• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Crossland X – affengeile crossover

Auteur: Wouter, gepost 18 januari 2017 om 00:01 – 37 Reacties

Afbeelding Opel Crossland X – affengeile crossoverAfbeelding Opel Crossland X – affengeile crossoverAfbeelding Opel Crossland X – affengeile crossoverAfbeelding Opel Crossland X – affengeile crossoverAfbeelding Opel Crossland X – affengeile crossoverAfbeelding Opel Crossland X – affengeile crossoverAfbeelding Opel Crossland X – affengeile crossoverAfbeelding Opel Crossland X – affengeile crossover

Dikke Meriva
“Dikke Meriva”, dat hebben we nooit iemand horen zeggen en daar balen ze van bij Opel, dus gaat het roer radicaal om.

De Meriva wordt “verhipt” tot de Crossland X, het succes van de Mokka X smaakt blijkbaar naar meer. Bovendien blijkt uit Amerikaans marktonderzoek dat modellen (en activiteiten) met een X in de naam erg geliefd zijn bij de mensen. Op dat succes pakt Opel overigens ook door, want in 2017 verschijnt het derde lid van de X-familie, de grotere Opel Grandland X in het C-segment. Je ziet, het houdt niet op, in ieder geval niet vanzelf.

Hogere zitpositie, ruim, functioneel en een tweekleurige carrosserie met een trendy uitstraling is zo maar een greep uit de woorden die Opel gebruikt om de Crossland X te beschrijven. Ze doen ons meteen denken aan de Captur, die dit jaar overigens weer eens strak getrokken wordt, iets wat met de gemiddelde berijder niet meer gaat lukken.

Interessant genoeg is de Crossland X (lengte 421 cm) maar een paar cm korter, smaller en lager dan de Mokka X. Een optimist vindt dan dat er nog wat te kiezen valt in de Opel showroom, maar enigszins vreemd is het wel dat beide kemphanen in het B-segment actief zijn.
Over motoren meldt Opel nog niets, maar verwacht geen versies met vierwielaandrijving. Voor de Nederlandse markt nauwelijks een groot gemis, maar het maakt de Mokka X hiermee vergeleken een enorm ruige boy.

Wel weet Opel te melden dat ze de Crossland X gaan volrammen met technologie die de gemiddelde koper niet begrijpt, te weten: Head Up Display en de Panorama Achteruitrijcamera met een blikveld van 180 graden, Advanced Park Assist, Forward Collision Alert met Voetgangersherkenning en Automatic Emergency City Braking, Lane Keep Assist, Traffic Sign Recognition en Side Blind Spot Alert. En Apple Carplay: handig voor als de kleinkinderen een hardstyle playlistje vanaf hun iPhone willen afspelen.

UPDATE: prijzen en beschikbaarheid check je HIER!

Ook interessant!

  • Nieuwe Insignia
    Nieuwe Insignia maakt comeback als... crossover!
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Opel maakt de prijs van de vernieuwde Grandland bekend
    Ingrijpende facelift doet Opel Grandland veel goeds

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2017, Opel

Vorig bericht: « Doe eens anders, sla je geld stuk op een blauwe E46 M3
Volgend bericht: De MINI JCW Countryman: Straight outta Limland »

Lees Interacties

Reacties

  1. raoufff zegt

    18 januari 2017 om 00:10

    Nu nog alleen de WiFi G-spot optie aanvinken en je hebt de ultieme babe magnet. Grab them by the pussy!

    Login om te reageren
  2. jochempie zegt

    18 januari 2017 om 00:12

    Als je nog nooit iemand “dikke Meriva” hebt horen zeggen, ben je mij nog niet tegengekomen… Het had weinig gescheeld of i.p.v. de ST170 had er een Meriva OPC voor de deur gestaan.. Heb wel een zwak voor dat gekke, vlotte, beRecaro’de bejaardenbakje.

    On topic: meh. Een soort Captur maar dan saai?

    Login om te reageren
  3. kortvdl zegt

    18 januari 2017 om 00:29

    Kan gewoon niet wennen aan die ‘begrafenis-auto’ daklijn sierstrip.

    Login om te reageren
  4. fiestacruizer zegt

    18 januari 2017 om 00:32

    Small & hoog … en ook alvast met een sierstripje van een begravenisauto, het is duidelijk op welke doelgroep deze auto gericht is!

    Het is gewoon jammer dat Opel er 17 modellen probeert uit te poepen in twee jaar. Eigenwaarde, afwerking, bouwkwaliteit en betrouwbaarheid lijken weer door opel op een 2e plan gezet.

