Lekker meekibbelen over wie er het hardst een rondje rijdt! Maserati zag Porsche en Nissan zo bezig en dacht: dat kunnen wij ook.
Ze gaven een MC12 mee aan Evo Magazine, die American Le Mans Series-coureur Marc Basseng ermee over de Nordschleiffe joeg; hij kwam terug met een tijd van 7:24.29, wat natuurlijk onbehoorlijk snel is voor een straatauto. Sneller dan de Corvette ZR1, maar niet zo snel als de Dodge Viper ACR, hoewel dat geen ‘officiële’ tijd was.
De Italianen kunnen hoe dan ook lekker opscheppen over hun drie jaar oude drietand, want hij rijdt in ieder geval de Koenigsegg CCX, Porsche Carrera GT, zijn zusje, de Ferrari Enzo, en de Pagani Zonda F Clubsport (in die volgorde) het snot voor de ogen. Al deze auto’s werden getimed door Evo Magazine en onder dezelfde weersomstandigheden gereden door Basseng. De CCX schijnt geheel in Stig-stijl van de baan geraakt te zijn en de Enzo had wat problemen met zijn geavanceerde elektronische schokdempers; de Maserati is uitgerust met dempers zoals God ze bedoeld heeft en kwam dus wel normaal rond. (via autoblog.com)
De tijden:
5) Koenigsegg CCX: 7:33.55
4) Porsche Carrera GT: 7:28.71
3) Ferrari Enzo: 7:25.21
2) Pagani Zonda F Clubsport: 7:24.65
1) Maserati MC12: 7:24.29
dekster zegt
Aha, the Italians have arrived! 8)
Stancke zegt
Blijft toch een zalige wagen…
FlorisFerrari zegt
Wel apart dat hij sneller is dat de enzo ;)
Maar de auto is ook meer op het racen gericht.
deora zegt
Echt een prachtige wagen. En goed snel voor een straatauto :P
q-oekje zegt
hij is altijd sneller geweest dan de enzo dus snap niet wat je bedoeld
Carrera R zegt
Mooi dat de CGT ook nog zo goed mee kan ondanks het grootte verschil in vermogen.
guzmann zegt
Ik vind het wel een stunt! Wat voor tijd heeft de Enzo gereden eigenlijk?
bram zegt
waar staan alle tijden van de auto’s???
M Freak zegt
Deze auto zoveel liever dan menig Enzo, CCX, en dergelijke.
Dit is de ultieme supercar! Mooi, snel, gedurfd, en vooral, het is een Maserati :)
JoepieDePoepie zegt
Autoblog is leuk, maar soms echt te popi. Let eens op de details..!!
De Enzo haalde de tijd van de MC12 niet omdat de electro dempers er elke keer na een half rondje Ring mee nokten. Keuring bij de plaatselijke Ferrari dealer leverde niets op, defect waren ze niet. Blijkbaar kon de electronica van de Enzo de Ring gewoon niet aan. Toch mooi dat de MC12 gewoon normale shocks heeft.
De Koenigsegg CCX werd tijdens een ultieme poging trouwens vakkundig plat gereden door Dhr. Basseng (die fabrieks coureur is van Porsche, dus aan zijn kundigheid heeft het niet gelegen). En dit is geen geintje. Ding schijnt echt bizar link te zijn op de limiet. Rechtuit reed hij overigens alles het snot voor de ogen.
noortukker zegt
-edit: thanks, ze staan er inmiddels bij-
RubenBaeten zegt
@JoepieDePoepie: Je hebt gelijk. Ik heb de tekst even aangepast.
lincoln zegt
o,ja .. zijn er dan echt mensen die meer lezen dan de kop alleen ??
dat zijn zeker ook van die lui die zelf meer schrijven dan mooi / lelijk ..
jaaaahh ik ken dat soort volk wel .. (niet persoonlijk natuurlijk) ..
Vincenzo zegt
ter informatie:
de auto’s waren ter beschikking gesteld door Black-Falcon, een bedrijfje dat auto’s van rijke particulieren stalt en onderhoud vlakbij de Ring (remember de Zonda time attack, diezelfde Zonda met ook met Marc Basseng).
de (paarse) Koenigsegg is uiteindelijk nog op de schroothoop beland toen hij tractie verloor in een natte bocht..
Willem zegt
mooie auto.
