u toch wel ;-)
    ga nu slapen, doeiii

    Login om te reageren
  45. GOD zegt

    11 oktober 2008 om 02:07

    vind je het erg dat ik liever zelf rij ;)

    Login om te reageren
  46. bozewolf zegt

    11 oktober 2008 om 02:10

    De M3 CSL die die tijd neerzette was gewoon een race auto met een nummerplaat. Het werk aan die wagen ging echt wel even verder dan een blazertje erop schroeven en wat dempers vervangen. Maakt die bruut snelle tijd nog steeds een machtige prestatie, daar niet van, maar het is niet alsof ze het even uit de losse pols doen.

    Maar pas als de Mazzer’s stiefbroertje de Enzo een fatsoenlijke lap aflegt zonder onderstelproblemen kunnen we ze goed vergelijkingen. Op zich is de MC12 iets zwaarder en iets minder vermogen. Marginaal, maar toch.

    Login om te reageren
  47. magret zegt

    11 oktober 2008 om 02:18

    ok, tot slot dan.
    Hebben jullie de vergelijkende test gelezen van Autoweek?
    R8 vs GT-R vs Carrera S

    “De Nissan GT-R vernietigt zijn concurenten, geeft ze een lesje nederigheid, verslindt ze met huid en haar en verdwijnt dan doodleuk aan de horizon”

    jammer dat de CSL er niet bij was.
    had ik niet begrepen dat Bmw trouwens stopt met de productie van die CSL?
    mmmh, angst voor de GT-R?

    Login om te reageren
  48. Tombnolz zegt

    11 oktober 2008 om 02:23

    Waarom maken we ons toch altijd zo druk om die ringtijd? Beseffen we niet dat de rijder, de weersomstandigheden en de drukte op de ring een grotere invloed hebben dan de auto zelf???

    Login om te reageren
  49. GOD zegt

    11 oktober 2008 om 02:32

    whahaha angst voor de GT-R, hij is maar 11 sec sneller dan de 2002 M3 CSL
    ten minste als de tijd klopt want porsche kwam niet verder dan 7:54 wat langzamer is dan de CSL.
    waarom gaat het nu trouwens weer over de GT-R, terwijl je het eerst had over de R34 Skyline die het ff ging winnen van de CSL
    in dat best motoring filmpje rijd ie constant achteraan en in de laatste bocht haalt die iedereen in één keer in, vette nep was dat. de CSL had gewoon gewonnen.

    Login om te reageren
  50. magret zegt

    11 oktober 2008 om 02:38

    ja tuurlijk :-)
    x

    Login om te reageren
  51. GOD zegt

    11 oktober 2008 om 02:43

    ach kom op man :)

    Login om te reageren
  52. Davidov zegt

    11 oktober 2008 om 07:22

    Forza Maserati!

    @ magret:

    1) De E46 CSL allang uit productie.
    2) De E92 CSL is niet in productie ;)

    Login om te reageren
  53. Richard Brunsveld zegt

    11 oktober 2008 om 09:39

    Die MC12 is zo gewoon zo lekker!
    Valt me wel erg tegen van de CCX

    Login om te reageren
  54. Rick dos zegt

    11 oktober 2008 om 11:07

    Teleurstellend voor een omgebouwde Group C racewagen.

    Maar goed, typisch Italiaans, veel geschreeuw weinig inhoud.

    Login om te reageren
  55. Incognito zegt

    11 oktober 2008 om 11:24

    Wacht even,

    Wordt de BMW M3 nu ineens neer gezet als een quasi supersportwagen? Haha, mooi. Ik snap dat er hier een aantal ’97 316i Compact rijders zich graag identificeren met een M3, maar goed.

    Overigens, ‘het snot voor de ogen rijden’ over 7,5 minuut met een 1 seconde verschil vind ik redelijk marginaal hoor.

    Login om te reageren
  56. test123 zegt

    11 oktober 2008 om 11:57

    qua uiterlijk een moderne F-40 wat een auto, ik kan me niet voorstellen hoe je daar mee de stad in zou moeten gaan (zo laag en breed). Maar dit is mijn ogen qua model wel de ultime super sport auto. Toch een bepaalde luxe door het design en het leer etc. en daar door niet zo over the top als bijvoorbeeld de gumphert.

