• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opgefriste Abarth 595 en 695 kunnen er tegenaan

Auteur: willeme, gepost 4 november 2022 om 09:55 – 15 Reacties

opgefriste Abarth 595 en 695

Het betreft echt de opgefriste Abarth 595 en 695, meer woorden zijn overbodig.

Soms zijn er van die auto’s die simpelweg niet oud worden. De Fiat 500 is zo’n Peter Pan van de automotive industrie. Deze kleine Fiat blijft een leuk, kek en fris model, ondanks dat deze alweer sinds 2008 meegaat, althans: de Abarth-versie. Deze begon ooit als Abarth 500, maar nu kun je kiezen uit een Abarth 595 en 695.

Uiteraard is het model niet exact hetzelfde, Fiat en Abarth zijn er constant mee aan de slag. Beetje meer vermogen, iets andere afstemming van het onderstel, nieuwe wielen, een cabrio-versie, speciale uitvoering en en ga zo maar door. De wijzigingen voor 2023 zijn echter aandoenlijk. Let wel, we vinden het als liefhebber dikke prima dat de opgefriste Abarth 595 en 695 zijn gelanceerd. Er zijn namelijk nauwelijks leuke compacte hete hatchbacks meer.

opgefriste Abarth 595 en 695

Feest met het origineel

Het feest begint meteen grootst men nieuwe kleur: Orange Racing. Volgens Abarth is dat de kleur van de 131 Racing Volumetrico Abarth. We gingen eventjes zoeken en wat blijkt: we hadden alleen zwart-wit foto’s van die auto. Toch gingen we verder zoeken, want de Abarth 131 is een van de coolste Italiaanse auto’s ooit gebouwd en verrek, we vonden een afbeelding van een oranje Abarth! Joechei! Kijk eens aan:

Abarth 131

Wat is er verder allemaal nieuw? Nou, Abarth stroomlijnt het modelgamma een beetje. In dit geval betekent dat er keuze is uit twee ‘zielen’. Ja, dat lees je goed. Geen uitrustingniveau, pakket, uitvoering, versie of variant, maar een ziel. De rode (oranje?) broeken op de marketingafdeling hebben overduidelijk weer overuren gemaakt.

opgefriste Abarth 595 en 695

Het begint bij de Turismo, dat is de 595 voor alledag. Dan heb je 17 inch Turismo-wielen, lederen bekleding en een, eh, Turismo-badge op de bips. Volgens Abarth is deze versie meer op comfort afgestemd. We zijn benieuwd hoe comfortabel een kleine warme hatchback is, maar we geloven Abarth op hun woord.

Wijzigingen opgefriste Abarth 595 en 695 Competizione

Dan is er de Abath 595 Competizione. En deze heeft wel een paar leuke hardware-toevoegingen die de moeite waard zijn. Wat te denken van de Sabelt-sportkuipen. Ook is er een mechanisch sperdifferentieel om @wouter en @martijngizmo tevreden te houden.

opgefriste Abarth 595 en 695
opgefriste Abarth 595 en 695

Je kan beide uitvoeringen uitbreiden met twee pakketten. Zo is er een Tech Pack met triviale zaken als een navigatiesysteem met een oversized 7 inch infotainmentscherm én automatische climate control. Dan is er ook nog het Comfort Pack waarbij Abarth je trakteert op luxe-items als Beats Audio én xenon koplampen.

opgefriste Abarth 595 en 695

Je kunt kiezen uit een dichte versie of een cabriolet. Vervolgens kun je kiezen voor de 595 of 695. Die eerste heeft 165 pk, de tweede heeft 185 pk. De 695 kun je optioneel nog uitrusten met een Sovrappooste-sportuitlaat en een Brembo-remupgrade. Cool! In Nederland is de auto niet meer leverbaar, volgens de website. Hopelijk komen deze opgefriste modellen wel onze kant op.

Meer lezen? Check hier het verhaal van de Schumacher Fiats!

Met dank aan @hzw voor de tip!

Ook interessant!