Markus zegt
Dan zal die ene klant van Black-Falcon wel pissig zijn over z’n CCX…
Michel zegt
Had die CCX een Top Gear spoiler ? ? :P
Darknesss zegt
Doe mij toch mar die CCX
btw weet er iemand of al aant racen zijn met de Koenigsegg CCGT?
sansebastiano zegt
Pff, heftig, een CCX platrijden… Mooi dat een MC12 sneller dan een Enzo met minder vermogen. Wel een raar verhaal dat die dempers het niet hielden van de Enzo. Kan me niet herinneren dat dit een bekend fenomeen is bij de Enzo. Dacht dat het een redelijk betrouwbare supercar was/is..
victor zegt
porsche reactie: er zitten andere banden onder!
Rutgertje zegt
Uhhh, Donkervoort 7.14.89…….
GOD zegt
Uhhh, BMW 3 serie 7.22 whahahahahahaha …. ok wel een M3 CSL die niet helemaal std. was, maar dan nog.
Beekmans zegt
@ GOD
Bron ?
GOD zegt
http://nl.youtube.com/watch?v=ZL7T9BD_Q3k
magret zegt
zelfde tijd als de V-spec GT-R , heren?
(bron: autoblog)
magret zegt
en de GT-R 500 GT klasse?
GOD zegt
http://nl.youtube.com/watch?v=is5XLvpwZaM&feature=related
bramwillemse zegt
verbaasd me niets, ik jaag in Forza Motorsport 2 de MC12 ook een stuk sneller de Ring rond dan de Enzo :P
magret zegt
Unofficial time attack!
Zelfs niet geregistreerd door de baan commissie van de Nordschleife.
Dus wat moeten we hiermee?
w0o0dy zegt
@GOD: niet helemaal standaard? Ehm GTR bodykit, van binnen gestript, meer dan 600pk en op slicks….. De bovengenoemde auto’s zijn echte straatauto’s ipv racewagens met een nummerplaat….
Zouden deze kanonnen nog wat worden getweaked dan is sub 7 min misschien wel mogelijk…. maar dat gaat nergens over natuurlijk.
Leuk dat Porsche ook hier weer achteraan rijdt, kunnen ze een beetje oefenen op het onderdeel “tegen je verlies kunnen”.
magret zegt
De M3 dus ;-)
CSL zegt
Gewoon een Enzo ripoff met een belachelijke prijs. Van mij krijgt die geen respect. In tegenstelling tot de handgeschakelde Viper en de ZR1 dat zijn pas prestaties. Met een fractie van de prijs.
@GOD
Volgens hun is een tijd onder de 7:15 ook wel mogelijk voor de M3.
Ze moeten zelfs mensen op de baan inhalen!! En dat kost tijdt!
Ze hadden de tijd alleen ingezet om die van de Zonda destijds te breken.
En dat die met een compressor-kit’je en paar k&W dempers menig supersporters voor schut zet wisten we allang ;)
magret zegt
Hebben we het hier over produktie auto’s of getunde projectielen?
Stuur een oude getunde Skyline de baan op en hij verslindt je M3 met huid en haar @csl, sorry hoor, dat weet iedereen :-)
SyriX zegt
this info is worthless without a video..
CSL zegt
@magret
Ik had nog een filmpje van best motoring, een R34 GT-R met 550pk tegen een standaard CSL en M5.
Geen zichtbaar verschil! Laat staan deze über M3.
Nog een quote van hun zelf:
with the car like it was, but with more development I think we can go 15 seconds quicker. It’s a matter of finding the right damper adjustmens, spring rates, ride heights, camber, rollbar and toe. But at this time attack we did no development of these parts, they were ‘out-of-the-box’.!!!
7:07 is niet iets om grappig over te doen!
GOD zegt
@ Woody
Check dan hoe die MC12 eruit ziet WTF :) alsof dat een braaf boodschappen auto-tje is, flikker toch op man.
De meeste dingen die de CSL extra kreeg hebben die andere al standaard.
achterspoiler, compressor/turbo etc. hij was zelfs waarder dan std.
Plus die slicks waar je het over hebt waren semislicks (std. op de CSL)
Dus Racewagen is echt vet overdreven.
De M3 GTR dat is pas een echte racewagen, die doet er 6,35 over trouwens, met opa Hans achter het stuur.
CSL zegt
@magret
Hier, ik heb hem al.
