• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Insignia facelift ziet er goed uit [incl. prijzen]

Auteur: sir_smokalot, gepost 12 juni 2013 om 10:05 – 52 Reacties

Afbeelding Opel Insignia facelift ziet er goed uit [incl. prijzen]Afbeelding Opel Insignia facelift ziet er goed uit [incl. prijzen]Afbeelding Opel Insignia facelift ziet er goed uit [incl. prijzen]Afbeelding Opel Insignia facelift ziet er goed uit [incl. prijzen]Afbeelding Opel Insignia facelift ziet er goed uit [incl. prijzen]Afbeelding Opel Insignia facelift ziet er goed uit [incl. prijzen]Afbeelding Opel Insignia facelift ziet er goed uit [incl. prijzen]Afbeelding Opel Insignia facelift ziet er goed uit [incl. prijzen]

Opel Insignia Sports Tourer facelift
In september presenteert Opel op de IAA in Frankfurt een strakgetrokken Insignia, waarvan we nu al een voorproefje krijgen. Maar de facelift behelst meer dan alleen een nieuw snoetje.

Opel belooft ons onder andere een nieuwe generatie infotainment met touchpad, maar datgene waar de leasemarkt en cijfertjesfetisjisten naar hunkeren zijn specs natuurlijk. Welnu, de 20%-bijtellingsbrigade kan opgelucht ademhalen, zowel de 140 pk sterke 1.4 benzinemotor als twee stookolie-nippende 2.0 CDTI’s vallen in deze categorie.

Laatstgenoemde blokken, met 120 of 140 pk en respectievelijk 320 en 370 Nm aan maximumkoppel, verbruiken vanaf 3,7 l/100 km, waarbij minimaal 99 g/km aan CO2/km uit de uitlaat ontsnapt.

Als het een onsje meer mag zijn, dan komt de Insignia er met de nieuwe 1.6 SIDI-motor, die 170 pk en 260 Nm (280 Nm met overboost) levert, en waarvan we later ook nog een 200 pk en 300 Nm sterke variant verwachten. De benzinetopper is de 2.0 SIDI, die 250 pk en 400 Nm in de schaal legt. Powerdieselaars kunnen hun hart ophalen aan de 195 pk/ 400 Nm sterke 2.0 BiTurbo CDTI.

De facelift komt er gelijktijdig als sedan, hatchback en Sports Tourer. Prijzen voor de nieuwe Insignia beginnen bij 27.995 euro voor de 1.4 Turbo. De duurste Insignia in de lijst is de Sports Tourer 2.0 Bi-Turbo CDTI 6-traps automaat (Active Select) Cosmo 4×4, met een vanafprijs van 51.595 euro. Bekijk de volledige prijslijst HIER (PDF).

Ook interessant!

  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Opel maakt de prijs van de vernieuwde Grandland bekend
    Ingrijpende facelift doet Opel Grandland veel goeds
  • Nieuwe Insignia
    Nieuwe Insignia maakt comeback als... crossover!
  • Prijzen Opel Astra
    Prijzen Opel Astra bekend (nog scherp ook!)

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, Diesel, facelift, iaa-2013, insignia, Opel, sedan, station

Vorig bericht: « Bentley Continental GT3 racer krijgt vorm
Volgend bericht: Enorme omzetdaling autobranche in eerste kwartaal 2013 »

Lees Interacties

Reacties

  1. MLTB zegt

    12 juni 2013 om 10:07

    Lijkt wel een SUV!

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      12 juni 2013 om 11:15

      @MLTB: dat is omdat jij gewend bent geraakt aan al die belachelijke nep crossoversuvcoupesedanhatchbacks. Ohja, en ze zijn sportief. Vergeet dat niet..
      on topic, ziet er gewoon heel goed uit, is er aan gewichtsbesparing gedaan? Dat was toch altijd het grootste minpunt van een insignia.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 juni 2013 om 11:46

      @MLTB: Opel schiet inderdaad een beetje door in het formaat wielen.