    Login om te reageren
  57. w0o0dy zegt

    11 oktober 2008 om 12:09

    Ja hoor een M3 houdt dit best bij….. hahahaha bmw-freakjes toch… get real.
    http://www.youtube.com/watch?v=DEwMVyOpWPA

    Login om te reageren
  58. w0o0dy zegt

    11 oktober 2008 om 12:19

    @Rick dos: omgebouwde Groep C wagen? Ehm het is een Enzo chassis met een andere body…. ach ja feiten en fictie onderscheiden blijft lastig voor Bmw-fans… Weinig inhoud….. idd 6 liter is niets en een Fia GT1 kampioenschap stelt ook geen reet voor.

    Als we het over geschreeuw zonder inhoud hebben dan past die opmerking “like a glove”. Well done.

    Login om te reageren
  59. Timmie zegt

    11 oktober 2008 om 12:33

    Die Koenigsegg is uiteraard niet te houden op een recht stuk met zijn 806 pk. Maar omdat het gewicht zo laag is, en er blijkbaar discutabel weinig downforce is achteraan, breekt ie rap uit in de bochten. Vraag dat maar aan de Stig!

    Login om te reageren
  60. ghibliGT zegt

    11 oktober 2008 om 12:46

    Kan weer trots op m’n merk zijn.
    Gekibbel over tijden; officiele timingen zijn officiele timingen, leuke Youtube filmpjes kun je hier niet serieus meenemen.
    @BMW-rijders; er is een verschil tussen een echte sportwagen en een sportieve wagen.

    Login om te reageren
  61. DJD zegt

    11 oktober 2008 om 12:59

    @CLS: enzo rip off?? Kijk eens goed en oordeel dan weer!

    Login om te reageren
  62. sjaak1234 zegt

    11 oktober 2008 om 13:47

    ”verbaasd me niets, ik jaag in Forza Motorsport 2 de MC12 ook een stuk sneller de Ring rond dan de Enzo :P”

    Dat is een spelletje… Daarbij is een MC12 gewoon een Enzo chassis + motor. Welke aap heeft dit artikel trouwens geschreven? ”de mc12 rijdt het snot voor de ogen…” Ga je naar de tijden kijken, zit er fucking 1 seconde verschil tussen een Enzo en de MC12 op bijna 7.5 minuut :’) Serieus, alsof dat verschil ook maar iets zegt op zo’n lange baan, er kunnen wel een dozijn omstandigheden zijn waarom je net die 1e sec langzamer bent. + als je er rekening mee houd dat de dempers van de Enzo het niet trokken dan zou de Enzo gewoon sneller zijn als ze wel zouden werken.

    Login om te reageren
  63. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2008 om 14:50

    Ferrari Enzo: 7:25.21
    Pagani Zonda F Clubsport: 7:24.65
    Maserati MC12: 7:24.29

    zitten alledrie binnen dezelfde seconde, op een 20 km lange circuit. te verwaarlozen dus…

    die fully loaded csl kan je in hetzelfde rijtje plaatsen als de viper acr.
    niet officieel, dus onzin.

    Login om te reageren
  64. Jhonny zegt

    11 oktober 2008 om 14:56

    Leuk die Italiaanse lolly-pops veel toetters en bellen, men zo’n race wagen kun je toch niet elke dag gebruik van maken naar je werk en huis weer of weekeindje weg waaien…. weet maar nooit wanneer die Italiaanen stuk gaan??? Ik neem liever een Nissan GTR V Spec. daar in zal ik zeker en veilig voelen ook met mijn vriendin samen.

    Login om te reageren
  65. Heyhuub zegt

    11 oktober 2008 om 17:16

    Leuk dat de BMW fans de Loaded CSL naar boven halen die een 7:22 deed.

    Maar dan vergeten ze dat Edo 5 jaar geleden al een getunede straat legale Porsche 996 GT2 met “slechts” 530pk in 7:15 rond lieten gaan.

