• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW M5 G90: zo klinkt ‘ie (+ wat je kan verwachten)

Auteur: willeme, gepost 4 november 2022 om 11:01 – 7 Reacties

BMW M5 G90

Ok, je moet geen E60 verwachten, maar in tijden van viercilinders, hybriden en EV’s is de BMW M5 G90 gewoon bruut.

Het worden spannende tijden. Voor de ware benzinehoofd breken nu de donkere dagen aan. Niet alleen omdat het winter is, maar vooral vanwege de ‘life-cycles’ van automodellen. De meeste auto’s gaan zo’n 7 tot 8 jaar mee voordat er een nieuw model komt. Dat betekent dat alles dat tussen nu en 2-3 jaar geïntroduceerd wordt, de laatste nieuwe auto’s zullen zijn met verbrandingsmotoren. 

Onlangs is de nieuwe BMW M2 onthuld. Dat was volgens BMW hun laatste nieuw geïntroduceerde auto met enkel en alleen een plofmotor. Vanaf nu krijgen de ///M-producten allemaal ondersteuning van een elektromotor. Dat hoeft niet helemaal slecht nieuws te zijn, want als de elektromotor en accu capabel genoeg zijn om de WLTP-cyclus te doorlopen, kan BMW elke mogelijke motor eraan hangen.

BMW M5 G90

Nieuwe BMW M5 (G99)

Dat lijkt met de nieuwe BMW M5 (G99) ook het geval te zijn. Automotive Mike kwam ‘m tegen op de Nürburgring en legde ‘m vast op video. Daardoor krijgen we niet alleen een goed beeld over hoe de auto eruit ziet, maar ook hoe deze klinkt. We horen namelijk overduidelijk een V8.

Althans, het klinkt precies als de V8 uit de huidige M5, waarschijnlijk omdat het een evolutie is van dezelfde S63-motor. Dankzij het OPF en andere natuurbeschermende maatregelen is het alleen niet een enorm luide auto. Sterker nog, het is een heel bescheiden volume, maar er komt vast een uitlaatboer met een passende oplossing daarvoor.

BMW M5 G90
BMW M5 G90

De aandrijflijn van de nieuwe BMW M5 G90 is natuurlijk geen verrassing, de combinatie van de 4.4 V8 en elektromotor kennen we van de BMW XM. In de XM is er keuze uit een variant met 644 pk en 800 Nm en een ‘Red Line’ met 735 pk en 998 Nm. Het zou ons niet verbazen als er voor de M5 soortgelijke cijfers beschikbaar zijn. 

Wijzigingen in- en exterieur

Qua uiterlijke wijzigingen is het lastiger vast te stellen wat er gaat gebeuren, want de nieuwe M5 is dik ingepakt. We gokken erop dat de auto minder polariserend zal zijn in vergelijking met de nieuwe BMW 7 Serie.

Van de 5 Serie moeten er een enorme hoop verkocht worden, veelal aan zakelijke klanten. Die zitten niet altijd te wachten op een bizar gevormd koetswerk. 

BMW M5 G90
BMW M5 G90
BMW M5 G90
BMW M5 G90

In het interieur, hier nauwelijks te zien, gaan we uit van een enorm scherm verdeeld in het instrumentarium enerzijds en het infotainmentscherm anderzijds, iDrive 8 zal aanwezig zijn. Het is eerst even wachten op de reguliere versie van de nieuwe BMW 5 Serie. Die staat voor 2023 op de planning. De BMW M5 G90 komt een jaartje later. Goed nieuws: de M5 Touring lijkt een terugkeer te maken. 

Het geluid kun je hier horen (even het volume hoog, heel hoog, zetten):

Foto- en videocredits: Automotive Mike via YouTube.

Meer lezen? Dit zijn alle speciale BMW M5-uitvoeringen op een rijtje!

Ook interessant!

  • BMW M5 Touring
    BMW M5 Touring komt er waarschijnlijk gewoon
  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Zo ziet 11.650 pk aan dikke BMW's eruit
  • Video: paal boort zich in BMW 3 serie
    Video: paal boort zich in BMW 3 serie

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, camouflage, g90, Hybride, m5, nordschleife, nurburgring, plug-in, sedan, spyshot, touring, V8, Video

Vorig bericht: « Opgefriste Abarth 595 en 695 kunnen er tegenaan
Volgend bericht: Ford Transit Trail Biturbo is de tofste bus van 2023 »

Lees Interacties

Reacties

  1. sportabgasanlage zegt

    4 november 2022 om 12:30

    Stopt ‘ie nou bij de Hyundai-fabriek op 1:49?

    Login om te reageren
  2. CYBRTRK zegt

    4 november 2022 om 13:13

    Wat is het nou? G90 of G99?

    Login om te reageren
  3. thjvanvlerken zegt

    4 november 2022 om 13:31

    Titel geeft g90 weer ipv g99?

    Login om te reageren
  4. marinepower zegt

    4 november 2022 om 14:08

    Met 735 pk blijft er ook maar weinig bestaansrecht over voor G-Power & Co.

    Login om te reageren
  5. scrmeagle zegt

    4 november 2022 om 16:16

    Wat moet je er mee?

    Login om te reageren
  6. mc96 zegt

    4 november 2022 om 16:26

    735 pk…. De eerste M5 had 289 pk en dat was toen echt sensationeel 😄

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      4 november 2022 om 21:33

      Die woog ook een klap minder. En was destijds wss nog sensationeler om te rijden dan wanneer je nu de topversie vergelijkt met de instapper.

      Pk per kg verhouding is natuurlijk wel verbeterd en met electro power ben je nog sneller van je plek, maar we bereiken vermogenswaardes die nauwelijks voor te stellen waren 15 jaar geleden.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North