• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De MINI JCW Countryman: Straight outta Limland

Auteur: jaapiyo, gepost 18 januari 2017 om 07:50 – 27 Reacties

Afbeelding De MINI JCW Countryman: Straight outta LimlandAfbeelding De MINI JCW Countryman: Straight outta LimlandAfbeelding De MINI JCW Countryman: Straight outta LimlandAfbeelding De MINI JCW Countryman: Straight outta LimlandAfbeelding De MINI JCW Countryman: Straight outta LimlandAfbeelding De MINI JCW Countryman: Straight outta LimlandAfbeelding De MINI JCW Countryman: Straight outta LimlandAfbeelding De MINI JCW Countryman: Straight outta Limland

MINI
Veel sneller dan de gemiddelde JCB, deze JCW.

In Le Dakar werd de rally-variant van de MINI Countryman weliswaar weggeblazen door de Peugeot 3008 DKR, maar MINI slaat keihard terug op de geplaveide wegen van de urban jungle. Met deze MINI Countryman JCW, door het merk zelf overigens officieel MINI John Cooper Works Countryman genoemd, wordt Peug 3008-jes inhalen kinderspel.

Onder de kap van de kleine SUV huist in deze sportieve vorm namelijk hetzelfde 2.0-liter grote blok dat ook in de snelste hatchback te vinden is, goed voor 231 pk en 350 Nm. De Countryman is uiteraard wat zwaarder dan de hatch, maar dankzij standaard ‘ALL4’ vierwielaandrijving verlies je ten opzichte van de kleinere MINI slechts 0,4 seconden op het sprintje van nul-naar-honderd: de snelste Countryman raffelt dit af in 6,5 seconden. De topsnelheid bedraagt 234 kilometer per uur.

Qua uiterlijk kan je de John Cooper Works onderscheiden van zijn minder potente broeders door de John Cooper Works Aerodynamics Kit en 18″ wielen. Als je goed kijkt kan je achter die wielen bovendien een stel remmen van Brembo ontwaren. In het interieur zijn er uiteraard sportstoelen en dergelijke. Geen wonder dus dat de five-oh geïnteresseerd is om in de Countryman rond te scheuren te surveilleren.

Net als de gewonen landsmannen wordt de John Cooper Works versie geboren in het Limburgse Born. Misschien verzacht dat de pijn een beetje die je voelt als je de prijs hoort. Zowel voor de versie met automaat als met handbak moet je namelijk minimaal 50.900 Euro neertellen. Maar goed, zie dat gewoon als een investering in de prijzenswaardige VOC-mentaliteit van de VDL Groep.

Ook interessant!

  • En daar is de vernieuwde MINI John Cooper Works
  • MINI John Cooper Works Cabrio 2022 JCW rijtest
    MINI John Cooper Works Cabrio 2022 - rijtest en video
  • MINI Anniversary Edition is gewoon zoals 'ie hoort
  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

countryman, jcw, john-cooper, MINI, nedcar, SUV

Vorig bericht: « Opel Crossland X – affengeile crossover
Volgend bericht: Dit is de Alfa Romeo Stelvio First Edition [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. 550maranello zegt

    18 januari 2017 om 08:12

    Lijkt een beetje op een worstelaar van wrestle mania: opgeblazen met plakplaatjes.

    Login om te reageren
  2. 87sandyd zegt

    18 januari 2017 om 08:25

    50k voor een Mini. Men had vroeger vast niet verwacht dat er uiteindelijk een Mini net zo duur zou zijn flink model van Mercedes….

    Login om te reageren
  3. jiltjes zegt

    18 januari 2017 om 08:36

    Best maxi deze mini #slechtewoordgrap

    Login om te reageren
    • jaguarjunk zegt

      18 januari 2017 om 11:56

      @jiltjes: #bestoudook

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    18 januari 2017 om 08:36

    Zinloos en idioot, maar dat maakt hem niet minder leuk!

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      18 januari 2017 om 10:17

      @dutchdriftking: nah! Ik hoef hem niet. Totaal overbodig apparaat.

      Login om te reageren
  5. minicoopers zegt

    18 januari 2017 om 08:41

    ik vind die F reeks ook niet zo mooi en denk ook dat dit mijn laatste mini wordt.
    Dit is nu mijn derde mini.

    Login om te reageren
    • atrak zegt

      18 januari 2017 om 09:00

      @minicoopers: De F56 SD is anders een prima wagen hoor.

