Opel maakt elektrisch rijden bereikbaar voor iedereen. Hier lees je hoe!

Branded content, 51 Reacties

Dankzij onze vrienden uit Rüsselsheim.

Opel Ampera-e

Het is een fenomeen waar je anno 2019 niet meer onderuit komt: elektrisch rijden. Langzaam maar zeker neemt deze nieuwe vorm van aandrijving telkens grotere vormen aan in het autolandschap. Dat elektrisch rijden goed is voor het milieu is evident, er is immers geen directe uitstoot en het rendement van een elektromotor is vele malen hoger.

Voorheen waren de meeste elektrische auto’s te vinden in de hogere prijsklasse. Gelukkig zijn er nu opties die veel betaalbaarder zijn. Kijk bijvoorbeeld naar Opel. Het merk uit Rüsselsheim is al jaren voorloper op het gebied van betaalbare geëlektrificeerde auto’s. Zo lanceerde het Duitse automerk al in 2011 de Opel Ampera, een plug-in hybride met een grote elektrische actieradius. Het Europese journaille was er dermate van onder de indruk, dat de Ampera beloond werd met de Auto van het Jaar 2011 Trofee.

Opel Ampera '11

De Opel Ampera is inmiddels opgevolgd door de volledig elektrische Ampera-e. De Ampera-e maakt elektrisch rijden bereikbaarder dan voorheen. Niet alleen door zijn scherpe prijsstelling, maar ook door de range van 380 kilometer op basis van WLTP. Het laden gaat tegenwoordig sneller dan ooit, nog meer reden om nu voor een elektrische auto te kiezen.

Opel Ampera-e

Daar komen binnenkort nog een paar redenen bij. Het Duitse merk start dit jaar met de verkoop van twee compleet nieuwe elektrische modellen: de volledig elektrische, gloednieuwe Corsa en de plugin hybride versie van de Grandland X. Een designvisie van een elektrische Opel is de GT X Experimental (afbeelding onder). Om op de hoogte te blijven van deze nieuwe modellen kun je je opgeven voor de Opel E-NEWS nieuwsbrief

Opel GT X Expiremental Concept '18

Niet alleen Opel maakt elektrisch rijden interessant, de overheid doet dat ook. Omdat elektrische rijden veel beter is voor het milieu zijn elektrische auto’s vrijgesteld van BPM en motorrijtuigenbelasting (MRB).

Mocht je de Opel Ampera-e of bijvoorbeeld de elektrische Corsa zakelijk rijden, dan kan dat tegen een bijtelling van slechts 4%. Als ondernemer kun je daarnaast ook nog eens profijt ondervinden van de MIA, de milieu investeringsaftrek. Dan kun je een groot percentage (36%) van de winst aftrekken. Hoewel een elektrische auto duurder is in aanschaf, zijn de kosten om een elektrische auto te rijden veel lager. Niet in de laatste plaats door lagere onderhoudskosten. Om energie op te vangen remt een Ampera-e met name af op de motor, waardoor de remmen ontzien worden. Ook kent een elektrische motor maar één draaiend onderdeel, in tegenstelling tot de verbrandingsmotor.

Opel geeft je de mogelijkheid om kennis te maken met elektrisch rijden. Schrijf u in voor de Opel E-NEWS nieuwsbrief en doe mee aan de actie

opel-ampera-e-2019-zilver

Naast het milieu en de portemonnee is elektrisch rijden vooral heel erg leuk. Het is zeer comfortabel, er zijn immers geen bijgeluiden zoals bij een verbrandingsmotor, en de auto’s kennen en zeer fijn weggedrag. De elektrische motor en diens accu’s zijn namelijk zo laag mogelijk geplaatst, hierdoor heeft de Ampera-e (en andere elektrische Opels) een zeer laag zwaartepunt. Ook de afgifte van vermogen en met name koppel is indrukwekkend. Het maximum koppel is namelijk beschikbaar vanaf 0 toeren per minuut. Kortom, er zijn genoeg redenen om de nieuwe elektrische auto’s van Opel in de gaten te houden! Meer weten? Check dan deze actie van Opel, waar je je tevens kan opgeven voor de Opel E-NEWS. Zodat je als eerste meer informatie krijgt over de nieuwste elektrische modellen.



51 reacties

Begin de week met Mercedes-AMG, bekijk het HIER!
Bij 0 toeren per minuut gebeurt er nog niet zoveel.