Duidelijk wie sneller door de bocht gaat.
http://nl.youtube.com/watch?v=dCOeD1nw9ik
magret zegt
Huh?, volgens jou video won toch duidelijk de Skyline de match, dus?
Hoewel de M3 lange tijd inhalen door de andere deelnemers stevig belemmerde(soort obstructie -van hoe gaan we langszij- dat kennelijk zo werd geregistreerd), dat wel ;-).
“Duidelijk wie sneller door de bocht gaat”, hoe bedoel je.
Duuh, iedereen zat vlak achter hem tot dat ze binnendoor de kans kregen langs te gaan.
GOD zegt
whahaha de CSL heeft maar 355pk daarom kwamen ze op het rechte stuk er achter. maar in de bochten was die het snelste.
ter vergelijking:
BMW M5 507pk
Skyline 550pk
gallardo 500+pk
magret zegt
Lieve God CSL, ik kijk blijkbaar naar een andere filmpje.
GOD zegt
De CSL is gewoon hoe een perfecte auto moet zijn.
heerlijke 6 in lijn motor met een zeer vette sound, lekker licht, goed onderstel, achterwiel aandrijving en goede remmen.
vergelijkbare auto vind ik de Honda NSX, best honda ooit gemaakt imo.
GOD zegt
@ magret
Bent u een vrouw?
benjamin zegt
ik wist niet dat God zo van bmw csl’ s hield. Bij deze stel ik voor dat de paus voortaan in een bmw m3 csl vervoerd wordt.
magret zegt
God, dat weet u toch wel ;-)
ga nu slapen, doeiii
GOD zegt
vind je het erg dat ik liever zelf rij ;)
bozewolf zegt
De M3 CSL die die tijd neerzette was gewoon een race auto met een nummerplaat. Het werk aan die wagen ging echt wel even verder dan een blazertje erop schroeven en wat dempers vervangen. Maakt die bruut snelle tijd nog steeds een machtige prestatie, daar niet van, maar het is niet alsof ze het even uit de losse pols doen.
Maar pas als de Mazzer’s stiefbroertje de Enzo een fatsoenlijke lap aflegt zonder onderstelproblemen kunnen we ze goed vergelijkingen. Op zich is de MC12 iets zwaarder en iets minder vermogen. Marginaal, maar toch.
magret zegt
ok, tot slot dan.
Hebben jullie de vergelijkende test gelezen van Autoweek?
R8 vs GT-R vs Carrera S
“De Nissan GT-R vernietigt zijn concurenten, geeft ze een lesje nederigheid, verslindt ze met huid en haar en verdwijnt dan doodleuk aan de horizon”
jammer dat de CSL er niet bij was.
had ik niet begrepen dat Bmw trouwens stopt met de productie van die CSL?
mmmh, angst voor de GT-R?
Tombnolz zegt
Waarom maken we ons toch altijd zo druk om die ringtijd? Beseffen we niet dat de rijder, de weersomstandigheden en de drukte op de ring een grotere invloed hebben dan de auto zelf???
GOD zegt
whahaha angst voor de GT-R, hij is maar 11 sec sneller dan de 2002 M3 CSL
ten minste als de tijd klopt want porsche kwam niet verder dan 7:54 wat langzamer is dan de CSL.
waarom gaat het nu trouwens weer over de GT-R, terwijl je het eerst had over de R34 Skyline die het ff ging winnen van de CSL
in dat best motoring filmpje rijd ie constant achteraan en in de laatste bocht haalt die iedereen in één keer in, vette nep was dat. de CSL had gewoon gewonnen.
magret zegt
ja tuurlijk :-)
x
GOD zegt
ach kom op man :)
Davidov zegt
Forza Maserati!
@ magret:
1) De E46 CSL allang uit productie.
2) De E92 CSL is niet in productie ;)
Richard Brunsveld zegt
Die MC12 is zo gewoon zo lekker!
Valt me wel erg tegen van de CCX
Rick dos zegt
Teleurstellend voor een omgebouwde Group C racewagen.
Maar goed, typisch Italiaans, veel geschreeuw weinig inhoud.
Incognito zegt
Wacht even,
Wordt de BMW M3 nu ineens neer gezet als een quasi supersportwagen? Haha, mooi. Ik snap dat er hier een aantal ’97 316i Compact rijders zich graag identificeren met een M3, maar goed.
