• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel maakt elektrisch rijden bereikbaar voor iedereen. Hier lees je hoe!

Auteur: advertorial, gepost 2 april 2019 om 16:00 – 51 Reacties

Opel Ampera-e


Dankzij onze vrienden uit Rüsselsheim.

Het is een fenomeen waar je anno 2019 niet meer onderuit komt: elektrisch rijden. Langzaam maar zeker neemt deze nieuwe vorm van aandrijving telkens grotere vormen aan in het autolandschap. Dat elektrisch rijden goed is voor het milieu is evident, er is immers geen directe uitstoot en het rendement van een elektromotor is vele malen hoger.

Voorheen waren de meeste elektrische auto’s te vinden in de hogere prijsklasse. Gelukkig zijn er nu opties die veel betaalbaarder zijn. Kijk bijvoorbeeld naar Opel. Het merk uit Rüsselsheim is al jaren voorloper op het gebied van betaalbare geëlektrificeerde auto’s. Zo lanceerde het Duitse automerk al in 2011 de Opel Ampera, een plug-in hybride met een grote elektrische actieradius. Het Europese journaille was er dermate van onder de indruk, dat de Ampera beloond werd met de Auto van het Jaar 2011 Trofee.

Opel Ampera '11

De Opel Ampera is inmiddels opgevolgd door de volledig elektrische Ampera-e. De Ampera-e maakt elektrisch rijden bereikbaarder dan voorheen. Niet alleen door zijn scherpe prijsstelling, maar ook door de range van 380 kilometer op basis van WLTP. Het laden gaat tegenwoordig sneller dan ooit, nog meer reden om nu voor een elektrische auto te kiezen.

Opel Ampera-e

Daar komen binnenkort nog een paar redenen bij. Het Duitse merk start dit jaar met de verkoop van twee compleet nieuwe elektrische modellen: de volledig elektrische, gloednieuwe Corsa en de plugin hybride versie van de Grandland X. Een designvisie van een elektrische Opel is de GT X Experimental (afbeelding onder). Om op de hoogte te blijven van deze nieuwe modellen kun je je opgeven voor de Opel E-NEWS nieuwsbrief

Opel GT X Expiremental Concept '18

Niet alleen Opel maakt elektrisch rijden interessant, de overheid doet dat ook. Omdat elektrische rijden veel beter is voor het milieu zijn elektrische auto’s vrijgesteld van BPM en motorrijtuigenbelasting (MRB).

Mocht je de Opel Ampera-e of bijvoorbeeld de elektrische Corsa zakelijk rijden, dan kan dat tegen een bijtelling van slechts 4%. Als ondernemer kun je daarnaast ook nog eens profijt ondervinden van de MIA, de milieu investeringsaftrek. Dan kun je een groot percentage (36%) van de winst aftrekken. Hoewel een elektrische auto duurder is in aanschaf, zijn de kosten om een elektrische auto te rijden veel lager. Niet in de laatste plaats door lagere onderhoudskosten. Om energie op te vangen remt een Ampera-e met name af op de motor, waardoor de remmen ontzien worden. Ook kent een elektrische motor maar één draaiend onderdeel, in tegenstelling tot de verbrandingsmotor.

Opel geeft je de mogelijkheid om kennis te maken met elektrisch rijden. Schrijf u in voor de Opel E-NEWS nieuwsbrief en doe mee aan de actie

opel-ampera-e-2019-zilver

Naast het milieu en de portemonnee is elektrisch rijden vooral heel erg leuk. Het is zeer comfortabel, er zijn immers geen bijgeluiden zoals bij een verbrandingsmotor, en de auto’s kennen en zeer fijn weggedrag. De elektrische motor en diens accu’s zijn namelijk zo laag mogelijk geplaatst, hierdoor heeft de Ampera-e (en andere elektrische Opels) een zeer laag zwaartepunt. Ook de afgifte van vermogen en met name koppel is indrukwekkend. Het maximum koppel is namelijk beschikbaar vanaf 0 toeren per minuut. Kortom, er zijn genoeg redenen om de nieuwe elektrische auto’s van Opel in de gaten te houden! Meer weten? Check dan deze actie van Opel, waar je je tevens kan opgeven voor de Opel E-NEWS. Zodat je als eerste meer informatie krijgt over de nieuwste elektrische modellen.

Ook interessant!