      Login om te reageren
  2. Simpson zegt

    12 juni 2013 om 10:12

    Niet verkeerd, zitten er bij de station weer extra achterlichten in de kofferbak? (voor als je met open kofferbak rijdt)

    Prachtige design-misser & oplossing vind ik dat.

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      12 juni 2013 om 10:17

      @Simpson: ongetwijfeld aangezien de lichten voor de wet zichtbaar moeten zijn ook als de klep open is.

      Ik vind het absoluut geen misser. Ik vind het een goede oplossing om wat meer vrijheid in het design te creëren. Ook lijkt het me een handige voorraad lampjes :-)

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        12 juni 2013 om 11:07

        @sketcher:
        Ja, voeg maar gewicht toe daar wordt een wagen beter van…

        Login om te reageren
        • Design_Driven zegt

          12 juni 2013 om 11:15

          @StijnB: Ja dat weegt ook zoveel die lampjes. Auto design zit vol compromissen. Die grote klep is bv ook heel schade gevoelig. Dat wordt op de de koop toe genomen voor de styling en lagere til drempel.

          Login om te reageren
      • Simpson zegt

        12 juni 2013 om 14:04

        @sketcher: dat bedoel ik: ik stel me zo voor dat de designer en een jurist hier ruzie over hadden en dat dit er uit is gekomen.

        “I vant ze leights zere” – “zet is nut pussible, zer is ee law…”

        Login om te reageren
  3. Design_Driven zegt

    12 juni 2013 om 10:14

    “Opel Insignia facelift ziet er goed uit”

    Dat bepalen we zelf wel!

    Al ben ik het er wel mee eens. Mooie auto! Geen idee hoe hij rijdt maar aangezien ik binnenkort een auto van de zaak moet zal ik zeker eens bij de Vauxhall dealer binnenlopen.

    De gril vind ik persoonlijk niet zo mooi maar daar zal wel een Irmscher alternatief voor zijn.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      12 juni 2013 om 12:15

      @sketcher: nou is die irmscher grill meer een downdate dan een update. Die eeuwige blokjesgrill staat voor geen meter.
      Misschien gewoon een grill met lamellen en zonder logo.

      Login om te reageren
  4. ThomasBol zegt

    12 juni 2013 om 10:15

    Heel fraai! Alleen navi scherm lijkt wel Japans/Koreaans.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      12 juni 2013 om 12:39

      @ThomasBol: Tuurlijk, alle navi-schermen komen immers van LG of Samsung…

      Login om te reageren
      • ThomasBol zegt

        12 juni 2013 om 12:41

        @Esprit_de_Flandre: maar dan hoeft het niet zo te ogen :-) kijk maar naar andere Duitse merken en vergelijk met Aziatische.

        Login om te reageren
  5. ivofga zegt

    12 juni 2013 om 10:18

    @thomasbol: dat doen alle schermen, daar worden ze gemaakt!

    Login om te reageren
  6. desjonnies zegt

    12 juni 2013 om 10:36

    In de echte wereld is dit tegenwoordig een grote bak geworden met al dat kleine grut.

    Succes zal sterk afhangen van het Nederlandse-Fiscale-Klungel-Bijtellings systeem, waardoor er hele pakhuizen vol werklozen ‘een baan’ hebben.

    Hoera !!!!!

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      12 juni 2013 om 11:08

      @desjonnies:
      4,90m is gewoon groot, zeker voor de binnenruimte die je ervoor krijgt. Deze klasse van wagen is op 10 jaar tijd bijna 50cm gegroeid :s

      Login om te reageren
  7. RazorHead zegt

    12 juni 2013 om 10:50

    Mooie, oogt inneens een pak moderner!

    Login om te reageren
  8. Bastiaan zegt

    12 juni 2013 om 10:50

    Achterkant doet me aan de XF denken

    Login om te reageren
  9. jack_abarth zegt

    12 juni 2013 om 10:54

    Je zou zeggen op de laatste foto dat de kont minimaal een meter achter de as hangt.
    Wielen vind ik overigens ook veeeel te groot.

    Login om te reageren
  10. woot zegt

    12 juni 2013 om 10:54

    Mooie auto, zo zou ik ook best Opel willen rijden.