Overigens, ‘het snot voor de ogen rijden’ over 7,5 minuut met een 1 seconde verschil vind ik redelijk marginaal hoor.
test123 zegt
qua uiterlijk een moderne F-40 wat een auto, ik kan me niet voorstellen hoe je daar mee de stad in zou moeten gaan (zo laag en breed). Maar dit is mijn ogen qua model wel de ultime super sport auto. Toch een bepaalde luxe door het design en het leer etc. en daar door niet zo over the top als bijvoorbeeld de gumphert.
w0o0dy zegt
Ja hoor een M3 houdt dit best bij….. hahahaha bmw-freakjes toch… get real.
http://www.youtube.com/watch?v=DEwMVyOpWPA
w0o0dy zegt
@Rick dos: omgebouwde Groep C wagen? Ehm het is een Enzo chassis met een andere body…. ach ja feiten en fictie onderscheiden blijft lastig voor Bmw-fans… Weinig inhoud….. idd 6 liter is niets en een Fia GT1 kampioenschap stelt ook geen reet voor.
Als we het over geschreeuw zonder inhoud hebben dan past die opmerking “like a glove”. Well done.
Timmie zegt
Die Koenigsegg is uiteraard niet te houden op een recht stuk met zijn 806 pk. Maar omdat het gewicht zo laag is, en er blijkbaar discutabel weinig downforce is achteraan, breekt ie rap uit in de bochten. Vraag dat maar aan de Stig!
ghibliGT zegt
Kan weer trots op m’n merk zijn.
Gekibbel over tijden; officiele timingen zijn officiele timingen, leuke Youtube filmpjes kun je hier niet serieus meenemen.
@BMW-rijders; er is een verschil tussen een echte sportwagen en een sportieve wagen.
DJD zegt
@CLS: enzo rip off?? Kijk eens goed en oordeel dan weer!
sjaak1234 zegt
”verbaasd me niets, ik jaag in Forza Motorsport 2 de MC12 ook een stuk sneller de Ring rond dan de Enzo :P”
Dat is een spelletje… Daarbij is een MC12 gewoon een Enzo chassis + motor. Welke aap heeft dit artikel trouwens geschreven? ”de mc12 rijdt het snot voor de ogen…” Ga je naar de tijden kijken, zit er fucking 1 seconde verschil tussen een Enzo en de MC12 op bijna 7.5 minuut :’) Serieus, alsof dat verschil ook maar iets zegt op zo’n lange baan, er kunnen wel een dozijn omstandigheden zijn waarom je net die 1e sec langzamer bent. + als je er rekening mee houd dat de dempers van de Enzo het niet trokken dan zou de Enzo gewoon sneller zijn als ze wel zouden werken.
sebastianchubasco zegt
Ferrari Enzo: 7:25.21
Pagani Zonda F Clubsport: 7:24.65
Maserati MC12: 7:24.29
zitten alledrie binnen dezelfde seconde, op een 20 km lange circuit. te verwaarlozen dus…
die fully loaded csl kan je in hetzelfde rijtje plaatsen als de viper acr.
niet officieel, dus onzin.
Jhonny zegt
Leuk die Italiaanse lolly-pops veel toetters en bellen, men zo’n race wagen kun je toch niet elke dag gebruik van maken naar je werk en huis weer of weekeindje weg waaien…. weet maar nooit wanneer die Italiaanen stuk gaan??? Ik neem liever een Nissan GTR V Spec. daar in zal ik zeker en veilig voelen ook met mijn vriendin samen.
Heyhuub zegt
Leuk dat de BMW fans de Loaded CSL naar boven halen die een 7:22 deed.
Maar dan vergeten ze dat Edo 5 jaar geleden al een getunede straat legale Porsche 996 GT2 met “slechts” 530pk in 7:15 rond lieten gaan.
CSL zegt
@DJD
Inderdaad een zware enzo rip off. hadden ze net zogoed ook de de voorbumper van de enzo erop moeten laten.
Ik snap niet waarom Ferrari zoiets toe laat. Endan een Enzo FXX prijs eraan hangen. Die gehakt maakt van die nep-enzo.
Het grappige is dat je voor dezelfde prijs een “Echte” Enzo en een heerlijke Carrera GT kan halen.
Overigens denk ik als Porsche met die Dubbele koppeling van hun komt, dan wordt de Carrera GT sneller dan de rest.