    Login om te reageren
  66. CSL zegt

    11 oktober 2008 om 18:20

    @DJD
    Inderdaad een zware enzo rip off. hadden ze net zogoed ook de de voorbumper van de enzo erop moeten laten.
    Ik snap niet waarom Ferrari zoiets toe laat. Endan een Enzo FXX prijs eraan hangen. Die gehakt maakt van die nep-enzo.
    Het grappige is dat je voor dezelfde prijs een “Echte” Enzo en een heerlijke Carrera GT kan halen.

    Overigens denk ik als Porsche met die Dubbele koppeling van hun komt, dan wordt de Carrera GT sneller dan de rest.

    @Heyhuub
    Bedoel je die geel en zwarte? de GT2 RS?! Die is behoorlijk snel. Ze zeggen dat die zo’n 800pk heeft.

    Login om te reageren
  67. Ralph zegt

    11 oktober 2008 om 18:21

    Zou het niet eerlijker zijn om een MC12 te vergelijken met een Enzo FXX ipv een “normale” Enzo?

    Login om te reageren
  68. CSL zegt

    11 oktober 2008 om 18:41

    @Ralph
    nee want die mag die straat zogenaamd niet op

    Login om te reageren
  69. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2008 om 19:05

    @csl
    die enzo is 1 seconde langzamer dan de mc12 op een lengte van 20 km… de luchtvochtigheid veranderd miniem of de luchtdruk en de enzo is een seconde sneller… waar heb je het over…
    een momentopname…

    wat een onzin weer eens hier…

    Login om te reageren
  70. Bmwfreak68 zegt

    11 oktober 2008 om 19:10

    Wat deed de ‘Loaded’ BMW M3 CSL als rondetijd?

    Login om te reageren
  71. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2008 om 19:10

    bvd
    een mc12 of een enzo wordt niet gebouwd voor cijferneukers maar voor aficionadi die de beleving van een ferrari of een maserati zoeken in topvorm. dat er een of andere bmw 3 serie op de ring sneller is of een fiat uno op de dragstrip is heel erg ondergeschikt.

    Login om te reageren
  72. CSL zegt

    11 oktober 2008 om 19:17

    @sebastianchubasco
    ook al is de mc12 5 sec sneller. Tis gewoon een enzo. Blijkbaar vond Fiat het zo hard nodig om dit toe te laten.
    Trager in een topvorm met dik 1200000 euro!

    Login om te reageren
  73. sebastianchubasco zegt

    11 oktober 2008 om 19:30

    de mc 12 heeft goedkopere technologie aan boord. het is niet zomaar een 1 op 1 overgenomen enzo. bovendien heeft ferrari heel veel ontwikkelingskosten en hoogtechnologische kennis in de enzo zitten. daar betaal je voor.

    al jarenlang doen alle automerken het, van bmw to porsche en van van nissan tot chevrolet, namelijk gebruik maken van technologie van andere automerken. maar bij ferrari en maserati is het not done?

    Login om te reageren
  74. w0o0dy zegt

    11 oktober 2008 om 19:55

    @CSL: er komt helemaal geen Carrera GT met dubbele koppeling…. die auto is al lang niet meer leverbaar. De GT2 kan nog wel een wat snellere tijd rijden dan de 7:32, maar onder de 7:25 dat zie ik niet gebeuren.

    Login om te reageren
  75. CSL zegt

    11 oktober 2008 om 20:54

    @sebastianchubasco
    Dus bij wijze van spreken rijdt een 997 GT3 op een BMW M3 onderstel met hetzelfde motor? Waar heb je het over man!

    @w0o0dy
    Turrlijk is die sinds 2006 niet meer leverbaar. Maar een nieuwe is onderweg!
    de GT2 heeft al 7:31 staan. Als je ziet wat die versnellingsbak met een carrera S doet. Dan weet ik het wel. Die turbo’s zijn ook een zeer makkelijker te tunen he. Dus Zonda moet goed uitkijken.

    Waar ik erg benieuwd naar ben is wat de Ascari A10 doet in dit gezelschap.