    Login om te reageren
  5. ederooij zegt

    18 januari 2017 om 00:32

    Uhh, ik krijg het verkeerde soort kippenvel. Deze gaat geheel aan mij voorbij. Nietszeggend terwijl ze an zich op weg zijn bij Opel. Maar misschien is dit juist nodig om aantallen te maken. We’ll see.

    Login om te reageren
  6. misterdrogba zegt

    18 januari 2017 om 00:38

    Wordt waarschijnlijk wel een verkoophit bij de hipster/trendy gezinnetjes, maar ik word er niet warm of koud van.

    Login om te reageren
  7. dragspert zegt

    18 januari 2017 om 00:41

    ‘Dikke Crossland X’ hebben we nog nooit iemand horen zeggen bij Opel…

    Login om te reageren
  8. Jeyo zegt

    18 januari 2017 om 00:45

    Lijkt enorm veel op de scenic in mijn ogen!

    Login om te reageren
  9. vonklausenburg zegt

    18 januari 2017 om 01:52

    Hip en trendy is het nieuwe zaaddodend en saai. Al is Opel op de goede weg en zijn ze steeds leuker (ja, echt) aan het worden. Maar vergeleken met de nieuwe Renaults zijn ze niet vernieuwd. Al vermoed ik dat het plan van GM misschien is om Opel hoger te positioneren en op de oude Opel positie een ander merk (Chevrolet weer terug? Buick terug?) te introduceren. Dan heeft GM in Europa een drietal merken om te concurreren met bijvoorbeeld VAG op de Europese markt. Cadillac als Audi concurrent, Opel als Volkswagen (VW is toch kwalitatief sterker in mijn optiek) concurrent en dan Buick/Chevrolet als concurrent voor Skoda/Seat.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      18 januari 2017 om 06:38

      @vonklausenburg: Dat zou best kunnen. Ik vind dat Opel de laatste tijd mooi auto’s produceert. De zojuist gepresenteerde Insignia ziet er in mijn ogen gewoon goed uit. De Astra is een strakke auto en de Adam is leuk en fris en de auto hierboven is misschien niet vernieuwend, maar wel gewoon strak. Ik vind Opel, zoals ik gisteren zei, ondergewaardeerd. Mensen die Slopel zeggen hebben geen idee.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        18 januari 2017 om 07:56

        @viezefreddyw: ik heb hier doorgaans het idee dat alles minder dan “premium” of snel ondergewaardeerd wordt, maar zodra je een fatsoenlijke frisse auto (lees <100k op de teller) wil dan is dat voor een modaal budget niet te redden en blijken die "Slopels" eigenlijk wel hele fijne auto's te zijn… Kwaliteit en uitrusting zijn prima voor die klasse. Op de Astra na hebben ze best een goede stijl ook…

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          18 januari 2017 om 08:10

          @davelepeef: Precies. Voor niet al te veel geld kan je een mooie auto rijden met prettige opties. Uiteindelijk blijkt dan dat het helemaal geen slechte auto’s zijn. Zoals een aantal jaar geleden. De Vectra was gewoon een goede auto.

          Login om te reageren
          • vonklausenburg zegt

            18 januari 2017 om 10:28

            @viezefreddyw @davelepeef: Dit dus. Helaas worden dit soort wagens te snel vergeleken met De Grote Drie. Terwijl in vergelijking met Renault, Citroën en Seat ze toch echt de betere auto maken. Zelfs zoveel beter dat ze soms (zie Insignia) meer in VW vaarwater komen. Vind ik mooi om te zien, ze zijn goed bezig en een oud merk als Opel verdient ook gewoon aandacht.

            Login om te reageren
      • vonklausenburg zegt

        18 januari 2017 om 10:24

        @viezefreddyw: Ze zijn helaas ook ondergewaardeerd. Het zijn heel goede auto’s kijkende naar de verhouding prijs-kwaliteit. Ook met eentje met 2 ton op de klok is nog steeds een goede auto. Jan Modaal die z’n auto’s koopt met een kleiner budget kan met een Opel goed voor de dag komen terwijl ‘ie qua opties niets hoeft in te leveren, kijkend naar de nieuwere generaties Opel’s.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        18 januari 2017 om 16:03

        @viezefreddyw: ik heb juist het gevoel dat Opel met de leuke Adam en de 5 deurs Astra goed op weg was. Maar met de Astra station, de karaterloze nieuwe Insignia en dit gedrocht lijken ze de weg alweer kwijt te zijn.

        Login om te reageren
  10. pinut187 zegt

    18 januari 2017 om 04:42

    “Dikke Meriva” is vaak gezegd na aanleiding van het OPC artikel..

    Login om te reageren
  11. awesome zegt

    18 januari 2017 om 06:44

    Ziet er beter uit dan de Meriva, maar ik kan die chrome strip in de daklijn niet waarderen bij Opel.
    De Astra Touring lijkt in donkere kleurstellingen wel een lijkwagen…

    Login om te reageren
  12. carlover66 zegt

    18 januari 2017 om 06:55

    Een zogenaamd hippe auto, waar je niemand beneden 65 in zult zien rijden.