@Heyhuub
Bedoel je die geel en zwarte? de GT2 RS?! Die is behoorlijk snel. Ze zeggen dat die zo’n 800pk heeft.
Ralph zegt
Zou het niet eerlijker zijn om een MC12 te vergelijken met een Enzo FXX ipv een “normale” Enzo?
CSL zegt
@Ralph
nee want die mag die straat zogenaamd niet op
sebastianchubasco zegt
@csl
die enzo is 1 seconde langzamer dan de mc12 op een lengte van 20 km… de luchtvochtigheid veranderd miniem of de luchtdruk en de enzo is een seconde sneller… waar heb je het over…
een momentopname…
wat een onzin weer eens hier…
Bmwfreak68 zegt
Wat deed de ‘Loaded’ BMW M3 CSL als rondetijd?
sebastianchubasco zegt
bvd
een mc12 of een enzo wordt niet gebouwd voor cijferneukers maar voor aficionadi die de beleving van een ferrari of een maserati zoeken in topvorm. dat er een of andere bmw 3 serie op de ring sneller is of een fiat uno op de dragstrip is heel erg ondergeschikt.
CSL zegt
@sebastianchubasco
ook al is de mc12 5 sec sneller. Tis gewoon een enzo. Blijkbaar vond Fiat het zo hard nodig om dit toe te laten.
Trager in een topvorm met dik 1200000 euro!
sebastianchubasco zegt
de mc 12 heeft goedkopere technologie aan boord. het is niet zomaar een 1 op 1 overgenomen enzo. bovendien heeft ferrari heel veel ontwikkelingskosten en hoogtechnologische kennis in de enzo zitten. daar betaal je voor.
al jarenlang doen alle automerken het, van bmw to porsche en van van nissan tot chevrolet, namelijk gebruik maken van technologie van andere automerken. maar bij ferrari en maserati is het not done?
w0o0dy zegt
@CSL: er komt helemaal geen Carrera GT met dubbele koppeling…. die auto is al lang niet meer leverbaar. De GT2 kan nog wel een wat snellere tijd rijden dan de 7:32, maar onder de 7:25 dat zie ik niet gebeuren.
CSL zegt
@sebastianchubasco
Dus bij wijze van spreken rijdt een 997 GT3 op een BMW M3 onderstel met hetzelfde motor? Waar heb je het over man!
@w0o0dy
Turrlijk is die sinds 2006 niet meer leverbaar. Maar een nieuwe is onderweg!
de GT2 heeft al 7:31 staan. Als je ziet wat die versnellingsbak met een carrera S doet. Dan weet ik het wel. Die turbo’s zijn ook een zeer makkelijker te tunen he. Dus Zonda moet goed uitkijken.
Waar ik erg benieuwd naar ben is wat de Ascari A10 doet in dit gezelschap.
GOD zegt
Vergelijking met de originele M3 CSL:
ENZO MC12:
1.000.000 euro incl.
6L V12
630PK, 652NM
1335KG
0-100 3,8 sec
rondetijd: 7,24*
*Moet wel bijgezegd worden dat sommige stukken asfalt recentelijk vervangen zijn door nieuw asfalt wat een voordeel was voor de MC12.
BMW M3 CSL
121.000 incl.
3,2L 6L
360PK, 370NM
1285KG
0-100 4,9 sec
rondetijd: >>7,50<<
CSL is bijna 10x goedkoper, heeft 6 cilinders en 2,8 liter minder inhoud, heeft 270PK minder, heeft 282NM minder, heeft niet zon dikke difuser, spoilers etc.
maar als er een compressor op word gezet en hij is sneller dan is ie niet straat legaal en word ie gelijk tot racewagen met nummerbord bestempeld.
Ik wil hier alleen maar mee aan geven dat mensen eens een keer respect moeten hebben voor BMW en de CSL.
magret zegt
ja natuurlijk, zodra jij respekt toont voor andere merken? ;-)
magret zegt
maar over die Honda NSX ben ik het helemaal met je eens :-)
waanzinnig he, 50k kosten die oude Honda’s gemiddeld nog steeds.
magret zegt
voor een bouwjaar 1992!
