• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Corsa S: voor als een OPC te heet is

Auteur: RubenPriest, gepost 27 juli 2017 om 14:04 – 18 Reacties

Afbeelding Opel Corsa S: voor als een OPC te heet isAfbeelding Opel Corsa S: voor als een OPC te heet isAfbeelding Opel Corsa S: voor als een OPC te heet isAfbeelding Opel Corsa S: voor als een OPC te heet isAfbeelding Opel Corsa S: voor als een OPC te heet isAfbeelding Opel Corsa S: voor als een OPC te heet isAfbeelding Opel Corsa S: voor als een OPC te heet is

Opel Corsa S: heet, maar net niet heet genoeg
Er komt een snellere variant van de compacte hatchback.

Het sportieve trucje van de Adam s herhaalt Opel nu bij de Corsa. De Duitse automaker komt met een variant onder de OPC (rijtest).

De Corsa S krijgt een 150 pk/220 Nm sterke 1.4 turbomotor, gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak met zes verzetten. Een sprintje naar de honderd neemt 8,9 tellen in beslag. De tussenacceleratie van 80 naar 120 km/u duurt 9,9 seconden. De topsnelheid bedraagt 207 km/u. Heel spannend is het niet, maar daar is dan ook de OPC voor. De Corsa S komt er als driedeurs en als vijfdeurs.

Het nieuwe model is te herkennen aan de ‘sportievere’ looks. Een front splitter, een kek dakspoilertje, een chrome uitlaatsierstijk, een iet wat gewijzigde achterbumper en als laatste: sideskirts. Standaard levert Opel de Corsa S op 17-inch lichtmetalen.

Vanbinnen heeft de Corsa S een sportiever stuur, Recaro stoelen en een dashboard met pianolak-details in combinatie met rode elementen. Achter zijn de autoramen getint. In Duitsland gaat de driedeurs Corsa S 18.400 euro kosten. De vijfdeurs variant heb je bij de oosterburen vanaf 19.085 euro.

Ook interessant!

  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar
  • Opel Corsa-e livery
    Opel Corsa-e livery maakt de blitz, nietwaar?
  • Dit is de sufste Opel OPC van Marktplaats
  • Jongste Astra OPC
    Jongste Astra OPC van Marktplaats: dit is 'm!

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

corsa, hatchback, Opel

Vorig bericht: « BREEK: ‘Porsche stopt met Le Mans’
Volgend bericht: Geheimzinnige BMW’s doen klein dorpje aan »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    27 juli 2017 om 14:09

    Uitstekend bakkie! Vind Corsa OPC’s altijd erg leuk. Gister op de autobahn kwam ik een Corsa OPC tegen. Dingen zijn nog serieus rap ook. Viel me alles mee!

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      27 juli 2017 om 15:16

      @viezefreddyw: een collega van me heeft er 1 en heeft deze laten chip tunen de auto had standaard 190pk en zit nu tegen de 210 aan en een topsnelheid van 230 (op flitsmeister)liet hij me zien

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        27 juli 2017 om 15:37

        @rob5nismo: Een OPC is misschien leuk; maar zo’n S versie met slechts 150pk en ~9s naar de honderd is echt niet sportief te noemen anno 2017…

        Login om te reageren
        • nasty zegt

          27 juli 2017 om 16:10

          @dawwg: die 9,9 van 80 naar 120 is helemaal om te janken

          Login om te reageren
        • rob5nismo zegt

          27 juli 2017 om 17:14

          @dawwg: nee dat ben ik met je eens want de up van je schoonmoeder heeft al 150 pk onderhand

          Login om te reageren
  2. focusrs1 zegt

    27 juli 2017 om 14:15

    Hopelijk hebben ze bij deze versie de forse turbo-lag aangepakt waar de OPC last van heeft.

    Login om te reageren
  3. Edge zegt

    27 juli 2017 om 14:19

    Dat ze het label “S” erop plakken en geen GSi geeft ook meteen antwoord op de vraag of GSi nou onder OPC komt te staan of OPC vervangt. Dat laatste lijkt dus het geval te worden.

    Login om te reageren
  4. nopetrolnofun zegt

    27 juli 2017 om 14:43

    80 naar 120 in 9,9 seconden, dat is een typfoutje denk ik?

    Login om te reageren
  5. elemento zegt

    27 juli 2017 om 14:58

    Typfoutje 8.9.sec naar 100? Tegenwoordig is dit normaal

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      27 juli 2017 om 15:23

      @elemento: Met 150 PK in een B-segmenter is dat redelijk teleurstellend te noemen. Zal wel 150 in z’n 2 lopen omwille van emissie eisen ofzo.

      Mijn DS3 met 120 PK 1.6 had dezelfde waarden.

      Login om te reageren
    • nopetrolnofun zegt

      27 juli 2017 om 15:29

      @elemento: 9,9 is heel erg traag, vooral voor zo’n lichte auto met 150 pk. Denk eerder dat het 5,9 of 6,9 is

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        27 juli 2017 om 15:40

        @nopetrolnofun: Nee hoor, is gewoon 8.9s … veel te lange overbrengingen halen alle lol uit het motertje; beetje zoals bij de V40 D5 die in NL geleverd wordt/werd :(

        Login om te reageren
  6. ty5550 zegt

    27 juli 2017 om 15:11

    De 0-100 tijd is wel idd wat ontgoochelend. Een astra 1.4 turbo 150 pk doet hierover 8,5 sec. De non start stop versie van de astra (leverbaar in duitsland) is nog iets sneller en pittiger

    Login om te reageren
  7. rob5nismo zegt

    27 juli 2017 om 15:18

    Als ze maar niet de chromen strip aan de zijkant van het dak erop zetten want het eerste waar ik dan aan denk is aan een begrafenis auto

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    27 juli 2017 om 15:30

    GSI kon nu ineens weer niet?

    Login om te reageren
  9. Entwicklung88 zegt

    27 juli 2017 om 15:55

    150pk/220nm heeft de Adam S ook toch..? Zou dan wat meer mogen zijn lijkt me.. maar dan zal hij wel weer de Astra het moeilijk gaan maken.

    Login om te reageren
  10. trustmeiamanengineer zegt

    27 juli 2017 om 16:52

    Mijn atmosferische 2 liter, 150pk en Selsespeed, dit alles in een maat grotere auto doet de sprint net zo rap… Beetje traag dus die Corsa… Daarom ook geen GSi?

    Login om te reageren
  11. Redline zegt

    27 juli 2017 om 23:18

    Heb een corsa d GSi gehad, gechiped naar 204 pk en 311nm, dat haald deze 1.4 niet vrees ik, toch raar dat de sprindtijd zo tegen valt, mijn gebakje doet het in 7,6 sec met het zelfde vermogen en zonder die turbo

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North