Voor de rest wel een interessante auto voor de meeste mensen om eens elektrisch te rijden.
@cossiekiller: Een electro motor levert zeker wel kracht bij nul toeren.
@dirkv: Bij 0 toeren staat hij stil en de auto dus ook, dus bovenstaande reactie klopt wel (maar voegt niks toe). Wat jij bedoeld is dat een elektromotor doorgaans bij 0 toeren het maximum koppel kan leveren, maar zolang er geen rotatie is, is de hoeksnelheid en daarmee het mechanische vermogen 0. Door het koppel te verhogen middels stroom zal er een rotatie gaan ontstaan, is er effectie mechanisch vermogen en zal het voertuig zich gaan verplaatsen.
@cossiekiller: Bewijst dit de ernst waarmee het artikel geschreven is?
@cossiekiller: in de artikel staat vanaf 0, aangezien je vanaf stilstand vertrekt met 0km/u en op dat moment het volle vermigen beschikbaar hebt is de stelling correct.
@acizane80: @autoblog edit knop please….
Elektrisch rijden is niet beter voor het milieu. Het is hooguit minder slecht.
@dutchdriftking: Ligt eraan. In bijvoorbeeld Scandinavie en Canada is het zeker wel beter. Daar wordt de meeste electriciteit met waterkracht opgewekt.
Zou in NL ook kunnen; getijdencentrales tussen de waddeneilanden, maar ja dan hebben we weer de zeehondenknuffelaars op de kast (terwijl die zeehondjes er helemaal geen last van zullen hebben….
@slowland, @maotje: : Ik stel dat met ´minder slecht´ voor het milieu is dan op benzine rijden. Zowel elektrisch als fossiele brandstof is niet goed voor het milieu. Het zorgt voor uitstoot, uitputting van grondstoffen, vervuiling van het straatbeeld, fijnstoffen, en wat al niet meer. Dus hooguit minder slecht, niet goed of beter voor het milieu.
@dutchdriftking: aan jou dan dezelfde vraag. Leg uit wat jij denkt dat het woord milieu inhoud
@maotje: Het is het meest kansloze begrip van dit decennium. Immers, hebben we het dan over luchtkwaliteit en schoon water, of juist over het welzijn van mens en dier? Als een koe bijvoorbeeld biologisch gemest wordt is dit beter voor de koe, en voor de mens. Maar het is juist veel vervuilender voor lucht en water.
@dutchdriftking: dit is exact wat ik al dacht. Je hebt werkelijk geen enkel idee wat het woord inhoud.
@maotje: het is een te breed begrip waar te pas en veel vaker te onpas mee gegooid wordt.
@slowland: Helemaal gelijk probleem.is dat er nu een partij is die tegen dit soort opöosdingen is omdat hun grote roerganger niet gelooft dat er een klimaatprobleem is…
@dutchdriftking: tuurlijk is het een stuk beter. Ik zou niet weten waarom niet.
@maotje: Ik als ondernemer heb mijn benzine slurper ingeruild voor een electro. Ik bespaar hier mee:
– bijtelling
– wegenbelasting
– benzine + onderhoud
– extra afschrijving zonnepanelen
– extra afschrijving a 36% (daardoor is mijn inkomen op papier lager dus hogere toeslagen!!!)
Al dat geld wat ik nu bespaar geef ik uit aan extra vliegvakanties!
Kortom ik heb mijn footprint verplaatst.
@aikon1694: is dat erg dan?
@aikon1694: mooi man je bespaart dus veel geld en het klimaat interesseert geen ene f..ck
@justsomebody: maar het draait natuurlijk niet enkel om het klimaat. Het gaat ook over milieu. En daarin zet je wel grote stappen.
@justsomebody: nee je snapt mijn punt niet. Zolang je blijft consumeren gaat het milieu niet verbeteren. Geld pinnen en dat in de brand steken is het enige wat echt goed voor het milieu is.
@aikon1694: leg eens uit wat volgens jou het woord milieu inhoud.
@maotje: “@aikon1694: leg eens uit wat volgens jou het woord milieu inhoud.”