Die Amuse CSL, ook wel aardig..
bozewolf zegt
@ GOD
Rot nou eens op met je BMW-evangelie. Ik vind BMW een geweldige autobouwer maar dankzij jouw zulk onzinpraat begin ik die arme Bayerners te haten. Een beetje net als Man Utd eigenlijk…
DIT:
http://www.loaded.se/sd_page/30/1/index.php?
is wat die jongens allemaal hebben gedaan met die CSL. Het is nog steeds een fantastische wagen, met of zonder extreme tuning, maar flikker nou eens op met dat gezeik dat een willekeurige M3 “als er alleen een compressor op wordt gezet” opeens sneller is op de Ring dan een of ander bruut apparaat.
bozewolf zegt
En ohja (serieus heren dames van autoblog, een “edit” functie zou onderhand tyfus-tering handig zijn)
ik zei al eerder dat het wachten blijft op een probleemloze Enzo tijd tot we weten wat deze chassis-motor configuratie werkelijk toe in staat is. Laten we wel wezen, de MC12 is toch een klein beetje een “watered down” versie van de Enzo.
w0o0dy zegt
@bozewolf: en dan nog wat zaken die ze niet of nauwelijks vermelden…. zoals de grote spoiler achter op de auto….
Oh ja…. plaatje
De loaded CSL is opgebouwd als een racewagen, met race onderdelen en spoilers van een racewagen…. Vrijwel niets is standaard, in tegenstelling tot de MC12, Enzo, Zonda en CCX… die rijden hun rondje zoals ze de fabriek uit zijn komen rollen. De Mc12 vergelijken met een tuning object dat waarschijnlijk zo’n 2 ton heeft gekost aan onderdelen en werk….. De bmw fanboys raaskallen zoals we van ze gewend zijn.
sebastianchubasco zegt
@ w0o0dy
bovendien als ik zoveel camber zie op dit plaatje dan verraad dat de slick afstelling al. met normale banden of semislicks heb je namelijk niets aan zo’n afstelling.
Karaya zegt
@God
Ik heb geen respect voor de CSL, noch voor BMW.
Ik zou bijna gaan begrijpen waarom zoveel Marokkanen BMW rijden.
sebastianchubasco zegt
@god
dan heb ik nog een leuke vergelijking: bmw m3 csl versus
radical srt 8
267 kw (358hp / 363 ps)
Torque 271 Nm (200 Lb-Ft)
Displacement 2.6 liters
Engine type V8
Nordschleife 6:55
price: £50,000
voor iets meer geld ben je wel 1 minuut sneller de ring rond…
appels met peren? oh echt?
sebastianchubasco zegt
@csl
als je dit niet begrijpt dan houdt mijn discussie hier op.
GOD zegt
Uhh ik had het over de normale CSL, lees eerst eens voordat je begint te bleren.
Ik wou alleen aan tonen dat het verschil met een normale CSL maar 24 sec is
en dat is heel weinig voor zon auto vergeleken met zon MC12
@sebastianchubasco
ik snap je punt en die is terecht op 1 ding na
de radical weegt meer dan 2x minder. verder is alles wel redelijk identiek
de csl en mc12 wegen ongeveer het zelfde.
Heyhuub zegt
@God
heb je het nu over “maar” 24 seconden? Ga eens zitten en aftellen hoe lang dat is, stel je dan nu voor dat de MC12 over start/finish komt en dan die 24 seconden later de CSL.
In die tijd zou de MC12 kunnen banden wisselen en bijtanken.
En jij had het volgens mij over het feit dat er enkel een compressor op werd gezet, terwijl die Loaded CSL gewoon voor een tonnetje of 2 is verbouwd tot semi-racer. En in dat geval zijn er meerdere die dat kunnen, bijvoorbeeld Edo-competition met een 996 GT2, die overigens een stuk sneller was met minder vermogen.
w0o0dy zegt
@heyhuub: ik denk dat de Edo competition Corsa versie van de MC12 ook wel een redelijk vlotte tijd neer kan zetten…. 800pk en 100kg minder…..
De coureur van de MC12 Corsa by Edo is al klaar met douchen voor die Loaded m3 binnen is ;)
Deze dus
http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/20/maserati-mc12-door-edo-800-pk
CSL zegt
@sebastianchubasco
Wat dacht je van een AscariA10? Ik denk dat die helemaal gehakt maakt van de MC12. En oohja daar zit een 10jaar oude blok van M5 erin met maar liefst 625pk!! En je hoeft de ballen van de Italianen niet eens steeds te likken want Ascari is gewoon van een Nederlander.
Trouwens Als je het goedkoop moet doen kun je ook een Ultima GTR nemen waarmee je ook echt de weg mee opkan.