  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'
  • Elektrisch rijden is nu officieel goedkoper
  • elektrisch rijden duurder
    Elektrisch rijden duurder vanwege hoge stroomprijzen

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Advertorial, ampera, ampera-e, Elektrisch, Opel

Vorig bericht: « Matcht het interieur van deze Mercedes het koetswerk?
Volgend bericht: Exclusieve Performante in Leusden kost je de hoofdprijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    2 april 2019 om 16:07

    Bij 0 toeren per minuut gebeurt er nog niet zoveel.

    Voor de rest wel een interessante auto voor de meeste mensen om eens elektrisch te rijden.

    Login om te reageren
    • dirkv zegt

      2 april 2019 om 17:00

      @cossiekiller: Een electro motor levert zeker wel kracht bij nul toeren.

      Login om te reageren
      • jeroen83 zegt

        2 april 2019 om 19:36

        @dirkv: Bij 0 toeren staat hij stil en de auto dus ook, dus bovenstaande reactie klopt wel (maar voegt niks toe). Wat jij bedoeld is dat een elektromotor doorgaans bij 0 toeren het maximum koppel kan leveren, maar zolang er geen rotatie is, is de hoeksnelheid en daarmee het mechanische vermogen 0. Door het koppel te verhogen middels stroom zal er een rotatie gaan ontstaan, is er effectie mechanisch vermogen en zal het voertuig zich gaan verplaatsen.

        Login om te reageren
    • wimof zegt

      2 april 2019 om 19:11

      @cossiekiller: Bewijst dit de ernst waarmee het artikel geschreven is?

      Login om te reageren
    • acizane80 zegt

      3 april 2019 om 01:29

      @cossiekiller: in de artikel staat vanaf 0, aangezien je vanaf stilstand vertrekt met 0km/u en op dat moment het volle vermigen beschikbaar hebt is de stelling correct.

      Login om te reageren
      • acizane80 zegt

        3 april 2019 om 01:29

        @acizane80: @autoblog edit knop please….

        Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    2 april 2019 om 16:15

    Elektrisch rijden is niet beter voor het milieu. Het is hooguit minder slecht.

    Login om te reageren
    • slowland zegt

      2 april 2019 om 16:31

      @dutchdriftking: Ligt eraan. In bijvoorbeeld Scandinavie en Canada is het zeker wel beter. Daar wordt de meeste electriciteit met waterkracht opgewekt.
      Zou in NL ook kunnen; getijdencentrales tussen de waddeneilanden, maar ja dan hebben we weer de zeehondenknuffelaars op de kast (terwijl die zeehondjes er helemaal geen last van zullen hebben….

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        2 april 2019 om 17:11

        @slowland, @maotje: : Ik stel dat met ´minder slecht´ voor het milieu is dan op benzine rijden. Zowel elektrisch als fossiele brandstof is niet goed voor het milieu. Het zorgt voor uitstoot, uitputting van grondstoffen, vervuiling van het straatbeeld, fijnstoffen, en wat al niet meer. Dus hooguit minder slecht, niet goed of beter voor het milieu.

        Login om te reageren
        • maotje zegt

          2 april 2019 om 18:07

          @dutchdriftking: aan jou dan dezelfde vraag. Leg uit wat jij denkt dat het woord milieu inhoud

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            3 april 2019 om 08:01

            @maotje: Het is het meest kansloze begrip van dit decennium. Immers, hebben we het dan over luchtkwaliteit en schoon water, of juist over het welzijn van mens en dier? Als een koe bijvoorbeeld biologisch gemest wordt is dit beter voor de koe, en voor de mens. Maar het is juist veel vervuilender voor lucht en water.

            Login om te reageren
            • maotje zegt

              3 april 2019 om 11:36

              @dutchdriftking: dit is exact wat ik al dacht. Je hebt werkelijk geen enkel idee wat het woord inhoud.

              Login om te reageren
              • Dutchdriftking zegt

                3 april 2019 om 19:25

                @maotje: het is een te breed begrip waar te pas en veel vaker te onpas mee gegooid wordt.

      • wahltiroler zegt

        9 april 2019 om 10:21

        @slowland: Helemaal gelijk probleem.is dat er nu een partij is die tegen dit soort opöosdingen is omdat hun grote roerganger niet gelooft dat er een klimaatprobleem is…

        Login om te reageren
    • maotje zegt

      2 april 2019 om 16:47

      @dutchdriftking: tuurlijk is het een stuk beter. Ik zou niet weten waarom niet.