  • Schattige Abarth 595
    Schattige Abarth 595 is VEELS te luidruchtig voor EU
  • Succes! Fiat 500 kan op snelweg bijladen
    Succes! Fiat 500 kan op snelweg bijladen
  • Gelekt! Abarth 595e, elektrische hot hatch
    Gelekt! Abarth 595e, elektrische hot hatch
  • Er komt een gloednieuwe Abarth, met een twist
    Er komt een gloednieuwe Abarth, met een twist

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

500, 595, 695, abarth, competizione, Fiat, Video

Vorig bericht: « Zo druk was de drukste avondspits ooit
Volgend bericht: BMW M5 G90: zo klinkt ‘ie (+ wat je kan verwachten) »

Lees Interacties

Reacties

  1. karhengst zegt

    4 november 2022 om 10:34

    Hoeveel jaar nog voordat dit model langer in productie gaat zijn dan het origineel waarop deze is gebaseerd?

    Nog altijd leuke karretjes inderdaad. Ik vraag me af of ze de reguliere modellen überhaupt gaan vervangen voor het design waarmee de nieuwe EV variant is voorzien.

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      4 november 2022 om 10:38

      2023 is het laatste jaar van de Abarth 595/695, in 2024 wordt Abarth een EV Only merk, volgens eigen zeggen.
      Ook volgend jaar 2023 stopt de productie van de gewone ICE FIAT 500.

      Login om te reageren
  2. HZW zegt

    4 november 2022 om 10:39

    Ik vermoed dat de Nederlandse Abarth site nog in ombouw is.

    De Italiaanse https://www.abarth.it site is gedeeltelijk al wel up to date, de configurator echter nog niet.

    Login om te reageren
  3. kennone zegt

    4 november 2022 om 10:47

    Hoop dat ze hem nog een aantal jaar blijven updaten. Tofste hothatch die ik ook gehad heb. Meer beleving ga je bij geen enkele concurrent vinden.

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    4 november 2022 om 11:04

    HIj blijft tof. Alleen de velgen zijn niet helemaal mijn ding. Maar dat is makkelijk te fixen.

    Login om te reageren
  5. Brol zegt

    4 november 2022 om 11:29

    Heel knap autotje, maar hoe zit het na enkele jaren en 50000km ?

    Login om te reageren
    • lecomte zegt

      4 november 2022 om 11:58

      Hoe zit wat? De stoelen? Het onderhoud?

      Login om te reageren
      • Brol zegt

        4 november 2022 om 13:53

        Kosten ? Wordt het een rammelabak ?

        Login om te reageren
        • lecomte zegt

          4 november 2022 om 20:27

          Na 8 jaar en 120.000km rijdt het nog steeds goed. Qua kosten voor het onderhoud niet eens zoveel meer dan een Fiat 500.

          Login om te reageren
    • supertjeduc zegt

      4 november 2022 om 15:59

      De mijne doet het al 160000 km met 200pk

      Login om te reageren
  6. kniesoor zegt

    4 november 2022 om 13:00

    Gaaf ding, zo’n ouwe 131 Abarth. Inmiddels zo prijzig, dat het niet grappig meer is.

    Login om te reageren
  7. tweetyv6 zegt

    4 november 2022 om 13:24

    Niks nieuws dus behalve het kleurtje.
    Die Sabelts die kon je altijd al krijgen en alle andere genoemde opties heeft de 695 RIVALE van m’n vrouw ook al.

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      4 november 2022 om 17:17

      De 695 Rivale is een gelimiteerde versie, die hangen ze zo ie zo vol met extra’s.

      Login om te reageren
  8. chrisvis zegt

    4 november 2022 om 17:26

    Leuk autootje waar je ontzettend veel plezier aan beleeft (zeker met de optionele Monza uitlaat). Enige puntje van kritiek vind ik wel de belabberde zithouding. Je zit precies op een barkruk en dit doet enigzins afbreuk aan het sportieve gevoel

    Login om te reageren
  9. flyerbunch zegt

    5 november 2022 om 16:35

    Abarth Using Facial Recognition To Make Sure Drivers Are Having Fun! https://carbuzz.com/news/abarth-using-facial-recognition-to-make-sure-drivers-are-having-fun

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North