• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opvolger F-Type wordt een Britse Honda NSX

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 2 september 2018 om 09:03 – 16 Reacties

Jaguar


Inclusief hybride systemen!

Terwijl Jaguar zich steeds meer begint te richten op volledig elektrische auto’s als de I-PACE (rijtest), heeft het schijnbaar nog steeds tijd om na te denken over smakelijke sportauto’s. De bejubelde F-Type (rijtest) moet op een zeker moment immers een opvolger krijgen. Het Britse AutoExpress zegt exact te weten hoe deze auto eruit moet gaan zien.

Hoewel, de publicatie kan nog geen beloftes doen over het uiterlijk, maar de techniek schijnt voor hen glashelder te zijn. Als we de uitgesproken woorden mogen geloven, lijkt de opvolger van de F-Type weinig op de auto zoals we hem nu kennen. De Britten beweren niet alleen dat de motor van de voorkant naar het midden wordt verplaatst, tegelijkertijd moet de opvolger van de F-Type – die mogelijk de J-Type zal heten – in bed duiken met hybride technologie.

Het resultaat is uiteraard nog niet duidelijk, maar om iets van een beeld te schetsen weet de publicatie te vertellen dat de ingenieurs bij Jaguar de Honda NSX aanhouden als maatstaf. Niet direct de beste optie, aangezien deze nu niet de meest succesvolle sportwagen van zijn tijd is, maar dat deert ze niet. Jaguar schijnt het concept van de NSX namelijk goed te kunnen gebruiken. Met name de manier waarop de auto de elektrische motoren gebruikt om het totale vermogen de lucht in te sturen, vinden ze bij Jaguar admirabel. Volgens de publicatie kunnen we rekenen op tenminste twee elektromotoren i.c.m. een in het midden geplaatste V6. De ‘J-TYPE’ moet het o.a. opnemen tegen de McLaren 570S en de Audi R8 (rijtest).

Althans, dat is het idee. Of het nog een logische vergelijking is in het jaar 2022 – wanneer de auto op de markt gebracht moet worden – is nog maar de vraag. Daarbij kunnen we grote twijfels zetten bij het idee dat er überhaupt een dergelijke auto zal komen. Bijna tien jaar geleden had Jaguar namelijk eenzelfde idee. Destijds was het nota bene AutoExpress dat exclusieve informatie had over het project dat uiteindelijk niet verwezenlijkt zou worden.

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
    Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

c-x75, f-type, Hybride, Jaguar, v6

Vorig bericht: « Special: Citroen C3 Pluriel
Volgend bericht: Heeft Mercedes gefaald met haar talentenprogramma? »

Lees Interacties

Reacties

  1. tvklarenbosch zegt

    2 september 2018 om 09:26

    Zouden ze dan tegelijk een opvolger van de XK lanceren? Daar hoop ik een beetje op.

    Login om te reageren
    • jules713 zegt

      2 september 2018 om 09:35

      @tvklarenbosch: Ja, daar waren een tijdje geleden wat geruchten over, toch..? Zou wel gaaf zijn!

      Login om te reageren
  2. piedlourd zegt

    2 september 2018 om 09:38

    Ik zou graag een elektrische XK willen zien, wel met een lichtere en sterkere accu met 3 fase lading. Afgezien van het motorgeluid (alleen echt interessant bij merken als Ferrari, lamborghini, aston en dergelijke) kunnen we hopelijk weer ranke, slanke en elegante auto’s tegemoet gaan zien. Hoop ik dan. Nu maar hopen dat mijn mening een feit kan gaan worden

    Login om te reageren
    • tvklarenbosch zegt

      2 september 2018 om 09:43

      @piedlourd: ooit een F-type S vol weg horen accelereren?

      Login om te reageren
      • PunicaOase zegt

        2 september 2018 om 10:14

        @tvklarenbosch: moet ie wel het sportuitlaatsysteem hebben anders is het toch wat gewoontjes…

        Login om te reageren
      • piedlourd zegt

        2 september 2018 om 10:26

        @tvklarenbosch: jazeker wel, zowel van binnen als van buiten. Tikje provocatief wilde ik graag zeggen dat 98 procent van de auto’s gewoon een saai motorgeluid heeft wat niemand zal missen en die andere twee moeten we zolang mogelijk rijdend houden. Mooie taak voor de echte autoliefhebbers.

        Login om te reageren
        • tvklarenbosch zegt

          2 september 2018 om 10:32

          @piedlourd: daar ben ik het wel mee eens, als het over moderne auto’s gaat. Wel onhandig om een F-type te gebruiken om dit punt te maken;)

          Login om te reageren
  3. utregcity zegt

    2 september 2018 om 10:14

    Zo zie je maar weer eens. Honda loopt weer eens voorop, alleen niemand snapt het/dat. Moet helaas wel concluderen dat de marketingafdeling van Honda niet één van de betere is…

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      2 september 2018 om 10:15

      @utregcity: designafdeling ook op de NSX na enkel gedrochten…

      Login om te reageren
      • johanw zegt

        2 september 2018 om 10:57

        @punicaoase:

        wat is er mis met design dan? neem even de top 10 beste verkopende modellen wereldwijd, staan er 3 honda’s in…denk dat men daar de telmachines voor het geld continue met lachende gezichten staat te draaien in japan.

        Login om te reageren
        • torsen zegt

          2 september 2018 om 13:12

          @johanw: design van de Civic en CR-V is m.i. duidelijk gericht op de US markt.
          Dat zijn ook de enige twee in de top 10 en daarvan zal een derde van de afzet, of meer, in de US zijn.
          Ik vind ze er beiden echt niet meer uit zien.

          Login om te reageren
      • utregcity zegt

        2 september 2018 om 11:43

        @punicaoase: Tja, smaken verschillen.

        Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    2 september 2018 om 10:37

    Dat Jaguar zich laat inspireren door Honda is niks nieuws…

    Al sinds jaar en dag is er een hele flauw raadsel, dat wij op bijeenkomsten van de Jaguarfanclub steevast weer uit de kast trekken. Gewoon als lolletje onder mekaar, oude kakkers krentenbrood.

    Komt ie, waar zijn de letters van Jaguar de afkorting van?

    Antwoord, Jaguar staat voor:

    Hoge
    Onderhoudskosten
    Na
    Dure
    Aanschaf

    Login om te reageren
  5. johanw zegt

    2 september 2018 om 11:04

    ja, jaguar begrijpt het concept van honda, dit kan je niet vergelijken met elke andere concurrent in deze klasse.

    De honda kan je meer vergelijken met de Porsche 918 enkel deze is 4 a 5x zo duur.

    Destijds was de oude NSX ook een auto die niet werd begrepen (wordt nu geroemd en gerespecteerd), apart dat nu eigenlijk hetzelfde lijkt te gebeuren met de huidige NSX. Echt autokenners als een Chris Harris weten deze auto wel te waarderen, zoals hij zegt:

    de nsx is gemaakt voor mensen die geven om het rijden en dat is altijd waarom honda om bekend stond…het is een kleine porsche 918, een pioneering supercar en weer worden grenzen verlegd.

    jammer dat juist een blog als hier totaal dat miskent….maarja daarom ook audiblog he, komt niet zomaar ergens vandaan…achja.

    Login om te reageren
  6. erind zegt

    2 september 2018 om 15:37

    Rip lekkere V8. De mijne zal ik nooit wegdoen. Dat is zeker

    Login om te reageren
  7. kemi zegt

    5 september 2018 om 07:40

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North