      Login om te reageren
      • minicoupejcw zegt

        18 januari 2017 om 09:12

        @atrak: Ik zeg ook niet dat die auto niet goed is toch?
        Ik heb zelf ook in de F56 jcw gereden en het gaat als een trein maar ik vind het model minder aantrekkelijk net zoals alle F series en dat is een kwestie van smaak toch?

        Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    18 januari 2017 om 08:41

    Ik snap niet waarom mensen zoveel geld uitgeven aan een Countryman. Ik heb meerdere kilometers met zo’n ding gemaakt en ik vond het vreselijk. Voor dat geld kan je zoveel leukere en vooral betere auto’s rijden..

    Login om te reageren
    • minicoopers zegt

      18 januari 2017 om 08:43

      @viezefreddyw:
      Vooral het vermogen valt zo enorm tegen omdat die toch vrij zwaar is.
      Het kart gevoel wat je bij de normale mini’s hebt ontbreekt ook helemaal.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        18 januari 2017 om 08:56

        @minicoopers: Het is dan ook een vrije grote crossover/mpv/suv. Had je daar dan een kartgevoel bij verwacht?

        Login om te reageren
        • minicoupejcw zegt

          18 januari 2017 om 09:14

          @berlinetta: Ik had wel meer het minicooper stuur gedrag en wegligging verwacht ja.

          Login om te reageren
      • pinut187 zegt

        18 januari 2017 om 10:07

        @minicoopers: je kan er wel wat harder mee over de drempels heb ik zelf ondernomen. Voor de rest vond ik het ook maar niks..

        Login om te reageren
  7. davelepeef zegt

    18 januari 2017 om 08:50

    Het cleane van de oudere generaties gaat er wel af. Veel randjes en vormpjes voor zo’n compacte auto. Motorisch erg leuk, gaaf natuurlijk voor zo’n klasse maar ik heb er toch altijd een bepaald gevoel bij; als een dure rolex terwijl je geen analoge klok kan kijken, duur maken en kopen omdat het maar kan. Als je nou een “gezinsauto” met prestaties wil is er toch wel wat anders voor 50k??

    Login om te reageren
  8. motorrijdergsa zegt

    18 januari 2017 om 10:05

    Waarom achterin dan ook niet iets meer kuipstoeltjes?

    Login om te reageren
  9. pinut187 zegt

    18 januari 2017 om 10:09

    Ziet er wel stoer uit in het zwart met rood maar zou hem zelf nooit kopen.. Te zwaar en een beetje lomp.:

    Login om te reageren
  10. allesmetturbo zegt

    18 januari 2017 om 10:11

    Vind de Mini JCW R56 nog steeds de mooiste, dit soort modellen liggen te ver weg van de originele mini’s. Een mini hoort niet lomp te zijn..

    Login om te reageren
    • gerjan zegt

      18 januari 2017 om 10:28

      @allesmetturbo: sinds de nieuwe mini is het geen mini meer en zijn ze allemaal lomp en lelijk. Die oudjes zijn leuk nieuwe vind ik geen donder aan. Net als de fiat 500 rommel. Oude auto’s moeten ze met rust laten en geen moderne variant op maken.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 januari 2017 om 11:05

      @allesmetturbo: Een mini is een kleine goedkope slimme Britse wagen van belabberde kwaliteit. Een MINI is een compacte dure premium Duitse wagen van goede kwaliteit. Behalve bepaalde stijlkenmerken hebben die twee merken niets met elkaar van doen.

      Login om te reageren
    • louisvdd76 zegt

      18 januari 2017 om 17:49

      @allesmetturbo: Daarom heb ik mezelf einde vorig jaar een MINI GP2 cadeau gedaan….

      Login om te reageren
  11. mrrallycross zegt

    18 januari 2017 om 12:03

    Beter dan die Opel uit het artikel hiervoor

    Login om te reageren
  12. suheyl zegt

    18 januari 2017 om 13:39

    Die witte is toch het uitgaande model?? Ook mooier trouwens

    Login om te reageren
  13. kara zegt

    18 januari 2017 om 14:53

    zou wel leuk zijn als Peugeot sport even terug antwoord met de 270pk 1.6 Thp ff te kietelen tot 305pk. En ja dat kan geloof me.

    Login om te reageren
    • kara zegt

      18 januari 2017 om 14:54

      in dat te leveren in de 3008.

      Login om te reageren
  14. spylegion zegt

    18 januari 2017 om 15:05

    Blokje loopt ook prima met 330pk; dus geinig (en in Ned. bespottelijk duur) Suvje lijkt me.

    Login om te reageren
  15. cpp1 zegt

    18 januari 2017 om 21:17

    @jaapiyo: Limboland

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North