@w0o0dy
Een Fxx Evolotion maakt alsnog gehakt van elke Enzo namaak.
Het grappige is dat je pas nog zat te zeuren dat de Loaded CSL geen achterspoiler had en dat de Scuderia meer downforce heeft en dat die sneller was. Maar nu spreek je zelf weer tegen. Had niet anders verwacht eigenlijk.
@Heyhuub
Ze geven bij Loaded CSL zelf aan dat ze alles “out of the box” hebben gebruikt. En dat er nog veel ruimte is voor afstelling. Waarmee ze ruim 15sec sneller kunnen zijn. En we weten ondertussen dat ze tijdens die 7:22 mensen moesten inhalen en dat er op sommige plekken nogal nat aan toe was.
Hoe dat ook, hoe je het ook bekijkt. De viper was toch sneller dan deze overdreven geprijsde “Supercars”.
@GOD
Het is wel genoeg geweest.
Je bezorgt die gasten nog zometeen nog een hartaanval.
w0o0dy zegt
@csl: ik heb nog nooit gehoord dat ik een hartaanval kan krijgen van iemand uitlachen….is dat echt zo?
Zoals zo vaak heb je de klok horen luiden maar de klepel ontgaat je…. ik heb nergens gezegd dat de Loaded csl geen taartschep had, dat was iemand anders. Wat ik wel heb gezegd is dat de Scuderia ondanks het spoilerpakket op de Loaded M3 die auto minder downforce zou hebben dan de scud. Een M3 GTR in full race trim haalt namelijk zelfs minder downforce en die is aerodynamisch beter dan de auto van loaded.
bozewolf zegt
Niemand bestrijdt dat de Loaded CSL een fantastisch stukje techniek is. Waar men hier van moet kotsen is het BMW-evangelie wat er meteen maar weer bij verkondigd moet worden, vergezeld van overloze opmerkingen dat de CSL zo’n beetje de beste ooit is aangezien een enorm gemodificeerde versie een poepsnelle tijd heeft neergezet.
Welkom bij de cursus “verkeerde conclusies trekken” voor gevorderden.
Na t filmpje een paar keer gezien te hebben en aannemend dat de heren van Loaded niet schaamteloos een potje zitten te liegen, kun je best zeggen dat ze nog wel een verdere 10+ seconden eraf kunnen rijden. Ze verloren zeker een paar seconden aan die koekenbakker in zn 3-compact op het eind. Met wat verdere fine-tuning nog wel een dikke 5 á 6 seconden (zoveel meer ook weer niet, die kerel zat al best dicht bij de limiet op dat rondje).
Dus ja, het ding heeft enorme potentie. Niet vreemd als men beschouwt dat het praktisch een racewagen is met 600pk. Het enige wat het zegt over de standaard CSL is dat het een uitstekend chassis is.
Maar het is niet alsof men dat nog niet wist.
Oh en daarbij denk ik dat ze wel een paar ton in die auto geinvesteerd hebben, alles bij elkaar genomen.
ronan zegt
Ja gewoon de weg op kan je met dat bmw hok wel vergeten
joep zegt
@csl, in een van je eerste posts in dit topic schreef je tijd met dt, verder denk ik ook dat een hyundai matrix het rondje ring nog veel sneller kan… Serieus…
Thije zegt
prachtige auto, prachtige tijd ook nog. wat reden de porsche en de nissan trouwens?? Volgesn mij moeten ze ook maar een keer met een veyron, een caparo T1, en een ariel atom de ring op
;-)
Brabus zegt
@CSL
Dus jij vind de maserati MC12(de mooiste supercar die ooit is gebouwd, samen met de veyron) een getunede, niet verfijnde en met allerlei tuningonderdelen is opgebouwd??!! Wat ben jij dom zeg… :x :x
CSL zegt
@Brabus
Ik denk dat jij eerder erg dom bent. Waar lees je dat ik zoiets gezegd heb?
mike zegt
sneller als een lambo murcielago
JosJ zegt
Wat een heerlijk niveau hebben jullie hier weer aangenomen….
christiaen zegt
ja een klien ding maar als een audi 60 aan komt rijjen dan heb je kans dat hij tegen je op knald
werner zegt
voor een echt snelle tijd stefan bellof in een groep c porsche natuurlijk geen straatauto maar wel erg snel en is al wat jaarttjes geleden