• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ook McLaren gaat aan de SUV, met dank aan BMW

Auteur: willeme, gepost 24 juni 2024 om 12:26 – 6 Reacties

Mclaren SUV

Een McLaren SUV is toch gewoon iets dat gaat gebeuren.

SUV’s zijn heet, heel erg heet. Het is een beetje als McDonald’s, je weet dat je er slechter van wordt en dat er geen zinnig argument te bedenken waarom je ervoor zou kiezen. Toch, elk merk dat een SUV aan het gamma toevoegt, spint daar zijn garen bij.

Natuurlijk, Porsche heeft de Cayenne al een tijdje, maar ook Lamborghini (Urus), Aston Martin (DBX), Rolls-Royce (Cullinan) en Maserati (Levante) hebben zo’n premium vrachtwagen in de aanbieding. In bijna alle gevallen is het ook meteen de populairste auto van het modelgamma. De laatste toevoeging is Ferrari, dat met de Purosangue óók een crossover aanbiedt. Man, zelfs Lotus (Eletre) heeft SUV!

McLaren SUV

Hebben alle exclusieve sportwagenmerken een SUV? Nee,Gelukkig was er altijd één merk dat dapper weerstand bleef bieden: McLaren. En ja, ‘bleef’. Want het ziet ernaar uit dat ook het brute McLaren over gaat op de SUV. Het gaat niet om zomaar een SUV, maar een Super SUV. Deze zal in samenwerking met BMW ontwikkeld gaan worden, aldus en het Amerikaanse magazine Road & Track.

Mclaren SUV

Het is niet zo dat ze een McLaren-badge op een verlaagde X5 gaan plakken. Nee, ze pakken het op zich wel tof aan. McLaren gaat gebruik maken van de een BMW-platform. Vervolgens monteert de Britse (nu nog) sportwagenfabrikant daar zijn eigen motor en transmissie op. Ook het koetswerk en interieur zijn helemaal McLaren. Het idee is dat de crossover dan automatisch een plug-in hybride zal zijn, waarbij de verbrandingsmotor sowieso van McLaren is.

Positie

Qua positionering zoekt McLaren de bovenkant van de markt op. De McLaren SUV zal dus eerder een concurrent zijn van de Ferrari Purosangue dan de Lamborghini Urus.

Er komt overigens nog meer! Naast een McLaren SUV zijn ze in Woking ook aan het broeden op een elektrische auto. Dat zal géén SUV zijn, maar een supercar. McLaren is met deze supercar heel erg aan het focussen op het gewicht. De bedoeling is dat de elektrische McLaren Supercar minder dan 1.500 kg gaat wegen.

Via: Road & Track

Ook interessant!

  • BMW i5 M60
    BMW gaat geen unieke EV designs uitbrengen
  • BMW gaat speciale designs maken voor China
  • BMW XM gaat het circuit (on)veilig maken
  • BMW gaat toch geen geld vragen voor sommige accessoires

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Hybrid, McLaren, plug-in, SUV

Vorig bericht: « China reageert eindelijk op importtarieven!
Volgend bericht: Gespot – Het lelijke eendje onder de stationwagons »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ruben zegt

    24 juni 2024 om 12:47

    Dit word; of een hele mislukking, of een best seller

    Login om te reageren
  2. harrie zegt

    24 juni 2024 om 13:17

    Ik kijk nu al uit naar de 128 verschillende Limited Editions series die ze ervan gaan maken.

    Login om te reageren
  3. potver7 zegt

    24 juni 2024 om 13:24

    Dus McLaren wil de electrische supercar gaan bouwen die eigenlijk bij Lotus vandaan had moeten komen.

    De Artura weegt 1400kg, dus ze zullen nog wat meer dure lichtgewicht materialen moeten gebruiken om onder de 1500kg te blijven.

    Login om te reageren
  4. rollingstoned zegt

    24 juni 2024 om 13:29

    Another one bites the dust SUV…

    Login om te reageren
  5. William zegt

    24 juni 2024 om 13:37

    Jammer, weer een soort BMW kloon. Met de gebruikelijke PHEV complexiteit en ’t hogere gewicht. Ik dacht dat ze een typisch McLaren carbon monocoque zouden gebruiken. Dan krijg je met bijvoorbeeld RWD een laag gewicht wat in het segment een USP is.
    Maar blijkbaar is die aanpak te duur.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      24 juni 2024 om 16:27

      Te duur + de gemiddelde SUV koper zal het echt worst zijn hoe het apparaat geconstrueerd is. Als er maar een McLaren badge op een leuke verpakking zit, ze een drempeltje kunnen pakken en enigszins rap bij het stoplicht zijn.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North