    Login om te reageren
  76. GOD zegt

    11 oktober 2008 om 23:34

    Vergelijking met de originele M3 CSL:

    ENZO MC12:
    1.000.000 euro incl.
    6L V12
    630PK, 652NM
    1335KG
    0-100 3,8 sec
    rondetijd: 7,24*

    *Moet wel bijgezegd worden dat sommige stukken asfalt recentelijk vervangen zijn door nieuw asfalt wat een voordeel was voor de MC12.

    BMW M3 CSL
    121.000 incl.
    3,2L 6L
    360PK, 370NM
    1285KG
    0-100 4,9 sec
    rondetijd: >>7,50<<

    CSL is bijna 10x goedkoper, heeft 6 cilinders en 2,8 liter minder inhoud, heeft 270PK minder, heeft 282NM minder, heeft niet zon dikke difuser, spoilers etc.
    maar als er een compressor op word gezet en hij is sneller dan is ie niet straat legaal en word ie gelijk tot racewagen met nummerbord bestempeld.
    Ik wil hier alleen maar mee aan geven dat mensen eens een keer respect moeten hebben voor BMW en de CSL.

    Login om te reageren
  77. magret zegt

    11 oktober 2008 om 23:51

    ja natuurlijk, zodra jij respekt toont voor andere merken? ;-)

    Login om te reageren
  78. magret zegt

    12 oktober 2008 om 00:05

    maar over die Honda NSX ben ik het helemaal met je eens :-)

    waanzinnig he, 50k kosten die oude Honda’s gemiddeld nog steeds.

    Login om te reageren
  79. magret zegt

    12 oktober 2008 om 00:08

    voor een bouwjaar 1992!

    Die Amuse CSL, ook wel aardig..

    Login om te reageren
  80. bozewolf zegt

    12 oktober 2008 om 04:01

    @ GOD

    Rot nou eens op met je BMW-evangelie. Ik vind BMW een geweldige autobouwer maar dankzij jouw zulk onzinpraat begin ik die arme Bayerners te haten. Een beetje net als Man Utd eigenlijk…

    DIT:

    http://www.loaded.se/sd_page/30/1/index.php?

    is wat die jongens allemaal hebben gedaan met die CSL. Het is nog steeds een fantastische wagen, met of zonder extreme tuning, maar flikker nou eens op met dat gezeik dat een willekeurige M3 “als er alleen een compressor op wordt gezet” opeens sneller is op de Ring dan een of ander bruut apparaat.

    Login om te reageren
  81. bozewolf zegt

    12 oktober 2008 om 04:03

    En ohja (serieus heren dames van autoblog, een “edit” functie zou onderhand tyfus-tering handig zijn)

    ik zei al eerder dat het wachten blijft op een probleemloze Enzo tijd tot we weten wat deze chassis-motor configuratie werkelijk toe in staat is. Laten we wel wezen, de MC12 is toch een klein beetje een “watered down” versie van de Enzo.

    Login om te reageren
  82. w0o0dy zegt

    12 oktober 2008 om 09:48

    @bozewolf: en dan nog wat zaken die ze niet of nauwelijks vermelden…. zoals de grote spoiler achter op de auto….
    Oh ja…. plaatje

    De loaded CSL is opgebouwd als een racewagen, met race onderdelen en spoilers van een racewagen…. Vrijwel niets is standaard, in tegenstelling tot de MC12, Enzo, Zonda en CCX… die rijden hun rondje zoals ze de fabriek uit zijn komen rollen. De Mc12 vergelijken met een tuning object dat waarschijnlijk zo’n 2 ton heeft gekost aan onderdelen en werk….. De bmw fanboys raaskallen zoals we van ze gewend zijn.

    Login om te reageren
  83. sebastianchubasco zegt

    12 oktober 2008 om 12:36

    @ w0o0dy
    bovendien als ik zoveel camber zie op dit plaatje dan verraad dat de slick afstelling al. met normale banden of semislicks heb je namelijk niets aan zo’n afstelling.

    Login om te reageren
  84. Karaya zegt

    12 oktober 2008 om 12:41

    @God

    Ik heb geen respect voor de CSL, noch voor BMW.

    Ik zou bijna gaan begrijpen waarom zoveel Marokkanen BMW rijden.