      Login om te reageren
      • aikon1694 zegt

        2 april 2019 om 16:51

        @maotje: Ik als ondernemer heb mijn benzine slurper ingeruild voor een electro. Ik bespaar hier mee:
        – bijtelling
        – wegenbelasting
        – benzine + onderhoud
        – extra afschrijving zonnepanelen
        – extra afschrijving a 36% (daardoor is mijn inkomen op papier lager dus hogere toeslagen!!!)
        Al dat geld wat ik nu bespaar geef ik uit aan extra vliegvakanties!
        Kortom ik heb mijn footprint verplaatst.

        Login om te reageren
        • maotje zegt

          2 april 2019 om 16:54

          @aikon1694: is dat erg dan?

          Login om te reageren
        • justsomebody zegt

          2 april 2019 om 17:04

          @aikon1694: mooi man je bespaart dus veel geld en het klimaat interesseert geen ene f..ck

          Login om te reageren
          • maotje zegt

            2 april 2019 om 17:09

            @justsomebody: maar het draait natuurlijk niet enkel om het klimaat. Het gaat ook over milieu. En daarin zet je wel grote stappen.

            Login om te reageren
          • aikon1694 zegt

            2 april 2019 om 17:18

            @justsomebody: nee je snapt mijn punt niet. Zolang je blijft consumeren gaat het milieu niet verbeteren. Geld pinnen en dat in de brand steken is het enige wat echt goed voor het milieu is.

            Login om te reageren
            • maotje zegt

              2 april 2019 om 17:21

              @aikon1694: leg eens uit wat volgens jou het woord milieu inhoud.

              Login om te reageren
              • dawwg zegt

                10 april 2019 om 14:10

                @maotje: “@aikon1694: leg eens uit wat volgens jou het woord milieu inhoud.”

                Dat zet je onder elke comment, om vervolgens te claimen dat de opponent het woord niet snapt; jij geeft echter zelf geen enkele definitie, verklaring of onderbouwing; typische trollerij van een EV fanboi zonder inhoud, bah !

        • jag1960 zegt

          2 april 2019 om 19:14

          @aikon1694: …en daarom gaan we dat vliegen ook keihard belasten. Want met het electrische autootje door Europa is gewoon prima, we wonen op een prachtig continent.

          Login om te reageren
        • hotze zegt

          2 april 2019 om 22:05

          @aikon1694: je bent een echte milieuprofiteur. En in plaats van geld verbranden kun je beter niet aan kids beginnen als je milieu wilt sparen.

          Login om te reageren
          • aikon1694 zegt

            3 april 2019 om 08:50

            @hotze: Als ik geen kinderen zou hebben. Hou ik nog meer geld over… Enige goede voor milieu. Geld uit de economie trekken! Dus begin met verbranden van je geld. (Ook niet op de bank zetten!)

            Login om te reageren
    • flutterby zegt

      2 april 2019 om 16:49

      @dutchdriftking: “beter” en “minder slecht” zijn exact gelijke begrippen…

      Login om te reageren
      • maotje zegt

        2 april 2019 om 16:51

        @flutterby: een stuk beter en minder slecht zijn niet dezelfde begrippen in mijn ogen.

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          2 april 2019 om 18:30

          @maotje: jij wilt zeggen dat minder slecht geen verbetering is?

          Login om te reageren
  3. dreetje zegt

    2 april 2019 om 16:35

    “Bereikbaar voor iedereen” is natuurlijk onzin. Het is vooral voor leaserijders bereikbaar. Die kiezen zo’n auto voor de bijtelling.
    Verder mogen we slechts gissen naar de prijzen van deze auto’s, want die staan niet in het artikel.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      2 april 2019 om 16:56

      @dreetje: Was ook mijn eerste gedachte. Ik lees nergens waarom deze auto’s opeens bereikbaar worden, tenzij je een ondernemer bent of je een lease-auto kan krijgen op je werk.

      Login om te reageren
      • dirkv zegt

        2 april 2019 om 17:05

        @berlinetta: Ik zie niet eens ergens een verkoop prijs staan, dus geen idee hoe berijdbaar het nu is.

        Login om te reageren
        • dirkv zegt

          2 april 2019 om 17:32

          @dirkv: *bereikbaar

          Login om te reageren
    • sanderp zegt

      2 april 2019 om 17:38

      @dreetje: Gissen naar de prijs? Opel.nl of gewoon googlen, moeilijk?

      Login om te reageren
      • dreetje zegt

        2 april 2019 om 21:10

        @sanderp:
        Nee, niet moeilijk. Het is onmogelijk voor de Corsa. Niet te vinden.
        De prijs van de Ampera staat op de site: vanaf €46.699. Lekker bereikbaar voor de gewone consument. LOL!