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    12 juni 2013 om 11:13

    wel knap dat ze uit een 2L benzineblok net zoveel Nm trekken als uit het 2L dieselblok ..

    is dit een Fiat diesel ??

    Login om te reageren
    • TheVeenmeister zegt

      12 juni 2013 om 12:56

      @lincoln: Dacht inderdaad dat dit blok bij VM Motori vandaan komt. Ligt ook in de Lancia Delta.

      Login om te reageren
    • c-greg zegt

      12 juni 2013 om 14:38

      @lincoln: is idd in de basis een fiat diesel(geen vm motori ) waarna opel hier en daar er nog wat aan sleutelt.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        12 juni 2013 om 14:42

        @c-greg:

        dank u ..

        Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        12 juni 2013 om 15:02

        @c-greg: klopt voor de 2 liter diesels, de nieuwe 1.6 is een nieuw ontwerp van Opel/GM zelf ism Fiat, Fiat zelf schijnt dit blok niet te gaan gebruiken, Opel bouwt deze 1.6 diesels in Hongarije.

        Login om te reageren
  12. Lucb zegt

    12 juni 2013 om 11:17

    Ziet er nog beter uit dan voorheen. Alleen jammer dat de omhuizing van de tellers (dashboard) is veranderd.

    Login om te reageren
  13. paulaner zegt

    12 juni 2013 om 11:17

    Geen schande om hierin te rijden. En die Biturbo diesel lijkt me een heerlijk blok.

    Login om te reageren
  14. Rob zegt

    12 juni 2013 om 11:48

    Nette cijfers van die 2.0 benzine. Is dat van oorsprong een SAAB blok ofzo?
    Voor de rest ook een nette wagen om te zien, interieur is verbeterd. Op die volledig digitale wijzerplaten na dan..
    Ik was en ben fan van de SuperB, maar de Insignia is eigenlijk een veel mooiere wagen.

    Login om te reageren
  15. MAB zegt

    12 juni 2013 om 11:56

    Sinds wanneer zeggen mensen dat velgen te groot zijn voor een standaard velg? En bij opel begint ook alles op elkaar te lijken, ik dacht dat ik naar de facelift van de astra keek.

    Login om te reageren
  16. 406_v6 zegt

    12 juni 2013 om 12:08

    duurste Insignia is een 2.0 cdti sports tourer 4×4 ?? Wat is er gebeurd met de OPC? En met de 2.8 V6 turbo??

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      12 juni 2013 om 12:17

      @406_v6:
      De 2.8 V6 verdwijnt denk ik. Aangezien de 2.0 SIDI meer vermogen heeft.
      De OPC komt nog wel een keer denk ik.

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        12 juni 2013 om 12:20

        @Rob: lees net op auto-motor-und-sport.de dat de OPC waarschijnlijk een vermogenstijging naar 406 PK krijgt alsmede een grotere set remmen (alhoewel de “oude” OPC remmen van Brembo ook niet slecht waren).

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          12 juni 2013 om 12:31

          @406_v6:
          406 pk?? Dat is 80 paardjes meer, een beste vermogensstijging. Dan brengt Opel de Insignia naar regionen waar M3jtes en Audi RSjes de dienst uitmaken…

          Login om te reageren
          • 406_v6 zegt

            12 juni 2013 om 12:36

            @Rob: dat zou voor Opel een mooie imagobuilder kunnen zijn… een automerk voor “Otto Normalverbraucher” die meedoen met het “preemiejum” spul.

            Login om te reageren
  17. slaapmutsje zegt

    12 juni 2013 om 12:26

    Zo met die grote velgen vind ik het een beetje een lompe bak.. Maar facelift is erg geslaagd in mijn ogen en die kleur groen is schitterend. Hoop voor Opel dat ze er nog een flink aantal kunnen slijten.