    Login om te reageren
  13. mrbilzerian zegt

    18 januari 2017 om 07:08

    Tja.. Opel…….

    Login om te reageren
    • danone zegt

      18 januari 2017 om 07:36

      @mrbilzerian: Enorm goed onderbouwd argument!

      Login om te reageren
  14. merri zegt

    18 januari 2017 om 07:08

    Gruwelijk lelijk!

    Login om te reageren
  15. trustmeiamanengineer zegt

    18 januari 2017 om 07:29

    De Mazda CX-3 is een stuk mooier. En rijdt waarschijnlijk ook beter, en zuiniger.

    Login om te reageren
  16. postzegel zegt

    18 januari 2017 om 07:42

    Net zo hip als Windows XP? Lekker op tijd!

    Login om te reageren
  17. Breinstein zegt

    18 januari 2017 om 07:56

    Wat een afschuwelijk ding. Van achteren oogt het net een verhoogde I3 en daardoor te smal en te hoog. Ook de daklijn (kan de kleurstelling zijn) kan ik niet mooi vinden.
    Naast deze auto wordt een Meriva gewoon een parel.

    Login om te reageren
  18. postzegel zegt

    18 januari 2017 om 08:06

    En toch. Opel Corsa gereden. Met alle toeters en bellen erop. Rijk uitgerust dus. Super luxe. Airco, navigatie, afstandbediening. Remote radio display (in de nineties echt hip), witwassen op de achterruit. alles.

    Maar t ging allemaal kapot, incl de deurbakken, alles was van kneiterhard plastic: zag er ook niet uit.

    En het was een auto uit 2007!!

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      18 januari 2017 om 08:41

      @postzegel: witwassen op de achterruit?? Ding heeft zichzelf wel terugverdiend dan??

      Login om te reageren
    • schreute01 zegt

      18 januari 2017 om 09:05

      @postzegel: goeie! Dit zegt wel iets over de Crossland uit 2017.

      Login om te reageren
      • postzegel zegt

        18 januari 2017 om 13:06

        @schreute01: inderdaad: ervaring uit ’t verleden zegt mij: staar je niet blind op de mooie lijst accessoires en hightech aangeprezen snufjes; ’t is een Opel en verwacht dus maar gewoon niet te veel.

        Login om te reageren
        • schreute01 zegt

          18 januari 2017 om 16:04

          @postzegel: tja. Dan kan ik ook nooit meer Mercedes rijden: ooit gestrand bij een proefrit, Volkswagen, roestte als een gek, Citroën: zo veel startproblemen. Bmw en Jaguar: beide een bodemloze put. Jij hebt dan vast wel het ultieme advies.

          Login om te reageren
          • postzegel zegt

            18 januari 2017 om 16:15

            @schreute01: meerdere jaren in Opels gereden. Van Corsa tot Movano, via Astra en combo. Sluitend advies: zie boven. Don’t expect to much. That’s all. Gewoon gewoon en dan aan de matig kant qua beleving. Ook al lijkt ’t op papier fantastisch: Duits. Vol noviteiten. Bleef mij tegen vallen.
            Ga liever voor hyundai of kia. Minder pretenties. Meer Waar(heid) voor je geld.

            Login om te reageren
  19. potjak zegt

    18 januari 2017 om 08:15

    Voor de oudere doelgroep is dit een prima alternatief naast de Captur en Juke. De jongere doelgroep waar Opel ook op wil mikken zal (neem ik aan) toch eerder voor een Mazda CX3 of een nette station gaan.

    Login om te reageren
  20. Dutchdriftking zegt

    18 januari 2017 om 08:37

    Een auto voor hippe bejaarden dus.

    Login om te reageren
  21. mashell zegt

    18 januari 2017 om 09:19

    Peugeot maakt de heel geslaagde 3008 en dan komt Opel op dezelfde basis hiermee?

    Login om te reageren
  22. poursuivant zegt

    18 januari 2017 om 09:23

    Schuin van achteren gezien associeer ik dit met de Ford Ecosport. Hoog, smal met kleine wielen. Brrrr.

    Login om te reageren
  23. leonard zegt

    18 januari 2017 om 09:34

    Alleen snap ik die lelijke antenne dan weer niet. Voor de rest geen verkeerde auto.

    Login om te reageren
  24. kliko zegt

    18 januari 2017 om 10:58

    Wat een raar, lelijk, opgefrommeld autootje. Next.

    Login om te reageren
  25. mrrallycross zegt

    18 januari 2017 om 12:02

    Nee dank u.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North