Dat zet je onder elke comment, om vervolgens te claimen dat de opponent het woord niet snapt; jij geeft echter zelf geen enkele definitie, verklaring of onderbouwing; typische trollerij van een EV fanboi zonder inhoud, bah !
@aikon1694: …en daarom gaan we dat vliegen ook keihard belasten. Want met het electrische autootje door Europa is gewoon prima, we wonen op een prachtig continent.
@aikon1694: je bent een echte milieuprofiteur. En in plaats van geld verbranden kun je beter niet aan kids beginnen als je milieu wilt sparen.
@hotze: Als ik geen kinderen zou hebben. Hou ik nog meer geld over… Enige goede voor milieu. Geld uit de economie trekken! Dus begin met verbranden van je geld. (Ook niet op de bank zetten!)
@dutchdriftking: “beter” en “minder slecht” zijn exact gelijke begrippen…
@flutterby: een stuk beter en minder slecht zijn niet dezelfde begrippen in mijn ogen.
@maotje: jij wilt zeggen dat minder slecht geen verbetering is?
“Bereikbaar voor iedereen” is natuurlijk onzin. Het is vooral voor leaserijders bereikbaar. Die kiezen zo’n auto voor de bijtelling.
Verder mogen we slechts gissen naar de prijzen van deze auto’s, want die staan niet in het artikel.
@dreetje: Was ook mijn eerste gedachte. Ik lees nergens waarom deze auto’s opeens bereikbaar worden, tenzij je een ondernemer bent of je een lease-auto kan krijgen op je werk.
@berlinetta: Ik zie niet eens ergens een verkoop prijs staan, dus geen idee hoe berijdbaar het nu is.
@dirkv: *bereikbaar
@dreetje: Gissen naar de prijs? Opel.nl of gewoon googlen, moeilijk?
@sanderp:
Nee, niet moeilijk. Het is onmogelijk voor de Corsa. Niet te vinden.
De prijs van de Ampera staat op de site: vanaf €46.699. Lekker bereikbaar voor de gewone consument. LOL!
Kunnen ze de Ampera-e inmiddels wél leveren dan?
Leuk voor zakelijke rijders. Niet voor Henk en Ingrid.
‘er zijn immers geen bijgeluiden zoals bij een verbrandingsmotor’

Laat dit nu 1 van de redenen zijn dat ik autoliefhebber ben…
@towi1989: speel kaart tussen de velgen, net als vroeger op je fiets,
probleem opgelost :P
@towi1989: Daarmee val je binnen de subcategorie “motorgeluiden liefhebber” die onder de hoofdcategorie “autoliefhebber” valt.
Autoliefhebbers heb je in alle soorten en maten, je hebt er die van sleutelen houden, die van showen op McDonalds parkeerplaatsen houden, je hebt er die graag naar de geluiden luisteren, je hebt er die naar uitlaatpijpen staren, je hebt er die voor het design gaan, je hebt er die voor waardestijgingen gaan, je hebt er die voor het volparkeren van de buurt gaan, je hebt die vooral van het autorijden houden (daar hoor ik bij), etc, etc.
@towi1989: zo’n electromotor maakt zelfs ook nog bijgeluiden, en die zijn heel irritant,.
Dikke Opel !
De blijsenschicht msg ergens anders inslaan. Opel roept echt associaties op met New Kids Turbo Maaskantje, petjes en een vossenstaart, wordt er niet warm of koud van ..
Hoe is dit bereikbaar voor iedereen?
Ze geven de auto toch niet gratis weg?
Ook een lease van bv 100 euro pm is veel voor sommige
> Opel maakt elektrisch rijden bereikbaar voor iedereen. Hier lees je hoe!
Op opel.nl lees ik dat de Ampera-e beschikbaar is vanaf € 46.699
In dit artikel lees ik niet hoe dat bereikbaar is voor iedereen.
@koeberg: ja, joh. Dom verhaal dit.
De eerste die met een betaalbare E bak komt in het compacte A/B segment gaat binnenlopen. Helaas blijkt die Honda EV ook veel te duur, benieuwd wat n Corsa e moet gaan kosten, al zou ik liever een Karl/Adam E zien voor rond 20/25k. Al ziet het er niet uit, het moet gewoon betaalbaar zijn.
E golf@niex:
Wow @Autoblog. Een hoop negatieve reacties van mensen die de BS uit deze reclame hebben gehaald… en nog steeds is de comment sectie open? Goed gedaan!

PS: er is letterlijk 1 situatie waarin ik me voor kan stellen dat ik een Ampera-E zou rijden: als ik m gratis zou krijgen. Anders zou ik me er geen voor kunnen stellen waarin ik voor dit ding zou kiezen.
De auto waarvan iedereen vergeten is dat ie bestond. En nog leverbaar is. Wellicht.
Kan dat ‘branded content’ nog iets onopvallender worden weergegeven voortaan?!…
Deze informatie is enigszins misleidend: de MIA is géén 36% meer, maar 27%

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).