    Login om te reageren
  18. mout zegt

    12 juni 2013 om 12:33

    Je ziet ze eigenlijk zo weinig, dat ik de versie van voor de facelift nog amper op mijn netvlies heb.
    Jammer. Ik houd wel van de Opel D-segmenters. Maar waar de Vectra soms boven de 4% marktaandeel kwam, de de Insignia nooit hoger dan 1,33% gekomen. Nu zelfs 0,33%.
    Totaal dik 214.000 Vectra’s, pas 17.000 Insignia’s…
    Niet-premium D-segmenters zijn sowieso rap aan het uitsterven. Zet de laatste jaren C5 eens naast Xantia of BX…

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      12 juni 2013 om 12:37

      @mout: klopt en da’s best jammer.

      Login om te reageren
    • Carreza zegt

      12 juni 2013 om 13:35

      @mout: In België zie je de Insignia anders best veel. Zeker in de eerste twee jaren was het hier een verkoopskanon. Jammer genoeg kwam de crisis op dat moment ook sterk opzetten…

      Login om te reageren
      • mout zegt

        12 juni 2013 om 14:18

        @Carreza: De Vectra II (1996) verkocht in 1 jaar 18000.
        De Insignia 5100.
        Maar ja, zo gaat het de meeste D-segmenters. Italiaanse en Engelse zijn er al weg, Japanse en Zuid-Europese staan op het punt te verdwijnen. Ook in Duitsland verkopen alleen de dure 3 nog goed in D-segment.

        Login om te reageren
    • Svda zegt

      12 juni 2013 om 14:30

      @mout: de enigste concurrent voor de Insignia is de Hyundai i40 en Mazda 6. Mensen zullen eerder voor de laatste 2 kiezen

      Login om te reageren
  19. meneersander zegt

    12 juni 2013 om 13:25

    Prachtige auto! Dt hebben ze mooi gedaan bij Opel!

    Login om te reageren
  20. Svda zegt

    12 juni 2013 om 13:28

    Te duur voor wat je krijgt en genoeg problemen mee met de automaat, koppeling, turbo en roetfilter ( heb zelf lange tijd bij een Opel garage gewerkt ).
    Mooiere en beter alternatief is de Mazda 6 of Passat.

    Login om te reageren
    • paulaner zegt

      12 juni 2013 om 13:33

      @dahlback: De nieuwe 6 is echt een fraaie wagen, vandaag een mooi aangeklede station gezien. Imo fraaier dan een A4 of Passat.

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      12 juni 2013 om 14:44

      @dahlback: en bij VW hebben ze géén problemen met de passat? Keep on dreaming, elke monteur van een specifiek merk kan je een waslijst met problemen opnoemen. Dat ze dan géén of minder zicht hebben op de problemen van de concurrentie… allicht. Of het nu VAG, Opel, Mercedes, BMW, Dacia, PSA, Ford of een willekeurige Aziaat is… allemaal hebben ze hun gebreken, de een is er meer open over als de ander en het ene probleem is het andere niet, maar géén enkele auto is van de 1e tot de laatste in de productie fout- of probleemloos.

      Login om te reageren
  21. Svda zegt

    12 juni 2013 om 14:28

    6 mooier als een A4, daar ben ik het niet mee eens maar is ook persoonlijk. Maar daar zal ik niet verder op in gaan anders gaan het kleine laatste gros Opel boys miepen.

    Login om te reageren
  22. generalmotors zegt

    12 juni 2013 om 16:11

    Wist ik al lang

    Login om te reageren
  23. agera zegt

    12 juni 2013 om 18:11

    De Insignia was mooi en blijft mooi!

    Login om te reageren
  24. norge zegt

    12 juni 2013 om 19:35

    Insignia……oh ja, dat was toch een Opel?

    Login om te reageren
  25. ricardo94 zegt

    12 juni 2013 om 20:28

    Nice, was altijd al een mooie auto, maar nu helemaal !!

    Login om te reageren
  26. persian1 zegt

    12 juni 2013 om 20:39

    Héhé eindelijk een nieuwe interieur!

    Login om te reageren
  27. White_Lightning zegt

    12 juni 2013 om 22:03

    Zou de middenconsole nog piepend en krakend meebewegen als je er eens met je knie tegenaan duwt?

    Login om te reageren
  28. gerrelekker zegt

    18 juni 2013 om 18:53

    Een nu nog een koffer waar iets in kan…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North