        Login om te reageren
  4. flutterby zegt

    2 april 2019 om 16:49

    Kunnen ze de Ampera-e inmiddels wél leveren dan?

    Login om te reageren
  5. sirprize zegt

    2 april 2019 om 16:58

    Leuk voor zakelijke rijders. Niet voor Henk en Ingrid.

    Login om te reageren
  6. towi1989 zegt

    2 april 2019 om 17:08

    ‘er zijn immers geen bijgeluiden zoals bij een verbrandingsmotor’

    Laat dit nu 1 van de redenen zijn dat ik autoliefhebber ben…

    Login om te reageren
    • gove zegt

      2 april 2019 om 17:12

      @towi1989: speel kaart tussen de velgen, net als vroeger op je fiets,
      probleem opgelost :P

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 april 2019 om 17:27

      @towi1989: Daarmee val je binnen de subcategorie “motorgeluiden liefhebber” die onder de hoofdcategorie “autoliefhebber” valt.
      Autoliefhebbers heb je in alle soorten en maten, je hebt er die van sleutelen houden, die van showen op McDonalds parkeerplaatsen houden, je hebt er die graag naar de geluiden luisteren, je hebt er die naar uitlaatpijpen staren, je hebt er die voor het design gaan, je hebt er die voor waardestijgingen gaan, je hebt er die voor het volparkeren van de buurt gaan, je hebt die vooral van het autorijden houden (daar hoor ik bij), etc, etc.

      Login om te reageren
    • emping zegt

      9 april 2019 om 10:45

      @towi1989: zo’n electromotor maakt zelfs ook nog bijgeluiden, en die zijn heel irritant,.

      Login om te reageren
  7. ghost zegt

    2 april 2019 om 17:51

    Dikke Opel !

    Login om te reageren
  8. autodrome zegt

    2 april 2019 om 18:41

    De blijsenschicht msg ergens anders inslaan. Opel roept echt associaties op met New Kids Turbo Maaskantje, petjes en een vossenstaart, wordt er niet warm of koud van ..

    Login om te reageren
  9. juniorclk zegt

    2 april 2019 om 19:42

    Hoe is dit bereikbaar voor iedereen?
    Ze geven de auto toch niet gratis weg?
    Ook een lease van bv 100 euro pm is veel voor sommige

    Login om te reageren
  10. koeberg zegt

    2 april 2019 om 19:49

    > Opel maakt elektrisch rijden bereikbaar voor iedereen. Hier lees je hoe!
    Op opel.nl lees ik dat de Ampera-e beschikbaar is vanaf € 46.699
    In dit artikel lees ik niet hoe dat bereikbaar is voor iedereen.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      2 april 2019 om 20:07

      @koeberg: ja, joh. Dom verhaal dit.

      Login om te reageren
  11. niex zegt

    3 april 2019 om 06:46

    De eerste die met een betaalbare E bak komt in het compacte A/B segment gaat binnenlopen. Helaas blijkt die Honda EV ook veel te duur, benieuwd wat n Corsa e moet gaan kosten, al zou ik liever een Karl/Adam E zien voor rond 20/25k. Al ziet het er niet uit, het moet gewoon betaalbaar zijn.

    Login om te reageren
    • reeybehn zegt

      9 april 2019 om 13:09

      E golf@niex:

      Login om te reageren
  12. gregorius zegt

    8 april 2019 om 11:42

    Wow @Autoblog. Een hoop negatieve reacties van mensen die de BS uit deze reclame hebben gehaald… en nog steeds is de comment sectie open? Goed gedaan!

    PS: er is letterlijk 1 situatie waarin ik me voor kan stellen dat ik een Ampera-E zou rijden: als ik m gratis zou krijgen. Anders zou ik me er geen voor kunnen stellen waarin ik voor dit ding zou kiezen.

    Login om te reageren
  13. marcow zegt

    8 april 2019 om 13:38

    De auto waarvan iedereen vergeten is dat ie bestond. En nog leverbaar is. Wellicht.

    Login om te reageren
  14. fastshifter zegt

    8 april 2019 om 20:39

    Kan dat ‘branded content’ nog iets onopvallender worden weergegeven voortaan?!…

    Login om te reageren
  15. FB_1269020922 zegt

    9 april 2019 om 08:51

    Deze informatie is enigszins misleidend: de MIA is géén 36% meer, maar 27%

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North