    Login om te reageren
  85. sebastianchubasco zegt

    12 oktober 2008 om 12:44

    @god
    dan heb ik nog een leuke vergelijking: bmw m3 csl versus
    radical srt 8
    267 kw (358hp / 363 ps)
    Torque 271 Nm (200 Lb-Ft)
    Displacement 2.6 liters
    Engine type V8
    Nordschleife 6:55
    price: £50,000
    voor iets meer geld ben je wel 1 minuut sneller de ring rond…
    appels met peren? oh echt?

    Login om te reageren
  86. sebastianchubasco zegt

    12 oktober 2008 om 12:48

    @csl
    als je dit niet begrijpt dan houdt mijn discussie hier op.

    Login om te reageren
  87. GOD zegt

    12 oktober 2008 om 13:30

    Uhh ik had het over de normale CSL, lees eerst eens voordat je begint te bleren.
    Ik wou alleen aan tonen dat het verschil met een normale CSL maar 24 sec is
    en dat is heel weinig voor zon auto vergeleken met zon MC12

    @sebastianchubasco
    ik snap je punt en die is terecht op 1 ding na
    de radical weegt meer dan 2x minder. verder is alles wel redelijk identiek
    de csl en mc12 wegen ongeveer het zelfde.

    Login om te reageren
  88. Heyhuub zegt

    12 oktober 2008 om 16:47

    @God

    heb je het nu over “maar” 24 seconden? Ga eens zitten en aftellen hoe lang dat is, stel je dan nu voor dat de MC12 over start/finish komt en dan die 24 seconden later de CSL.
    In die tijd zou de MC12 kunnen banden wisselen en bijtanken.

    En jij had het volgens mij over het feit dat er enkel een compressor op werd gezet, terwijl die Loaded CSL gewoon voor een tonnetje of 2 is verbouwd tot semi-racer. En in dat geval zijn er meerdere die dat kunnen, bijvoorbeeld Edo-competition met een 996 GT2, die overigens een stuk sneller was met minder vermogen.

    Login om te reageren
  89. w0o0dy zegt

    12 oktober 2008 om 17:13

    @heyhuub: ik denk dat de Edo competition Corsa versie van de MC12 ook wel een redelijk vlotte tijd neer kan zetten…. 800pk en 100kg minder…..

    De coureur van de MC12 Corsa by Edo is al klaar met douchen voor die Loaded m3 binnen is ;)

    Deze dus
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/20/maserati-mc12-door-edo-800-pk

    Login om te reageren
  90. CSL zegt

    12 oktober 2008 om 17:40

    @sebastianchubasco
    Wat dacht je van een AscariA10? Ik denk dat die helemaal gehakt maakt van de MC12. En oohja daar zit een 10jaar oude blok van M5 erin met maar liefst 625pk!! En je hoeft de ballen van de Italianen niet eens steeds te likken want Ascari is gewoon van een Nederlander.
    Trouwens Als je het goedkoop moet doen kun je ook een Ultima GTR nemen waarmee je ook echt de weg mee opkan.

    @w0o0dy
    Een Fxx Evolotion maakt alsnog gehakt van elke Enzo namaak.
    Het grappige is dat je pas nog zat te zeuren dat de Loaded CSL geen achterspoiler had en dat de Scuderia meer downforce heeft en dat die sneller was. Maar nu spreek je zelf weer tegen. Had niet anders verwacht eigenlijk.

    @Heyhuub
    Ze geven bij Loaded CSL zelf aan dat ze alles “out of the box” hebben gebruikt. En dat er nog veel ruimte is voor afstelling. Waarmee ze ruim 15sec sneller kunnen zijn. En we weten ondertussen dat ze tijdens die 7:22 mensen moesten inhalen en dat er op sommige plekken nogal nat aan toe was.

    Hoe dat ook, hoe je het ook bekijkt. De viper was toch sneller dan deze overdreven geprijsde “Supercars”.

    @GOD
    Het is wel genoeg geweest.
    Je bezorgt die gasten nog zometeen nog een hartaanval.

    Login om te reageren
  91. w0o0dy zegt

    12 oktober 2008 om 17:51

    @csl: ik heb nog nooit gehoord dat ik een hartaanval kan krijgen van iemand uitlachen….is dat echt zo?

    Zoals zo vaak heb je de klok horen luiden maar de klepel ontgaat je…. ik heb nergens gezegd dat de Loaded csl geen taartschep had, dat was iemand anders. Wat ik wel heb gezegd is dat de Scuderia ondanks het spoilerpakket op de Loaded M3 die auto minder downforce zou hebben dan de scud. Een M3 GTR in full race trim haalt namelijk zelfs minder downforce en die is aerodynamisch beter dan de auto van loaded.

    Login om te reageren
  92. bozewolf zegt

    12 oktober 2008 om 18:01

    Niemand bestrijdt dat de Loaded CSL een fantastisch stukje techniek is. Waar men hier van moet kotsen is het BMW-evangelie wat er meteen maar weer bij verkondigd moet worden, vergezeld van overloze opmerkingen dat de CSL zo’n beetje de beste ooit is aangezien een enorm gemodificeerde versie een poepsnelle tijd heeft neergezet.

    Welkom bij de cursus “verkeerde conclusies trekken” voor gevorderden.

    Na t filmpje een paar keer gezien te hebben en aannemend dat de heren van Loaded niet schaamteloos een potje zitten te liegen, kun je best zeggen dat ze nog wel een verdere 10+ seconden eraf kunnen rijden. Ze verloren zeker een paar seconden aan die koekenbakker in zn 3-compact op het eind. Met wat verdere fine-tuning nog wel een dikke 5 á 6 seconden (zoveel meer ook weer niet, die kerel zat al best dicht bij de limiet op dat rondje).

    Dus ja, het ding heeft enorme potentie. Niet vreemd als men beschouwt dat het praktisch een racewagen is met 600pk. Het enige wat het zegt over de standaard CSL is dat het een uitstekend chassis is.

    Maar het is niet alsof men dat nog niet wist.

    Oh en daarbij denk ik dat ze wel een paar ton in die auto geinvesteerd hebben, alles bij elkaar genomen.

    Login om te reageren
  93. ronan zegt

    12 oktober 2008 om 18:21

    Ja gewoon de weg op kan je met dat bmw hok wel vergeten

    Login om te reageren
  94. joep zegt

    12 oktober 2008 om 18:26

    @csl, in een van je eerste posts in dit topic schreef je tijd met dt, verder denk ik ook dat een hyundai matrix het rondje ring nog veel sneller kan… Serieus…

    Login om te reageren
  95. Thije zegt

    12 oktober 2008 om 18:28

    prachtige auto, prachtige tijd ook nog. wat reden de porsche en de nissan trouwens?? Volgesn mij moeten ze ook maar een keer met een veyron, een caparo T1, en een ariel atom de ring op
    ;-)

    Login om te reageren
  96. Brabus zegt

    14 oktober 2008 om 19:52

    @CSL

    Dus jij vind de maserati MC12(de mooiste supercar die ooit is gebouwd, samen met de veyron) een getunede, niet verfijnde en met allerlei tuningonderdelen is opgebouwd??!! Wat ben jij dom zeg… :x :x

    Login om te reageren
  97. CSL zegt

    16 oktober 2008 om 19:13

    @Brabus
    Ik denk dat jij eerder erg dom bent. Waar lees je dat ik zoiets gezegd heb?

    Login om te reageren
  98. mike zegt

    20 oktober 2008 om 17:41

    sneller als een lambo murcielago

    Login om te reageren
  99. JosJ zegt

    21 oktober 2008 om 14:43

    Wat een heerlijk niveau hebben jullie hier weer aangenomen….

    Login om te reageren
  100. christiaen zegt

    27 oktober 2008 om 16:37

    ja een klien ding maar als een audi 60 aan komt rijjen dan heb je kans dat hij tegen je op knald

    Login om te reageren
  101. werner zegt

    11 april 2010 om 00:57

    voor een echt snelle tijd stefan bellof in een groep c porsche natuurlijk geen straatauto maar wel erg snel en is al wat jaarttjes geleden

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North